Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Jānis
24.12.2011. 17:18kā senās mācības stāsta, to visu ļaunumu ko nodarīja tautai septiņās paaudzēs nāksies atmaksāt līdz elkoņiem kapitālismā iestigušajiem, to arī novēlu
p.s. denacionalizēts, un tomēr dzīvs
meli
17.06.2011. 10:26Nekāda vēsturiskā taisnīguma nebija. Vislabākos namus pievāca veikli mahinatori no Amerikas uz pilnvaru un citādi safabricētu papīru pamata, atmetot pērkamajiem iestāžu darboņiem viņu daļu. Lai miljonāram Zīlem speciāli pārdalīja namu privātajā un valsts daļā, lai viņš varētu kļūt par miljonu vērta dzīvokļa īpašnieku, kamēr blakusnama iedzīvotājus kā suņus dzen uz ielas. Tā teikt - katram savs.
Jānis Kūla>Rita no laukiem
27.01.2011. 11:26Rita. No laukiem.
23.01.2011. 08:37
Paskaidrojat man,nesaprašai, kas būtu ar šiem namiem bijis,ja par 50 gadiem viņi nebūtu apsaimniekoti? Nebaidos piekrist Bojāra viedoklim,ka būtu pieticis ar to,ka bijušajam īpašniekam atdod 200 kv.m.! Ne jau latviešu tauta bija tā, kas šos namus denacionalizēja, tā bija iejaukšanās no malas.
-------------------------
Vispirms bija jāiegulda līdzekļi un šie nami jāuzceļ un tikai TAD BIJA NAMĪPAŠUMI , kuros 50 gadus varēja dzīvot un arī uzturēt.
Jānis Kūla
27.01.2011. 10:52Gati , vispirms nosaka īres griestus , kas nesedz PAT apsaimniekošanas izdevumus , bet , kad īpašumi šādā veidā atņemti tā saucamajiem bijušajiem īpašniekiem , tad īres griestus atceļ. Nu īsti SARKANĀS MAFIJAS GĀJIENI ! Tālāk TAUTAS APLAUPĪŠANA turpinājās ar sertifikātiem .
Gatis
27.01.2011. 02:37Ja Lato Lapsa kādreiz arī ieskatās komentāros, tad varu galvot, ka viņu nepārsteidz tas, ka mūsu valsts ir tāda, kāda nu ir.
99% komentētāju, pat nav sapratuši šī raksta būtību. Aiz pieraduma, ka šajā portālā visas ziņas sākas ar slikti zagt, slikti melot utt. neviens pat īsti vairs necenšas iebraukt raksta būtībā, pamatdomā-saklausīt autora viedokli. Ieraugot Grūtupa portretu pasludina viņu par kriminālnoziedznieku, lai arī rakstā ir skaidri pateikts, ka Grūtups jau sākumā izstrādājis likuma projektu, kas būtu izdevīgākais visām ar īpašumu saistītajām pusēm, un iestrādājis normu, kas neļautu kuram katram Gailim vai Godmanim noprivatizēt veselus kvartālus, kas neļautu Šķēlem un Lembergam iznīcināt visu Latvijas ekonomiku, izsaimniekojot rūpnīcas kurās strādāja cilvēki, Latvijas iedzīvotāji-nodokļu maksātāji.
Piemērs: Staiceles papīrfabrika, Valsts akciju sabiedrība. Šo rūpnīcu kurā strādāja ap 600 strādnieku, izsaimniekoja tā laika direktors Rogozina kungs. Savukārt Rogozina kunga brālis vēlāk jau nodibināja ļoti lielu apdrošināšanas kompāniju, kura turpina darbu vēl šobaltdien. Domāju, ka šādu piemēru mums pa mazo valsti ir daudz, tikai cilvēki mums neizglītoti un mācīties slinki, tas tāpēc, ka lielais vairums intiliģences ir Sibīrijas augsne, te palikuši netīri smurguļi, kas bērnus ieņem asinsgrēkā, tāpēc jau visos portālos lien iekšā, jo uz ielas jau idiotos neviens neklausās.
šis čekas nekauņa
26.01.2011. 19:23kurš godīgu latvieti sauc par muļķi, bet ulbrokas lopu=zagli par veiklu čali.....nu tas ir staļina šedevrs.
allers
26.01.2011. 01:03domāju, ka attēlā redzamais kungs, ir viens no tiem, kurš tālredzīgi ir veidojis likumdošanu sava labuma gūšanai. bet, lai nu ir kā nu ir ..
---
daudz pretīgāka sajūta pārņem skatoties Jura Podnieka filmā "Vai viegli būt jaunam? "
paskatieites to paraugprāvu un kurš ir tas cilvēks, kas nu apsūdzību uzturot svīst un stostās un lokās kā trīcoša apšu lapa....
vienkārši pretīgi, un nedod Dievs vēl sadomāsies par prezidentu kļūt...
Jānis Kūla
25.01.2011. 11:17Jo mazāk būtu atjaunotas īpašuma tiesības , jo vairāk komunistiem būtu ko zagt . Ipašuma tiesības tika atjaunotas tā , lai komunisti tos pēc tam varētu atņemt bijušajiem īpašniekiem- kā tas arī notika . Ires maksa tika noteikta tik maza , ka par to ipašumu nevarēja pat apsaimniekot un tā saucamie bijušie ipašnieki tā tika piespiesti no tiem attekties . Toties komunisti tai pat laikā pilnīgi atklāti zaga uz nebēdu !
pamela > jāa
24.01.2011. 23:15"jāa"un tevi par šāvēju vai ne kopā ar LRTT Grantiņu.Tas jau kā Staļins politbiroju,tā mūsu "SPICI"SEN JAU TROIKĀ PIESpriedis augstāko soda mēru.NE Grūtups to realizēja,BET tādi kā Naglis,Gailis,Škēle,Godmanis utt.
ES pilnībā piekrītu Mednim un Ozoliņam.
BET Grūtupam bereti nost par drosmi PUB LISKI TV pateikt taisnību par žīdu kompensācijām!!Tādu otru vīru Latvijā NEATRADĪSIET!Kam mums atdot 30 miljonus,no Krievijas iebraukušajiem žīdiem,kuri te lielākie naida kurinātāji?Es atdotu tikai tādam kā Gordonam,ne jau Zurofam.
Dīvaini,ka Latvijai grūtā laikā 10 milj.no bērniem nozog krievu pensionāri-šovinisti,arī VDKašņiki,tagad uz skausta piesūcās žīdi,kuri ir gana pāri darījuši arī mums,kā to saka Grūtups.
KURŠ un KAD mums maksās kompensāciju????Vai maz kaulu balo Gulagā un ne bez šustinu līdzdalības.
Mēs būtu tie vieni nolādētie,kuri ne par ko pat pīkstēt nedrīks,arī par OKUPANTU izdar'\ibām Saeimā,TV-5 un krievu/žīdu presē?!
Latvieši,ir jāsāk vidot komitejas vai kā nu to saukt LATVIEŠA!!aizstāvībai,ir jāinformē PASAULES sabiedrība par GENOCĪDU !21.gs.NEATKARĪGAJĀ Latvijā pret pamatnāciju!
vilis
24.01.2011. 15:49Ļoti labs raksts.Prijatno vspomņiķ.Laikam kā notika,viss bija pareizi un loģiski.Prieks,ka toreiz pie varas bija gudri cilvēki.Nevienu nenosodu.Rezultāts pats par sevi liecina- no apātiskas,bezcerībā iedzītas tautas,izveidojās rosība,bez kuras pašreizējās Rīgas nebūtu un arī citur Latvijā.
Han!
24.01.2011. 13:13Pati lielaka saize ko radija denacionalizacija bija vairaki 100 000 jaunajai Latvijas republikai potenciali naidigu cilvju, domajat, ka tas neko nenozime, tad domajat talak, bet demokratiska sabiedriba balstas savstarpeja izdeviguma un sadarbiba
LDO
24.01.2011. 10:10Vestre ir atrodams tads fakts,otra kara laika,ASV ir finansejushi Hitleru,lai izshauj eiropas ebrejus,jo eropas ebreji konkureja amerikas ebrejus,tad lai amerikas ebreji,atmaksa eiropas ebrejiem.
lauķis
24.01.2011. 08:06Attēlā redzams viltus pravietis, viens no valsts iedzīvotāju apzadzēju likumīgo tiesību pamatotājiem.Ļaunums,ko viņš nodarījis tautai ir samērojams ar genocīdu, tāpēc kriminālatbildībai nedrīkst būt noilgums.
Taskanji
24.01.2011. 02:06Nezinu ko var vaidēt! Es nevienu savu īpašumu neesmu ne mantojis ne man kāds būtu tos dāvinājis! Visus esmu par tīru naudu pircis tāpēc neizprotu vaidētājus! Kas Jums liedz nopelnīt un nopirkt tos īpašumus! Kaut gan mūsdienās jau tie īpašumi ir vairāk slogs nekā kaut kas īpašs!
walizators
24.01.2011. 01:57Denacionalizēt - var tulkot arī kā "atņemt tautai".
Tas arī sekmīgi ir izdarīts.
Ilze
24.01.2011. 01:56Zinu tik, ka kundzei, kas visu savu dzīvi godīgi strādāja Latvijas Televīzijā Padomju laikos, kā daudzi okupācijas gadus Latvijā izdzīvojuši cilvēki ( nevis tie kas aizbēga uz ASV, kad vara mainījās) tika mazs vienistabas dzīvoklis. Pēc īres griestu atcelšanas, nespēja nomaksāt no pensijas pacelto īri un tā Latvijai dzīvi veltījušam, inteliģentam cilvēkam bija jāpārceļas uz sociālo māju. Vēsturiskais taisnīgums? Kas no tiem dzīvokļiem 50 gadu laikā būtu palicis, ja kāds par tiem nerūpētos? Un tā loterija - izrādījās, ka mana ģimene dzīvokli Lāčplēša ielas, vēlāk denacionalizētā namā, vēl padomju laikā veiksmīgi samainīja. Nemaz nevaru iedomāties, cik tas bija briesmīgi ģimenei uzzināt, ka Tava māja vairs nav Tava. Un vēl te advokātos izsities juriskonsults atļaujas medijos par tautas morāli spriedelēt
īrnieks
23.01.2011. 23:12Visdrausmīgāk, ka pie namu sagrābšanas tika tie, kuri nav ne tuvu, ne tālu stāvoši kā mantinieki, bet pamanījās apkrāpt vecas baznīcas tantiņas, lai dabūtu parakstu uz fiktīvu testamentu utt...un kuriem izpildkomitejās savējie. Īstie mantinieki atbraukdami uz Latviju nedrīkst ienākt pagalmā paskatīties uz vectēva celto māju, jo tagadējais "saimnieks" prasa: kas tie tādi, lai parādot pases!!! Privātīpašumā ienākt aizliegts! Mati ceļas stāvus, kas redzēts mājā, kurā dzīvojam un kuru pārņēma krāpnieki, kuri tagad lepni skaitās "mājas īpašnieki".
lata
23.01.2011. 22:24Shī denacionalizācija ir nodarījusi ārprātīgu, neatgriezenisku ļaunumu mūsu tautai. Pati personīgi pazistu vairākas latviešu ģimenes, kas, pāris gadiņus pacīnījušās ar alkatīgajiem namīpašniekiem, savāca mantiņas un aizbrauca prom uz rietumiem - taisnigākas dzives meklējumos. Vēl ir zināmi fakti, kur pēc nama izremontešanas un sakopšanas pedējos padomijas gados (par pašas grāmatu izdevniecības līdzekļiem) skaisto namu atdeva Maskavas ebrejietei, kas to uzsita gaisā kaut kādiem krievu žulikiem... Debess žēlīgā, lai nolādēts tas vēsturiskais taisnīgums!...
Lida
23.01.2011. 22:21Pilnīgi piekrītu viedoklim, ka atbildība un kompensācijas būtu taisnīgi, ja prasītu no PSRS. Un vēl būtu godīgi, ka pirms namu atdošanas, kāds būtu arhīvos pārbaudījis, vai par namu celšanu izmantotā hipotēka ir nomaksāta Latvijas valsts bankām vēl līdz 1940.gadam? Tos, kas varēja tos namus atļauties uzreiz, jau nebija tik daudz!
Eduards Ozoliņš
23.01.2011. 21:23Kaut kā tomēr lietas sajauktas vienā putrā.
Denacionalizācijas ideja kā tāda jau bija ļoti pareiza, lai atjaunotu vēsturisko taisnīgumu.
Taču likumā bija vairāki "robi", kas procesu padarīja visnotaļ haotisku un radīja augsni vēlākiem strīdiem. Viens no būtiskākajiem trūkumiem - īsais pieteikšanās termiņš, jo daži gadi nu nekādi nav samērojami ar 50 gadu okupācijas posmu. Rezultātā nostrādāja "kurš pirmais brauc, pirmais maļ", kas nav ne pareizi, ne tiesiski.
Koeimecs
23.01.2011. 18:31ko Jus gribat no grutupa vins vienmer ir stradajis Valsts drosibas komitejas un Krievijas laba
Jānis Raimonds Mednis
23.01.2011. 17:12Grūtupa kungs, protams, nav enģelis, bet nevar arī veikt tādus velnišķīgus darbus, kādus viņam piedēvē. Tas tāpēc, ka , ja dabas (fizikas) likumi pieļauj sarežģītu mehānismu ar prognozējamu darbību konstruēšanu, tad sabiedrībā un ekonomikā tas neiet cauri. Te vēl nepieciešama ievērojama sabiedrības daļa, kas realizē likumus dzīvē. Pārfrāzējot Staļinu: nav svarīgi likumi, bet KAS tos realizē. Mēs zinām kā notika privatizācija (prihvatizācija) un kas no tā iznāca. Vainīgos arī nevar atrast, jo TO IR PĀRĀK DAUDZ. Vainot valdības vai atsevišķus personas ir bezjēdzīgi. Jāatceras arī, ka privatizācijas likumi Baltijas valstīs principā neatšķīrās. Tomēr, ja Latvija un Lietuva nīkuļo savā korumpētajā "čomu" kapitālismā, Igaunija "aiziet". Igaunija atšķirībā no mums privatizācijā lietoja Vācijas modeli un, kas īpaši svarīgi, noturēja augstākus morāles kritērijus. Atcerēsimies, ka pasaules gudrākie prāti par ekonomiskās krīzes cēloni uzskata cilvēku alkatību un demoralizāciju. Pašsaprotami ka, kļūstot morāli skaidriem netaisnības pašas no sevis neizzudīs, krīze nebeigsies. Tomēr, ja turpmāk vairāk saskaņosim savas vēlmes ar iespējām, augstu turēsim morāles kritērijus, varbūt izdosies... Cita ceļa jau nav.
mednieks
23.01.2011. 13:50laikam visu juus :) esat tie irnieki, kuriem nekas nepienaacaas.. :)
Rita. No laukiem.
23.01.2011. 09:37Paskaidrojat man,nesaprašai, kas būtu ar šiem namiem bijis,ja par 50 gadiem viņi nebūtu apsaimniekoti? Nebaidos piekrist Bojāra viedoklim,ka būtu pieticis ar to,ka bijušajam īpašniekam atdod 200 kv.m.! Ne jau latviešu tauta bija tā, kas šos namus denacionalizēja, tā bija iejaukšanās no malas.Tā,kā Grūtupa kungs, jums ir jāsaņem arī no manis viena smaga pļauka:-Jūs esat vislielākā mērā mūsu nelaimīgās tautas kapracis! Lai arī kā jūs tagad nerunātu,es jūs lieku līdzās visiem neliešiem,pat par viņu karognesēju!!!
drakons
23.01.2011. 05:32Lai nolādēta tā valdība, kas žīdiem nesamaksā to, kas tiem pienākas.
smaka
22.01.2011. 21:17Nekas jau nav beidzies, tā Pandoras lāde ir bezgalīga. Ne velti Polija ierakstīja konstitūcijā, ka denacionalizācija ir aizliegta.
Denacionalizāciju pieprasīja ASV un Izraēlas valdības.
Valdis
22.01.2011. 19:37Ar šo likumu nodarīja tautsaimniecībai vislielāko ļaunumu.Tā sekas būs ļoti ilgas.Vajadzēja zemi atstāt valsts īpašumā ,bet ļaut nomāt.Tad nebūtu tūkstošiem aizaugušu hektāru.Visvairāk cieta latvieši,kuri bija spiesti līst parādu gūstā,lai tiktu pie sava dzīvokļa.Cik tūkstoši aizbraukuši.Gan jau vainīgie tiks saukti pie atbildības.