Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Ja vēlaties mūs atbalstīt Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Cilvēku vienmēr pavada zināma mistērija, kā sarunvalodā apzīmē noslēpumainību. Vislielākie noslēpumi, protams, ir vienoti ar cilvēka izcelsmi.

Visticamākais, šis noslēpums nekad netiks atminēts. Cilvēka izcelsmes noslēpums attiecas uz cilvēka dzīves visdziļāko jēgu. Proti, nemitīgā tieksme uzzināt par savu izcelsmi cilvēku stimulē dzīvot vispār. Ne velti saka, ka dzīvei bez mērķa nav nekādas jēgas. Un, lūk, cilvēka izcelsmes noskaidrošana ir cilvēka dzīves visakūtākais mērķis un reizē dzīves visdziļākā jēga. Savas izcelsmes noskaidrošana cilvēkam ir izziņas (gnozeoloģijas) ideāls. Domājams, mūžu mūžos nesasniedzams gnozeoloģiskais ideāls.

Noslēpumaina ir Ievas un Ādama piedzimšana. Noslēpumaina ir cilvēku turpmākā dzīve pēc Ievas un Ādama piedzimšanas. Noslēpumaina ir rasu izcelsme, cilvēku ģeogrāfiskā izplatība uz planētas, cilvēces demogrāfiskie līkloči, cilvēciskās kvalitātes problemātika.

Jaunajos laikos noslēpumaini kļuva t.s. demogrāfiskie sprādzieni un to hronoloģiskās atšķirības starp „balto” cilvēku rasi un „krāsaino” cilvēku rasēm. „Baltajiem” cilvēkiem milzīgs demogrāfiskais sprādziens bija XIX gadsimtā, citām rasēm apmēram 150 gadus vēlāk – no XX gadsimta vidus līdz XXI gadsimta vidum. To neviens nevar izskaidrot. Var formulēt vienīgi hipotēzes.

Noslēpumaini ir cilvēciskās kvalitātes etniskie aspekti. Piemēram, atsevišķās tautās visi ir gudri cilvēki, bet citās tautās gudrus cilvēkus var reti sastapt. Ierindā starp prātā pelēkajiem cilvēciņiem var stāvēt tikai viens cilvēks gudra prāta krāsojumā (skat. ilustrāciju). Dažas tautas var būt mākslinieciski ļoti apdāvinātas, citas tautas var būt zinātniski ļoti apdāvinātas. Sastopamas tautas, kuras vēlas savu valsti. Taču ir sastopamas tautas, kuras pret savas valsts izveidošanu izturas inerti vai vispār tāds jautājums nepastāv. Mūsdienās ir starptautiskās struktūras, kuras valstis (reizē arī tautas) grupē saskaņā ar vienu kritēriju; proti, izdevušās vai neizdevušās valstis (tautas).

Taču cilvēku dzīvē ne viss ir noslēpumains. Vismazākie noslēpumi ir saistīti ar cilvēka vērtējumu. Teiksim, konkrēta cilvēka morālo vērtību (morālās īpašības) varam nekļūdīgi noteikt, ņemot vērā viņa rīcību. Šajā ziņā nepastāv noslēpumainība, jo mēs tūlīt saprotam, vai konkrētā cilvēka rīcība ir morāla rīcība jeb amorāla rīcība.

Tā, piemēram, nekāda noslēpumainība nepastāv medijos nesen publicētajā tekstā: „Politikas kuluāros šaurā lokā jau vairākas nedēļas apspriestais, ka vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Eināra Cilinska (Nacionālā apvienība) darbība dažos aspektos, piemēram, kavēšanās dēļ veikt izmaiņas Rīgas un Ventspils brīvostu valdēs neapmierina ne paša partijas spici, ne atsevišķus koalīcijas partnerus, pēdējās dienās sasaistīta ar viņa lēmumu piedalīties 16. marta leģionāru atceres pasākumos Rīgā, lai gan iespēja izmantot šo kā ieganstu Cilinska demisijai tika apspriesta vēl labu laiku pirms Krievijas agresijas Ukrainā."

Runājot par E.Cilinska kolēģiem („partijas spici” un „atsevišķiem koalīcijas partneriem”), varam nekļūdīgi teikt, ka tiekamies ar ļoti amorāliem cilvēkiem. Tie ir cilvēki, kuri domā tikai par sava biedra padzīšanu no ministra krēsla. Tie ir cilvēki, kuriem nerūp Rīgas un Ventspils brīvostas attīstība, bet rūp vienīgi valdes locekļu nepelnīti lielais atalgojums. Tie ir cilvēki, kuri biedriski neatrunā ministru nepiedalīties leģionāru pasākumā. Viņi sazvērnieciski klusi nogaida ministra līdzdalību, lai tas būtu skaists iegansts viņa atbrīvošanai no darba.

Sastopoties ar tamlīdzīgu rīcību, varam droši to kvalificēt kā ļoti amorālu rīcību, kas ir tipiska morālajiem deģenerātiem. Normālā valstī valdība ir vienota un savstarpēji izpalīdzīga komanda. Pie mums valdība ir savstarpēji naidīgu deģenerātu banda. Cilinska demisijas sižets noteikti ir viens no viszemiskākajiem sižetiem pēcpadomju latviešu valdošās kliķes amatu dalīšanas riebīgajā tirgū.

Turpinot lasīt minēto tekstu, varam pārliecināties par mūsu valdības dziļo morālo pagrimumu. Tā vietā, lai godīgi un kolektīvi risinātu problēmas un domātu tikai par valsts interesēm, tiekamies ar vienotās vienotības nelietīgajām intrigām un aizmugurisko sazvērestību: „Vienotībai kā premjera partijai jānodrošina miers koalīcijā, un Cilinska demisija, kā ieganstu minot situācijas destabilizēšanu, piedaloties 16. marta pasākumos, būtu politiski veiksmīga izeja no samilztošās situācijas, spriež koalīcijas kuluāros. Premjeres Laimdotas Straujumas vārdā pozīcija, ka leģionāru atceres pasākumus Rīgā apmeklējušiem ministriem jādemisionē, aizvadītajā trešdienā aiz slēgtam durvīm apspriedusi arī Vienotības Saeimas frakcija."

Tekstā atklājas arī ministra Cilinska valstiskās atbildības reti kroplā izpratne. Nekāda mistērija nav viņa vēlēšanās par katru cenu demonstratīvi būt kopā ar leģionāriem 16.martā. Viņš labi apzinās nepieciešamību demisionēt pēc pasākuma. Tādējādi viņš uzskatāmi apliecina savu „politiķa” mazvērtību - necieņu pret valsti, Latvijas tautu un viņam uzticēto valstisko pienākumu: „Publiski kuluāros jau ilgāk apspriestais scenārijs par Cilinska iespējamo demisiju pirmo reizi izskanēja 6. martā, kad vides žurnāliste Anitra Tooma pēc tikšanās ar vides ministru sociālajā tīklā Twitter ierakstīja, ka Cilinskis intervijas laikā jau paguvis atvadīties “sakarā ar 16. marta represijām”, jo ministriem, kas piedalīsies 16. marta pasākumos, “draudēts ar demisiju”. Vakarā jau par to, ka NA ministri, kas piedalīsies 16. marta pasākumos Rīgā, var zaudēt amatu, ziņoja arī Latvijas televīzijas Panorāma."

Tekstā redzam, ka Cilinska kunga brāļošanās ar leģionāriem ietilpst viņa priekšstatos par „nacionālo stāju”. Tas neliecina par garīgi līdzsvarota hominīda apziņu, bet gan liecina par slimīgi patmīlīga tipa rotaļāšanos ar savām mežonīgajām ambīcijām: „No Pietiek sarunas ar Cilinski aizvadītajā nedēļā radās iespaids, ka viņš ne tikai neturas pie vides aizsardzības un reģionālās attīstības (VARAM) ministra krēsla, bet, iespējams, justos atvieglots, ja amatu zaudētu piespiedu kārtā, nodemonstrējis nacionālo stāju [..]."

Ja noslēpumainība nepastāv saskarsmē ar mūsu „politiķu” morāli ļoti zemo (deģenerātu) līmeni, tad citādāk ir ar šī morāli zemā līmeņa rašanās izskaidrojumu. Šajā ziņā pastāv diezgan liela noslēpumainība. Mēs nevaram konkrēti atbildēt uz jautājumu par minētās cilvēciskās kvalitātes rašanos. Var būt tikai hipotēzes, kuras apmēram norāda amorālo parādību rašanās avotus.

Piemēram, mēs nevaram konkrēti atbildēt uz jautājumu, kāpēc pēcpadomju laikā ir tik liela amorālu cilvēku koncentrācija tajās struktūrās (parlamentā, valdībā), kurās objektīvi iederas tikai morāli cēlas personības. Nevaram atbildēt uz jautājumu, kāpēc apziņas destrukcijas un morālās degradācijas tendence kļūst arvien grandiozāka. Noslēpumainībā ir tīts jautājums, kāpēc nelabvēlīgajos demogrāfiskajos apstākļos „baltie” cilvēki nevis morāli mobilizējās, bet gan morāli panīkst, tādējādi vēl vairāk iestiegot garīgā pagrimuma dūksnājā.

Noslēpumaini ir jautājumi ne tikai par latviešu tautas garīgo likteni, bet Rietumu civilizācijas visu tautu garīgo likteni. Nav šaubu, latviešu tautas liktenis ir organiski vienots ar visplašāko etniski ģenētisko kopainu un visas cilvēces antropoloģisko evolūciju. Šajā ziņā nav nekāda noslēpumainība. Zinātne jau sen ir pārvarējusi etnoloģisko izolacionismu tautu attīstības izpratnē. Zinātne katru tautu vērtē kopskatā ar citām tautām.

Zinātne ir centusies atbrīvoties no mistērijām. Taču faktiski tagadnes sabiedrība neko nevēlas mācīties no zinātniskajiem atklājumiem. Turklāt sabiedrība kļūst arvien trulāka, vīzdegunīgi ignorējot zinātniskās atziņas.

XX gadsimta beigās Rietumu civilizācijā radās jauna tendence un tātad arī jauna intelektuāli radošā tēma zinātnei. Minētajā periodā pirmo reizi nākas sastapties ar zinātniskajiem tekstiem par cilvēku iracionālismu. Turklāt cilvēku iracionālisms tiek kopskatīts ar morālo un intelektuālo degradāciju.

Cilvēku iracionālismu konstatē ne tikai ekonomikā un politikā, bet arī filosofijā un mākslā, Public Relations un reklāmā. Zinātne saka, ka teicami izpildīta darba reputācijas vietā ir stājusies mākslīgi organizēta šova reputācija, kā tas izpaužas teritoriālajā mārketingā, pilsētām un valstīm vēloties lēti izdzīvot uz citu (investoru, tūristu) rēķina, nevis godīgi un rūpīgi strādāt, lai ar darbu nopelnītu cieņu un apbrīnu. Savukārt reklāma šodien reti aģitē pirkt preci. Reklāma visbiežāk rada jaunu patērēšanas vērtību – „iepakotus” pārdzīvojumus un izjūtas, kuras koncentrējas ap vārdu „baudīt”. Humanitārās tehnoloģijas ir kļuvušas par nozari, kurā no zīmēm rada jaunu simbolisko jēgu. Tas atbilst mūsdienu cilvēku „virtuālajām vajadzībām”, bez kurām vidējā un jaunākā paaudze neprot dzīvot.

Citiem vārdiem sakot, no XX gadsimta beigām nākas runāt par cilvēciskās darbības un uzvedības izpausmēm, kas liecina par veselā saprāta trūkumu un nepārprotamām muļķībām. Turklāt muļķības pavada morāles elementāru normu neievērošana.

Zinātne cenšas, taču noslēpumainība joprojām saglabājās. Zinātne galvenokārt analizē iracionālisma piemērus. Zinātne vismazāk runā par iracionālisma avotiem. Tātad vismazāk runā par galveno, jo galveno Rietumu cilvēki (arī zinātnieki) ir iemanījušies apiet ar līkumu. Ne velti Rietumu literatūrā Juvenālu citē tikai daļēji. Citē vārdus „Veselā miesā mājo vesels gars”; necitē teikuma otro daļu: „bet gars ir vesels tam, kurš lūdz Dievu”.

Rietumu cilvēki Dievu vairs nelūdz, un viņi pat lepojas ar savu novēršanos no Dieva. Taču acīmredzot viņi instinktīvi apzinās Juvenāla aforisma dziļo jēgu un tāpēc noklusē galveno.

Bet galvenais ir tas, ka atsacīšanos no Dieva (reliģijas, metafiziskajām vērtībām) skubina iracionālisma pieaugums cilvēku smadzenēs. Pieaugot iracionālismam, Dievs kļūst svešķermenis cilvēku garīgajā pasaulē, un cilvēki instinktīvi novēršas no Dieva, jo viņš vairs neiederas cilvēku iracionālajās galvās. Šajās galvās neiederas ne tikai Dievs, bet jebkura metafiziskā (dzīves augstāko pirmpamatu) vērtība.

Bībelē tiek nepārprotami norādīts par prāta un saprātīguma nepieciešamību cilvēka dzīvē. Apustulis Pāvels, Solomons aicina cilvēkus būt sapratīgiem, nezaudēt prātu, stiprināt prātu, rīkoties vienmēr gudri un ar prātu. No Bībeles personāža aicinājumiem būt saprātīgiem var sastādīt biezu antoloģiju. Biezu antoloģiju var sastādīt arī no Bībeles fragmentiem par to, kas gaida nesaprātīgus un iracionālus cilvēkus.

Teologi, zinātnieki, filosofi šodien norāda, ka reliģiskās morālās normas tika izstrādātas, balstoties uz veselo saprātu. Bet tas nozīmē, ka arī normu realizācijā cilvēkiem ir jābalstās uz veselo saprātu. Cilvēkiem ir jāzina savu vajadzību un prasību mērs. Cilvēkiem ir jāprot ar prātu ierobežot viņiem dotās brīvības, lai garantētu dzīves harmoniju, dzīvojot kopā ar citiem savas sugas pārstāvjiem. Nesaprātīga brīvības izpratne agri vai vēlu izraisa konfliktus – morālo normu pārkāpumus. Cilinska kunga nesaprātīgā brīvības izpratne ir spilgts piemērs konfliktu izraisīšanā.

Zinātne ir noskaidrojusi, ka veselajam saprātam ir milzīga nozīme cilvēku savstarpējās attiecībās. Izrādās, cilvēku savstarpējā naidīguma psihogēnie faktori ir ļoti noslēpumains spēks, kuru nespējam pārvarēt un novērst tāpat kā nespējam pārvarēt un novērst zemestrīci, vulkāna izvirdumu, orkānu.

Lieta ir tā, ka cilvēks morālajā pasaulē ieiet ar bailēm, bet nevis ar mīlestību. Tātad morāles normu ievērošanu visefektīvāk var pamudināt bailes no soda, bet nevis līdzcilvēku aicinājums mīlēt un izpildīt morāles normas. Cilinska kungam nav bailes no soda. Viņš pat apzināti provocē sodu. Tas liecina ne tikai par ļoti dziļo morālo, bet arī intelektuālo pagrimumu – veselā saprāta trūkumu. Ne velti tautā saka, ka muļķis ne no kā nebaidās.

Rietumu civilizācijā pagaidām tikai nedaudzi speciālisti raksta par to, kas ir noticis ar cilvēkiem un kāpēc viņi ir kļuvuši tik nesaprātīgi. Speciālisti uzstājās relatīvi noslēgtā profesionālajā vidē. Publiskajā sfērā viņu apspriestā tematika ir ļoti reti sastopama, un sabiedrība par to praktiski gandrīz neko nezina.

Sabiedrība gandrīz neko nezina, ka ir īpaša zinātniskā disciplīna, kura spēj izskaidrot cilvēka evolūcijas norises un tajā skaitā arī iracionālisma masveidību. Tā ir eigēnika – mācība par ģenētikas izmantošanu cilvēka iedzimto īpašību uzlabošanā. Taču diemžēl eigēnika pati ir zināma mistērija Rietumu civilizācijā. Eigēniku eiropieši un amerikāņi ir nostūmuši malā - zinātnes perifērijā. Par to klusē masu komunikācijas līdzekļi.

Taču patiesībā ar eigēniku cilvēks sastopas ļoti bieži. Īpaši tas attiecas uz tiem cilvēkiem, kuri nodarbojās ar augu un dzīvnieku selekciju – jaunu šķirņu izaudzēšanu. Lai izaudzētu jaunu šķirni, viņi atlasa visspēcīgākos un visnoderīgākos organismus. Selekcionāri ļoti labi zina, ka dabā evolūcija balstās uz spēcīgāko organismu spēju piemēroties eksistences videi.

Zinātnei ir labi zināms, ka līdzīgs process notiek arī cilvēku sabiedrībā. Līdz XIX gs. vidum cilvēku sabiedrībā dominēja tāds pats atlases mehānisms kā augu un dzīvnieku evolūcijas procesā, - ģimenē no 10 bērniem izdzīvoja vidēji 2-3 bērni. Epidēmijas, slimības, bads „atlasīja” vājākos un vismazāk piemērotos. Turklāt (un to gribas īpaši akcentēt) izdzīvoja ne tikai fiziski spēcīgākie, bet arī gudrākie, jo viņu intelektuālais potenciāls palīdzēja labāk piemēroties dzīvei.

Diemžēl jau XIX gs. otrajā pusē nepārprotami sākās cilvēka evolūcijas traucējumi. Visuzskatāmāk tas atspoguļojās tajā ziņā, ka arvien vairāk un vairāk sāka izdzīvot visnepiemērotākie un mazāk gudrie indivīdi.

Prāts un zināšanas cilvēces vēsturē vienmēr bija lielā cieņā. Veselības un intelekta gēni evolūcijas gaitā tika pārmantoti no paaudzes uz paaudzi. Jau Platons valdniekiem rekomendēja sekot, lai laulības notiktu tikai starp cienījamākajiem pāriem, jo viņiem dzims stipri un gudri bērni.

Taču situācija sāka mainīties reizē ar medicīnas attīstību un dzīves līmeņa uzlabošanos, kā arī higiēnas ieviešanu. Ne velti ir sastopams asprātīgs viedoklis, ka ziepju lietošana izmainīja cilvēku evolūciju uz slikto pusi. Pateicoties ziepēm, cilvēki kļūst arvien dumjāki.

Tā, piemēram, vēstures grāmatās var izlasīt, ka tikai 1777.gadā Parīzē aizliedza „šmucspaini” izliet pa logu uz ielas. Personiskās higiēnas ieviešanā lieli nopelni bija kurtizānēm, kurām apnika smirdošie vīrieši ar karali Ludvigu XIV priekšgalā. Kurtizānes pašas cītīgi mazgājās un lika to darīt arī saviem klientiem. Frančiem kabatas lakatiņi vēl XIX gs. izraisīja alerģiju. Franči boikotēja Šekspīra slavenās lugas izrādes, jo Dezdemona lieto kabatas lakatiņu.

Mūsdienu ģenētikas sasniegumi paver plašas iespējas precizēt cilvēka gēnus, kuri atbild par nenormālībām cilvēka organismā – iedzimtām slimībām, prāta nepietiekamu attīstību, skeleta deformācijām u.c. Ģenētika ir noskaidrojusi arī to, ka 99% no cilvēka gēniem ir kopīgi ar šimpanzes gēniem.

Pateicoties zinātnes atklājumiem, tagad labi ir zināms par rasu ģenētiskajām atšķirībām. Ģenētiskās atšķirības var konstatēt arī vienas tautas pārstāvjiem. Tātad elementāri var sacīt, ka cilvēki nav ģenētiski vienādi un starp cilvēkiem pastāv būtiskas ģenētiskās atšķirības.

Ģenētiskās atšķirības starp rasēm un vienas tautas pārstāvjiem ir zinātnisks, bet nevis morāles jautājums. Diemžēl vācu fašisti ar savu rasu teoriju tā iebiedēja cilvēkus, ka jebkurā sarunā par rases jautājumiem cilvēki tūlīt ieņem ne tikai atturīgu pozīciju, bet nekavējoties saskata šovinismu un rasismu. Cilvēki  joprojām nespēj saprast, ka rasu atšķirību pētniecība nenoved pie rases iznīcināšanas.

Eigēnikas, ģenētikas, cilvēku genofonda evolūcijas izskaidrošanā „tautai” planetārā mērogā lielu ieguldījumu dod amerikāņu profesora Džona Gleda (John Glad) populārzinātniskā grāmata „Cilvēka evolūcijas nākotne: eigēnika 21.gadsimtā”. Grāmata jau ir izdota daudzās valodās.

Grāmatas plašajā ievadā autors komentē mūsdienu sabiedrībā populārus mītus, kas maldina ļaudis. Populārākie mīti ir šādi.

Mēs atzīstam, ka dzīvnieki var būtiski izmainīties dažu paaudžu laikā. Taču mēs to aplami noliedzam attiecībā uz cilvēkiem. Mēs paši sev muļķīgi iestāstām, ka cilvēki tūkstošiem paaudžu laikā nav mainījušies un arī turpmāk nemainīsies.

Intelektuāļi atzīst, ka esam evolūcijas produkts. Taču intelektuāļi maldīgi atzīst arī to, ka cilvēks ir vienīgā būtne, kas vairs nav pakļauts evolūcijai. Tas nav pareizi.

Tiek aplami atzīts, ka cilvēka iedzimtās spējas neietekmē šķiru veidošanos, jo šķiras veidojas nejaušības rezultātā vai mantošanas privilēģiju rezultātā. Publiski tiek noliegtas intelektuālā koeficienta (IQ) atšķirības dažādās šķirās. Tas nekādi neatbilst īstenībai.

Radīta ir intelekta akadēmiskās testēšanas industrija, taču iegūtajiem rezultātiem nepievērš nekādu vērību un neizdara nekādus secinājumus. Tas galvenokārt attiecas uz ASV, kur kaislīgi mēra IQ gan jauniem, gan veciem cilvēkiem.

No paaudzes uz paaudzi ģimenes kļūst mazākas. Intelektuāli apdāvināti cilvēki visbiežāk neatstāj pēcnācējus. Taču mēs miermīlīgi ar to samierināmies.

Faktiski esam radījuši kastu sabiedrību. Privileģētākās kastas uzsūc talantus no mazāk privileģētām kastām. Ekspluatējot šos talantus, tajā pašā laikā mediji demagoģiski propagandē vienlīdzīgas iespējas visiem cilvēkiem. Daudzi tam notic un piedzīvo rūgtu vilšanos.

Deklarējam vārda brīvību un tajā pašā laikā naidīgi neļaujam stāstīt patiesību par ģenētiku un eigēniku, jo tas nav izdevīgi kādai sabiedrības daļai. Tas nav izdevīgi tai sabiedrības daļai, kurai ir vajadzīgi nedomājoši un paklausīgi radījumi – darba lopi. 

Dž.Gleda grāmatā ir runa par draudošo katastrofu, kas agrāk vai vēlāk sagaida Rietumu civilizāciju, jo tās intelektuālais potenciāls strauji samazinās. Kā raksta autors, visiem ir skaidrs, ka panākumi mācībās un darbā nav iespējami bez noteiktām intelektuālajām spējām. Ne visiem ir šīs spējas un tāpēc ne visi var, piemēram, sekmīgi mācīties. ASV vidusskola ir visiem pieejama, taču 35% no amerikāņu jauniešiem nav spējīgi mācīties līdz 8.klasei.

ASV ir konstatēts, ka no tām sievietēm, kuras tiecas iegūt pēc iespējas augstāku izglītību, 20% atsakās no bērnu dzemdēšanas. Turpretī tās jaunās sievietes, kuras nemācās, dzemdē bērnus, jo saņem valsts pabalstu – jo vairāk bērnu, jo lielāks pabalsts. Tāpēc divdesmitgadīgajām mazizglītotajām sievietēm ir par 50% vairāk bērnu nekā augsti izglītotajām sievietēm 30 gadu vecumā, kad parasti viņām piedzimst pirmais bērns. Jo mazāks sievietes intelektuālais koeficients, jo ātrāk viņa sāk dzemdēt bērnus. Tāpēc var secināt, ka augsta intelekta gēnu koncentrācija samazinās, bet zema intelekta gēnu koncentrācija pieaug. ASV vienai trešajai daļai no 40 gadu vecām sievietēm ar labu izglītību un ienākumiem nav un acīmredzot arī nekad nebūs bērnu.

Statistika par abortiem arī neiepriecina. Divdesmitgadīgas sievietes ar vidusskolas atestātu abortu izdara 10 reizes biežāk nekā sievietes, kuras skolu pameta pirms 8.klases. Jo augstāka izglītība un lielāka alga, jo biežāk izdara abortu.

Kā norāda Dž.Gleds, ASV sociālā politika ir absurda. Neviens nedomā par to, ka slepkavām, bandītiem, izvarotājiem, narkomāniem, hroniskiem alkoholiķiem nedrīkst atļaut vairoties. Jau senajā Grieķijā zināja, ka noziedzība un antisociāla uzvedība ir iedzimta izpausme.

 Secinājums ir bēdīgs: mūsdienās nepārtraukti samazinās augsta intelektuālā koeficienta pārstāvju skaits. Citiem vārdiem sakot, sociums kļūst arvien dumjāks.  Amerikāņu profesors domā, ka šodien vairs nav tāda līmeņa cilvēki kā Mečņikovs, Verdi, Lists, Čaikovskis, Tolstojs, Dikenss, Dostojevskis.

Arī kari iznīcina labākos, jo vecus, slimus un debilus neņem dienēt armijā. Izglītības saturs visbiežāk tiek pieskaņots visvājākajiem. Tāda pieeja valda ne tikai ASV, bet arī daudzās citās zemēs. Valsts likteni vēlēšanās praktiski izlemj analfabēti, pusizglītotie, cilvēki ar zemu intelektuālo potenciālu. ASV migrantu intelektuālais koeficients ir 1/3 zemāks nekā vidējais līmenis valstī. Tas pats būs arī migrantu pēcnācējiem.

Genofonda debilizācija, idiotizācija, kretinizācija mūsdienās ir acīmredzama. Sabiedrība, kurā it kā ir stabils vidējais intelektuālais koeficients, bet nav intelektuālie līderi un gudri cilvēki, ir nolemta pelēcīgai eksistencei, - tā ir garīgi nabadzīga un garīgi nīkuļojoša sabiedrība.

Mūsdienu medicīnas līmenis ir likvidējis dabisko atlasi, kad izdzīvo tikai stiprākie un gudrākie. No ASV dzimušajiem 98% nodzīvo līdz 25 gadu vecumam. Tas ir ļoti bīstami, jo tiek medicīniski nodrošināta dažādu slimību saglabāšanās genofondā. No 98 % ne visi ir veseli, taču viņiem var būt bērni. Mūsdienu medicīna glābj debilus, kuri agrākos laikos neizdzīvotu. Debiliem šodien var būt bērni. Viņus aizsargā „cilvēktiesības”, „neoliberālisms”, „politkorektums”, „demokrātija”. Kā brīdina Dž.Gleds, drīz puse no sabiedrības būs debila – idioti vai labākajā gadījumā intelektuāli atpalikuši cilvēki.

Autors piemērā atsaucās uz satraucošo stāvokli ASV ebreju diasporā. Ebreju ortodoksālajās aprindās radniecīgi tuvu cilvēku laulību rezultātā 10% bērnu piedzimst ar smagiem iedzimtiem defektiem, kas neļauj viņiem normāli dzīvot. Vairums no viņiem ir debili, kurus uztur valsts. Ebreju ortodoksālajās ģimenēs bērnu skaits netiek ierobežots. Kā saka, bērnu skaits ir atstāts Dieva ziņā. Daudzās ģimenēs tāpēc ir 8 un vairāk bērnu. Puse no viņiem parasti ir debili.  

Kā skaidro Dž.Gleds, pēc II Pasaules kara kapitālisma un sociālisma zemēm bija viens mērķis – materiālās labklājības veicināšana. Tātad dominēja velme uzlabot cilvēku materiālo labklājību, tādā veidā padarot visus iedzīvotājus laimīgus. Gan kapitālisma, gan sociālisma zemēs valdīja vulgārais uzskats, ka laimi var nodrošināt vienīgi materiālā labklājība. Citu ideoloģisko mērķu nebija ne vieniem, ne otriem. Eiropiešu civilizācijas trendi principā bija tipoloģiski identiski, neskatoties uz atšķirīgo politisko „iepakojumu”.

Arī demogrāfiskā virzība bija identiska. Gan kapitālisma, gan sociālisma zemēs strauji samazinājās dzimstība, jo fertilitātes koeficients noslīdēja zem optimālā 2,1 un tuvojās 1, 1 – 1,2 nenormālajai robežai. Lai tauta varētu pastāvēt, sievietei ir jādzemdē vismaz divi (2,1) bērni. Ja bērnu skaits ir mazāks, tad sākās tautas izmiršana.    

T.s. tradicionālajās (pirmsindustriālajās) sabiedrībās bērni ir vecāku vienīgais sociālais atbalsts un vecākiem sniedz ekonomisko labumu. Jo vairāk bērnu, jo izdevīgāk vecākiem. Mūsdienu sabiedrībā ir pretēji. Bērni ir kļuvuši par ekonomisko slogu, jo traucē vecākiem palielināt patērēšanu un dzīves baudīšanu, kas ir vecāku dzīves mērķis. Lai ietaupītu līdzekļus, izdevīgāk ir dzemdēt mazāk bērnus, galu galā bērnu dzemdēšanu novedot līdz minimumam.

Rietumos kultūras antropoloģija pēc II Pasaules kara dedzīgi pievērsās egalitārisma slavināšanai. Egalitārisms ir utopiska mācība par visu sabiedrības locekļu vienlīdzību. Rietumu universitātēs sāka nepārtraukti skaidrot, ka cilvēki prāta ziņā viens no otra maz atšķiras un visi cilvēki saskaņā ar viņu iedzimtajām īpašībām ir vienādi. Cilvēku atšķirības nosaka tikai ārējā vide, izglītība, audzināšana. Citu faktoru nav. Lai visi cilvēki vienādā mērā kļūtu laimīgi, nepieciešams uzlabot dzīves apstākļus – ārējo vidi. Saprotams, tā ir ļoti aplama pieeja.

Zīmīgi, ka XX gs. beigās evolūcijas teorija netika aizliegta, taču sabiedrībai  centās ieskaidrot, ka tā neattiecas uz cilvēkiem. Evolūcijas teorija attiecas uz visām dzīvajām radībām, izņemot cilvēkus. Tā, protams, ir evolūcijas teorijas greiza interpretācija.

Jocīga ir vēl viena pieeja: jo zinātne labāk izprot ģenētikas nozīmi (tātad to, ka starp cilvēkiem pastāv ģenētiskās atšķirības), jo sabiedriskā doma naidīgāk izturas pret ģenētikas atklājumiem un eigēniku. Sabiedrība it kā par katru cenu vēlās saglabāt noslēpumainību par cilvēka būtiskākajiem jautājumiem. Sabiedrība instinktīvi pretojās patiesībai par savu iracionālo stāvokli un savu iracionālismu cenšas saglabāt kā mistēriju.

Mistērija saglabājās. Taču zinātne jau ir daudz noskaidrojusi, palīdzot atbrīvoties no mistērijas. Pašlaik apmēram varam atbildēt jautājumu, kāpēc ir tik liela nesaprātīgu un amorālu cilvēku koncentrācija parlamentā, valdībā. Apmēram zinām, kāpēc mūsu dzīvi ietekmē aboltiņas, kalnietes, straujumas, cilinski un citi viņiem līdzīgi indivīdi. Apmēram zinām, kāpēc viens no portāla Pietiek stacionārajiem komentētājiem ar pseidonīmu „N.Māstrihts” vairākos savos komentāros priecājās par cilvēku („okupantu”) nāvi lielveikalā Maksima. Līdz šim cilvēces vēsturē prieks par otra cilvēka nāvi tika uzskatīts par morāles visnecienīgāko līmeni. Visi tūlīt novērsās un kategoriski nosodīja tos, kuri priecājās par otra cilvēka nāvi. Priecāšanās par otra cilvēka nāvi tika uzskatīta par cilvēka visšausmīgāko rīcību. Pie mums „N.Māstrihtu” neviens ne tikai nenosodīja, bet gan koķetēja ar viņa izteikumiem par „okupantu” nāvi.   

Cilvēka kvalitāte neveidojas tikai no ģenētiski mantotajām īpašībām. Cilvēka kvalitāti nosaka arī kultūra. Praktiski tas nozīmē, ka uz cilvēka kvalitāti atsaucās audzināšana, izglītība un attiecīgās kultūras garīgie un materiālie fenomeni.

Zinātnē nav vienprātība par to, cik procentu liela ietekme ir ģenētiski mantotajām īpašībām un cik procentu liela ietekme ir kultūras ietekmei. Taču principā ir skaidrs, ka kultūra var ļoti būtiski ietekmēt cilvēcisko kvalitāti. Protams, ja kultūras autori vispār vēlas to darīt, un kultūras autori ir ieinteresēti nemitīgi gādāt par cilvēciskās kvalitātes augšupeju.

Mūsdienu kultūras autori ne visai vēlas to darīt. Mūsdienu kultūras autori lepojās ar dažādām „brīvībām”, nepārtraukti aicinot cilvēkus maksimāli izmantot starptautisko cilvēktiesību garantēto brīvību visdažādākajos dzīves aspektos.

Turklāt mūsdienu kultūra izdomā jaunus „brīvības” veidus. Piemēram, anonīmo komentēšanu Internetā, kas neapšaubāmi ļoti veicina morāli nestabilu cilvēku publiskās aktivitātes un ļoti graujoši ietekmē sabiedrības morālo klimatu vispār. „Brīvību” glorifikācija hipnotizē garīgi visvājākos indivīdus, viņos uzkurinot visatļautības, morālās un sociālās bezatbildības un agresijas sindromus.

Novērtē šo rakstu:

88
10

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Vai Latvija ir atguvusi neatkarību?

FotoBarikāžu laiks 1991.gada janvārī deva spēcīgu impulsu Latvijas iedzīvotāju apņēmībai panākt valsts neatkarības pilnīgu atjaunošanu. 1991. gada 3. marta aptaujā piedalījās 87,6% Latvijas balsstiesīgo iedzīvotāju, no kuriem par demokrātisku un valstiski neatkarīgu Latvijas Republiku nobalsoja 73,7%, bet pret – 24,7% iedzīvotāju. Tā rezultātā 1991. gada 18. martā Dānijas valdība parakstīja protokolu par sadarbību starp Dānijas Karalisti un Latvijas Republiku, apstiprinot Latvijas atzīšanu par neatkarīgu valsti, pagaidām gan neatjaunojot oficiālas diplomātiskās attiecības.
Lasīt visu...

21

Par nekustamā īpašuma Skolas ielā 4, Ikšķilē iegādes nepieļaušanu

FotoBiedrībai "Ikšķiles novada uzņēmēju biedrība" tapis zināms, ka uz Ikšķiles novada domes aprīļa sēdi tiek gatavots jautājums par nekustamā īpašuma Skolas ielā 4, Ikšķilē iegādi par nesamērīgi augstu pirkuma maksu EUR 325 100 apmērā.
Lasīt visu...

6

Kā intereses pārstāv Saeimas deputāti?

FotoIk pa četriem gadiem notiek Saeimas vēlēšanas, kurās tiek izvēlēti 100 tautas pārstāvji, kurus vēlētāji var izvēlēties tikai no partiju sarakstiem. Turpmākos 4 gadus šie partiju pārstāvji melnām mutēm groza un pieņem likumus savās un savu sponsoru interesēs, kā arī ieceļ tiesnešus. Lai cik tas skumīgi neliktos, bet es nevaru nosaukt nevienu likumu vai likumu grozījumus, kas būtu pieņemts iedzīvotāju vairākuma interesēs.
Lasīt visu...

21

Darba anihilizācija

FotoSaprotams, nekas negaidīts nav noticis. Tas, kas ir noticis, principā bija sagaidāms. Tiekamies ar prognozējamu jauninājumu. Labi ir zināms, ka stulbeņu un neliešu darbībā ir iespējami visdažādākie jauninājumi. Saskarsmē ar stulbeņu un neliešu darbību vienmēr ir jābūt gatavam tikties ar visdažādākā veida stulbībām un nelietībām. Stulbeņiem un neliešiem piemīt stulbuma un nelietību neierobežotas oriģinalitātes potenciāls. Drīkst paslavēt – ģeniāls potenciāls!
Lasīt visu...

3

Neiejauciet bērnus, „Latvijas valsts mežu” barotie pakalpiņi

FotoPēc bērnu piedzimšanas cilvēki kļūst emocionālāki attiecībā uz bērniem. Nesen kļuvu par tēvu jau trešajai meitai, tāpēc par sevi to zinu droši. Un emociju spektrs ir visplašākais - no aizkustinājuma asaru valdīšanas par tādiem niekiem kā dziesma "Save Your Kisses for Me" līdz neizmērojamam niknumam, klausoties radio par to, kā izturas pret bērniem dažos bērnu namos. Varbūt tieši tāpēc šķebinoši bija lasīt Māra Liopas jaunāko garadarbu portālā "Delfi", kur minētais kungs savas organizācijas īstenoto pret dabas aizsardzību vērsto politiku attaisno ar bērnu interešu aizstāvību.
Lasīt visu...

12

Par Čakšas izteikumiem un „Divpadsmit krēsliem”

Foto7.aprīlī tiku publicējis savu lekciju par ārstu sertifikācijas procesa īpatnībām. Šai sakarā esmu saņēmis vairāku interesentu jautājumus par divdesmit astoto slaidu (1.pielikums šai vēstulei) – kādas tad konkrētāk ir pretrunas valsts finansētajā veselības aprūpes sistēmā?
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Pusmiljons mediju atbalstam ir izdalīts „savējiem”: Kučinski un Melbārde, vai to pieļausiet?

Vēršamies pie Jums ar atklātu vēstuli, lai paustu savu neizpratni par Valsts Kultūrkapitāla fonda...

Foto

Islāma frontē bez pārmaiņām, jeb kā Zanders “analizēja” DP pārskatu

Nesen Drošības policija (DP) nākusi klajā ar pērnā gada pārskatu, kurā norādīts, ka Latvijā, salīdzinot ar...

Foto

Tauta ir runājusi, vai kāds klausījās?

Pēdējā laikā aizvien biežāk dzirdam aicinājumu parakstīt kādu iniciatīvu par izmaiņām likumdošanā, paust savu viedokli kādā aptaujā, aizpildot anketu vai...

Foto

Aicinām LR tieslietu ministru Rasnaču atkāpties

Biedrība ProBonoPublico.Latvia, pamatojoties uz aizvien dziļāku krīzi tieslietu sistēmā un būtiskiem pamattiesību pārkāpumiem, kurus iniciē pati Tieslietu ministrija tās ministra...

Foto

Oficiālās jeb deklarētās “demokrātijas” noklusētā īstenība

Vairums no mums daudzkārt ir dzirdējuši demokrātu bieži drillēto Vinstona Čērčila teicienu par to, ka par demokrātiju nekas labāks neesot...

Foto

Ecce homo! Dictum de omni et nullo

Šajā esejā ir gods godbijīgi tuvoties latīņu valodas mīluļiem. Viņu darbības vērtība ir nosaukta latīņu valodā. Tāpēc latīņu valodas...

Foto

Lūdzam Kalnmeieru atkāpties no ģenerālprokurora amata un dot iespēju vietā nākt zinošākam un, galvenais, godīgam juristam

2017.gada 18.aprīlī noklausījāmies Latvijas Radio ziņu dienesta korespondentes Vitas Anstrates...

Foto

Kauns lasīt, ko raksta augsti profesionāli Tieslietu ministrijas juristi

Godātie Tieslietu ministrijas (TM) darbinieki, kam Jūs rakstāt šādus rakstus**, kuri pamatos saskan ar nelikumīgiem un nepamatotiem...

Foto

Gaismas spēku suicīds jeb Sniegbaltītes pamāte pret karali Līru

Francijas prezidenta vēlēšanu kampaņa attīstās pēc tā paša scenārija, ko jau apskatīju Austrijas vēlēšanu sakarā: valdošo partiju...

Foto

Atklāta vēstule valsts augstākajām amatpersonām, visiem 100 Saeimas deputātiem

Ar zemāk teikto informējam par apšaubāmiem, atklāti sakot, par prettiesiskiem secinājumiem tiesu spriedumos, par to neatbilstību likumu...

Foto

Īss ieskats praktiskās ģenētikas vēsturē

XIX gadsimta otrajā pusē, samazinoties reliģijas ietekmei un pieaugot gēnu zinātnes iespaidam, savu kundzību (koloniālismu, verdzību, brīvās tirdzniecības noteikumu uzspiešanu) rietumvalstu...

Foto

Dažas īpaši aktuālas jomas, kurās nepieciešama Kristus augšāmcelšanās spēka manifestācija un vadība

Dārgie Kristum ticīgie! Šodienas liturģiskajos tekstos skan aicinājums: “Ja jūs kopā ar Kristu esat augšāmcēlušies,...

Foto

Civilizācijas norieta enciklopēdija: vārdnīca

Katrā laikmetā ir īpaši iecienīti vārdi, un tie pulcējās modernā vārdnīcā. Šī vārdnīca ir populāra sabiedrībā. Vārdnīcai ir starptautisks pielietojums. To bez...

Foto

Kūst knabisma kults

Latvijas sabiedriskajā domā un medijos veidojas kaut kas līdzīgs apziņas atkusnim, prātu attīrīšanai no agrāk iepotētiem politiskajiem priekšstatiem un mītiem. Arvien skaļāk tiek izvērtēts...

Foto

Quo vadis, Donald Trump?

Par vienu no izteiktākajiem pēdējo laiku “modes trendiem” plašsaziņas līdzekļos ir kļuvusi sacenšanās jaunievēlētā ASV prezidenta Donalda Trampa ķengāšanā un zākāšanā. Šis...

Foto

Profesori Frankenšteini cīņā pret ģenētisko šovinismu

Jau daudzus gadus liberālleftisti meklē veidus, kā apkarot "rasismu", un katrs to jaunizgudrojums ir absurdāks par iepriekšējo. Bet viņu pati...

Foto

Pilnmēness (un tā imaginārā ietekme)

Par skriešanu sienā ar pieri. Saprotu, ka šādi raksti nes prieku tikai tai pusei, kura piekrīt te paustajam. Otru pusi pārliecināt...

Foto

Pēc Preses kluba

Vakar piedalījos TV24 raidījumā “Preses klubs”, kas izvērtās par cīņu klubu. Diemžel bez Breda Pita un Edvarda Nortona. Vienmēr esmu uzskatījusi, ka politiķu...

Foto

Joviāli juvenālisko juvenilu jukas

Trīs latīnismi un viens latvisks vārds virsrakstā, saprotams, ir cinisma demonstrācija. Viss ir kā parasti. Cinisms parasti ir neticības draugs. Cinisma avots...

Foto

Pārtrauciet VDK ietekmi Latvijā vai atkāpieties: atklāta vēstule Satversmes aizsardzības biroja direktoram Jānim Maizīša kungam

Saņemot no Jums formālu atbildi uz savu vēstuli un iesniegumu, kurā...

Foto

„Dogo” sāgas turpinājums - tiesvedība, meli un iebiedēšana: kā „Tukuma straume” glābj diskreditēto zīmolu

Pirms pāris nedēļām pie lielveikala "Sky" Mežciemā Rīgā piebrauca busiņš ar uzrakstu...

Foto

Vai man, Mārupes novada domes deputātam, ir iespējams atcelt NĪN?

Šī ir Mārupes novada domes deputāta Jāņa Rušenieka oficiāla atbilde Mārupes novada iedzīvotājam Ivo Stieģelim (E-iesnieguma...

Foto

Latviešu tauta ir vienīgais likumīgais saimnieks savā Tēvzemē

Šai Baltijas jūras krastā joprojām zeme turpina vaidēt zem apspiesto un pazemoto Latvijas iedzīvotāju klusajiem, pazemīgajiem soļiem....

Foto

Par ko Pētera Apiņa čomi iedeva viņam goda doktora grādu?

Zinātņu akadēmijā Pētera Apiņa čomi viņam iedeva goda doktora grādu. Par ko? Par to, ka Gardovskim,...

Foto

Prasījumi par maksas piedziņu ar atpakaļejošu datumu un bez piespiedu nomas līguma nav tiesiski – III daļa

Uz likuma pamata zemi zem mājās var lietot CL...

Foto

Prasījumi par maksas piedziņu ar atpakaļejošu datumu un bez piespiedu nomas līguma nav tiesiski – II daļa

Acīmredzami jāsecina, ka AT Senāts atsevišķi kategoriju lietās turpina...

Foto

Kas ļauts valsts medijam, nav ļauts municipālam?

Augstākās tiesas spriedums, vērtējot laikraksta «Bauskas Dzīve» pretenzijas pret Iecavas novada domes mediju biznesu, pelnīti izsauca atzinīgu ažiotāžu, pat...

Foto

Cik ticami ir DNS analīžu rezultāti?

Ja īsi, tad DNS analīzes rezultāti nevar kalpot par vienīgo un galīgo pierādījumu, jo DNS laboratorijas nenosaka paternitāti, bet tikai...

Foto

Prasījumi par maksas piedziņu ar atpakaļejošu datumu un bez piespiedu nomas līguma nav tiesiski – I daļa

Piespiedu rakstura tiesiskās attiecības „uz likuma pamata” tiek nodibinātas...

Foto

Diemžēl arī turpmāk atvieglojumi suņu obligātajā apzīmēšanā nav gaidāmi

Š.g. 30.martā Saeima noraidīja priekšlikumu grozījumiem Veterinārmedicīnas likumā, kas paredzēja turpmāk mājas istabas dzīvnieku apzīmēšanas kārtību tāpat...

Foto

Civilizācijas norieta enciklopēdija: cerību mirklis

Civilizācijas norieta enciklopēdijā cerību mirklis ir atsevišķs šķirklis. Eiropeīdu civilizācijas visjaunākais cerību mirklis var ilgt astoņus gadus. Labākajā gadījumā. Sliktākajā gadījumā...

Foto

Pašvaldību vēlēšanas Rīgā gaidot: ar ko gan nacionāļi (ne)atšķiras no urlakoviešiem?

Mūsu t.s. „labējie spēki”, tuvojoties pašvaldību vēlēšanām, sākuši pilnā balsī skandināt, cik svarīgi būtu dabūt...

Foto

Tilts Rīgā un tilts Londonā: dažādās pieejas

Rīgas domes Satiksmes departaments jau šī gada otrajā pusē plāno veikt Deglava tilta rekonstrukciju [1]. Rekonstrukcijas laikā viņi nedaudz...

Foto

Tas nav līgums ar ASV sabiedrotajiem. Tas ir valsts pieņemšanas-nodošanas akts

Vēl pirms gada – 2016.gada pavasarī ar skandalozajiem grozījumiem Krimināllikumā Latvijas sabiedrībai tika dots skaidrs...

Foto

Petīcija par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vienīgajam īpašumam

2016. gada 13. aprīlī, izmantojot savas tiesības, mēs, manabalss.lv iniciatīvas „Par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vienīgajam īpašumam” (https://manabalss.lv/i/976)...

Foto

Kā es devos pie mēra taisnību un atbalstu meklēt

27. janvārī pēc 5 gadu gaidīšanas beidzot tiku pie domes priekšsēdētāja Nila Ušakova personīgi. „Ciemošanās” laiks –...

Foto

Atklāta vēstule par fizisko personu datu neaizsargātību Latvijas Republikas tiesās

Nekustamā īpašuma speciālistu apvienība un Nekustamā īpašuma lietotāju apvienības (turpmāk – NĪSA un NĪLA) vērš sabiedrības...

Foto

Notiks Tautas sapulce par NĪN atcelšanu vienīgajam mājoklim

Pirmdien, 27. martā plkst. 18:00 pie Latvijas Republikas Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11 notiks Tautas sapulce par nekustamā...

Foto

Sabiedrība nav gatava

Nesen sabiedriskā medija portālā lasīju, ka sabiedrība nav bijusi gatava kādam džeza mūzikas uzvedumam Liepājā, tāpēc nolēmu paskatīties, kam vēl sabiedrība nav bijusi...

Foto

Jaunākais nacionālais noziegums

Noziegumu brīvība pie mums himēriski aulekšo pa divām maģistrālēm. Latviešu tautas vairākums himērisko aulekšošanu netraucē, nekavē, nebremzē, neaizliedz, nelikvidē. Visbiežāk pavada ar aplausiem,...

Foto

Kāds islāmam sakars ar teroraktu pie parlamenta ēkas Londonā?

Trešdien, 2017.gada 22.martā Londonā, pilsētā, kurā ir aptuveni 12% musulmaņu,[1] notika kārtējais musulmaņu izraisītais terora akts, kurā sabraukti...

Foto

Pietiks par DEPO

Jau kādu laiku presē var lasīt ziņas par un ap DEPO tirdzniecības centra būvniecību Jelgavā. Esmu zemgalietis, dzīvoju netālu un plānoju būt šī...