Dzīvnieku pasaulē dabiskā agresija, nepieciešamais ļaunums un cietsirdība ir instinktīva norma, kas ir nežēlīga, tomēr tā ir nepieciešama eksistences, attīstības un dabiskās atlases (konkurences) sastāvdaļa dabiskā līdzsvara un iekšējās hierarhijas nodrošināšanai.
Arī cilvēka agresija ir instinktīva nepieciešamība, jo cilvēka eksistence tāpat ir atkarīga no dabisko likumsakarību ievērošanas sekām .
Es gan tam pilnībā nepiekrītu, tomēr zinātniskās aprindās mēdz teikt, ka cilvēks no dzīvniekiem atšķiras ar to, ka cilvēks var atļauties kontrolēt instinktus un tāpēc atšķirībā no dzīvnieka spēj formulēt jautājumus, bet dzīvnieki vien instinktīvi spēj atbildēt uz tiem.
Ar liberālu politiku, līdztiesību nodrošinājumu, ikkatra indivīda individuālo gribu pārspīlēto aizsardzību cilvēks ir ierobežojis vai aizvietojis šo pirmsšķietami kaitīgo, tomēr instinktīvi dabisko izpausmju dabu, kas neizbēgami ir radījis un rada arī negatīvas blaknes.
Dabiskā agresija nekur nepazūd, tā vien izpaužas citādās formās - virtuālajā agresijā interneta vidē, kapeņu stāstiņu un kara spēļu un realitātes šovu popularitātē un savas būtības meklējumu apmulsumā, tajā skaitā LGBT uzplaukumā, jo arī šo parādību cēloņi ir nekas cits kā vien dabiskās agresijas kompensācijas foma tās legālajā izpausmē, ikkatra individuāla protesta ietvarā, tā pievēršot sev sabiedrības uzmanību, apzināti izsaucot pret sevi sabiedrības vairuma agresiju, līdzīgi kā pusaudzis, kas kvadrobera lomu vai vecāku šoku par viņa lēmumu dzimummaiņas nepieciešamībai uzskata par gana labu šī adrenalīna trūkuma nodrošinājumam.
Agresijas transformācijas sacensībā, sporta aktivitatēs, kolekcionēšanā, medībās vai citās sabiedriskās aktivitātēs (to skaitā reliģijās), kas kompensē šīs dabiskās vajadzības, ir pieļaujamas, tāpēc ar šo rakstu sēriju es neaicinu uz agresijas legalizāciju vai cietsirdību, bet norādu uz cēloņiem, sekām un likumsakarībām, ar kurām ir jārēķinās, ja šo instinktu transformācija tiks atstāta pašplūsmā.
No dabisko instinktu kontroles vai kontroles trūkuma faktiski ir atkarīgi visi sabiedrību ietekmējoši procesi, to skaitā kultūru atšķirības, konflikti un sabiedrības kontrole, tāpēc šis ir vien pirmais raksts no šīs sērijas.