Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
???
17.06.2013. 15:51»
-???
Jus runajiet par suveniriem, bet es par dieniskajiem augstas kvalitates produktiem. Suvenirus mes tacu nelietojam ikdienaa. Vajag padomat, pirms rakstit komentu
Par dieniškajiem augsta kvalitātes produktiem varat gūt informāciju no preses, kas saistīti ar zirgu gaļas skandālu, olīveļļas skandālu utt., utt. Nedaudz sakārtojot, vienkāršojot tādas kā sanitārās normas, mājražošanu arī Latvijas novados varēs pastāvēt mazās ražotnes ar savu zīmolu.
-???
17.06.2013. 09:35Jus runajiet par suveniriem, bet es par dieniskajiem augstas kvalitates produktiem. Suvenirus mes tacu nelietojam ikdienaa. Vajag padomat, pirms rakstit komentu.
???
17.06.2013. 08:23»
t-autorei
Katraa vecajaa Eiropas valstii ir kaut kas loti kvalitativs ar ko taa valsts lepojas gaud desmitiem. Holande ar sieru, Belgija ar alu un sokoladi, Francija ar viiniem un ipaso francu virtuvi, Austrija ar kukam utt. Kas ir Latvijaa tas ipasais ar ko taa var lepoties? Produkti samaitati ar letam izjevielam...
Vajag paceļot pa Latviju un apmeklēt ne tikai pilsētu parkus, kafejnīcas, pludmales un viesu namus, bet pievērst uzmanību un iedziļināties Latvijas amatnieku tradīcijās, tad varbūt gūsiet kādu apjausmu, kas ir Latvijas produkts, īpašais. To ko Jūs nosaucāt ir no veikala maksima plauktiem.
A.Z.
17.06.2013. 07:57»
Dārgā autore, A.Z.
Jūsu naivumam nav robežu. Vai tad vēl kāda lauku "karalīšu" ģimenei vēl kāds šofera dēls vai māsu/brāļu dēli/meitas/sievas/vīri/brālēni/māsīcas u.t.t.atlicis, kas nav ieņēmis kādu amatiņu? Gan jau tad piemeklēs, būs ar ko atrakstīties tiem naudas devējiem, saskaņā ar projektiņu. Tik kāds labums visiem...
Naivi tas izklausās tikai šobrīd,jo neesam vēl izslimojuši visas sistēmiskās slimības,bet tās pie mums ir patiesi perversas un baisas.Taču jāatcerās,ka pati sistēma kā tāda brūk un ir tikai laika jautājums,kad tā nobruks pavisam.Mums līdz ar totālas cenzūras ieviešanu ,notiek arī totāls tautas debilizācijas process,bet tas ir jāuztver ne savādāk kā pašas sistēmas agonija.Duālisma valdībām būs jāatstāj pasaules skatuve,nevarēs vairs turpmāk runāt vienu,bet slepus darīt pavisam pretējo.Sistēma brūk gan Amerikā,gan Eiropā,vienīgi mēs par to neko daudz nezinām,mums vairs pat nav žurnālistu,kuri spētu par šiem procesiem sakarīgi uzrakstīt. "Naivās"idejas noderēs nākotnē,tāpēc iesaku tās turpināt ģenerēt.
Dārgā autore, A.Z.
16.06.2013. 21:00Jūsu naivumam nav robežu. Vai tad vēl kāda lauku "karalīšu" ģimenei vēl kāds šofera dēls vai māsu/brāļu dēli/meitas/sievas/vīri/brālēni/māsīcas u.t.t.atlicis, kas nav ieņēmis kādu amatiņu? Gan jau tad piemeklēs, būs ar ko atrakstīties tiem naudas devējiem, saskaņā ar projektiņu. Tik kāds labums visiem pārējiem no tā? Kad beigsies ES vai valsts putra bļodā, kas pirks tos viņu pakalpojumus, ja pārējiem tāpat naudas nebūs? Tā ir Latvija, dārgā.
Tikko no Minska
16.06.2013. 18:31»
celjotajs
http://www.youtube.com/watch?v=K4G8CJ04faU
Baltkrievijā pašlaik arī krīze, jo rūpnīcās nav ar ko maksāt algu. Cilvēki strādā 4 dienas nedēļā, algu maksā ar produkciju. Tā man teica vietējie iedzīvotāji. No otras puses celtniecība tur rit pilnā sparā. Latvijā tādi projekti pat sapņos nerastos. Vienīgais, kas tiešām pamācošs, ka Baltkrievijā saglabāti visi padomju laika rūpniecības objekti,bet Latvija "padirsusi" (atvainojos par izteicienu) pat cukurfabriku. Rēzeknē pat REBIR nevarēja pastāvēt Ķīnas preču konkurences dēļ. Es gan arī nezinu,ko var piedāvāt?!
es pats
16.06.2013. 16:40Radīt Latvijā tvaika dzinēju ražošanu. Lai varētu laukos ģeneratorus griezt. Ūdens un malka mums ir pietiekošā daudzumā.
Aija
16.06.2013. 13:41»
nu nu
Investori tāpat nenāks, viss kas šeit bija pievācams jau ir savākts, kuru gan intersē attīstīt ražošanu kaut kādā Eiropas nomalē
Investori nenāks dēļ korupcijas un dēļ tā, ka šeit nav tiesiskas valsts, jo taisnību Latvijas tiesās meklēt nav ko. Līdz ar to problēmu gadījumā investoram tikai ziepes, nevis taisnīga tiesa.
6 ideja
16.06.2013. 13:22Latvija kaa vienu virzienu varetu attistit dabigas bio zalu tejas auzdzesanu un razosanu. Bet BIO!!! nevis ar kimijam apstradatu. Kumelisu, piparmetru, liepziedu utt. Ja Indija eksportee zalo un melno teju pa visu pasauli, kapec Latvija nevaretu but zaalu tejas lielvalsts?! Paskatieties kaa Francija ir specializejusies lavandas audzesanaa, ko izmanto kosmetikaa. Latvija arii bez lauksmainiecibas ir jaatrod papildus specializaicijas nozares. Tejas, lini....
- tepatas
16.06.2013. 13:17Es jau arii saku, ka Latvija ir idela vieta lauksaimniecibai un lopkopibai. Un nevajag tas milzu lielfermas, jeb milzu laukus, jo tur viss ir sakimizets. Tiesi nelielas lauku saimniecibas razojot ekologiski tiru produkciju un apvienojoties tikai kaa tehnikas izmantosanai ( lai nav katram traktors japerk vai sejmashina)un produkcijas savaksanai varetu mierigi sarazot visu Latvijai nepieciesamo un vel eksportet ka bio/eko. Butu darbs visiem. Bet jaatceras, ka Latvijaa jaatmet taa nenormalaa cenu uzskruvesana. Mes varam but interesanti tiesi ar labu, bet letu produkciju.
tepatās
16.06.2013. 10:45Jā, laikam gan nevienam no šo tekstu funktierētājiem nav ne mazākās saprašanas par TAUTSAIMNIECĪBU. Pilsētās vispār nav jārūpējas par darba vietām, bet laukos tās jārada nekavējoties. Ja darbs būs laukos, tad pilsētās tas radīsies bez aizķeršanās. Apjēdziet, ka pilsētas nav tāpēc, lai varētu pastāvēt lauki, bet tieši lauki ir nepieciešami, lai pastāvētu u funkcionētu pilsētas. Kombināts var ražot sieru, cik var pārdot, tikai tādēļ, ka ir lauki un lauku saimniecības. Lielsaimniecība kombinātam ir izdevīga tikai līdz brīdim, kamēr tā nav izputējusi, bet izputēšana ir nenovēršama, jo traktors "apēd" tonnām degvielas, kas jāieved, pats traktors arī jāieved, pat mēslus drīz vajadzēs ievest, jo visi ir "specializējušies" tiktāl, ka praktiski lieto tikai zaļmēslojumu un minerāļus. Audzē, ko gribi, kaut rapsi, kaut kārklu vicas, lielsaimniecība ir BĪSTAMA. Latvijā nav Amerikas prēriju, Latvija neorganizē karus pus pasaulē, lai šajā mazajā piejūras pleķītī to nebūtu - būs, kur liksimies. Patlaban Latvija pilnībā kļūst par lielu KOLHOZU, kur stūrītim vai kaktiņam nav nozīmes - saimniecību regulē netālredzīga PEĻŅAS ideja. Arguments viens - tādēļ, ka tā PASAULĒ dara citi. Lai taču tie CITI dara kā vien vēlas. Mūsu pieredze māca - esam izdzīvojuši TIKAI pateicoties laukiem. Ja jūs domājat, ka nākamajās kataklizmās izdzīvosim, pateicoties pilsētām un rūpniecībai, tad rūgti maldāties. Latvijā BIJA saimniekošanas modelis, kas saglabāja tautas spēku visos karos, izsūtīšanās un apkolhozošanas periodos. Ja to noārdījām, atstājot laukus "plikus", lai ir, kur ieskrieties svešzemju traktoragregātiem, tad tur strauji varēs "ieskrieties" arī tanki, pat neaizķeroties aiz dažiem kusliem ļautiņiem mežmalās.
krahhs
16.06.2013. 02:45»
-?
Rapsis ir genetiski kultiveta kultura. Un sen biskopji sudzas, ka bites taa del izmirst. Kur vispar tu dzivo un ko tu vispar zini
bites izmirst ne delj rapsha,bet delj pesticiidiem ar kuriem to apsmidzina
krahhs
16.06.2013. 02:39»
2 ideja
Latvijaa ir piens. Beidzot latviesiem ir jaiemacas taisit sieru, jo tas siers ko taisa Latvijaa nav siers, bet kaut kads mesls! Kads siera razotajs - fanats, varetu beidzot aizbraukt uz kadu siera valsti Eiropaa pamacities kaa tad isti ir jataisa labu un garsigu sieru. Tad lopkopjiem butu darbs, jo ...
sieru maak taisiit ari pie mums,bet tas nenesiis tadu peljnu,kaa siera izstraadajumi.un ka tu raksti pie mums grib maksimalo peljnju pat par suuu,,,u
krahhs
16.06.2013. 02:34»
4 ideja
Zivis. Attistit svaigu zivju ( par Latvijas cenam) piegadi Eiropas pateretajiem, Nevis tikai bundzinu konservus. Eiropaa svaigas zivis ir loti ierobezotaa apjomaa un dargas, tad nu Latvija sajaa jomaa varetu kartigi izverties un piegadat zivis atri un letak kaa Eiropaa. Butu darbs gan zivju audzetajiem...
mees,ja tu atceries,esam EU savieniibaa un taads vaards ka KVOTAS tev laikam nav paziistams.zveinieki visu zivi kuru viniem drikst zvejot,var no juras dabuut araa par paris meneshiem,betko atlikushos 10 dariit
shoko
15.06.2013. 23:12»
3. neideja
Kautkāda individuāla antireklāma! Bieži esmu dzirdējis slavējam "Laimas" šokolādi
Piekrītu par šokolādi un Laimas tortēm, mēs esam piraduši, bet ārzemēs tās negaršo, it sevišķi jaunās. Šokolāde laikam Beļgijas ir visgaršigakā, to augstu vertē.
tepatās
15.06.2013. 22:25Nevajag gvelzt mulķības par ārzemju pieredzi. Visa pieredze ir mūsu pažu zemē. Tikai jāatšķir loģiskā no muļķīgās. Citādi būs vāks mūsu mazbērniem, kuri uzzinās, ko nozīmē BADS. Tikko pārtiku ražo DIŽSAIMNIECĪBAS ar nrūpniecisku atvēzienu, tūdaļ skaidrs, ka tās ir arī DIŽPARĀDNIEKI, jo visus energoresursus un ražošanas līdzekļus iepērk, nekavējoties kļūstot atkarīgas no banku "analītiķu" izstrādātās apčakarēšanas "metodikas". Pietiek apstāties kādam no piegādes procesiem, tūdaļ būs tukšs "lielveikals". Vai varbūt nākamo kataklizmu (un tādas noteikti būs) laikā gaidīsim ANO lidmašīnas ar pārtikas paku sūtījumiem, ko tagad piegādā reģioniem, kur var iegūt jūsu pieminētās VAIRĀKĀS ražas gadā? Vispirms un nekavējoties patiešām jāmaina lauku politika, bet ne jau "tūrisma" virzienā. Tikai un vienīgi tajā virzienā, lai Latvijas laukos aiz katra sētas staba būtu pieejams jebkāds ēdamais un laukos netupētu neviens "bezdarbnieks". Tas jādara, kaut ar diktatoriskām metodēm.Patlaban piekoptajai lauku politikai sekas NOTEIKTI būs dramatiskas.
offshoreleaks.icij.
15.06.2013. 21:17Apskatiet so linku, kas rada, ka Latvijai ir vairak 1500 ofshoros registretu pastkastisu un kabatas firmu, kas iznicina valsti. Kamer sai sistemai laus turpinaties, nekas Latvijaa nemainisies.
Impērija
15.06.2013. 20:47Korupcija sagrauj valstis. Pat tādas lielvalstis, kā ļoti spēcīgo, izglītoto un organizēto Romu. Latvija ir krietni mazāka un jaunāka. Ilgi mums vairs nav palicis, ko priecāties par savu valsti.
spirāle
15.06.2013. 20:332003.gada referendumā lielākā daļa nobalsoja par to dzīvi kāda pašlaik te ir. Vai kādreiz būs arī labāk? Naivas cerības - vairs nebūs.
nu nu
15.06.2013. 20:30Investori tāpat nenāks, viss kas šeit bija pievācams jau ir savākts, kuru gan intersē attīstīt ražošanu kaut kādā Eiropas nomalē.
Alternatīvais Ērglis
15.06.2013. 20:25RAKSTA AUTORS IR UTOPISTS. Kā izlasu, ka kaut kādas cerības liek uz pašvaldībām, tā varu smieties ilgi.
sviesc
15.06.2013. 20:09Pie esošās fiskālās politikas nav jēgas krāmēties ar mazo uzņēmējdarbību.
A.Z.
15.06.2013. 19:33»
t-autorei
Katraa vecajaa Eiropas valstii ir kaut kas loti kvalitativs ar ko taa valsts lepojas gaud desmitiem. Holande ar sieru, Belgija ar alu un sokoladi, Francija ar viiniem un ipaso francu virtuvi, Austrija ar kukam utt. Kas ir Latvijaa tas ipasais ar ko taa var lepoties? Produkti samaitati ar letam izjevielam...
Tieši to jau rosinu-sākt veidot savus īpašos zīmolus.Patiešām kvalitatīvus.Mums ir dažādas senas receptes,mums ir unikāli meistari un amatnieki.Vajadzīgs tikai vietvaru finansiāls atbalsts ,vēlme un izpratne.
Miervaldis
15.06.2013. 19:28Anita - vienīgie no Latviešiem, kuri nedomaja ar galvu, bija visas valdības pirms Kalvīša, un pēc Kalvīša arī.Un tagad arī.Nepielīdzini Latviešus Dombrovska āžu baram.
Pirdis
15.06.2013. 19:13Lielisks raksts! Arī tas iepriekšējais ir lielisks! Parāda latvijiešu nespēju turēt pie kājas valsti. Nav jau nekāds brīnums. Valsti neviens nav mācījis turēt ne latvjiem, ne krievu deģenerātiem šeitan. Visādiem bukiem, naikoforiem, kāpostgalvām. Krievi varētu palīdzēt latvjiem. Ir taču varenā Krievija. Bet te ir tikai mēsli. Deģenerāti un kāpostgalvas. Tāpēc latvjiem nekas nesanāk. Arī ebrejieši visi ir prom. Viņi bēg kā žurkas no grimstoša kuģa. Viņi zināja tūlīt, ka tas kuģis nemaz nepeldēs! Smalka oža viņiem uz tādām lietām.
3. neideja
15.06.2013. 18:48»
3 ideja
Sokolade. Ari to vajadzetu aizbraukt un pamacities, jo tas ko razo Laima ir vienkarsi garshas katastrofa. Neviens arzemnieks nevelas sanemt davanaa sokolades vestas no Latvijas, neviens! Pagarso un saka : vairak neved! Uzsakt kartigas, istas sokolades razosanu, ko varetu ari eksportet. Un par normalam...
Kautkāda individuāla antireklāma! Bieži esmu dzirdējis slavējam "Laimas" šokolādi!
1. neideja
15.06.2013. 18:46»
1.ideja
Jaa, otrais raksts gauzam bedigs. Jo Latvijas vinu neviens nedzers un parejas idejas ir tikai mazdarzinu limenii. Bet mana ideju butu, ka Latvijaa ir jauzbuve 3 cukurfabrikas, lai zemnieki varetu auzdet cukurbietes, nevis kaa tagad rapsis parnem visu Latviju un sagandee gan zemi, gan iznicina bites. ...
"Latvija, pirmkart, ir lauksaimniecibas zeme."
Cik tad ražas gadā ir Latvijā? Kas te aug griezdamies daudz labāk kā citur? Latvāņi?
-?
15.06.2013. 17:43Rapsis ir genetiski kultiveta kultura. Un sen biskopji sudzas, ka bites taa del izmirst. Kur vispar tu dzivo un ko tu vispar zini?
-?
15.06.2013. 17:42Sieru, ja eksportee, tad tikai uz bijuso PadSavienibu. Un tas ir bedigs raditajs. Neticu, ka Eiropa, kas ir izlutinata ar siera garsam perk Latvijas sierus.
- ?
15.06.2013. 17:39Ja tev garso Laimas sokolade, tad laikam neesi vispar bijis arzemes, ne edis vinu sokoladi.
t-autorei
15.06.2013. 17:37Katraa vecajaa Eiropas valstii ir kaut kas loti kvalitativs ar ko taa valsts lepojas gaud desmitiem. Holande ar sieru, Belgija ar alu un sokoladi, Francija ar viiniem un ipaso francu virtuvi, Austrija ar kukam utt. Kas ir Latvijaa tas ipasais ar ko taa var lepoties? Produkti samaitati ar letam izjevielam "sviesta produkts", "siera produkts", sokolades surogats... dzenoties pec letas pasizmaksas bet gala rezultataa uzliekot maksimalo cenu, bet galaa nav ko piedavat. Ko lai es kaa latvietis piedavaju arzemju viesiem kaa unikalu, kvalitativu, garsigu? Ilgi jadoma...... bedigi.
kibucis
15.06.2013. 16:32Drīz būs kibuči Latvijā,Eiropa dos naudu,cilvēkiem būs jumts virs galvas,dos paēst,padancosiet un padziedās,bet par algu aizmirstiet.
A.Z.
15.06.2013. 16:25Paldies par komentāriem.Sirsnīgi izsmējos.Lai kā arī nebūtu,pēc gadiem 15-20,kad visiem līdz nejēgai būs apnikusi vienveidīgā Eiropa,realizēsim tieši to,par ko šeit rakstu. Tad gan visi jau būs aizmirsuši Zvirbuļsudrabviņķeli,bet tas nav tik būtiski. Pēc slavas netīkoju.Raksts ir par to,kā izskaust bezdarbu laukos,nevis kā nopelnīt lielo piķi.Jo vairāk ideju,jo labāk.Turpiniet dalīties domās,tautieši.
df
15.06.2013. 16:0620 gadus politiskās elites biznesa mērķis ir bijis nekustamais ìpašums. Šodien nekustamā īpašuma cenas grauj jēbkādas komercdarbības jēgu, jo uzņēmums no nopelnītās naudas katru mēnesi apmaksā dzivi kādam ekspolitiķim vai viņa radam. Rezultātā nenormālas cenas uz visām precēm veikalos.
?
15.06.2013. 15:22»
4 ideja
Zivis. Attistit svaigu zivju ( par Latvijas cenam) piegadi Eiropas pateretajiem, Nevis tikai bundzinu konservus. Eiropaa svaigas zivis ir loti ierobezotaa apjomaa un dargas, tad nu Latvija sajaa jomaa varetu kartigi izverties un piegadat zivis atri un letak kaa Eiropaa. Butu darbs gan zivju audzetajiem...
Būtu jāzin, ka zivis bundžiņās dod lielāku pievienoto vērtību un darbavietas...nevis jūra būtu jāizkāš pilnīgi tukša.
?
15.06.2013. 15:20»
3 ideja
Sokolade. Ari to vajadzetu aizbraukt un pamacities, jo tas ko razo Laima ir vienkarsi garshas katastrofa. Neviens arzemnieks nevelas sanemt davanaa sokolades vestas no Latvijas, neviens! Pagarso un saka : vairak neved! Uzsakt kartigas, istas sokolades razosanu, ko varetu ari eksportet. Un par normalam...
Vienkārši nepiekrītu nevienam vārdam...
?
15.06.2013. 15:18»
2 ideja
Latvijaa ir piens. Beidzot latviesiem ir jaiemacas taisit sieru, jo tas siers ko taisa Latvijaa nav siers, bet kaut kads mesls! Kads siera razotajs - fanats, varetu beidzot aizbraukt uz kadu siera valsti Eiropaa pamacities kaa tad isti ir jataisa labu un garsigu sieru. Tad lopkopjiem butu darbs, jo ...
Lielākā daļa Latvijas siera tiek eksportēta, ja būtu tāds sūds tad diezvai kāds pirktu.
?
15.06.2013. 15:16»
1.ideja
Jaa, otrais raksts gauzam bedigs. Jo Latvijas vinu neviens nedzers un parejas idejas ir tikai mazdarzinu limenii. Bet mana ideju butu, ka Latvijaa ir jauzbuve 3 cukurfabrikas, lai zemnieki varetu auzdet cukurbietes, nevis kaa tagad rapsis parnem visu Latviju un sagandee gan zemi, gan iznicina bites. ...
Neesmu dzirdējis, ka ar rapsi būtu tādas problēmas.
no way
15.06.2013. 11:24Autore piedavaa kibinaties kaut kur pa apaksu, kamer augshaas notiek lielaa zagsana. Bravo!
darbs seit
15.06.2013. 11:22Jaa apskatieties offshore leak lapaa, Latvijaa ir ap 1500 uznemumu, kas registreti arzonas, lai nosmeltu budzeta naudu, lai nemaksatu nodoklus. Lietuvai ir tikai 1, Igaunijai 0, Vacijai 30. Krievijai vairak kaa 5000. Ir ko padomat, kas vispirms butu jadara, lai so valsti savestu kartibaa. Ir ar likumu jaaizliedz ofshora uznemumiem piedalities jebkados darijumos Latvijaa. JO TIE NEIENES BUDZETAA NEKADU NAUDU,jo NEMAKSAA NODOKLUS.
korupcija iznicina valsti
15.06.2013. 11:18Kamer visi valsts pasutijuma un iestazu konkursi tiks speciali rakstiti noteiktam firmam, tikmer valstii nekas nemainisies. Godigs bizness Latvijaa tiek nokauts jau saknee ar Saeimas pienemto likumu grozijumiem.
autorei
15.06.2013. 11:09Latvijas laukos ir simtiem tūkstošu naturālo saimniecību. Simtiem tūkstošu ha laukos ir neapstrādāti. Ja negribam dzīvot kā rezervātā vai nacionālā parkā, jāveido lielas un konkurētspējīgas saimniecības. Turpmākajiem gadiem no ES ir piešķirts viens miljards Ls.To nedrīkst sadrumstalot un atbalstīt šīs naturālās saimniecības, tad jēga tam nekāda.
Dzivošana laukos un pabalstu prasīšana daudziem ir pieņemams dzīves modelis- svaigā nepiesārņotā vidē un vēdera priekiem arī pietiek.
Dārgā autore, nevaram pieprasīt valdībai ES attīstīto valstu līmeni, ja paši gribam dzīvot nacionālā parkā. Tad, Rungaiņa vārdiem runājot, ieģērbsimies vadmālas drēbēs un pastalās, slauksim katrs savu kazu un dziedāsim....
Ontūns Mazpusāns© (lit.pseid.)
15.06.2013. 11:08
Mediju ziņa (2005. gads): ...Attālākajos šīs valsts lauku rajonos un mazpilsētās darba izvēle joprojām ir minimāla un pat tiem retajiem lauku pašvaldību iedzīvotājiem, kuriem laimējas atrast darbu, darba alga bieži vien nepārsniedz 100-150 latus. Šādā situācijā - kad visā valstī un it īpaši tās lauku teritorijās tiek likvidētas izglītības iestādes, faktiski pārtraukta medicīniskā aprūpe, maksimāli ierobežotas jebkuras sociālās garantijas un pat liegtas iespējas nopelnīt dienišķo iztiku - ļaudis ir spiesti masveidā emigrēt no šīs valsts un cilvēka cienīgu dzīves apstākļu meklējumos doties uz ārzemēm. Turklāt, svešumā jau esošie aizvilina no Latvijas savus radus un draugus, iztukšojot pilsētas, ciemus un pagastus. Sevišķi intensīvi aizbrauc cilvēki no lauku rajoniem un mazpilsētām, tāpēc paredzams, ka vairāki Latvijas rajoni drīzumā zaudēs vismaz līdz pat 20-30% iedzīvotāju, bet līdzšinējai valsts un pašvaldību "tautas kalpu", "institucionālo funkcionāru" un tamlīdzīgu varas turētāju / realizētāju attieksmei pret Latviju un tās tautu nemainoties arī turpmākā perspektīvā, šādas iedzīvotāju masveida piespiedu emigrācijas tempi un apjoms neizbēgami varētu arvien straujāk pieaugt, līdz pat nācijas pastāvēšanai kritiskai robežai...
-----
Vīzija par Sūnu Ciema (BEZ)perspektīvu.
( Iz “Ontūna M.© arChīva”, 'ANNO' ~ 2005. gads )
Pār Sūnu Ciemu lēnām ataust diena,
Kā negribot, ar pūlēm, pelēcīgi...
Pa "špūri" aizrūc cisterna pēc piena,
Starp grāvjiem kārpīdamās, apnicīgi.
No retas mājas atskan suņu rejas,
(Maz palicis, ko Sūnu Ciemā sargāt)
Vīd dažos blāvos logos ļaužu sejas,
Vējš stabulē uz lievenīšu margām...
Dveš daži skursteņi pa dūmu grīstei,
Uz plītsriņķiem silst vakardienas tēja,
Iekš uguns sprakšķot vecai koka līstei,
Kas naktī jumtam norauta, dēļ vēja...
Gar likvidēto skolu, somu plecos,
Klīst bērņuks kāds, pa aizaugošu taku...
Kāpj pensionārs Frīdis 'filčos' vecos,
Un, spaiņiem grabot, aizstaigā uz aku...
Pār pagalmu, uz kūtiņu pie lopiem,
Ar slauceni pie rokas čāpo Anna,
Pēc dienišķajiem izslaukuma stopiem,
(No Brūnaļas tā pieniņa - pus kanna).
Nīkst Sūnu Ciema "centrā" daži ļaudis,
(Pie bodes, pārsvarā - pēc lētās maizes)
Un spriež, kurš "smukāk" masmēdekļos paudis,
No "priekšstāvjiem" par MZ "valsti" raizes...
Ver durvis Sūnu Ciema "pagastmājai",
Kāds vīrs, no īriem pārbraucis (uz dienu):
Viņš meklē 'kundi' savai Dzimtas Mājai ~
Sen "mītnes zemē" piedāvā tam vienu.
Šeit, SILES "valstī", atgriezties (pēc laika),
Viņš neplānojot: "Nav man te ko darīt ~
Riebj varas SISTĒMA un bada 'paika'!
Ar sievu, bērniem projām braucam, parīt..."
...
VĒL - Sūnu Ciemā rītos ataust diena ~
Priekš 'pensīšiem' un 'biedriem' pagastmājā:
DRĪZ - Muļķu Zemē nepaliks neviena,
Kurš "bēgļu" gaitām spējīgs 'šņorēt kājas'...
=====
oriģinālversija = "O.M.© blogā":
http://ontuns-m.blogs.lv/?p=6076
u.c.
Muļķu Zeme, XXI gadsimts.
daunita zīmule
15.06.2013. 11:06 .. Pilnīgi nepieciešami infrastruktūras elementi ir: skola, pasts, ārstu prakses, veikali, frizētavas, transporta pakalpojumi, remontdarbnīcas. Latvijā šobrīd būs ļoti daudz tādu apdzīvotu vietu, kurās, lai nopirktu bērnam skolā vajadzīgu zīmuli, jāmēro vai 50 km, lai šo priekšmetu iegādātos..
------------
Kad autore pēdējo reizi bija "dabā"? Vismaz pilnīgas muļķības nerakstītu! Nevadas tuksneša vidū arī nevar nopirkt zīmuli. Tur pat nevar nopirkt tualetes papīru un jāapslaukās ar kaktusu.
Nevar būt skola ar 20 skolotājiem uz 5 bērniem, nevar būt slimnīca, kura netiek aizpildīta, nevar tirgot uz visiem stūriem zīmuļus, jo sociālisms šeit jau bija, nestrādāja, kolektīvisms ar valsts nozagšanu arī bija - 23 gadus. Pēdējais laiks ieviest reālo kapitālismu un individuālismu, valstij un pašvaldībām atstājot minimumu funkciju, mainot tiesu sistēmu un izskaužot korupciju. Un atņemot sazagto daunitas zīmules saimniekiem no kompartijas aparāta. Autore pēc ilgstošas auditēšanas mēģina apgūt kaut ko jaunu - sinhrono peldēšanu verbālās diarejas baseinā un tāllēkšanu ar zīmuli? Not impressed.
маразм крепчал
15.06.2013. 10:06Aizlasīju līdz "saimnieks savā zemē" un "detalizētiem reģistriem" ..
ja kāds pēc eiropas vai kanādas apceļošanas būtu kļuvis gudrāks, tad šim būtu jābūt tādam gadījumam.. BET nav!
ku-kū, ku-kū, ku-kū...
5 ideja
15.06.2013. 09:50Atkritumu parstrade. Dzivojam jau 23 gadus neatkarigaa Latvijaa un joprojam nav radita kartiga atkritumu skirosana un parstrade. So biznesu ir pievakusi laudis, kas velas minimali kustoties un imitejo darbibas, iegut maksimalu pelnu. Jaa, atkritumi ir pelna. Valdiba pieskirtu finansejumu kopaa ar Eiropas fondiem augsta limena atkritumu rupnicas celtniecibai un beidzot saktu ari Latvijaa skirot atkritumus ( stiks, papirs, plastika, sadzives atkritumi)un parstradat kaa to dara attistitas Eiropas valstis. Butu gan darbs cilvekiem, gan musu vide klutu sakoptaka.
4 ideja
15.06.2013. 09:44Zivis. Attistit svaigu zivju ( par Latvijas cenam) piegadi Eiropas pateretajiem, Nevis tikai bundzinu konservus. Eiropaa svaigas zivis ir loti ierobezotaa apjomaa un dargas, tad nu Latvija sajaa jomaa varetu kartigi izverties un piegadat zivis atri un letak kaa Eiropaa. Butu darbs gan zivju audzetajiem gan logistikai.