Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Pievienot komentāru

Lapas:    2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

garamgajejs

05.03.2011. 20:10

Beidzot sakarīgs raksts par šo tēmu.
Neesmu redzējis nevienu, kas lāsteku dēļ staigātu ar kasku, kaut gan "valsts nenodrošina" jumtu tīrīšanu. Tas pats arī šajā gadījumā - jāsoda tie, kas:
- publicē personas datus I-netā;
- izmanto svešu personu datus kaut kādu savu mērķu sasniegšanai.
Un tas ir izdarāms daudz vienkāršāk nekā supersarežģītu un dārgu datu aizsardzības shēmu izveidošana, kas sagādā neērtības VISIEM. It sevišķi tas attiecas uz VID ESD kā šās epopejas turpinājumu.
CSP gadījumā datus izmantos statistikai un masveida "svešu datu labotāju" uzdarbošanās nav prognozējama. Savukārt konkrēta cilvēka faktiskās adreses noskaidrošanai iespējams izmantot ievērojami vienkāršākas metodes.

Atbildēt

Rrrr

05.03.2011. 14:42

Skaitīšana. Man gan būtu labāk paticis, ja prasītu arī cik valodu zinu? Vai lasu grāmatas, vai ir @ mājās utt. Tas ir, redzētu tautas intelekta līmeni. Tagad nožēlojami

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenīte

04.03.2011. 14:08

**********************************
...jā, vēl aizmirsu pateikt !!! - tā, ka labi asī pasteidzaties, lai jūs būtu pirmie ...nav ko vilkt garumā ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 14:05

>> AIAIAI
***************************
AiAiAi
03.03.2011. 11:43

Un kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem un mainīt informāciju? Vai tā rezultātā, ka atzīmēšu, ka viņam ķemertiņš ārā,iestāsies sekas - WC pazudīs un nokārtoties būs jāiet piemājas parciņā? Jādomā, ka nē.
***************************************
...teikšu, kā ir !!! - vot, šitam gan es nepiekritu ...pilnīgi pieļauju iespēju, ka man vienā brīdī piegriezīsies LIKUMĪGS, bet, liekas, tieši tādēļ neauglīgs, mana cīnīņa ceļš ... un es varētu pieņemt citu, tā teikt, netradicionālu -piesmiešanas taktiku ...un tīri ļaunīgi atriebigas ņirgas pēc sarakstit iekšā tai anketā visādas muļķības ... vēl, jo vairak, ka man tie Lapsas pieminētie Uzņēmumu reģistra dati mājās stāv lielā kaudzē par daudziem un dažadiem ... un tādiem, kā, piem., "Juglas Namu" Pavlovskis, Viņķeļu Juris, Sproģe Rasma vai individuālais komersants "TSB" Mairis Mežinskis ...varetu sagādāt kādu viegla izbrina bridi ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 13:49

>> VĀRDS
**************************
Vārds
04.03.2011. 02:24
>Paija:

kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei

To tavus saucamos personas datus tu tāpat esi visiem darījusi zināmu publiskos iepazīšanos portālos un kur tik vēl ne. Tas ir tikai normāli, ja ir zināmi personas dzimšanas dati, jo kā tad zināt piemēram veikalā vai ir tev 18 gadi vai nav. Tāpat neapsveiks tevi darbā dzimšanas dienā un uzmetīsi lūpu, kā tad tā neviens nepapūlējās uzzināt, kad esi dzimusi. Neredzu tur nekādu problēmu, savu vecumu tāpat nenoslēpsi un to ka esi taisīta jāņu naktī.
************************************
... teikšu, kā ir !!! - ARĪ grūti nepiekrist ...tā bābiskā koķetēšana ar sava vecuma slēpšanu man vienmēr likusies nedaudz ņirdzīga ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

04.03.2011. 13:43

>> PAIJA
*****************************
paija
02.03.2011. 23:29

Ir parkāpts likums par fizisko personu datu aizsardzību un tam ir jāaizsarga kaut vai viens cilveks. Cik cilvēku tiesības tad lapsasprat drīkt parkapt ,lai būtu tiesības brēkat? Ko tad LapsA pats brēkā un skrien pa tiesām ,kad parvalde nesniedz viņam kadas ziņas, kas visu sabiedrību nemaz neinteresē
*************************************
...teikšu, kā ir !!! - vispār grūti nepiekrist ...

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenīte

04.03.2011. 13:40

>> RECENZENTS
*****************************
...jā, viss !!! - Lielākas piepūles vērts tu neesi ... tu jau ari sevi pažēloji, ja saka smalkjutigi - un iesiti iekšā vien banālu, primitīvu, apvazātu teicieniņu ...

Atbildēt

lasītājs

04.03.2011. 13:36

Starp citu autors neminēja, ka CSDD jau labu laiku atpakaļ bija iespējams reģistrēties ar personas kodu un pases nr, aplūkot sev piederošos transportlīdzekļus, savu bildi un vēl ko citu. Pie tam sistēma vēl darbojas, lai pārliecinātos https://e.csdd.lv/?menuID=6 .

Atbildēt

Recenzents

04.03.2011. 12:22

to RD un VD sirdsdraudzenite 03.03.2011. 18:51

... nabaga apdalītais "Recenzents" ...
________________________________________________

Un tas ir viss, ko vari uzrakstīt?
Informēju - kad dalīja, manis mājās nebija.

Atbildēt

sursurs

04.03.2011. 08:25

Gandrži pilnībā varu pievienoties autora teiktajam.
Jau pirms 01ā marta sākās klaigāšana pa visu twitteri, ka ārprāts, ārptāts - kam viņiem mani i-bankas dati utt. Tas, ka šie dati nepieciešami tikai autorizācijai, nevis tā vienkāŗsi kkur jānorāda - par to neviens neiedomājās. Tāpat arī vēlāk par tiem pases datiem.
Ja kāds ir TIK stulbs, ka publicē savus datus pa labi pa kreisi, tad tikpat labi viņš var arī savu i-bankas paroli un kodu karti iebāzt kkur internetā. Pret idiotiem neviena sistēma nav pasargāta.
Turklāt šie dati tiek izmantoti statistikai - tur aizpildot anketu nebija jānorāda nekas tāds, kas varētu kādam tiešām šķist baigi interesanti/ noderīgi, un, kas varētu raisīt kādu kriminālu interesi... Tad jau draugiem.lv profilos var atrast daudz vairāk sensitīvas info.

Atbildēt

Vārds

04.03.2011. 03:26

Un tas komentārs par bijušajiem slimajiem vīriem ir vienkārši demagoģija. Tas būtu tikai ideāli, ka kāds tiešām pieslēgtos CSP ar svešiem datiem, tad iesēdināt varētu kā nemetas, beidzot. Tas jau ir krimināls. Jo citādi šiem izsekotajiem klāt netikt.

Atbildēt

Vārds

04.03.2011. 03:24

>Paija: kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei

To tavus saucamos personas datus tu tāpat esi visiem darījusi zināmu publiskos iepazīšanos portālos un kur tik vēl ne. Tas ir tikai normāli, ja ir zināmi personas dzimšanas dati, jo kā tad zināt piemēram veikalā vai ir tev 18 gadi vai nav. Tāpat neapsveiks tevi darbā dzimšanas dienā un uzmetīsi lūpu, kā tad tā neviens nepapūlējās uzzināt, kad esi dzimusi. Neredzu tur nekādu problēmu, savu vecumu tāpat nenoslēpsi un to ka esi taisīta jāņu naktī.

Atbildēt

zuze

04.03.2011. 01:44

Labrīt!
izlasot es gluži tāpat ka citi komentētāji pievērsu uzmanību - kas ir autors...
Elementārs piemērs iz mūsu nožēlojamās teļu dzīvītes, tā, lai pat L.Lapsam kļūst skaidrs.
Nu vecis, aizņemts darbā un tā, dzīvo ar mani, nu faktiski es pie viņa, bet anketu aizpildu es, pieminu veci un tā - viss skaisti.
Vecim mīļākā, aizpilda anketu un pieraksta veci pie sevis. Ar to nepietiek, ielien manā anketā un veci izdzēš.
Paiet gadi, nekas nevienam netiek novēlēts un tā ... pienāk mantošanas brīdis - un kurš ar kuru ir dzīvojis kopīgā mājsaimniecībā?

Atbildēt

lūk

03.03.2011. 20:53

Ar interesi paskatījos, izlasījusi, autoru. tiešām Lato Lapsa? Jūs maz, kas var pārsteikt. Bt āža kāa ir parādījusies ... Jūsu autorbizness jau arī nemaz nevar pastāvēt bez datu noplūdes, kad rakstāt grāmatas.

Atbildēt

.

03.03.2011. 20:49

Ja tuvākās vēlēšanas – pašvaldību organizāetu elektronisko balsošanu (veiksmīgi (tiešā vārda nozīmē) igauņi tā dara jau nsen), tad, piemēram, šlesera un new age nepārspēt. Vai to grib jaunformējamā partija ,,vienotība”. Cerams, ka shleserīshiem to nepateicu priekšā: pastuitējiet Kamparu amatā un viņa padotoes statiskakas dienestā šajā brīdī un tas atmaksāsies pat bez tieshas jūsu kā ,,ologarhu”līdzdalības/investīcijām, kas jāuzrāda kā vēlēšanu reklāmas oficiālie izdevumi. Zināms mehānisms ir testēts valstī, kurā nu dien gribētos dzīvot ievērojot likumu, BET valsts pārvaldības dienesti to nekādi neļauj, pat tautas skaitīšanas procesā ierindas personai labprātīgi piedaloties. KONSEKVENCES ŠAJĀ LIETĀ PARĀDĪS VALSTS LABAS PĀRVALDĪBAS IEDĪGĻUS, JA TĀDI IR. Vai PR PROCESU bāzēs/vadīs caur policejisku personas iebaidīšanu ar 250 Ls sodu … par ko – par vatteikšanos kļut par līdzdalībniekam apšaubāmi/aizdomīgi vai neprofesionāli veidotā procesā, kura kvalitāti (praksē neadekvāto) atzīst ministru kabineta locekļa līmenī (Vai citādi būtu izmeklēšana vai noskaidrošana?). Runa nav tikai par atbildību, bet sistēmiski izpaudušos darbību (1,5 dienas?), kuras rezultātā parādījušās attiecībā uz opersonas uzticētajiem datiem ,,tautas skaitīšanā” piedaloties labprātīgi saskaņā ar oficālajiem vienīgajiem publiski pieejamiem noteikumiem.
KAS NOTIEK? Raganu medības. Kampara k-gs, KĀDAI PAZIŅOJUMI VĒL SEKOS.
,,Piedalīšanās tautas skaitīšanā ir obligāta; sods līdz Ls 250" - ,,NOTEIKUMS" (kā to lai nosauc) AR ATPAKĻEJOŠU"
Raksta, ka ,,Sistēmas autoru stulbums ir neaprakstāms". Vai nav tieši pretēji, vai it kā ,,negribot"sistēmas veidotājiem nebija/ir dots uzdevums veidot tādu sistēmu, kāda tā arī ir izveidota. Piem., Pentagona ,,sistēmas" (loģiski ,taču drošākas, vai ne?) drošība taču atšķirsies no ,,Latvijas tautas skaitīšans sistēmas", kura izskatās, ir tā programmēta, LAI, manuprāt, NEBŪTU DROŠA. Tas kārtējo reizi parāda VALSTS !!! komunikāciju ar saviem pilsoņiem un iedzīvotājiem viņu datu/informācijas aizsardzībā. Šausmīgākais - tas ir neizbēgami, jo esi šīs valsts piederīgais, pat ,,aizbēgot" kaut vai uz Īriju. Vai nav līdzība ar čekas ,,sistēmu", kurai pieejamība/nepieejamība bija ļoti droša VISNEHUMĀNĀKO mērķu vārdā. Vienīgi tad, cik atceros, sabiedrība par to netika informēta< proti, teikts, ka ir deoši, piedalieties ...
Atklātības un vārda brīvību respektējot navaru nepajautāt, vai skaitīšana nebūtu jābokoitē? (Jo jautāt taču vēl nav aizliegts un sodāma akts?) Cik dzirdēts ir valsti ar attiecīgu sabiedriski režīmu, kur arī izteikts jautājums draud ar oficiālām represijām.) Kādas ie sakatīšanas izmaksas, vai ap 2 miljoni (izmaksas). Tās ilgākā laikā, kas ir pilnīgi iespējams, nebūtu jāpiedzen no ''šīs" SISTĒMAS izstrādes ofici'alajiem leg'alajiem dal'ibniekiem, laiakm jau ar'i Vlasts statistikas pārvalde vadības, kas pieņem lēmumus utt. Jāstājas pretī pret kaitniecību UZTICĪBAS GRAUŠANĀ VISAI VALSTS PĀRVALDES sistēmai!
KAMPARA k-gs, lūk tagad atkal iespēja amatos iecelt uzticamus un valstij lojālus ierēdņus, kādi, liekas, nevarētru būt Valsts statistikas pārvaldē un ne tuvu tur vien. Uz kāda pamata tagad sabiedrībai piedalīties tautas skaitīšanā, kas, iesoējams ir valsts līdzekļu izšķērdēšana vai, ja Jums tā patīk, neracionāla izmantošana, ja sistēma nav adekvāta/ nav ticamu datu drošība, nemaz nerunājo t par potenciālo privāto kaitējumu katrai ,,skaitāmajai'personai"?
Tagad ķeršot tos, kas apmeklējuši ,,sistēmas” caurumus, kuri, starp citu, ne no kurienes nerodas. Vai nav labi, ka šīs, maigi sakot, nepilnības tika uzrādīta? Vai, varbū, tomēr nē? Vai nav oficiālā rīcīna pēc principa, kas tēlaini ruājot, ,,zaglis sauc, ķer zagli”?
,,Vienotība” oficiālās (sabiedrībai arī publiskās) atbildes ,,bumba” ir jūsu pusē. Un arī rīcība.

Atbildēt

RD un VD sirdsdraudzenite

03.03.2011. 19:51

****************************
... nabaga apdalītais "Recenzents" ...

Atbildēt

jaanis

03.03.2011. 18:55

Labāk es kā muļķis mirtu, nekā kā pārgudrs dzīvoju!
Bet tu suns - se' būdā!

Atbildēt

jaani

03.03.2011. 18:52

varētu jau, protams, atkal pierakstīt vairākus ekrānus, lai Tu saprastu, par ko īsti ir šis skandāls, un par ko tas nav, bet ja Tu pats neesi pat tik spējīgs kā izlasīt 37 komentārus pirms rakstīt, tad šoreiz uzrakstīšu īso variantu -

jaani - Tu esi muļķis un jo ātrāk Tu ar to samierināsies, jo vieglāk būs dzīvot.

Atbildēt

jaanis

03.03.2011. 18:36

Vai ir zināms kaut viens nesankcionētas piekļuves un datu izmainīšanas gadījums? - Nē!
Par ko tad cepaties? Jums pamet kaulu, kurā iekosties, un jūs aizmirstiet par nekam nederīgo budžeta konsolidāciju un par pārējām šis zemes vareno cūcībām.

Atbildēt

bingo!

03.03.2011. 17:31

"to AiAiAi un Lapsas k-gam 03.03.2011. 16:09"
Vienkārši ģeniāls un reāls piemērs, ko prasās Lapsas kungam uzkārt kaklā, lai viņš vēlreiz apdomā savu nostāju.
Tādam slimam bijušajam vīram (un tādu ir simtiem, vismaz) ir noteikti zināmi visi vajadzīgie personas kodi un pases numuri, un finālā viņš elementāri uzzina, kur tad tagad un ar ko dzīvo viņa sliktā sieva (kas, protams, ir jāpārmāca), kas veiksmīgi pēc daudzu gadu mocībām ir pārvākusies uz vīram nezināmu adresi.
Līdz šim nezināmu.

Atbildēt

es

03.03.2011. 17:30

skaidrs ir viens te viss ir pakaļā.un jātinas prom.

Atbildēt

to AiAiAi un Lapsas k-gam

03.03.2011. 17:09

Varu tikai apsveikt, ja jums dzīvē nav nācies saskarties ar "kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem..."
Kā jau AiAiAi minēja, tā IR slima ideja. Diemžēl ir kaudzēm cilvēku, kam gadījies saprecēties ar širmovikiem-vardarbjiem, kas šķiršanās gadījumā ir apņēmušies nelietīgo bēgli noslaucīt no zemes virsas. Un nekāda policija nevar blakus izstāvēt katrai izsekošanai, katriem draudiem, katrai bērna izzagšanai no dārziņa utt. Vīriešiem tipiski ir šantažēt, mēģinot atņemt bērnu, sievietēm- īpašumus, abiem dzimumiem- izčakarēt nākamās attiecības (un tieši šo informāciju t.s. vāc- kur un ar ko dzīvo). Zinu gadījumus, kad cilvēki, baidoties par savu, savu bērnu un tuvinieku drošību, ir mainījuši dzīves vietas, lai paslēptos un iegūtu mieru. Uz 2 miljoniem iedzīvotāju tādu gadījumu būs varbūt daži simti (ceru, ka ne tūkstoši)- bet šie cilvēki datu pieejamības gadījumā ir NOPIETNI apdraudēti, jo te neiet runa par nejaušiem datiem (nesanāks šis-derēs cits), bet apzināti meklētiem konkrētu personu datiem.

Atbildēt

to "Marts"

03.03.2011. 16:49

patiess prieks, ka tomēr ir cilvēki, kas aiz kokiem spēj redzēt mežu - ne jau tajās teorētiski dažās kļūdainajās anketās ir problēma (visa skaitīšana kā tāda ir stipri aptuvens process), problēma ir faktā, ka nopietnus lēmumus pieņem cilvēki, kuri nespēj aptvert situāciju kopumā, ieskaitot teorētiskos riskus. Un nespēj ne tikai aptvert, bet arī godīgi atzīt kļūdas, kad tās jau sagremotas tiek ieliktas viņu mutē.

Atbildēt

Marts

03.03.2011. 16:45

>pods Tiesa, kļūda ir novērsta, kā tam jābūt. Tomēr teikt basta par agru. Tik rupjas un acīmredzamas kļūdas pieļaušana norāda uz kompetenci - uz spēju novērtēt riskus un izpratni kopumā. Nebrīnīšos, ja līdzīgs izvērtējums nav veikts arī citiem datu plūsmas posmiem no skaitītāja datora līdz datu bāzei, kur runa vairs nebūs par atsevišķu indivīdu datiem, bet veseliem iecirkņiem. Tautas skaitīšanas nozīmīguma dēļ atbildīgās personas būtu atstādināmas nekavējoties, lai nepieļautu turpmākus brīnumus.

Atbildēt

Zaibis

03.03.2011. 16:24

Viens no retajiem LL komentāriem kam var piekrist pilnībā.

Atbildēt

pods

03.03.2011. 16:21

Pilnīgi nepiekrītu Lapsas kungam! Šī bija rupja kļūda, tā ir atzīta un novērsta, basta!

Atbildēt

Ja kas

03.03.2011. 14:40

Patiesībā, lapsas kungs, datus var iegūt Lursoft datu bāzē, aplūkojot skenētās pieteikuma veidlapas par pārdesmit santīmiem. Līdz ar to datri pieejami elementāri par jebkuru, kas ir tā vai citādi reģistrēts UR

Atbildēt

vēl viens

03.03.2011. 13:10

un tad ieradās "hmm" (visticamāk, no Tvaika ielas), kas beidzot pasludināja, ka visi iedzīvotāji, kuriem ir nācies dot pases kopijas entajās iestadēs, īstenībā ir "izšļurinājuši savus personas kodus un pases datus pa labi, un pa kreisi".
Bravo, publika lauž krēslus. Virzam "hmm" par Latvijas galveno IT cilvēku.

Atbildēt

hmm

[R] 03.03.2011. 13:04

Kāpēc tikai brēkāt?
Ja jau LV iedzīvotāji paši atzīst, ka izšļurinājuši savus personas kodus un pases datus pa labi, un pa kreisi, apsviedīgākajiem Saeimas prātiem būtu jāizmanto iespēja apgūt kādus pussimts vai vairāk miljonus jaunu, "drošāku" personas kodu, un pasu ieviešanai! ;)

Atbildēt

to "nicky"

03.03.2011. 13:03

Kāpēc jūs savā komentārā nerakstījāt par Igauniju, ka varbūt labāk ir pārņemt viņu sistēmas, kas saistītas ar e-lietām.

Atbildēt

to "nicky"

03.03.2011. 13:01

Es varu nosaukt daudzas valstis, kurās norma ir izšaut visu ciemu, tikai tāpēc, ka kāds ne tā paskatījās uz galveno ciema vadoni. Un arī tur nevienam "pat doma prātā neienāk", ka tas nav īsti normāli.

Vai mums pārņemt arī šo pieredzi?

Atbildēt

vēl

03.03.2011. 12:59

Citēju AiAiAi:
Latviešiem dod tik iemeslu brēkt par jebko, pat īsti nejēdzot o čom reč.

Precīzi. Tieši to, cienītais AiAiAi, jūs arī darat.

Atbildēt

nicky

03.03.2011. 12:59

Paldies Lato! Lielisks raksts. Žēl tikai, ka rējēji-komentētāji ar sašķidrinātajām smadzenītēm nerimstās.
Tieši tāda pat tautas skaitīšanas sistēma darbojas Lietuvā, taču tur nevienam pat doma prātā neienāk, ka kāda datus varētu ņemt un pārveidot.

Atbildēt

to "AiAiAi"

03.03.2011. 12:55

Cilvēku stulbums ir bezgalīgs. Jūs rakstat: "Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt, lai tāpat vien caurām dienām sēdētu pie datora, labotu anketu datus un radītu kļūdu patiesajā statistikā?"

Es paturpināšu:
Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt,
- lai stundām/dienām ilgi sēdētu pie datora, lai rakstītu vīrusus, kuru rezultātā cietīs viņam nezināmi cilvēki;
- lai staigātu pa mežiem virinot mētelīšus;
- lai censtos ielīst visur, kur nav aizslēgts;
- lai censtos iedot kādam pa seju tikai tāpēc, ka "bez šļapi";
vai turpināt?

Bet takš dara to visu, vai ne?

Tur jau tā problēma, ka tādi kā AiAiAi nesaprot lietas būtību, un nesaprot, jo šī problēma tiešām uz viņiem neattiecas personīgi.

Bet būtība ir vienkārša - kārtējā reize, kad valsts mums kaut ko apsola, bet finālā visu sačakarē. Vai tiešām tagad vajadzēja klusēt un gaidīt, kad kāds šīs valsts "gudrais" izdomātu, ka tik elegantu autentifikācijas formu, kas ie pieejama visiem iedzīvotājiem (tas taču ir tik labi!), var pielietot arī citās vietās? Un ja nu tās citas vietas izrādās tiešām ar sprādzienbīstamu info?

Kapēc ir jāklusē, ka ir redzams acīmredzams valsts līmeņa stulbums?

Ja jūs būtu uzmanīgāk lasījuši zinošo cilvēku iebildumus, tad būtu pamanījuši, ka problēma nav tajā, ka valsts var iegūt kaudzīti ar muļķīgām anketām (to var sadarīt arī fiziskie apkārtstaigātāji).
Problēma ir neatbilstošu risinājumu lietošana problēmu risināšanā. Un kliegt, ka tas ir pofig, jau ir pataloģija, visticamāk neārstējama.

Atbildēt

nu ja

03.03.2011. 12:55

lapsas raksts šoreiz "garām" - grāvī!
vai nu neizpratne par lietas būtību, vai lapsam krustmāte statistikas pārvaldē strādā, nezinu, bet šādi raksti "atsit" vēlmi lasīt "pietiek.com"

Atbildēt

Jānis

03.03.2011. 12:43

Labs komentārs!:)

Atbildēt

AiAiAi

03.03.2011. 12:43

Un kam gan šāda slima ideja varētu ienākt galvā - iet iekšā ar cita cilvēka personas datiem un mainīt informāciju? Vai tā rezultātā, ka atzīmēšu, ka viņam ķemertiņš ārā,iestāsies sekas - WC pazudīs un nokārtoties būs jāiet piemājas parciņā? Jādomā, ka nē. tātad vienīgā motivācija - "sabojāt" statistiku. Cik dīvainam cilvēkam ir jābūt, lai tāpat vien caurām dienām sēdētu pie datora, labotu anketu datus un radītu kļūdu patiesajā statistikā? Man fantāzija par vāju, lai spētu iedomāties kādu reālu cilvēku, kam no tā būtu kāds reāls labums. Kārtējā vēlēšanās kaut pačakarēt čakarēšanas pēc. Lapsa ļoti precīzi uztvēris būtību.Latviešiem dod tik iemeslu brēkt par jebko, pat īsti nejēdzot o čom reč.

Atbildēt

W

03.03.2011. 12:31

Ojāram : Personas kodu iespējams nomainīt tikai adoptācijas gadījumā un arī tad ne vienmēr.

Bet kopumā, Gints Plivna visprecīzāk raksturoja esošo situāciju.
Turklāt, visiem tiem mazajiem tirgotājiem nemaz nav reģistrācijas DVI. Un kaut arī teorētiski viņiem nav tiesību glabāt manu pases kopiju, mīļā miera labad parasti tomēr piekrītu šai operācijai.

Atbildēt

Paija

03.03.2011. 12:29

Atvainojos par drukas kļūdām.

Atbildēt

Paija

03.03.2011. 12:29

God. Lapsas kungs, vai patiesi jūs negribētu noskaidrot jautajumu pēc būtības: kadēļ personas kodā ir skaidri un uzskatāmi pieprasīti personas dzimšanas datums un tas jazin visai pasaulei, drikajot to uz rēķiniem un citiem papīreļiem un to var mierīgi izmantot trešās personas.

Atbildēt

Cien (?) "cepts"

03.03.2011. 12:04

http://datubazes.wordpress.com/2011/03/02/atklata-vestule-centralajai-statistikas-parvaldei/

Ja jūs piekrītat Lapsam, tad man ir daži jautājumi:
Vai Jums ir pase?
Vai jūs zināt ar ko pase atšķiras no bankas kartes pin koda?
Kura ir tā robeža, kad jāsāk uztraukties par vārdu un darbu neatbilstību?
Kura ir tā robeža, kad piekļuve datiem ir nekaitīga/kaitīga
un visbeidzot:
Cik pamatota ir lielas naudas tērēšana, ja pats process pieļauj nederīgu datu iegūšanu?

Atbildēt

Ojārs=>Sieviete 03.03.2011. 00:29

03.03.2011. 12:00

Personas kodu ir iespējams nomainīt, neietverot tajā dzimšanas dienas datumu. Es tikai nezinu precīzi, kura iestāde no tām daudzajām Iekšlietu ministrijas PID, MID utml. par to atbild, taču tas teorētiski ir iespējams.

Atbildēt

cepts

03.03.2011. 11:56

Pirmo reizi piekrītu Lapsam.

Atbildēt

vēl

03.03.2011. 11:19

jebkuru, pat ļoti atmaskojošu rakstu, ļoti sabojā, ja kaut viens teikums ir uzrakstīts atklāti demagoģiski.
Rakstot par šo anketu lietu un veikt salīdzinājumus ar internetbanku kodu kartēm. pin kodiem un kodu kalkulatoriem ir IZCILI stulbi, kas liecina tikai par to, ka raksts ir domāts (nekā personīga) vidēja līmeņa mājsaimniecēm, kas ir ļoti tālu no visām IT/banku/drošības lietām.
Es ceru, ka PIETIEK.COM paši nav tik stulbi un saprot, ka reālajā dzīvē NAV NEVIENAS situācijas, kurās man būtu obligāti kādam jāatklāj savi pin un banku kodi, bet man NAV IESPĒJAMS neatklāt savus pasu datus ļoti daudziem cilvēkiem, bet ja es ļoti tos gribēšu turēt slepenībā.

Atbildēt

smart

03.03.2011. 11:18

Nu, valsts, kur ir TAVA atbildība? Atkal dubultā morāle?
P.s-Vai vēl vaininieki atrodas savā darbā?

Atbildēt

šoreiz garām

03.03.2011. 11:10

Lapsa - galvenais jau nav jautājums, vai kas slikts un cik slikts notiks, ja kāds šo iespēju izmantos. Šoreiz galvenā doma, kapēc tas aizgāja tik skaļi ir fakts, ka tas VISPĀR ir iespējams, pretēji iepriekš apgalvotajam, ka elekrtoniskā skaitīšana ir pilnīgi droša.
Un runa jau nav par tiem relatīvi nedaudzajiem numuru un pk komplektiem, kas atrodami googlē, problēma ir daudzajos simtos cilvēku, kam šie dati ir legāli pieejami. Tas, ka viņiem juridiski nav tiesību tos izmantot, neattaisno faktu, ka informācija IR pieejama trešajam personām. Un godīgi sakot, es šaubos, vai mūsu policija gribēs un varēs tikt līdz tam reālajam fiziskajam sliktajam cilvēciņm (kāda zilupes mobīlo telefonu veikala tirgonim), ja tas gribēs paspēlēties ar savā rīcībā esošajām ppasu kopijām. Un ja vēl viņš izrādīsies tik gudrs, ka zinās, ko nozīmē anonīmie proxy, un taml. lietas - ko tad?

Bet abstrahējoties no konkrētās tēmas - visu cieņu PIETIEK.COM, tā turpiniet. Pirms šī raksta uzrakstīšanas gan vajadzēja izlasīt Ginta Plivnas (tas neesmu es) atklāto vēstuli, tur daudz kas bija labi paskaidrots.

Atbildēt

Recenzents

03.03.2011. 10:36

Vai, Lapsa apraudājās, ka vienu iespējamo privātās dzīves bezmaksas infas pumpētavu piegrieza. Būs vien jāturpina maksāt visādiem Lursoftiem, lai dabūtu kaut ko, pārējo jau var piedomāt klāt. Tas, ka mūsu valsts pārvalde ir stulba vai korumpēta, skaidri zināms, tādēļ būtu labāk uzrakstījis par iepirkuma konkursu, kas šo "supersistēmu" CSP uztaisīja un par cik, kam viņi ir savējie un kāds no tā visa otkats. Tas būtu jautrāk.

Atbildēt

pārdevējai

03.03.2011. 10:23

Un vai zināt, ka firma, kurā strādājat, ir apliecinājusi Datu valsts inspekcijai, ka šādus datus uzglabās kā acurautu? Un vai zināt, kas firmai draud par to, ja tie noplūdīs?

Atbildēt

Bet

03.03.2011. 10:22

Ilmārs Poikāns jau tuvojas jūsu datiem!

Atbildēt

Cedgars Epeļs

03.03.2011. 10:11

-> Sievietei 03.03.2011. 00:29
Jā, diemžēl 1992. gadā tai vietā, lai paņemtu galvu rokās un izdomātu normālu savu personas identifikatora (koda) shēmu, bars tūdaliņu mutēm vaļā klausījās 'viedajos' rietumu 'konsultantu' padomos, kā rezultātā mums ir pusjukuša dāņa formula personas kodam. Zinot dzimšanas datumu, koda variantu ir mazāk par vienu tūkstoti, kas ir smieklīgi.

Atbildēt

Lapas:    2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Seksuālo attiecību svārsts. Tuvojamies vīriešu ierobežošanas ekstrēmam

FotoTieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ir rosinājusi noteikt kriminālatbildību par seksuālu uzmākšanos. “Seksuālā uzmākšanās ir cilvēka cieņas aizskaršana. Tā aptver dažādas formas – tā var būt gan verbāla, gan neverbāla, gan fiziska seksuālā uzvedība, tā var tikt īstenota, izmantojot dažādus saziņas kanālus, tostarp digitālo vidi,” minēts ministrijas izplatītajā skaidrojumā.
Lasīt visu...

20

Nē seksuālai vardarbībai!

FotoIzskatās, ka ejam uz to, ka vīrietis ar sievieti varēs iepazīties un ielaisties tikai tad, ja neviens nav ar citu, ja tas notiek ar attiecīgiem noturības solījumiem un liecinieku (eparaksta) klātbūtnē. Paga, nevaru atcerēties, nebija šitāda štelle jau iepriekš izgudrota?
Lasīt visu...

21

Latvijas Pastu ved uz maksātnespēju

FotoLatvijas Pasta pašreizējā valde (Beate Krauze-Čebotare, Andris Puriņš, Jānis Kūliņš un Pēteris Lauriņš) mērķtiecīgi gremdē Latvijas Pastu.
Lasīt visu...

21

Donalds Tramps, Ādolfs Hitlers un dzīve uz muļķu kuģa

Foto2016. gadā, pēc referenduma par Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības un Donalda Trampa uzvaras ASV prezidenta velēšanās jēdziens “post patiesība” tik bieži un enerģiski tika lietots un analizēts visā Rietumu pasaulē, ka “Oxford dictionary” to atzina par gada vārdu. 
Lasīt visu...

21

Cik nopietnas ir Latvijas spējas pretoties Krievijas agresijai?

FotoNesenais Nacionālo bruņoto spēku (NBS) paziņojums, ka “Latvijā drošības situācija ir tikpat stabila un līdzvērtīga tai, kāda ir citās NATO dalībvalstīs, kuras nerobežojas ar krieviju, piemēram, Spānijā, Francijā vai Itālijā”, tautu nevis nomierināja, bet gan lika vēl vairāk satraukties par to, kas īsti valstī tiek darīts aizsardzības spēju stiprināšanā. Tā vietā, lai mierinātu iedzīvotājus ar tukšpļāpību, Polija intensīvi bruņojas. Bet ko šajā jomā dara Latvija?
Lasīt visu...

6

Vai sabiedrība pieprasīja “cūkskandālu” un Gunāra Astras izsmiešanu?

FotoKļūdījos, domādama, ka Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (SEPLP) ir jelkādas iespējas teikt savu “biezo vārdu”, vērtējot sabiedrisko mediju darbību. Padomes mājaslapā varam vien iepazīties ar 14 punktiem, kas vispārīgi iezīmē padomes darba jomas. Taču pēdējie skandāli un cilvēku neizpratne par sabiedrisko mediju izpausmēm liek uzdot daudzus jautājumus.
Lasīt visu...

20

Pēc kulturālas spermas nolaišanas uz krūtīm* progresīvā kultūras ministre ir atradusi jaunu kultūras aktualitāti – iesaistīšanos kultūrā balstītas klimata rīcības draugu grupā

FotoValdība 19. marta sēdē izskatīja Kultūras ministrijas (KM) sagatavoto informatīvo ziņojumu „Par Latvijas Republikas pievienošanos Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) 1992. gada 9. maija Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām** Kultūrā balstītas klimata rīcības draugu grupai” un atbalstīja šo iniciatīvu.
Lasīt visu...

21

Aivars Lembergs nekādus Kremļa naratīvus nav izplatījis, toties LSM darbojas Kremļa interesēs

FotoŠī gada 19. martā portāla lsm.lv publikācijā "Lembergs vaino Latvijas valdību "Krievijas provocēšanā"; viņa teikto lūdz vērtēt Saeimas komisijā” tās autors Ģirts Zvirbulis apgalvo:
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Uzmācīgie IRši

Pagājušas vien dažas dienas, kopš rakstīju par dažādiem “ķīmiskajiem elementiem”, kas pavada „Jauno vienotību”, un kā vecajā latviešu parunā: “Kā velnu piemin, velns klāt!”...

Foto

Tas, ka cilvēks par nopelnīto naudu var atļauties nogalināt sava prieka pēc, ir tikai apsveicami!

Pazīstu Jāzepu Šnepstu (attēlā) personīgi. Jā, viņš ir kaislīgs mednieks. Dara...

Foto

Vai esi gatavs pievienoties MeriDemokrātiem?

Ļoti skumji, nē - sāpīgi redzēt, kā pasaule jūk prātā. Burtiski! Romas pāvests sludina politisku vājprātu, psihopātu kliķe okupējusi Kremli Krievijā,...

Foto

Krūšturis, spiegi un ietekmes aģenti

Kārtīgam padomju produktam ir pazīstamas anekdotes par padomju spiegu Štirlicu, kuru, pastaigājoties pa bulvāri Unter Den Linden zem Berlīnes liepām, nodod pie krūts...

Foto

Sistēmiskā "pareizuma" vieta atbrīvojas

Pēdējo mēnešu mediju refleksijas uz notikumiem politikā veido dīvainu dežavū sajūtu. Lai kā negribētos būt klišejiski banālam, jāteic, ka vēsturei ir cikliskuma...

Foto

Partnerības regulējums stāsies spēkā, tad arī korupcija noteikti mazināsies

Šodien Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā uzklausījām Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) un Sabiedrības par atklātību...

Foto

Man izteiktās apsūdzības piesegšanā ir meli

Patiesi sāpīgi bija lasīt, ka Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) padome izsaka man neuzticību un prasa atkāpšanos. Īpaši sāpīgi –...

Foto

Tā nauda pati iekrita aploksnēs, un tā nebija mūsu nauda, un par aploksnēm mēs neko nezinām, un mūsu darbinieki bija priecīgi saņemt tik mazas algas, kā oficiāli deklarēts!

Reaģējot uz partijas Vienotība biroja bijušā darbinieka Normunda Orleāna pārmetumiem partijai, kas publicēti Latvijas medijos, Vienotība uzsver – partijā nekad nav maksātas aplokšņu algas, un tā stingri iestājas pret...

Foto

Aicinu Saeimas deputātu Smiltēnu pārcelties dzīvot uz Latgali

„Apvienotā saraksta” mēģinājums "uzkačāt" savu reitingu pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām izskatās vienkārši nožēlojami. Neiedziļinoties nedz manu vārdu būtībā,...

Foto

Krievijas apdraudējuma veidi Latvijai 2024. gadā

Pēdējā laikā saasinājusies diskusija par to, kādi militāri riski pastāv vai nepastāv Latvijai. Nacionālie bruņotie spēki (NBS) ir izplatījuši paziņojumu,...

Foto

„Sabiedriskā” medija paustais, ka akadēmijas vadība par kādiem pasniedzējiem ir saņēmusi sūdzības gadiem ilgi, neatbilst patiesībai

Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija (JVLMA) ar vislielāko nopietnību attiecas...

Foto

Vai Sanitas Uplejas-Jegermanes atkāpšanās izraisīs būtiskas pārmaiņas sabiedrisko mediju politikā?

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) locekles Sanitas Uplejas-Jegermanes atkāpšanās norādīja uz divām lietām. Pirmā –...

Foto

„Rail Baltica” projekta problēmu risinājums labākajās ierēdņu tradīcijās

Rail Baltica projekta problēmu risinājums labākajās ierēdņu tradīcijās. Vispirms izveidojam tematisko komisiju, kur gudri parunāt un pašausmināties....

Foto

Es atkāpjos principu dēļ

Šodien, 2024. gada 5. martā esmu iesniegusi Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (SEPLP) paziņojumu par amata atstāšanu pēc pašas vēlēšanās. Saskaņā ar...

Foto

Nacionālā apvienība rosina attaisnoto izdevumu slieksni palielināt līdz 1000 eiro

Nacionālā apvienība (NA) rosina palielināt gada ienākumu deklarācijā iekļaujamo attaisnoto izdevumu limitu no esošajiem 600 eiro...

Foto

Mūsu modeļa krīze

20.gadsimtā pasaule pārdzīvoja vairākas modeļu krīzes – 1917.gada revolūcija bija konservatīvisma krīze (turklāt ne tikai Krievijā), Lielā depresija bija liberālisma krīze, Aukstā kara beigas...

Foto

Pret cilvēku apkrāpšanu – moralizēšana, bet pret politiķu atdarināšanu – kriminālsods

Uzmanību piesaistīja divi ziņu virsraksti. Abi saistīti ar krāpniecību. Taču ar to atšķirību, ka vienā...

Foto

Sakāve un “viens idiots” – ielas nepārdēvēs

Latvijas Universitātes padomes loceklis Mārcis Auziņš ar Mediju atbalsta fonda finansējumu Kas jauns[i] vietnē publicējis viedokli par krievu imperiālistu Andreja Saharova,...

Foto

Nedrīkst Ropažu pašvaldības finanšu problēmas risināt uz darbinieku rēķina

Jau kādu laiku cirkulē baumas, ka tiek organizēta Ropažu novada domes esošās varas nomaiņa. Šīs runas sākās...

Foto

Vai līdz rudenim gaidāms pamiers?

Drīzumā varēs noskaidrot, cik lielā mērā ir patiesas sazvērestību teorijas attiecībā uz Zeļenska un Baidena nerakstītajām sadarbībām. Šo teoriju ticamība izgaismosies tad,...

Foto

Kā saimnieks pavēlēs, tā runāsim! Galvenais - nedomāt!

Portālā Pietiek.com kādu laiku atpakaļ atļāvos publicēt pārdomas par ASV, Izraēlu. Biju pārsteigts, cik daudzi cilvēki lasa šo...