Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Pievienot komentāru

Lapas:    2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

Mindauga dzimta

12.06.2022. 13:16

»

Rumours Intelligence

Tev nav ienācis prātā,ka tādi latvieši sen iznīcināti 900gadus atpakaļ, kur "latvietis" ir vikingu, vēlāk zviedru, poļu, krievu, vāciešu hibrīds un mūsdienu "latvietis" ir jauna rase. Tāpēc visi tie ģenētiskie aprēķini ir veltīgi...


ir jau arī hibrīdi ,bet etniskie latvieši nav zuduši ,N-M231 HAPLOGROUP ,mūsu ir 230 -260 miljonu cilts.
Piemēram šeit pieder Rjurikid cilts ,Rjurikid dna project (N1C1 DNA PROJECT).
Pie kuras piederu es un pa mātes līniju Daugavas lībietis ,mēs esam savā senču zemē !

Atbildēt

Mindauga dzimta

12.06.2022. 13:11

»

es

Nu un kāds sakars kultūrai ar hromosomām? Malkas pagalei un koka skulptūrai arī ir vienāds ķīmiskais sastāvs...


Malkas pagales ,koka struktūra ir ļoti dažādas ,no vienām gatavo parketu ,cietās šķirnes ozols ,osis ,un mīkstās ,vieglas struktūru šķiedru koksnes no kura, laivas gatavo ,vai mitrumizturtīgās apses ,pirts lavām ..., to var attioeciat uz tautu genomiem un kultūrām ,tādi lietas koki mes esam ,vai nu arī nelieši ka Džugašvilli ,Napoleona un Al Kapones ģenētisko nesātāju cilts ,kuru pēcteči jau gatavo muums jaunas ideoloģijas ''zirgu pavadas ,grožus".,vismaz Kaspārovs (Vainšteins )par to ļoti norūpējies ,ka baltiešiem vajagot izdomāt un piemērot jaunu ideoloģiju ,lai viņī te ērti justos kad mēs būsim aizņemti ar viņu izdomato ideoloģiju ,ka piemērs ar ukrainas nacistiem pašlaik .....strebj to ko kaukaza sionisti kopš psrs sabrukuma bija viņiem iebarojuši.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

08.06.2014. 04:51

»

TDI

Kaut kāds REN TV vakara pasaciņu tulkojums LV 'valodā...


Haplogrupa I nav slāvu - tā ir seno eiropiešu ģenētiskā palieka kur kādreiz dzīvoja senie Eiropieši: Minojas civilizācija, Sardīnijas iedzīvotāji, illīrieši un līdzīgas tautas, to vietā tagad I2 ir max 50% - slāvi un citas tautas ieceļoja un izmainīja gan ģenētisko sastāvu, gan arī valodas. I2 varbūt ir slāvu tautu ģenētiskā sastāvdaļa, bet to ka tā bija slāvu jau no paša sākuma gan nevar apgalvot. Slāvu tauta "anti" irāņu valodā nozīmē pierobežas iedzīvotāji - ironiskā kārtā turpat dzīvojošo ukraiņu nosaukums ir tas pats.

N1c nav mongoliska - mongoļu haplogrupa ir C, kas ir pirmā haplogrupa kas izceļoja no Āfrikas un ir saistīta ar senākajiem arhaiskākajiem cilvēkiem Āzijā, Austrālijā un Amerikās.

N1c nekad nav bijusi Svidru kultūra, kurai sekoja Kundas kultūra, kurai sekoja Nemunas un Narvas kultūras. N1C Eiropā ieradās ap to pašu laiku, kad indo-eiropiešu kultūras - max pirms 6000 gadiem. Pirms tam Eiropas ziemeļos bija ledus laikmets - nākamie cilvēki gan jau ka bija I1, kas saglabājušies skandināvu un sāmu tautās. N1c ir invazīva kultūra un neskatoties uz mūsdienu miermīlīgumu, somugru tautās ir saglabājušās teikas par to kādi šie bija labi karotāji - tāpat arī vēlākos modernos laikos ir bijušas Sibīrijas somugru tautas, kas bija karotāji.

N1c atdalījās no ķīniešiem un devās uz ziemeļiem cauri mongoļu seņču apdzīvotajai stepei, kas iespējams, ka ledus laikmetā bija daudz labāk piemērota dzīvošanai. Ledus laikmetā Sibīrijas daļa nebija apdzīvojama, tāpēc tur spomugri netika cauri, bet Ļenas baseina dienvidu puse bija daudz patīkamāka Ledus laikmetā, tāpat kā Melnās jūŗas krasta līnija bija daudz tālāk uz dienvidiem kā tagad, kuru apdzīvoja indo-eiropiešu seņči, kas nodarbojās ar zemkopību. N1c pēc tam, kad beidzās ledus laikmets virzījās uz rietumiem, izspieda Jeņisejas apdzīvojošos indiāņu(haplogrupa Q) ketus, kas tikai pirms 2 gadsimtiem apdzīvoja arī zemes ap Baikāla rietumiem un ieradās Eiropā pāri Urāla kalniem. Ledus laikmeta beigas ietekmēja Melno jūŗu, kur lielas platības noslīka un salūza krasts, radot Krimas kalnus un tas 5000BC lika indo-eiropiešu seņčiem doties uz labākām zemēm.

N1c - mednieku, iespējams ziemeļbriežu ganītāju tauta - tas gan ir jautājums kas viņi bija sākumā, jo viņi ir izceļojuši no Ķīnas dienvidiem.
R - indoeiropiešu kultūra, kas pieradināja zirgus un kuru iztiku nodrošināja labības sēšana - kādreiz vismaz Latvijā nebija ne kāpostu, ne arī kartupeļu un tā bija galvenā pārtikas sastāvdaļa
Abas šīs grupas veica konkurentu genocīda veida izkaušanu par ko liecina arheoloģiskie izrakumi. N1c izskats mainījās dēļ tā ka tika ņemtas sievas vietējās ar eiropeiskāku izskatu un izskatu veido abu vecāku X-DNA. Indoeiropieši tikai ierodoties Eiropā(un arī Āzijā) un koloniāllaikmetā izkāva vietējos un asimilēja - pārējos laikos indoeiropiešus(austrumu) asimilēja visi kam vien nebija slinkums - vidusāzijas un Tarim tuksneša indoeiropiešus asimilēja tjurku, tatāru un mongoļu ciltis, bet Eiropas ziemeļos un austrumos - arī somugri.

R1b nekad nav bijuši ārieši. Ārieši ir indo-irāņu pašapzīmējums un iekļauj skitus, sārmatus un citus vidusāzijas āriešus, kas ir arī Indijā iebrukušo āriešu pēcnācēji - viņu tāpat kā austrumu indo-eiropiešu haplogrupa ir R1a.

R1b ir Rietumeiropas indo-eiropiešu(basku tajā skaitā - ir pat ideja, ka basku valoda ir indo-eiropiešu valoda) haplogrupa. Vēl pie šis haplogrupas pieder Anatolijas pussalas indoeiropiešu iebrucēju izveidotās kultūras, kā hattiešus kuru p[amats bija pakļautie hitieši ar līkiem semītu deguniem, bet to valdnieki bija ar taisniem indo-eiropiešu deguniem, kas tur veidoja asinskārus kaŗus ar kaimiņiem. Tāpat armēņi tika pakļauti, kaut sākumā šie bija hūriešu valodā runājoši semīti, kuru radniecīgākās tautas bija eri(čečenu un dagestāņu seņči).

Skandināvijā kā reiz ir ļoti izplatīta I1 haplogrupa - ir dzirdēts apgalvojums, ka ģermāņu valodā 30% no leksikas nāk no nezināmas valodas - viss pārējais ir indo-eiropiešu ietekmēts. Vācija vispār nav ņemama vērā kaut kādu haplogrupu pētīšanai, jo tur notikušas ļoti daudz migrācijas un mūsdienu vācu šeņči bija franki, kas no ģermāņu iekarotās Frankreich sāka drag nach osten, asimilējot piejūras baltus un ģermāņu atstātās zemēs vēlāk ieceļojušos slāvus.

Piekasīšanās pie autora ir pamatota, ka tā ir REN-TV zombēšana un neizskatās, ka autors ir trollis, bet pats tā arī domā, kas ir nožēlojami, jo krievi ar savu bandītu ideoloģiju nekad nav cienījuši pielīdējus, bet kritikai tomēr ir jābūt pamatotai - arī korekti atsaucoties uz eupedia.com datiem, kas ir privāts pasākums un diezgan brīvi interpretē datus, bet diemžēl kartes tādā formātā nekur citur nepastāv.

Iesaku pievērst eupedia uzmanību I1 un I2 - I1 ir saglabājies Skandināvijā vidēji ap 40%, kur starp norvēģiem un zviedriem tā ir vairākumā. I2 ir praktiski izšķīdis starp pārējiem - var izdalīt Sardīnijas salas iedzīvotājus kopā ar serb-horvātiem, kur I2 ir lielākā haplogrupa un ir ~40%. Tie ir illīriešu un seno pirms helēņu grieķu senāko eiropiešu asimilētie pēcnācēji, kas vairs pat nerunā savās valodās. Kā nākamajiem I2 ir bulgāriem-maķedoniešiem(mūsdienu slāvu) kur ir 30% I2 un pārējo sajaukums. Visiem pārējiem slāviem, ja arī ir I2, tad tā ir 25% robežās un lielākā haplogrupa ir R1a(autrumindoeiropiešu) - baltu, slāvu, āriešu(indo-irāņu). REN-TV nezin vēsturi un to, ka serbi un horvāti kopā ar pārējiem slāviem dienvidslāvu zemēs ieradās migrācijas rezultātā bijušās Romas impērijas teritorijā, kur no slāviem nebija ne smakas līdz pat tās sabrukšanai(toties bija illīriešu cilts ar nosaukumu serboi) un tikai Bizantijas laikā slāvi izpletās šajās teritorijās un radīja pāris impērijas, kas iepletās arī grieķu zemēs un asimilēja lielu daļu ar grieķiem, kas Grieķijas neatkarības cīņu laikā tika triekti laukā. Ne visām haplogrupām ir saglabājušās valodas - un haplogrupa I ir viena no tādām pastarītēm, kuras tikai asimilētas un izšķīda starp pārējiem.

Pat tad, visticamāk, ka Eiropas pati pirmā haplogrupa bija G - tā ir sastopama mūsdienās čerkesiem(tajos iekļauj abhāzus) un gruzīniem.

Atbildēt

TDI

03.06.2014. 18:51

Kaut kāds REN TV vakara pasaciņu tulkojums LV 'valodā.
Kur atsauces, kur pierādījumi, kaut kāds mistrojums.

www.eupedia.com , lai pensionētajam biedram būtu apskatīties reālus zīnātnieku datus.

Proto Slāvu I2 haplogrupa sastopama ir visās slāvu zemēs( ne tikai protams) izņemot 3.romu.

Indoeiropiskā daļa R1a, kas saistīta ar baltiem-slāviem, sastopama visvairāk Polijā/Ukrainā, 3.romas rietumi un Baltijas baltu valstis tikai seko pirmajām.

Savukārt tā saucamā mongoliskā som-ugru N1c, kā reiz visvairāk ir tur ,kur indoeiropiešu tautas asimilēja som-ugrus, vai neasimilēja -Somijā,Z-Norvēģijā, Zveidrijā, ZR Krievijā, Baltijā( ar centru Lietuvā).

Ja jau mēs runājam par klasiskajiem āriešiem R1b- tad tuvākā tās mantas koncentrācija ir D Norvēģijā, par ne SWE, Baltijā-Kurzemē, 3.Romā mazliet stepēs caur kurām nāca uz R R1B nēsātāji.

Tā ka plika improvizācija no autora puses.

Atbildēt

m0

03.06.2014. 11:22

Autor, daži patiesības graudi tavā nesakarīgajā samurgojumā jau arī ir. Vari līdz kapa malai lasīt gudras grāmatas un prātot kā būs un kā nebūs, bet lietas tāpat ies savu ceļu. Lielos vilcienos, sūdi ir visai pasaulei, jo resursi iet uz beigām, bet mutes, ko barot vairojas ģeometriskā progresijā. Par Latviju runājot - Latvija nekad nav bijis un nebūs kautkāds lielums pasaulē, tas viss ir tikai karodziņš,ko tu vari vai nu piespraust pie krūtīm vai d.. noslaucīt. Grozi kā gribi, ir globalizācija un cilvēkiem būtu jābeidz piesaistīt sevi pie kautkādas grupas vai ideoloģijas, dalīt labajos un sliktajos. Visi esam cilvēki un mūs var vienot tikai cilvēciskas vērtības - darbs, izglītība, saticība, mīlestība. Bet visa pamatā ir līdzsvars un bez kara un naida tāpat pasaule neiztiks. Bet tev pašam, autor, dzīvē noteikti patīk pozicionēt sevi uz pelēkās masas fona, jo esi salasījies daudz gudru grāmatu. Fakts kā tāds jau ir apsveicams, bet vienkārši runājot, dumji cilvēki esot labsirdīgāki par gudrajiem un par to ir vērts padomāt. PAR KO VISPĀR IR RAKSTS?

Atbildēt

marchs

28.05.2014. 19:33

Rakstā pārāk daudz apsaukāšanās un virspusēju apgalvojumu.
p.s.
Es ticu, ka par iestāšanos ES nobalsoja virs 67% vēlēšanās piedalījušos Latvias pilsoņu. Apjautājos paziņām - tie arī tic. Es ar autoru laikam dzīvoju dažādās valstīs. Manā valstī arī cilvēka mūža ilgums tagad ir lielāks nekā pirms 30-40 gadiem.

Atbildēt

lopkopis un rokofelers

28.05.2014. 16:27

austrumi ir liberālāki rietumnieki jau gadu desmitos ir izdresēti kalpot varai pretī saņemot pārtikas porciju silē.

tikai sile un porcija nv pārāk liela ...

uzbaoties tā ka netiek ārā no mājas protams var bet nedomā skatīties uz rokofeleru kumosu ...

Atbildēt

mājlops

28.05.2014. 16:24


es
28.05.2014. 15:45


IMO Eiropas uzskatu veido kultūra, ne hromosomas. Demokrātiski un kulturāli audzināts cilvēks potenciāli būs veiksmīgāks par autoritāri un primitīvi audzinātu. hromosomām te ir ļoti maz nozīmes.

--------



tipa labi audzināts mājlops ???

Atbildēt

es

28.05.2014. 15:45

Nu un kāds sakars kultūrai ar hromosomām? Malkas pagalei un koka skulptūrai arī ir vienāds ķīmiskais sastāvs.....
IMO Eiropas uzskatu veido kultūra, ne hromosomas. Demokrātiski un kulturāli audzināts cilvēks potenciāli būs veiksmīgāks par autoritāri un primitīvi audzinātu. hromosomām te ir ļoti maz nozīmes.

Atbildēt

Rumours Intelligence

28.05.2014. 13:33

»

es te mazliet palabošu

Mazliet par ģenētiku. R1a, atšķirībā no R1b ir ļoti atšķaidīta...


Tev nav ienācis prātā,ka tādi latvieši sen iznīcināti 900gadus atpakaļ, kur "latvietis" ir vikingu, vēlāk zviedru, poļu, krievu, vāciešu hibrīds un mūsdienu "latvietis" ir jauna rase. Tāpēc visi tie ģenētiskie aprēķini ir veltīgi.
Visi nav nākuši no vienas vietas un tieši ģenētika parāda,ka esam ārpus zemes civilizācijas produkti,jo,ja būtu cēlušies uz zemes, mēs visi būtu nēģeri (dominantie), taču tā nav.

Atbildēt

R.T.

27.05.2014. 14:17

Tiem, kuri te tēlo valodniekus, iesaku paskatīties, kā Karfagenu sauc angļu, spāņu, krievu valodā, nosaukumu atvasinot no attiecīgās valsts valodas, bet nevis no latīņu valodas, kā ir rīkojušies latvieši.

Atbildēt

Gefsimanskis

27.05.2014. 13:12

»

garām ejot

No krievu valodas burtiski tulkotā, rakstā minētā pilsēta Karfagēna latviski tiek saukta par Kartāgu


Jā, arī man tas iegrieza acī - it kā elementāra lieta

Atbildēt

palabošu

27.05.2014. 03:17

»

es te mazliet palabošu

Viņa zina, kāds grandiozs ekonomiskais un zinātniskais potenciāls bija Latvijā pirms „perestroikas” izsludinātās laupīšanas. Amatdāma lieliski zina, ka Latvija šodien ir tik vāja kā nekad agrāk savā vēsturē. Amatdāma ir spējīga saprast, ka bojā iet civilizācija un bojā iet latviešu tauta. Taču amatdāma...


Praktiski visa ražošana Latvijā bija piesaistīta Krievijai un militārajai. PSRS zinātnes potenciāls iekļāva arī zināmu teorētiskā komunistiskā murga sastāvdaļu un tas kas ir novērojams mūsdienās ir tā sekas, kas vēl kādu laiku ietekmēsies, kamēr apsprāgs tie kas par zinātniekiem nemaz nedrīkst tikt dēvēti. Arī vēl mūsdienās Krievijā nu gluži kā PSRS piešķir visādus akadēmiķu grādus bijušajiem izlūkdarbiniekiem un militāristiem, kuriem labi ja viena kroka.


------

grādus vēl pirms tam saņēma arī piemēram kārlis ulmanis un viņa kliķe kirhenšteins pirms vēl kļuva par psrs vietvaldi u.c.

pēc tam kad kirhenšteins no ulmaņa mantoja latviju viņš protams sāka dalīt titulus atkal saviem draugiem un radiem.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 02:31

Savukārt ģermāņi (Eiropas „visāriskākais” etnoss) nāk no Āzijas un pirms uzbrukuma Romas impērijai klejoja Ķīnas pierobežā. Tāpēc ģermāņu vīriešu dzimtes hromosomas ir mazāk radniecīgas ar āriešu hromosomām nekā krievu vīriešu dzimtes hromosomas.
---------
Pilnīgākās muļķības - ģermāņi nāk no Dānijas un Zviedrijas - to piemin pašu romiešu hronikas. Centrālās Azijas R1b ir R1b1a1, bet ģermāņi pieder pie R1b1a2. Tohāri, kas klejoja Ķīnā vispār ir sajaukums un Tarim mūmijas no tā reģiona vispār bija R1a1a - tohāri ir radinieki poļiem.

Pilnīgi iespējams, ka R1b ir daudz senāk nodalījusies haplogrupa un nav tā ka Ķīnā klejojošie ieradās Eiropā. Varbūt arī ieradās kāds no viņu pēcnācējiem, bet R1b bija daudz kur - viņi bija tie, kas izveidoja Hatusu un kas no Urartu semītu pēcnācējiem izveidoja armēņus. Tāpat R1b iemigrēja dziļāk Afrikā un starp Baškīriem(tatāri) ir daudz R1b.

Eiropas izcelsmes R1b centrs ir Ibērijas pussala, no kuras tā pēc tam izplatījās uz Franciju un Britu salām.

Baltu un slāvu izplatības centrs nebija stepes - baltu sākuma centrs izskatās ka bija netālu no mums(arī lingvistiskais centrs, kas Latvijā nav atstājis neko no pirmo iedzīvotāju Nemunas-Narvas ne somugru pirmās kultūras Baltijā valodas), kur tie tālāk emigrēja uz rietumiem, kur asimilēja skandināvus un iespējams, ka šīs migrācijas rezultātā arī tika kulturāli ietekmēti ķelti. Slāvi sengrieķu avotos tiek pieminēti, kā skitu zemkopji - turpat blakus viņiem dzīvoja balti. Slāvi ir baltu-skitu jaukteņi - slāvu pamatvalodas vārdnīca ir baltiska un pārējais lingvistiski viņiem ir vairāk līdzīgs ar irāņu-persiešu grupas indo-eiropiešiem.

Atbildēt

konans

27.05.2014. 02:11

»

es te mazliet palabošu

"Tas, kas tiek dēvēts par Rietumiem, sākās barbaru pasionārā uzplaukuma placdarmā. Barbari nepazina verdzības iekārtu. Vēl lielākas pretrunas (faktiski – metodoloģiskais strupceļš) atklājās tad, ja „pareizo attīstības ceļu” mēģina piemērot Ķīnas, Indijas kultūras vēsturei...


Barbari Eiropai atnesa kristietības atpalikuma ietekmētus tumsas laikus. Feodālisms kā reiz pastāvēja pēc Romas impērijas sabrukuma un tas raksturo mazu valstiņu veidošanos un mizlīgu decentralizāciju.

------

decentralzizācija jeb antiglobālisms jec states rights valstu tiesības radās jau pamazām romā.

kad lielie zemes īpašnieki izveidoja savas lielsaimiencības latifundijas ar saviem dzimtscilvēkiem kurus nelaaida arā.

vēlāk šo sistēmu pārņēma ielauzušies barbari kuri pret valsti izturējās kā pret privātīpašumu.

starpcitu šo valstu karaļi atšķirībāno populācijas slēdza laulības gan ar romiešiem gan citiem barbariem huņiem utt.

savkārt zemnieki bija piesaisiti zemei.


tāpēc tā devētais patriotisms un nacionālisms ir īstenībā dzimtbūšanas atvasinājums tāpat kā reliģija.

Atbildēt

konans

27.05.2014. 02:11

Barbari Eiropai atnesa kristietības atpalikuma ietekmētus tumsas laikus. Feodālisms kā reiz pastāvēja pēc Romas impērijas sabrukuma un tas raksturo mazu valstiņu veidošanos un mizlīgu decentralizāciju.

------

decentralzizācija jeb antiglobālisms jec states rights valstu tiesības radās jau pamazām romā.

kad lielie zemes īpašnieki izveidoja savas lielsaimiencības latifundijas ar saviem dzimtscilvēkiem kurus nelaaida arā.

vēlāk šo sistēmu pārņēma ielauzušies barbari kuri pret valsti izturējās kā pret privātīpašumu.

starpcitu šo valstu karaļi atšķirībāno populācijas slēdza laulības gan ar romiešiem gan citiem barbariem huņiem utt.

savkārt zemnieki bija piesaisiti zemei.


tāpēc tā devētais patriotisms un nacionālisms ir īstenībā dzimtbūšanas atvasinājums tāpat kā reliģija.

Atbildēt

hromosomainis

27.05.2014. 02:04

Pasaules nojūgšanās nav lokāla - tā notiek uz visas zemeslodes, jo mūsdienu pasaule ir pārāk saistīta. Arī Ukrainā cilvēki vēlējās dzīvot Eiropas sakārtotībā, nevis Krievijas ietekmes sfēru haosā, kur izcilākie piemēri ir no Gruzijas atšķeltās teritorijas un Piedņestra.

-----

uzreiz jau tā jamelo ??? ja abhāzija un osetija nav nekāda grūzija un tika iekļauta grūzijā tikai pēc staļina pevēles.

tāpat kā krima ...

liekas latviešu nacionāļiem ārkārtīgi gribas saglabāt staļina noteikto kārtību austrumeiropā ...

arī atteikšanās no abrenes ir apliecinājums un citām teritorijām naftas bagātās klaipēdas piemēram ...

Atbildēt

hromosomainis

27.05.2014. 02:04

»

es te mazliet palabošu

Mazliet par ģenētiku. R1a, atšķirībā no R1b ir ļoti atšķaidīta...


Pasaules nojūgšanās nav lokāla - tā notiek uz visas zemeslodes, jo mūsdienu pasaule ir pārāk saistīta. Arī Ukrainā cilvēki vēlējās dzīvot Eiropas sakārtotībā, nevis Krievijas ietekmes sfēru haosā, kur izcilākie piemēri ir no Gruzijas atšķeltās teritorijas un Piedņestra.

-----

uzreiz jau tā jamelo ??? ja abhāzija un osetija nav nekāda grūzija un tika iekļauta grūzijā tikai pēc staļina pevēles.

tāpat kā krima ...

liekas latviešu nacionāļiem ārkārtīgi gribas saglabāt staļina noteikto kārtību austrumeiropā ...

arī atteikšanās no abrenes ir apliecinājums un citām teritorijām naftas bagātās klaipēdas piemēram ...

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 01:50

krievu ģenētiskais sastāvs nav neko diži atšķirīgs no latviešu:
R1a - 46.7%
R1b - 5.8%
N - 21.6%
I - 17.6%


latviešu
R1a ~40%
N1C ~40%
R1b laikam bija 5-10%
Ir arī I, kas ar diez vai bija vairāk par 5% Man liekas, ka bija 1%

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 01:34

Mazliet par ģenētiku. R1a, atšķirībā no R1b ir ļoti atšķaidīta:
http://cache.eupedia.com/images/content/Haplogroup-R1a.gif(max ir 60%, kas Baltiju ar 40% nav neko mazāk indo-eiropeiskāka salīdzinot ar pārējiem)

Ukrainas un Krievijas dienvidi vēl nesenā pagātnē piedzīvoja milzīgas izmaiņas. Lai arī tā ir senākā Eiropas indo-eiropiešu(austrumu) izcelsmes vieta, tai pēdējo tūkstošu gadu laikā masveidā ir staigājuši pāri visi, ka tur nekas no seno iedzīvotāju pēctečiem nav saglabājies - tā ir stepe, kas nereti ir bijusi neapdzīvota, jo zemnieki ir piesaistīti vienai vietai, bet klejotāji nāk un iet labāku ganību meklējumos. Tikai pēdējo 1000 dadu laikā tā bija mongoļu un tatāru klejotāju apdzīvota, kur pirms tam bija dzīvojuši gan grieķi gan arī goti.


Bez Y-DNA vēl pastāv X-hromosoma, kas veido izskatu un tiek nodota abiem dzimumiem un tā tiek veidota vairākās paaudzēs jaucoties kopā un gala rezultātā ir tā kas nosaka fizisko līdzību ar apkārtējiem un autosomālās ģenētiskā kartes bilde atgādina seno baltu izplatību:
http://www.eupedia.com/images/content/East-European-admixture.gif

Par Eiropas bojā eju ir rakstījuši daudzi. Autor, tas ko tu apraksti ir blakusprodukts - netērē velti laiku, jo tas ir strupceļš.
Pasaules nojūgšanās nav lokāla - tā notiek uz visas zemeslodes, jo mūsdienu pasaule ir pārāk saistīta. Arī Ukrainā cilvēki vēlējās dzīvot Eiropas sakārtotībā, nevis Krievijas ietekmes sfēru haosā, kur izcilākie piemēri ir no Gruzijas atšķeltās teritorijas un Piedņestra. Eiropa ir birokrātiska papīrkrātija - ne jau viņa ir pie vainas, ka nespēja saskatīt, ka Janukovičš ir kremļa aiz diegiem raustāma lelle. Un ja ukraiņi tik ļoti vēlas tikt ES, tad Ukrainai vajadzēs nostāties pašai uz savām kājām un cerēt ka visu viņas vietā izdarīs ES birokrāti vai ASV militārisiti nevajadzētu.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 01:01

"Tas, kas tiek dēvēts par Rietumiem, sākās barbaru pasionārā uzplaukuma placdarmā. Barbari nepazina verdzības iekārtu. Vēl lielākas pretrunas (faktiski – metodoloģiskais strupceļš) atklājās tad, ja „pareizo attīstības ceļu” mēģina piemērot Ķīnas, Indijas kultūras vēsturei."
-----
Verdzības iekārta ir bijusi praktiski visur uz zemeslodes un eksistē arī mūsdienās. Romas verdzības iekārta, atšķirībā no grieķu(kur par pilsņiem varēja būt tikai ja tēvs bija pilsonis) paredzēja iespēju vergiem kļūt par pilsoņiem.

Barbari Eiropai atnesa kristietības atpalikuma ietekmētus tumsas laikus. Feodālisms kā reiz pastāvēja pēc Romas impērijas sabrukuma un tas raksturo mazu valstiņu veidošanos un mizlīgu decentralizāciju.

Indijas civilizācija(ja tā ir domāta Indas ielejas civilizācija) iznīka, sajaucoties ar indo-eiropiešu ienācējiem, kas radīja kastu sistēmu, kur baltie piederēja pie augstākām kastām, bet pakļautie mežoņi pie zemākām. Ap to laiku, kad tur ieradās Eiropas koloniālvalstis, Indiju jau bija jau paspējuši iekarot gan senie grieķi, gan arī musulmaņi. Ja kas, tad Indijas kultūras pati senākā forma ir līdzīga ar austrālijas aborigēnu kultūrām un to veidoja negrito cilvēki, kur nākamā forma bija šo cilvēku sajaukšanās ar ienācējiem.




Ķīnā eksistēja vairākas civilizācijas - un tāpat kā Romas impērijas sabrukuma piemērā allaž varu pārņēma mazāk attīstītās kultūras. Ziemeļķīnas ķīnieši iekaroja ļoti senu civilizāciju, kas pati ātrāk par citiem Ķīnā bija iemācījusies metalurģiju. Pašus ķīniešus pēc tam pakļāva gan mongoļi, tad mongoļiem radniecīgie tungusi mandžūri vai jurčeni. Pēc tam ķīniešus pakļāva eiropieši - ap to laiku, kad viņi vairs neiznīcināja Kristus vārdā veselas tautas uz citiem kontinentiem.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 00:44

"Pirmais ir reliģiskais faktors. Eiropocentrisma patrioti sludina, ka kristiānisms vienmēr ir caurstrāvojis Rietumu kultūru. Arī pēcpadomju Latvijā bieži izsakās par mūsu piederību Rietumu kristiānismam. Kā zināms, kristiānisms neradās Eiropā un to neizveidoja eiropieši. Rietumeiropas tautu kultūru vēsturē milzīga loma ir bijusi ne tikai kristiānismam, bet arī jūdaismam, islamam."
-------------
Jūdaisms nekad nav bijusi Eiropas tautu vēsture - tā ir ebreju kultūras sastāvdaļa un tikai.
Islams bija izpleties tikai Spānijā un vēl Itālijas dienvidos, kur atstāja kulturālu mantojumu mafijas veidā. Tieši šādas mafijas struktūras, kas sadarbojās tikai gīmenes ietvaros iznīcināja Spānijā rekonkistas laikā - un rekonkistai bija milzīga ietekme uz visu Eiropas vēsturi - tieši tās dēļ Eiropas valstis kļuva par koloniālām valstīm, iekaroja un pakļāva Āfriku kopā ar sīku vienību - arābiem, Amerikas un Āziju kopā ar ķīniešiem, kurus ir iekarojuši pēdējo n-tūkstošu gadu laikā visi kam nav bijis slinkums.


Nez vai pašam šo murgu autoram ir skaidra kāda cita alternatīvā nākotne kuru piedāvā pārējās ne ASV modeļa valstis? Eiropa ir multikulturāla un tas ir visas planētas nākotnes modelis - ja raugās tālākā nākotnē, ir bezjēdzīgi jebkādi konflikti ar cilvēkiem ar kuriem ir iespējams saradoties.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 00:36

Viņa zina, kāds grandiozs ekonomiskais un zinātniskais potenciāls bija Latvijā pirms „perestroikas” izsludinātās laupīšanas. Amatdāma lieliski zina, ka Latvija šodien ir tik vāja kā nekad agrāk savā vēsturē. Amatdāma ir spējīga saprast, ka bojā iet civilizācija un bojā iet latviešu tauta. Taču amatdāma to nedrīkst oficiāli teikt. Viņa to drīkst teikt vienīgi vīram gultā zem segas.
---------------------------
Praktiski visa ražošana Latvijā bija piesaistīta Krievijai un militārajai. PSRS zinātnes potenciāls iekļāva arī zināmu teorētiskā komunistiskā murga sastāvdaļu un tas kas ir novērojams mūsdienās ir tā sekas, kas vēl kādu laiku ietekmēsies, kamēr apsprāgs tie kas par zinātniekiem nemaz nedrīkst tikt dēvēti. Arī vēl mūsdienās Krievijā nu gluži kā PSRS piešķir visādus akadēmiķu grādus bijušajiem izlūkdarbiniekiem un militāristiem, kuriem labi ja viena kroka. Un kāds ir mūsdienu Krievijas zinātniskais potenciāls? SpaceX ir rietumnieka privātkompānija, bet krievi būvē raķetes pēc 60to gadu izstrādēm.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 00:26

"Otrais ir kultūrģenētiskais faktors. Tas balstās uz atziņu par Rietumu kultūras vitālo saistību ar antīko kultūru. Tas nav precīzi. Senā Grieķija bija organiski vienota ar Austrumu kultūras sistēmu. Senās Grieķijas kultūras mantinieki grieķu ieskata bija Romas barbari un pareizticīgo civilizācija (Bizantija). Bet pats jocīgākais ir tas, ka Rietumi pēc Romas impērijas sabrukuma antīko kultūru vispār „pazaudēja” kādus 1000 gadus. Rietumi pēcāk antīkās kultūras mantojumu pārņēma no arābiem un tikai pēc tam sekoja Renesanse (itāliski Rinascimento) – jūsma par antīko mantojumu no 14.gs.sākuma līdz 16.gs.beigām. Jocību lieliski apraksta Karens Svasjans vienā no savām ļoti gudrajām grāmatām."
-----------------
Bizantijai gan nav nekāda sakara ar antīko grieķu pasauli. Itālijā renesanse sākās tieši tāpēc, ka tā sāka atdarināt seno grieķu un romiešu(kas tāpat visu nospēra no senajiem grieķiem, kas to savukārt nospēra no ēģiptiešiem - senajiem, nevis ieklīdušajiem arābiem) mākslu ar skulptūrām un gleznošanu utt. Bizantijas, lai arī tā ir grieķu kultūra visdrīzāk līdzības ir sameklējamas senajās semītu tradīcijās ar patriarhālismu un arī vēlāko strikto kanonisko attēlu un ikonu veidošanu - tā nespēja pierādīt savu dzīvotspēju, lai cik ļoti viņu valdnieki būtu bijuši gudri vērpt galma intrigas un krievi lai arī Bizantijas kultūras mantinieki, tomēr Maskavu dēvē par trešo Romu nevis otro Konstantinopoli.

Atbildēt

es te mazliet palabošu

27.05.2014. 00:19

"Visjaunākie lingvistiskie un etnoģenētiskie pētījumi ir atklājuši gluži pretēju ainu. Proti, Eiropas iedzīvotāju lielai daļai ir spilgti izteiktas vīriešu mongoloīdās ģenētiskās saknes. Piemēram, Ziemeļeiropa (somi, igauņi, daļēji arī latvieši, lietuvieši) ļoti spēcīgi ir izjutusi Sibīrijas ģenētisko ietekmi (somiem un igauņiem vīriešu dzimtes senči 52,4% nāk no Dienvidsibīrijas un Austrumsibīrijas; zviedriem, norvēģiem – nedaudz mazāk procentu)."
-----
Autors kautrīgi izlaida Krievijas ziemeļus... kur somugru haplogrupas N procents neskaitot apkārtējās somugru tautas svārstā no 25% uz augšu.

Visskaitliskākā Eiropas ģenētiskā grupa ir R1b - tā pie tam ir vismazāk sajaukusies ar pārējiem, kur R1a savā vidū šķīdina I haplogrupou, kas īpaši izplatīta Ukrainā, gan N haplogrupu - R haplogrupa arī ir nākusi no Sibīrijas, gan arī ienākošās turku un mongoļu-tatāru C haplogrupas, gan arī Eiropā ienākošās J un E haplogrupas. Ir aizdomas, ka Eiropas G haplogrupas iznīkšanā ir tieši vainojami indo-eiropieši.

Atbildēt

vfjd

26.05.2014. 17:55

Eiropas vienīgā problēma ir tā, ka liekulīgie austrumi pārāk bāžas virsū un pārņem Eiropu. Liekulīgie - jo paši ir vēl daudz mantkārīgāki, perversāki utt par "izslavētajiem" rietumniekiem, bet to jau Priedītis izliekas nemanām. Jo viņam jāturpina sava propaganda.

Atbildēt

bravo priedītim žetons

26.05.2014. 17:25

raksts ir labs sava vēdā trāpīts mērķī jo uzbraukts vidējajam latviešu rasistam.

kurš uzskata ka viņš ir eiropeīds bet visi pārējie mongoļu salašņas ...

tātad ir uzbraukts bidējajam vienotības vēlētājam ...

tāpēc tas tagad ņemas psihodams ka tomēr ir ārietis jo pats jau sevi uz salaspils gāzes kameru nevedīs ...

Atbildēt

bravo priedītim žetons

26.05.2014. 17:25

»

gunča

smieklīgs, tendenciozs, melīgs teksts vismaz 2 jautājums


raksts ir labs sava vēdā trāpīts mērķī jo uzbraukts vidējajam latviešu rasistam.

kurš uzskata ka viņš ir eiropeīds bet visi pārējie mongoļu salašņas ...

tātad ir uzbraukts bidējajam vienotības vēlētājam ...

tāpēc tas tagad ņemas psihodams ka tomēr ir ārietis jo pats jau sevi uz salaspils gāzes kameru nevedīs ...

Atbildēt

Edge

26.05.2014. 13:07

»

Fēlis

Tagad ir noskaidrots, ka eiropeīdās un mongoloīdās rases kontakti Eirāzijā bija nesimetriski. Sievietes pārvietojās galvenokārt no rietumiem uz austrumiem, bet vīrieši – abos virzienos (zinātne to pagaidām pilnā mērā neprot izskaidrot). - tieši to jau ir visvieglāk izskaidrot. Atnāk krievu sirotāji, ...


Pārlasīsim klasiku:
(Spīdola stāv pie telts lielajām durvīm, kuras plaši atsegtas, un noskatās uz Daugavas krastu, kur sapulcējies liels pulks ļaužu: latviešu, lībiešu, zemnieku, kareivju, virsaišu, pa starpām arī vāciešu; meistaru un uzraugu. Ļaudis palaiž kuģus, kuri ar Kaupu un pavadoņiem sataisās braukt uz Vāczemi.)
ĻAUDIS (Dzied atvadīšanās sveicienus; pār visu nomanāmas baigas sajūtas.)
Ardievu, ardievu, laimīgi braucat!/Lai dzīvo Kaupa, brāļi, saucat! / - Vai, vai, mūsu mīļie!
Lai bagātas mantas ved viņš mums, / Lai laimīgs ir viņa atbraukums! / - Vai, vai, mūsu mīļie!
Mūsu māsas un brāļus ved atpakaļ drīz! / - Mums Roma svētību atnesīs - / - Vai, vai, mūsu mīļie!"
http://www.letonika.lv/literatura/read.aspx?r=210#2473187

Atbildēt

Zeno

26.05.2014. 12:19

Tumša cilvēciņa mazas domas. Mēģinājis kaut kā sakopot, klāstījis.
Pēc Gūtenberga spiedes un obligātās izglītības ieviešanas nu rosās šie ļautiņi pa visām prāta pažobelēm.

Atbildēt

Vaivars

26.05.2014. 07:51

»

didzka

vidzis...


Es no sapuvušās Eirpas neko neņemu un neņemšu - viņi dodot un liekot gaidīt, ka dos, visus padara par deģerātiem..Ja tavs mērķis ņemt, nevis nopelnīt pašam, tad tavsceļš un deģenerātismu.. Es pietiekami labi konkurēju ar tiem, kuri subsidēti ar Eiropas naudu. Eiropas nauda domāta darbvietu radīšanai un Vācijas preču pirkšanai, lai uzdzīvotu un deģenerētos..Zem nanas pašcieņas ir piedalīties šajos procesos un pašam sevi pakļaut un cerēt, ka kaut ko iedod..nesagaidīsi neko labu..

Atbildēt

gunča

26.05.2014. 07:34

smieklīgs, tendenciozs, melīgs teksts vismaz 2 jautājums;
1.par krievu āriskumu;
2.Eģiptē nebija cari, tur valdīja faraoni.
Autors varēja izrādīt elementāru cieņu lasītājam vismaz šajos jautājumos, bet meli meli vien...

Atbildēt

Fēlis

26.05.2014. 05:58

Tagad ir noskaidrots, ka eiropeīdās un mongoloīdās rases kontakti Eirāzijā bija nesimetriski. Sievietes pārvietojās galvenokārt no rietumiem uz austrumiem, bet vīrieši – abos virzienos (zinātne to pagaidām pilnā mērā neprot izskaidrot). - tieši to jau ir visvieglāk izskaidrot. Atnāk krievu sirotāji, izkauj vīriešus, daļa iekarotāju paliek viņu vietā un kniebjas ar vietējām sievietēm, daļa- aizved glītākās sievietes un stiprākos vīriešus uz savu midzeni. Un tā gadsimtiem. Nezinu, kā krievi varētu mūs paglābt un cik noderīgi viņi būtu pretstāvot eiropiešu degradācijai. Genofonds tur ir galīgi noplicināts ar kariem un represijām, tauta kā neizbēgamu ir pieņēmusi absolūtu kriminālismu ar vieglu totalitārisma mērci un par labāko argumentu uzskata dūri, vai vismaz skaļu kliegšanu. Brr. Pat drebuļi uznāk iedomājoties, ka šitie mūs ,,glābj''. Neapstrīdami- katram ir tiesības uz savu viedokli, bet ja tas ir kopēts no krievu interneta un droši vien arī kaut kā apmaksāts...

Atbildēt

didzka

26.05.2014. 01:38

»

vidzis

Man kā strādniekam ārzemēs ir tikai viena lieta - aprēķina laulības ar Eiropu. Eiropa ir jāslauc finansiāli, pabalsti, algas, visu ko var, bet prasīt lai atzītu šo degradējušos pasauli un "identitāti" par savu...nedomāju vis.. Izskatās,ka kāds neredzams spēks maisa visu vienā katlā...


vidzis
25.05.2014. 11:54

»

jautājums => A.Priedītim

Pilnīgi piekrītu rakstītajam...

Man kā strādniekam ārzemēs ir tikai viena lieta - aprēķina laulības ar Eiropu. Eiropa ir jāslauc finansiāli, pabalsti, algas, visu ko var, bet prasīt lai atzītu šo degradējušos pasauli un "identitāti" par savu...nedomāju vis.. Izskatās,ka kāds neredzams spēks maisa visu vienā katlā.

================================================
Es no sapuvušās Eirpas neko neņemu un neņemšu -

------

eiropa jau arī šobrīd neko nedot eiropa izsūc laukā ...

visi finansu resursi kopā ar iegūtajām ķīlām tiek izpumpēti no austrumiem.

ko nevar fiziski aizvest to apgrūtina ar ķīlām lai vietējiem tas kļūtu nelietojams ...

gejismus ir tikai ārējā propaganda ka vai cik mēs visi forši un draudzīgi ...

Atbildēt

>>>>

26.05.2014. 01:33

jautājums => A.Priedītim
25.05.2014. 11:40

Diemžēl šīs Eiropas "identitātes" grib iznīcināt Austrumeiropu. Pēc izdzimteņa Vursas uzstāšanās Eirovīzijā protestēja Krievija un Ukraina - valstis kurās gejiskās lietas neiet krastā.

-----

protestēja šo valstu vadītāji un daži aktīvisti bet skatītāji balsoja par desu šajās valstīs ...

Atbildēt

>>>

26.05.2014. 01:33

»

jautājums => A.Priedītim

Pilnīgi piekrītu rakstītajam...


jautājums => A.Priedītim
25.05.2014. 11:40

Diemžēl šīs Eiropas "identitātes" grib iznīcināt Austrumeiropu. Pēc izdzimteņa Vursas uzstāšanās Eirovīzijā protestēja Krievija un Ukraina - valstis kurās gejiskās lietas neiet krastā.

-----

protestēja šo valstu vadītāji un daži aktīvisti bet skatītāji balsoja par desu šajās valstīs ...

Atbildēt

Edge

25.05.2014. 23:03

»

vendeta

"kulturologs' atradies! Karfagena un Urālu upe! Vīriešu dzimtes hromosomas! Droši vien savas vatņika gudrības apguvis Finiķijā


Lampedūzā;- tur tagad Eiropas sejā "Big Americansmile" vairs nemanīsiet.Process turpinās...
The Telegraph joins an Italian Coast Guard aircraft searching the Mediterranean for migrants making the treacherous journey across the Mediterranean to Lampedusa http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/italy/10851041/The-migrants-making-the-deadly-journey-to-freedom.html

Atbildēt

vendeta

25.05.2014. 21:55

"kulturologs' atradies! Karfagena un Urālu upe! Vīriešu dzimtes hromosomas! Droši vien savas vatņika gudrības apguvis Finiķijā...

Atbildēt

ss

25.05.2014. 21:43

Vergu tauta jus esat bijuši un būsiet ,ar visiem saviem kārklu vāciešīem priekšgalā!! )))

Atbildēt

janis

25.05.2014. 21:27

„Latvijai pievienošanās ES bija simboliska atgriešanās telpā, kurai esam bijuši piederīgi gadsimtu garumā." vēl jau Latvijas pirmajai aptuveni īstajai neatkarībai nav pat viens gadsimts. interesanti...

Atbildēt

Karote

25.05.2014. 17:12

Pilnīgi pareizi, referendums par EU tika falsificēts.Viena no atjaunotās Latvijas nelietību lappusītēm. 11 gada tautas skaitīšanā tāpat tika dots uzdevums "skaitiet kaut suņus, bet 2 mio ir jābūt"."Pieskaitīti" tika pat tie, kas sen dzīvo ārzemēs, bet pēdējo 3 gadu laikā bija iegriezušies kapiņus apmeklēt. Tā kā vēlēšanas, vai referendumi, vajadzības gadījumā būs tā kā vajag.Provinciālā demokrātija, tā sakot :)

Atbildēt

analfabētisks vervelējums

25.05.2014. 12:34

»

vispārināts savārstījums

Tik daudz vispārinātas muļķības.Salasīti fakti,kas pārvērsti vispārinājumos.Apgalvojumi,kas vēstures zinātne ir tikai hipotēzes." Karfagena" vien ir ko vērts latviešu valodniekam


Pirmkārt jau "ko vērts latviešu valodniekiem" ir tādi "konģeniāli" vājprāta murgi, kā "Īslande", "Luhanska" un tamlīdzīgas "inovatīvi kreatīvas iniciatīvas".

Atbildēt

Lapas:    2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Zog, acīs skatīdamies, bet stāsta, ka tas visvairāk ir vajadzīgs pašiem apzagtajiem

FotoJampadracis ap Lucavsalas ežiem un futbola stadionu parādīja, cik dīvainā Latvijā mēs dzīvojam. Turklāt šis temats uzkrita tik pēkšņi kā šīs nedēļas sniegs, un kopīgā histērija ap šo visu savācās vienkop tik lielā intensitātē, ka vienā brīdī varēja arī aizmirst, ka tā nav pēdējā problēma, kas mums valstī jāatrisina.
Lasīt visu...

21

Cīņā pret nomelnošanu un nevajadzīgām intrigām – Mūzikas akadēmijas skandāla aizkulises

FotoVēlos padalīties ar sajūtām un lieliem novērojumiem par to, kas notiek, - par reālo situāciju Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) skandālā un to. kā jūtas studenti un arī nesenie/senie katedras absolventi
Lasīt visu...

21

Krievijas aktivitātes var uzskatīt par šokējoši efektīvām, un Latvijas „sabiedrisko” mediju mērķtiecīgā kampaņa par krievu valodu šobrīd jāskata šajā kontekstā

FotoDrošības eksperti vienbalsīgi norāda uz to, ka pēc kara sākuma Krievijas izlūkošanas un hibrīdoperāciju mērogs Eiropā ir krasi pieaudzis, ieskaitot operācijas, kuru agresivitāte ziņā pārspēj aukstā kara līmeni, - tādas kā sabotāžas, fiziskas provokācijas un tamlīdzīgi.
Lasīt visu...

21

Sankciju patiesais labums: Apvienotā saraksta plāns aizvērt ostas varētu arī nebūt nejaušs

FotoDeklarētais mērķis - atbalsts Ukrainai Latvijas ostu paralizēšanai - šķiet šizofrēnisks, jo kā gan tas saskan ar to, ka Ukraina pati joprojām saņem naudu no Krievijas un ļauj Krievijai transportēt gāzi caur Ukrainas teritoriju, bet neviens latvju bāleliņš par to pat nav iepīkstējies ES parlamentā?
Lasīt visu...

21

Priekšlikums ir tikai par mūsu nodokļu maksātāju segtajām atlīdzībām

FotoAtsaucoties uz 2024. gada 18. aprīļa publikāciju "Aicinājums valsts amatpersonai Kristovskim: pirms publicēt ziņas par svešām algām, atklājiet savus ikmēneša ienākumus!" vietnē, informēju, ka saskaņā ar spēkā esošo likumu algu publiskošanas lietā Saeimas deputāti rāda priekšzīmi un Saeima Ģirta Valda Kristovska kā tautas priekšstāvja atlīdzību - tāpat kā visu citu tautas priekšstāvju Saeimā atlīdzības - publicē katru mēnesi internetā.
Lasīt visu...

18

Aicinājums valsts amatpersonai Kristovskim: pirms publicēt ziņas par svešām algām, atklājiet savus ikmēneša ienākumus!

FotoĢirts Valdis Kristovskis iesniedzis Saeimā priekšlikumu publicēt jebkuras valsts amatpersonas ienākumus ik mēnesi, jo no tā būšot "ieguvums sabiedrībai".
Lasīt visu...

6

„Re:Baltica” cenšas izdarīt uz spiedienu uz Sabiedrības integrācijas fondu, tam izvērtējot šīs organizācijas rīcību ar nodokļu maksātāju naudu

FotoPubliskajā telpā tiek apspriesta Re:Baltica projektu vērtēšana, kuri īstenoti ar piešķirto publisko finansējumu caur Mediju atbalsta fondu. Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) skaidro kārtību kā notiek projektu apstiprināšana un izlietotā publiskā finansējuma uzraudzība.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Mazie modulārie kodolreaktori (SMR) – sapņi un realitāte

Igaunija plānojot būvēt divus līdz četrus, savukārt Polija pat 25 mazos kodolreaktorus. Presē bija pārmetumi, ka Latvija atpaliekot...

Foto

“Iekļaujošas valodas ceļvedis” ir valodas manipulācija, kas deformē valodas struktūras un pasaules uztveri

Valsts valodas centra Latviešu valodas ekspertu komisija 2024. gada 10. aprīļa sēdē (protokola...

Foto

Sāga par nogriezto ausi

Domāju, visi, kas mazliet seko notikumiem pasaulē, zina, ka, aizturot aizdomās turamos par terora aktu “Crocus City Hall”, vienam no notvertajiem nogrieza...

Foto

Kad barbari un svoloči, ķengu portāli un vajātāju orda beigs uzbrukt sabiedriskajiem medijiem?

Es zinu, mani bērni, mani jaunie draugi, mani ilggadējie žurnālista ceha biedri, arī...

Foto

No strupceļa uz atdzimšanu

Draugi un domubiedri! Mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā! Un es zinu, ka daudzi šobrīd man nepiekritīs. Tik tiešām – brīžiem šķiet, ka...

Foto

Tabu jautājumi par Latvijas ekonomiku

Pēdējo gandrīz trīsdesmit gadu laikā Latvijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju salīdzināmajās cenās palielinājies vairāk nekā trīs reizes (runa ir par...

Foto

Mediju diskusija Rīgas pilī atsedz līdz šim slēptās problēmas sabiedriskajos medijos

Pirmdien Rīgas pilī notikusī valsts prezidenta Edgara Rinkēviča rosinātā diskusija par sabiedrisko mediju nākotnes attīstību...

Foto

„Sabiedriskie” mediji uzsāk atklātu konfrontāciju ar Latviju

“Latvijas radio” redaktori un citi vadošie publicējuši atklāto vēstuli, kurā gaužas, ka apdraudēta vārda brīvība, ka soctīklos žurnālisti saņem...

Foto

Sabiedriskais medijs, plurālisms un demokrātija

Pirmkārt, mediji nav ceturtā vara, tā ir tā saucamā ceturtā vara. Ieskatāmies Satversmē un redzam, ka mums kā jau demokrātiskā valstī ir trīs...

Foto

Atbalstiet mūsu runas brīvību, liedzot to citiem, kuru viedoklis nav ne pareizs, ne svarīgs!

Pēdējo nedēļu laikā Latvijā ir pastiprinājušās jau agrāk novērotas tendences, kas liecina...

Foto

Prezidenta Makrona paziņojumi paver jaunas politikas iespēju

Jāsaka, ka Francijas prezidenta Makrona pēdējo nedēļu paziņojumi attiecībā uz iespējamo spēku izvietošanu Ukrainā, kā arī vārdu apmaiņa ar...

Foto

Labā un ļaunā saknes

Ādolfs Hitlers, atbildot uz žurnālista jautājumu, kāpēc viņu ievēl arvien vairāk un vairāk cilvēku, atbildēja: "Viņi mani izvēlas, jo kaut kur dziļi...

Foto

Krišjāņa Kariņa Briseles scenārija psiholoģiskā kļūda

Tieši pirms Lieldienu brīvdienām Latvijas politisko dzīvi satricināja vietējas nozīmes polittrīce – no amata atkāpās ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš. Tas...

Foto

Nelāgi sanācis IRšiem...

Pirms kāda laiciņa rakstīju, ka abonējamais reklāmas buklets “IR” sācis interesēties par Ogres novadā nodarbinātajiem maniem domubiedriem. Tagad “sensacionālais” raksts beidzot ir iznācis...

Foto

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm. Īpaši šobrīd, kad krīžu daudzums pats jau ir pietuvojies krīzes līmenim – politiskā krīze,...

Foto

„Slikto” valodu vaininieki

Krievu valodas noturībā Latvijā vainojami nevis krievi, bet latvieši, un tā ir mūsu, nevis krievu mentalitātes īpašība, kas ar kaimiņu liek runāt viņa...

Foto

Seksuālo attiecību svārsts. Tuvojamies vīriešu ierobežošanas ekstrēmam

Tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ir rosinājusi noteikt kriminālatbildību par seksuālu uzmākšanos. “Seksuālā uzmākšanās ir cilvēka cieņas aizskaršana. Tā aptver...

Foto

Nē seksuālai vardarbībai!

Izskatās, ka ejam uz to, ka vīrietis ar sievieti varēs iepazīties un ielaisties tikai tad, ja neviens nav ar citu, ja tas notiek...