Elektrības un gāzes vai nabadzības un bezatbildības liberalizācija?
Ivars Zariņš, 11. Saeimas deputāts19.02.2014.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
mis.maarpla
22.02.2014. 23:01....ko tik gari raksti, pacenties īsāk.
...balsot, par tādu 100 politiķu pret tautu vērstu antipolitiku, vairs neiešu.
...kā bijušajam regulatoram nevajag slēpt patiesos faktus, ka mājsaimniecības NEtika subsidētas, tieši pretēji, valsts politika noteica subsidēt jeb maksāt "ieskriešanās naudu" mazajiem komercniekiem, kas ražo zaļo elektrību un lielajiem TECiem, kas koģenerē elktrību no dārgās iepirktās gāzes.
.... Skaties 2012. gada 12 septembra Db interviju ar regulatoru Raimondu X.
...netēlo nezinīti, jo valstij ar 2014. gadu ir jāsāk atmaksāt ņemtie XXXXX lieluma kredīti, tādēļ politiķi naudu visādos veidos izvilks no visiem atkarīgajiem elektrības lietotājiem, precīzāk, no tautas maciņiem.
.... 2013. gadā grozot Elektroenerģijas tirgus likumu un pieliekot klāt 4 punktu: VEICINĀT.........zaļās elektrības ražotājus un koģenerāciju, kas lielā zagļa rēķinos saucas OIK (obligātā iepirkuma komponente), tad ar šo 4. punktu(pantu) tika oficiāli panākta valsts doto subsīdīju nodrošināšana no visas tautas maciņiem.
.....ja valsts maksā subsīdījas zaļajiem un TECiem, tad lieciet mierā cilvēku maciņus, citādi atliek vērsties Satversmes tiesā par 4. punkta atcelšanu.
Karote
22.02.2014. 16:04Manā pieredzē, jaunākais "brīvā tirgus "piemērs ir zāļu cenas. Vācijā - 5 eiro, veiksmes zemē LV - 148 eiro. Starpība, pieņemu, atspoguļo Latvijas birokrātijas aprobežotību un vietējo zagļu badīgumu summāri. Tāpēc, man personīgi, nav jautājumu par ņemšanos ar elkektrību, gāzi, vai jebko citu. Rezultāts paredzams jau tagad.
to >>
22.02.2014. 10:02»
paga paga
Tu melo vai nezini, ka Eiropas Savienibaa zalaa energija nav dargaka par parasto, taa kaa nemuldi par to, kas ES pieprasa to subsidet! Zalaa energija pat maksaa dazas vietaas letak kaa pelekaa jeb parastaa. Taa kaa neattaisno musu valdibas siles biznesa atbalstisanu it kaa to prasa Es! Meli
škiet ka ar enerģētiku tu esi uz jūs, tāpat kā ar ES likumdošanu :)
Nekur neviena zaļās elektrības tehnoloģija pagaidām nav konkurētspējīga ar konvenciālo. ja tā nebūtu, tad visas enerģētikas kompānijas pašas censtos pāriet uz to, un nevajadzētu nekādu ES 2020 programmu. :)
vienkārši atbalsta shēmas ir dažādas - mums ir tā saucamais "feed in" tarifs. tas ir, ka elektrība tiek iepirkta par paaugstinātu tarifu, tāpēc mūsu gadījumā ir acīm redzami cik nekonkuretspēj;iga (un arī pārsubsidēta) ir šī enerģija. Eiropā Ir arī citas atbalsta shēmas - kā "premium pluss", vai "zaļo vaučeru". Kuras ideja ir tāda, ka tu savu zaļo enerģiju pārdod tirgū, un par pārdoto enerģiju papildus saņem piemaksu. (piemēram tā dara Igauņi) Līdz ar to tam, kurš nezina visu sistēmu var likties, ka citās vietās zaļā elektŗiba ir konkurētspējīga, un spēj izkonkurēt konvenciālo :)
nu bet protams, ka var - jo pēc tam saņem piemaksu par to! Praktisks piemērs ir Vācija, kur ši shēma ir novedusi izmisumā visu enerģētikas sistēmu un lietotājus, jo ir stimulējusi milzīgu vējaparka attīstību, kas sistēmu pārslogo ar haotiskā režīmā ražotu "lēto" enerģiju, kā dēļ vācijai tagad ir vajadzīgas papildus vēl milzīgas izmaksas un jaunas fosīlās enerģijas jaudas (jo tās var regulēt) lai šo "lēto" enerģijas neprātu izbalansētu - nu jau ar papildus fosīlo. tas protams, nekādā veidā neparādās zaļās enerģijas "cenā". Tāda lūk tā zaļā enerģētika sanāk ES. Un Vācijas industrija to vairs nevar izturēt...
paga paga
21.02.2014. 22:07Groene stroom is niet langer duurder dan gewone stroom"
De sector van de wind- en zonne-energie een volwassen industrie is, die niet langer nood heeft aan subsidies.
Luk, Eiropaa vairs zalaa energija netiek subsideta, bet Latvija, protams, dzivos pagatnee, jo sile ar valdibu taa grib!
paga paga
21.02.2014. 21:59»
:))
velti tu meklē sazvērestības. Neviens neko nepaceļ - vienkārši tagad viss maksās tik cik tas maksā. Cita lieta, ka valdība varēja parūpēties, lai uz to laiku butu sagatavots atbilstošs kompensācijas mehānisms, ienākumu bāze tam ir vairāk nekā pietiekoša - jaunais SEN nodoklis - ap 54 miljoni, PVN pieaugums...
Tu melo vai nezini, ka Eiropas Savienibaa zalaa energija nav dargaka par parasto, taa kaa nemuldi par to, kas ES pieprasa to subsidet! Zalaa energija pat maksaa dazas vietaas letak kaa pelekaa jeb parastaa. Taa kaa neattaisno musu valdibas siles biznesa atbalstisanu it kaa to prasa Es! Meli!
piekrītu
21.02.2014. 12:07»
labi!
lielisks raksts, kas vienkārši un argumentēti parāda notiekošā liekulību un absurdumu, par ko mums atkal nāksies dārgi samaksāt
piekrītu. redzēs, ko tagad darīs jenoti, lai piesegtu savas sastrādātās shēmas, savadāk pie siles rudenī netikt!
:))
21.02.2014. 11:13»
paga paga
Ka tirgus jaatver, zinaja jau sen, vairakus gadus. Kas tika darits, lai nodrosinatu vairakus elektribas razotajus? Pilnigi nekas. Pat vairak! Latvenergo visiem spekiem cinijas pret konkurentu ienaksanu, lai tai piederetu pilnigs monopols. Tagad tirgu atver un nu brec. ka nav citu piegadataju! Latvenergo...
velti tu meklē sazvērestības. Neviens neko nepaceļ - vienkārši tagad viss maksās tik cik tas maksā. Cita lieta, ka valdība varēja parūpēties, lai uz to laiku butu sagatavots atbilstošs kompensācijas mehānisms, ienākumu bāze tam ir vairāk nekā pietiekoša - jaunais SEN nodoklis - ap 54 miljoni, PVN pieaugums no elektrības pacelšanas vairāk kā 6 miljoni, nu un protams latvenergo peļņa kādi 60 miljoni - tā visa kopumā ir vairāk kā pieteikami, lai nosaegtu elektrības cenu pieaugumu visiem, kam tas vajadzīgs. Bet nekas nav izdarīts. Viņi tikai tagad par to spriedīs! Pilnīgs bezpridels!
Savukārt obligātais iepirkums - tā ir shēma, ko liek mums īstenot ES, lai atbalstītu konkrētus enerģijas ražošanas veidus,(kā piemēram zaļo enerģiju), protams, vietējo bāleliņu perversajā izpildījumā - gādīgi pārsubsidējot savus sponsorus. tam nav nekāda sakara ar tirgus atvēršanu
paga paga
21.02.2014. 10:29Ka tirgus jaatver, zinaja jau sen, vairakus gadus. Kas tika darits, lai nodrosinatu vairakus elektribas razotajus? Pilnigi nekas. Pat vairak! Latvenergo visiem spekiem cinijas pret konkurentu ienaksanu, lai tai piederetu pilnigs monopols. Tagad tirgu atver un nu brec. ka nav citu piegadataju! Latvenergo momentaa pacel cenas, lai visi redzetu. ka luk, cik slikta ir tirgus atversana, davai klapejam ciet un musu ´monopols turpinas kaa visu ieprieksejos gadus! Taa Latvenergo ar so slipeto gajienu ( cenu pacelsanu) izdarijis taa, lai pati tauta kliegtu pret tirgus atversanu! Bet tas jau bija sakotnejs Latvenergo plans! Taa arii valdiba ar Dombi prieksgalaa pagarina OIK iepirksanu vel uz 10 gadiem 2013, kaut vareja to nedarit, Un tas viss tika darits pie tirgus atversanas! Obligatais iepirkums, ir klajaa pretrunaa ar tirgus atversanu! Kapec neviens nerunaa par to, arii Zarins ne!
eh
21.02.2014. 00:02Zariņa vārdos ir elementāra un skaidri saprotama loģika. Valdībai būtu jādarbojas, lai mūsu valstī dzīvot kļūtu labāk, bet viņi dara tieši ačgārni, ka savas tautas ienaidnieki. Un kad tādi cilvēki , kā Zariņš norāda uz valdošo stulbumu, personīgu interešu lobēšanu un pilnīgi greizu un pretvalstisku lēmumu pieņemšanu, tā uzreiz sākas brēka, ak viņš tāds un šitāds, kā viņš uzdrošinās. Nu bet paskatieties pēc būtības, nafig tāda liberalizācija, kad tirgū valda monopols un lai ra'ditu iespaidu , ka nupat viss notiks , šo monopolistu mākslīgi sadala,kā sadales tīklus ar LATVENERGO , jeb tagad grib sapostīt LG!
Ingūna Sudraba
20.02.2014. 23:40http://www.nosirdslatvijai.lv/NSRDSLTVJAI.html
Es, Ingūna Sudraba, „Baikāla klukste”, esmu nodibinājusi sabiedrisku organizāciju „Tautas kustība No sirds Latvijai”, lai izveidotu patiesi īstu Latvijas tautas – krievu un latviešu tautu pārvaldītu Latviju, nevis ASV, ES un Briseles norādījumiem pakļautu tautas pūli.
Mana programa bāzēta uz principu, ka politiskās kustības biedri dara visu paši un nākotnes lēmumos būs atbildīgi paši neatkarīgi no tā, kas finansēs šo politisko kustību.
Kustības viens no mērķiem ir aizpildīt Zatlera partijas atstāto tukšo nišu tautas maldināšanai, jo pamatā mēs neplānojam izstāties Latvijai no ES, bet tomēr kopā ar ASV un NATO integrēt Krieviju ES miermīlīgiem līdzekļiem ar darbu ilgtermiņā, neatkarīgi no tā, ja gadījumā šo kustību arī finasētu Krievijas specdienesti.Mērķi un plāni tādējādi nemainās.
Mūsu svarīgākais solis ir radīt miermīlības un eiforijas stāvokli tautā, kura ir neapmierināta ar lielvalstu mērķiem – nerēķināties ar latviešu tautas patiesajām interesēm, ļaujot latviešu tautai domāt, ka mūsu kustība, kas noteikti pārtaps partijā, vieglu roku atrisinās šīs auseklīšu problēmas līdzīgi, kā to ilgstoši dara NA/VL, kurai latvieši sakarā ar NA/VL nodevību lata iznīcināšanās sakarā, vairs neuzticas.
Reģistrējies mūsu kustībā un mēs viņiem parādīsim!
piekrītu!
20.02.2014. 19:01»
Sindema
Šo Ivaru labprāt vēlētu Premjera amatā. Viņam pat "padomnieku" varza būtu lieka "bagāža
piekrītu!
labi!
20.02.2014. 19:00lielisks raksts, kas vienkārši un argumentēti parāda notiekošā liekulību un absurdumu, par ko mums atkal nāksies dārgi samaksāt!
labi, ka vēlēšanas tuvu - jāatcerās!
Ēdwlweiss
20.02.2014. 14:45Lēts, neargumentēts pašreklāmas rakstelis kā jau tas pienākās Saeimas deputātelim Zariņam...... Cer, ka atkal tiks ievēlēts saeimā un varēs veiksmīgi pildit oligarhu pasūtījumus ....
vecais spekulants
20.02.2014. 12:26Kada dala tautai vai pasludina brivo tirgu.Tautai vajag letu elektribu. Par Kremla gazes adatu TEC2 .kas razo elektribu Zarins , protams, neko nezina un par izmaksam no super dargas Krievijas gazes.
N.Māstrihts
20.02.2014. 11:21
Nagla Sastrēgumstundā un citi politiķi Ukrainas nemierus salīdzināja ar Atmodas laika Latviju, kas ir nepareizi un maldinoši. Ukrainā varu sagrābuši oliharhi un tautu padarījuši nabagu – tiem nav ko zaudēt. Tādēl Ukrainas nemieri, kad bija oranžā revolūcija ir salīdzināmi ar „lietussargu revolūciju” Latvijā, bet pašreizējie notikumi salīdzināmi ar 2009. gada 13. janvāra nemieriem, kad tauta izsita logus Saeimas ēkai.
Saskaņā ar Rietumi vēsturisko faktu interpretācijas metodi, ja totalitarismam seko demokrātiju, varu pārmanto vecie varturi, kļūst par oligarhiem (Lembergs, Berzins u.c.), izzog valsti , rakstot likumus (Lembergs katru dienu nesodīti izzog valsts kasi ar ofšoriem), seko revolūcija (2009.g. 13. janvāris), tauta padzen oligarhus un atjauno demokrātiju savām labumam. Latvieši nepatrieca oligarhus (Lembergu, Šķēli, Berzinu u.c.), bet pati tiek padzīta no Latvijas.
ASV, Vācija, UK.c. plēsoņas noskatās, kā tiek iznīcinātas latviešu un ukraiņu u.c. valstis, gatavojoties sniegt draudzīgu palīdzību – nekam nederīgus padomus, aptauju rezultātus, reitingus, aizdevumus un lētas preces un humpalas, pie kā latvieši jau pieradināti.
N.Māstrihts
20.02.2014. 11:02Nagla Sastrēgumstundā un citi politiķi Ukrainas nemierus salīdzināja ar Atmodas laika Latviju, kas ir nepareizi un maldinoši. Ukrainā varu sagrābuši oliharhi un tautu padarījuši nabagu – tiem nav ko zaudēt. Tādēl Ukrainas nemieri, kad bija oranžā revolūcija ir salīdzināmi ar „lietussargu revolūciju” Latvijā, bet pašreizējie notikumi salīdzināmi ar 2009. gada 13. janvāra nemieriem, kad tauta izsita logus Saeimas ēkai.
Saskaņā ar Rietumi vēsturisko faktu interpretācijas metodi, ja totalitarismam seko demokrātiju, varu pārmanto vecie varturi, kļūst par oligarhiem (Lembergs, Berzins u.c.), izzog valsti , rakstot likumus (Lembergs katru dienu nesodīti izzog valsts kasi ar ofšoriem), seko revolūcija (2009.g. 13. janvāris), tauta padzen oligarhus un atjauno demokrātiju savām labumam. Latvieši nepatrieca oligarhus (Lembergu, Šķēli, Berzinu u.c.), bet pati tiek padzīta no Latvijas.
Latvijas aina
20.02.2014. 08:57Jo vairak Latvijaa atklas hesus un veju parkus utt, tas nozimee, jo vairak elektribas razotaju, jo dargaka klust elektriba caur so OIk! Vai tas ir normali? Tas ir galiga tirgus un biznesa vides kroplosana. Bet Latvijas korumpetaa vara kroplo visu, lai tikai silei un siles draugiem sanaktu trekns kumoss. Sadu OIK ir jaatcel pulnibaa, ja tie sakta tirgus liberalizacija. Paslaik notiek tikai totala tirgus kroplosana par labu daziem izredzetajiem. Sadu varu, kas stradaa pret savu tautu un valsti ir jasoda ar augsatako soda meru.
Aivars2
20.02.2014. 07:40Vismazāk tiek domāts ne tikai par cilvēkiem, bet arī par ražošanu. Un kā interesēs tas tiek darīts? Vienas saujiņas īpaši barokliem pietuvināto dēļ, kuri veiksmīgi piesegušies ar zaļo enerģiju.
Mums var būt pat 20 HESi, vienalga cenas būs teju visaugstākās eiropā.
Zaļi dzīvos tikai daži, bet vērmeļu tēju dzers daudzi.
Sindema
20.02.2014. 03:33»
kāpēc es boikotēšu vēlēšanas
Jo zariņš tik un tā ielīdīs saeimā un internetā, kopā ar saviem maizes devējiem no austrumiem
Ko te vāvuļo, "perestroikas" stagnāt! Gan jau pats gaidi savu "austrumvēju".
Sindema
20.02.2014. 03:13Šo Ivaru labprāt vēlētu Premjera amatā. Viņam pat "padomnieku" varza būtu lieka "bagāža".
Uldis A.
20.02.2014. 00:33»
kāpēc es boikotēšu vēlēšanas
Jo zariņš tik un tā ielīdīs saeimā un internetā, kopā ar saviem maizes devējiem no austrumiem
vienotības,mērkaķi,rudenī daudzi domājoši ļaudis balsos par Zariņu !
N.Māstrihts
19.02.2014. 22:51Nauda vajadzīga kalvīšu hesiem, Metalurgs bankrotēja, kas maksāja par kalvīšu hesiem, Krājbankas bankrots, Latvenergo akciju ieķīlāšana, kas noslepenota, u.c. slepenie tautai nosacījumi, lai uz elektrības pārdošanas nabaga tautai rēķina segtu ārējos un iekšējos valsts kases parādus, tostarp valsts kasei aizņemoties naudu no SVF eiro stabilizēšanas fondam, ko pieprasa Brisele, ar likumdošanas smalkumiem aizliedzot lētākai Igaunijas eletroenerģijai ienākt Latvijā.
mooz
19.02.2014. 22:19»
kāpēc es boikotēšu vēlēšanas
Jo zariņš tik un tā ielīdīs saeimā un internetā, kopā ar saviem maizes devējiem no austrumiem
vairāk tādus kā Zariņš Saeimā
un neaizmirsti, maizes devēji esam mēs!
zoom
19.02.2014. 20:43»
kāpēc es boikotēšu vēlēšanas
Jo zariņš tik un tā ielīdīs saeimā un internetā, kopā ar saviem maizes devējiem no austrumiem
Ej labāk izkārnies, boikotētājs srannijs!
kāpēc es boikotēšu vēlēšanas
19.02.2014. 19:05Jo zariņš tik un tā ielīdīs saeimā un internetā, kopā ar saviem maizes devējiem no austrumiem.
arii atcelt OIK ar aprili
19.02.2014. 18:38Brivajaa tirguu nedrikst but OIK. Tas vairs nav brivais tirgus! Lai zalas energijas razotaji nak pasi brivajaa tirguu ar savu cenu, tad redzes ko pirks, ko ne. Bet tagad tirgu atver, bet dazus siles biznesmenus atbalsta ar dubulto cenu! Kas tas par brivo tirgu! Eiropaa zalaa energija nav dargaka par parasto.
NU
19.02.2014. 18:04Zariņ, neuzskati lasītājus par auniem, cenšoties iestāstīt, ka Latvijas gāze nodarbojas ar labdarību- gadiem nav pārvērtējusi pamatlīdzekļus, pārvades, sadales un uzglabāšanas tarifus rēķina pēc lielākiem gāzes apjomiem utt.
Uldis Sēne
19.02.2014. 17:22Kas nodokļu maksātājam var būt labāks, par iespēju, barot vēl dažus desmitus sociālos parazītus! Vai tad mums žēl trekna kumosa "labiem" ļaudīm!