Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Pievienot komentāru

Lapas:    1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

Marks Tarasovs

01.09.2020. 14:08

Klementijs !
Ваше предложение интересное и в многих местах верное.
Но у меня есть несколько замечаний.
1. В нашем доме Продали нашу землю 2900м.кв. за 12000 латов.! т.е 4.14 лат\м.кв.
Сейчас земля оценена при кад.стоимости 150евро\м.кв, т.е приблизительно в 40 раз дороже и стоит 435000евро. если разделить на 50квартир(без учта их размера) получим на каждого владельца по 8700евро.
Если брать в банке кредит по 15-20% годовых на 10 лет, то ежегодные платежи выростут с 135 евро\квартал до 250 евро\квартал(минимум). Т.о. мы ничего не выигрываем .
Средняя пенсия около 200 евро. Ну подкинет государство еще 50! Все равно одну пенсию большинство пенсионеров каждые 3 месяца должны отдать за эту землю!
Поэтому нельзя нас ставить в положение полной нищеты! Государство эту подлость совершила, пусть исправляет за счет верхушки.
Мы можем выкупить землю по цене как ее продали без нашего участия(за 12000 латов), тогда мы поймем. ПРИЧЕМ ДЛЯ УПРОЩЕНИЯ ПРОЦЕДУРЫ МОЖНО просто разделить эту сумму на количество квартир (для нашего дома это240евро) и дать возможность выплатить эту сумму в течении года вместе с ежемесячными платежами.
2. Отягощения. Обязательно нужно учитывать сам дом и охраные площади для всех коммуникаций. Т.е Каждый кабель, труба, колодец ,дом имеют охранную площадь.
Надо сложить все эти площади для каждого отягощения: кабель1,2,3.., труба..., колодец... ,дом(Sобщая) и тогда можно получить (Sобщая : S участка) х Кад.стоимость. Тогда эту реальная кад.стоимость нужно учитывать при формировании всех платежей .
Примечание: Для дома площадь считается с прибавлением площади по 4 м от каждой стены. Это обязательно д.б. учтено.
3. Я Поддерживаю, чтобы каждый дом сам определил необходимую ему площадь участка и вместе с сертифицированным архитектором составил план участка, который д.б. принят местным самоуправленем без разговоров. Вся оставшаяся часть либо используется самоуправлением как площадки для занятием спортом, либо детские участки, как участки для велодорожек, либо как общественные газоны. На их содержание все жители Риги могут выделить по 5-10 евро ежемесячно. Но это д.б. хорошо организованные функциональные участки с полным ежемесячным уходом.
3.1 Каждый дом должен создать юридическон лицо" ОБЩЕСТВО ЖИЛЬЦОВ ДОМА" , выбрать управляющего, бухгалтера(можно пригасить). Управляющий , которому делигирют право на собрании жильцов (не менее 50%+1) , выбирает исполнителя тех или иных работ по обслуживанию дома. Общество ЖД само отвечает перед финансовыми органами и поставщиками энергоресурсов. В случаи если ОЖД не может выбрать управляющего дома и компанию ,которая будет обслуживать дом и участок земли, самоуправление города самостоятельно перенимает эти функции.
4. Я не понимаю почему надо платить "собственникам земли" за 5 лет? Мы уже выплатили более 250000 евро. Думаю и другие жители выплатили большие суммы , которые ГОСУДАРСТВО решило подарить своим "особым" жителям. Максимум что им можно: "подарить землю" из своих запасов и не обязательно в центре города. При этом нужно учитывать современную стоимость участков и производить перерасчет с доплатой если новый участок имеет более высокую стоимость. Не хотят- пусть гуляют ни с чем. Литва и Германия не постеснялись не грабить своих граждан, а Латвия не постеснялась и сделала это с размахом, превратив в нищих 15% своего населения.
5. Разговоры о сложном подсчете стоимости участков- это возможность для правящих затянуть этот процесс до затопления территории страны.
6. Вполне можно по радиусу от центра Риги уменьшать стоимость участка. Причем газоны везде должны стоить одинаково(2евро\м.кв), спортивные, игровые площадки , велодорожки вообще не облагаются налогом-это общественная собственность. Можно оценить так или по другой шкале:
Кадастровая стомость(КС) земли для РИГИ. (все деление д.б. в виде неправильных колец от центра Риги. )
1. КС самая большая д.б. в центре старой РИГИ, как памятник архитектуры 300евро/м.кв она простирается до канала.
2. От Канала до памятника "СВОБОДЫ" КС 250евро/м.кв
3.От памятника "СВОБОДЫ" до ул. Стабу КС 150евро/м.кв
4. Далее везде КС д.б. не выше 100евро/м.кв .
Все жилые районы и участки земли рядом с жилыми домами должны иметь КС на более 100евро/м.кв. так как они не приносят прибыли и не облагаются PVN,
Все комерческие предприятия, все гос.учереждения , где бы они не находились ,должны платить Налог на землю : КС(от 1 до 4 пояса) +20%
Все поликлиники, больницы(кроме коммерческих) и учереждения здравохранения не должны платить за землю, т.к. это учереждения для здоровья населения.
Если вводится налог на здоровье для всех, то все что относится к обеспечению здоровья населения(кроме Министерств и его служб) не платят налог на землю.
Участки с расположением пунктов дисклокации Полиции освобождается от налога на землю
Армия не платит налог на землю в местах дисклокации ее подразделений, но не в городах. В городе вообще нечего делать армейским частям с любой точки зрения.
7. При перенятии земли не признаются никакие факты перепродажи земли с целью повышения ее стоимости в течении 3 лет перед введением в действие закона.

Вот эти замечания можно принять во внимание.
С Уважением
Марк

Atbildēt

Zeme

19.12.2019. 00:22

»

z

Zeme sen jau pārpirkta, un nepieder zemes īpašniekiem īstajiem


Jāaaa, tā pieder neīstajiem ....! :)
Z, tu vienkārši esi debīls ...!

Atbildēt

z

12.11.2019. 14:07

Satversmes Tiesa ir tikai par zemes Īpašniekiem. Jo tie var ieinteresēt ļoti labi to. Ieinteresēja. Un Saeimu arī, jo tā pilnīgi atklāti atteicās no idejas par vienu saimnieku zemei un īpašumam.

Atbildēt

z

12.11.2019. 13:58

»

biete

Dzīvokļus lielais vairums privatizēja par sertifikātiem. Kur tur tā aplaupīšana? Drīzāk jau dāvinājums...


Zeme sen jau pārpirkta, un nepieder zemes īpašniekiem īstajiem.

Atbildēt

Jānis Vakars

28.04.2019. 18:01

Atzīts,ka denacionalizācijas Latvijā bija visnedraudzīgākā iedzīvotājiem starp visām Eiropas valstīm...Igaunijā,piemēram,zemi zem daudzdzīvokļu mājām atstāja valsts īpašumā un nekādu problēmu!

Atbildēt

Taisnība

31.03.2019. 20:11

Nekaunīgie dzīvokļu īpašnieki grib no LV izspiest naudu saviem zemes gabaliem!!!
Kur tāda nekaunība!!!

Atbildēt

90 % zemes pārpircējiem atņem "vectēvu zemi"?

26.03.2019. 18:27

»

Zeme

Es saku, ka šitais vecais raksts autors- PSRS patriots dzīvo senajā pagåtnē...


Skaidrs kā diena, mantiniekiem ar viltu izkrāpa zemi par sviestmaizi vai bankrota, kredītu gadījumā. Nu sastresojušies grib izmantot Tieslietu nministriju un Saeimu, kā to klāesot dzirdējām no Šlitkes mutes, grib to pārdot par, kā te autors ir teicis, par 400 reizes augstāku cenu. Un te tāda "AUSMA traucē? Redziet, zemes matinieki - jūs varējāt visus 30 gadus saņemt milzīgo nomas maksu un beigās labu naudīņu, pat kukulīti nebūtu jāmaksā. Neliekas, ka jūs apkrāpa, apmānīja? Un tagad raksta "smalki" - kāds te grib "mums atņemt vectēva zemi "Ai,jai, ai, atņemt grib "vecmeitas Šlitkes" zemi. Nabadziņš, cik sērīgs un bēdīgs palicis. Gan jau TM bīdīs to pašu projektiņu, ko "vecmeita" gan jau būs bijusi izstrādājusi un iesniegusi korešiem pie Dintara Rasnača, kurš priecīgi to iebīdīja Saeimapie saviem korešiem. Tā, ka "vecmeita, nebaidies savu tēvu zemi dabūsi Maksātnespējas administrācijas valdījumā. Pirks raudādami šo zemi, lai izbēgtu no nebeidzamām šausmām.

Atbildēt

Zeme

26.03.2019. 15:27

»

Protams

Pilnīgi piekrītu. Pilnmēness fāze, Rancāna kungs, ir beigusies. Pinaties loģikā, terminos. Atsavināt? Tad jau nacionalizēt? Cik pietrūka veselā saprāta šunu


Es saku, ka šitais vecais raksts autors- PSRS patriots dzīvo senajā pagåtnē...!!!

Tagad vińš grib man atńemt vectēva zemi par grašiem un vēl lai to samaksā visi LV iedzīvotāji (no budžeta)...!!!
Apmēram tā represētie sametaties priekš okupantiem!!!

Kā vińam pašam liekas Tas priekšlikums ...!!!???

Reåli rakstnieks sasapńojies ...!!!

Atbildēt

Protams

26.03.2019. 11:39

»

atkal

pilnmēness izraisīti alcheimera traumēta plānprātiņa murgi


Pilnīgi piekrītu. Pilnmēness fāze, Rancāna kungs, ir beigusies. Pinaties loģikā, terminos. Atsavināt? Tad jau nacionalizēt? Cik pietrūka veselā saprāta šunu?

Atbildēt

Latai Lapsai

26.03.2019. 00:46

»

Indulim Dukai

ĻOTI paškritiski:))) Tvaikā Jūs gaida


Atkal tas neglābjami slimais rusofobs un bābiski histēriskais cionisma sludinātājs, "žīdmasonu / krievžīdu" vajāšanas mānijas šizofrēniķis izbēdzis no garīgo slimnieku stacionāra sevišķi agresīvo pacientu izolatora, kur visu laiku slēpjas histērisko margināļu skapī kopā ar saviem aktīvajiem un pasīvajiem viendzimuma partneriem.

Atbildēt

Teds

25.03.2019. 14:23

»

biete

Dzīvokļus lielais vairums privatizēja par sertifikātiem. Kur tur tā aplaupīšana? Drīzāk jau dāvinājums...


Sertifikāti sākotnēji bija domāti, lai Latvijas pilsoņi taisnīgi sadalītu okupācijas laikā izveidoto kopmantu, nevis kolonistu piesaistīšanai ar īpašumtiesībām pie okupētās Latvijas.

Atbildēt

Vēsture

25.03.2019. 14:11

»

Niknais

Vienkāršāk būtu neliela nacionalizācija, un mantkārīgākos prom uz Sibīriju


Sibīrija tādus nav pelnījusi, būs vien jābeidz skrējiens pēc treknākā kumosa tepat, tumšo silu zemākajos zaros.

Atbildēt

biete

25.03.2019. 13:52

Dzīvokļus lielais vairums privatizēja par sertifikātiem. Kur tur tā aplaupīšana? Drīzāk jau dāvinājums.
Zemi atdeva iepriekšējiem tās pirmskara īpašniekiem vai viņu mantiniekiem. Tā bija kļūda.
Tie savukārt to veicīgi nopārdeva dažiem uzpircējiem, kas saskatīja savu lielo iespēju labi nopelnīt.
Bet nevar vienu kļūdu labot, pieļaujot nākamo, aiznākamo.

Atbildēt

Stukačs

25.03.2019. 13:41

»

biete

"...Zeme, vispareizāk, būtu JĀATSAVINA sabiedrības vajadzībām, ko izpērk valsts un pašvaldības, zemes īpašniekiem izmaksājot kompensāciju piecu (?) gadu garumā, vienlaicīgi ar likumu nosakot pienākumu dzīvokļu īpašniekiem zemi izpirkt no valsts...


Var pirkt no labticīgiem ieguvējiem par cenu, par kādu tie ieguva zemi + peļnas procents, nevis pirk no bandītiem - tevi aplaupīja, izkrāpa zemi, sacēla cenu - izpērciet, neraudiet.

Banda - aizrijieties ar savu cenu un gudrībām, kā vēlreiz apkrāpt. Pirmoreiz, kad dzīvokļus privatizēja un tagad ar Nacionālās apvienības (drīzāk Šlitkes) izstrādāto un Nacionālās apvienības ministra virzīto zemes izpirkuma likumu, kas ir dažviet 400 reizes augstāka cena, par k\adu zemi ieguva.

Banda ir galvu saspiedusi naudas sefa durvīs.

Atbildēt

Niknais

25.03.2019. 13:32

Vienkāršāk būtu neliela nacionalizācija, un mantkārīgākos prom uz Sibīriju

Atbildēt

Teds

25.03.2019. 13:24

»

biete

"...Zeme, vispareizāk, būtu JĀATSAVINA sabiedrības vajadzībām, ko izpērk valsts un pašvaldības, zemes īpašniekiem izmaksājot kompensāciju piecu (?) gadu garumā, vienlaicīgi ar likumu nosakot pienākumu dzīvokļu īpašniekiem zemi izpirkt no valsts...


Nacionalizēt nāksies ne tikai dzīvokļus, te jāanulē visi pieņemtie likumi un noslēgtie līgumi, ko 4.maija kliķe sadarījusi pēc 91.gada neatkarības pasludināšanas.

Atbildēt

biete

25.03.2019. 13:09

"...Zeme, vispareizāk, būtu JĀATSAVINA sabiedrības vajadzībām, ko izpērk valsts un pašvaldības, zemes īpašniekiem izmaksājot kompensāciju piecu (?) gadu garumā, vienlaicīgi ar likumu nosakot pienākumu dzīvokļu īpašniekiem zemi izpirkt no valsts..."

Kārtējais, kurš sadomājies un aģitē kā iešļūkt valsts kabatā, lai risinātu savas problēmas. Tātad arī manā kabatā.
Nepiekrītu. Izpērciet to zemi paši, bez šoreiz pilnīgi liekās valsts starpniecības.

Atbildēt

Indulim Dukai

25.03.2019. 12:33

»


ĻOTI paškritiski:))) Tvaikā Jūs gaida

Atbildēt

Zemei

25.03.2019. 12:28

»

Zeme

Atkal vecais PSRS prokurors Klementijs sarakstījis savu kārtējo šizofrēnisko murgu


Vai šizofrēniki (piemēram, "jaunbaronu" pārstāvji) prot objektīvi novērtēt citu personu prātu:)?

Atbildēt

hei

25.03.2019. 12:05

nesaprotu, ko tie narkomāni tur ņemās, sen ir taisīts likums par īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām, būdas kopīpašnieki raksta iesniegumu, valsts taisa katrā gadījumā nolēmumu un zeme zem būdas pieder kopīpašniekiem, samaksā tiem baroniem minimumu un čau

Atbildēt

TT

25.03.2019. 10:11

»

No Facebook

29.pants. Pirmpirkuma tiesības un to izmantošana...


Ar šo arī jāsāk! Zemes pārpircējiem, nebija jābūt!Likums paredzēja zemes pārdošanas gadījumā nopirkt tikai tiem kam ir pirmpirkuma tiesības. Vai tiešām Saeimā, komisjiās, Tieslietu ministrijā neviens to nav pat pamanījis?

Atbildēt

Hmm

25.03.2019. 10:05

»

Latvijas

zemes nacionalizācija varētu paglābt arī no zemes izpārdošanas ārzemniekiem. Lai maksā zemes nomu valstij, ja grib zemi izmantot. Tāpat jau īpašuma nodoklis ir jāmaksā


4. maija republiku vai atjaunoto 1918. g. republiku apsvēra izvēlēties 1991. gadā, kādu dibināt. E. Levits, PBLA un čekisti- komunisti- cionisti visi kopā svārstījās, kā nosaukt šo valsti. Tagad I. Godmanis, čekists, kura čekas lieta "pazudusi" tiesu arhīvā, raidījumā par čekas arhīviem no TV ekrāniem lielās - "Mēs tomēr izveidojām savu valsti!". Un šī arî ir tā savējo - čekistu, komunistu- cionistu 4. maija republika, ko, maldinot E.Levits žīdu garā, uzdod par atjaunoto 1918. g. Latviju.

Atbildēt

K

25.03.2019. 10:03

»

enchante

lai izpērk, pareizāk, kompensē tie, kuri tās ziepes sataisīja, viņi tepat mūsu vidū grozās un tagad skaļi klaigā, lai nekas nenotiktu


Tieši tā! Ir jāpabeidz privatizācijas process uz tiem pašiem noteikumiem, kādi bija piemēroti tiem, kuriem zemi uzreiz pievienoja. Tas nozīmē, ka nekādi 50+1 balsojumi nav vajadzīgi. Privatizējot dzīvokļus nevienam nebija nepieciešama kaimiņa piekrišana, arī pašlaik privatizējot dzīvokļus ar zemi, kaimiņa piekrišana nav nepieciešama. Nav skaidrs, kāpēc atkal visvairāk cietušajai kategorijai piedāvā sarežģītākus noteikumus nekā citiem. 2) Funkcionālos zemes gabalus jāizpērk valstij un jāpievieno. 3) vienīgi valstij jāsaprot, ka no pārpircējiem, likuma apgājējiem, nav pamata pirkt par augstu kadastrālo vērtību. Vispareizāk būtu - pa tādu, kura bija tajā brīdī, kad dzīvokļus privatizēja (deviņdesmitajos). Pret krāpniekiem tā būtu kā vienīgā taisnīgā attieksme.

Atbildēt

voila

25.03.2019. 10:01

blakus krustu šķērsu sarakstītajiem aplamajiem, tendenciozi sagrozītajiem un absurdajiem likumiem pastāv vēl arī termins "pēc būtības", ko ievēro pat juristi. Nav ar likumu jāpierāda, ka tavas kājas pieder tev pašam un nevis kādam citam....

Atbildēt

Latvijas

25.03.2019. 09:48

zemes nacionalizācija varētu paglābt arī no zemes izpārdošanas ārzemniekiem. Lai maksā zemes nomu valstij, ja grib zemi izmantot. Tāpat jau īpašuma nodoklis ir jāmaksā.

Atbildēt

Zeme

25.03.2019. 09:39

Raksta autors- vecais PSRS prokurors ir pilnīgi apsēsts ar savām marksisma un komunisma idejām!!!
Acīmredzami viņš ir ar zināmām novirzēm PSRS virzienā!
Rakstam ir mazs sakars ar realitāti!

Atbildēt

Piekrîtu Rancānam

25.03.2019. 08:03

PSRS migranti, kupanti, Latvijas pārkrievotāji, kuri paši ieinteresēti gūt labumu no nabadzīgākās latviešu tautas daļas, tādēļ, atvainojos, grozās, mīcās un rada šķietamību, ka problēma tiek risināta, bet tā esot ļoti sarežģīta, imitē, ka to grūti atrisināt, un nepamet Latviju.

Atbildēt

Teds

25.03.2019. 07:59

Jau toreiz bija zināms, ka dzīvokļu privatizācija nav pieļaujama, tiem bija jāpaliek pašvaldības īpašumā kā īres namiem un pašvaldības ienākumu avotam.
Kamēr risina jautājumu par dekolonizāciju, lai vēlāk tukšos daudzstāvu pritonus demontētu.

Atbildēt

Apsveikums

25.03.2019. 07:18

Ļoti pareizsd, pamatyots viedoklis. Tieši tā jārisina šis jautājums, nevis uz mazturīgu cilvēku rēķina.

Atbildēt

VB

25.03.2019. 07:15

Vārds nacionalizācija, te būtu īsti vietā un viss!

Atbildēt

garāmejot

25.03.2019. 07:12

Nez vai problēmu un tās risinājumu var aprakstīt precīzāk kā šajā rakstā, taču, visticamāk, oponenti izdomās arvien jaunas un jaunas lamatas ... Vai kāds ir mēģinājis atņemt asinssunim kaulu?

Atbildēt

Kaut kāds "duriespaids"

24.03.2019. 23:52

»

Kopiespaids

Iespaids par šo kampaņu ir diezgan nepatīkams. Tas atgādina pēdējo piegājienu, lai pilnībā - ar zemes piešķiršanas palīdzību piesaistītu nepilsoņus. Izskatās, ka stīvēšanās notiek vairs tikai par cenu, lai zemi varētu iegūt par valsts t.i. nodokļu maksātāju līdzekļiem


Kāds te sakars ar nepilsoņiem vai pilsoņiem, tautību? Nevajag būt tik glupam, atvaino.

Tā domā nacionālie ekstrēmisti, kuriem galvā nav prāta, tikai čekistikie musināšanas prātojumu.

Atbildēt

Kopiespaids

24.03.2019. 23:30

Iespaids par šo kampaņu ir diezgan nepatīkams. Tas atgādina pēdējo piegājienu, lai pilnībā - ar zemes piešķiršanas palīdzību piesaistītu nepilsoņus. Izskatās, ka stīvēšanās notiek vairs tikai par cenu, lai zemi varētu iegūt par valsts t.i. nodokļu maksātāju līdzekļiem.

Atbildēt

Zeme

24.03.2019. 22:31

»

pilsonis

Zemi neviens ar savām kuslajām rociņām nav radījis, tāpēc zemei ir jāpieder valstij


Atkal vecais PSRS prokurors Klementijs sarakstījis savu kārtējo šizofrēnisko murgu!!! :)

Atbildēt

No Facebook

24.03.2019. 22:10

29.pants. Pirmpirkuma tiesības un to izmantošana
(1) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā paredzētajos gadījumos īpašumā iegūtā objekta īpašniekam ir pirmpirkuma tiesības uz valsts vai pašvaldības īpašumā esošo zemi, uz kuras atrodas attiecīgais objekts.
Pirmpirkuma tiesības nosaka ar likumu
Normatīvie akti pirmpirkuma tiesības paredz šādos gadījumos Ēkas vai zemes īpašniekam gadījumā, ja ēka un zeme pieder dažādām personām un tās nav vienots nekustamais īpašums. Respektīvi – ēku un būvju īpašniekam ir pirmpirkuma tiesības uz zemi, uz kuras atrodas viņam piederošā apbūve un otrādi. 54.pants. Zemes gabala īpašnieka pienākumi un tiesības (1) Zemes gabala īpašniekam ir pienākums noslēgt zemes nomas līgumu ar privatizētā objekta īpašnieku….. (3) Ja zemes gabala īpašnieks pārdod zemes gabalu, uz kura atrodas privatizācijas objekts, pirmpirkuma tiesības uz to ir privatizētā objekta īpašniekam (īpašniekiem). (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 18.05.2006. likumu, Satversmes tiesas 15.04.2009. spriedumu, 22.10.2009., 19.06.2014. un 01.06.2017. likumu, kas stājas spēkā 27.06.2017.) https://lvportals.lv/skaidrojumi/287182-pirmpirkuma-tiesibas-kad-tas-japiedava-2017

Atbildēt

atkal

24.03.2019. 17:53

pilnmēness izraisīti alcheimera traumēta plānprātiņa murgi.

Atbildēt

enchante

24.03.2019. 16:16

lai izpērk, pareizāk, kompensē tie, kuri tās ziepes sataisīja, viņi tepat mūsu vidū grozās un tagad skaļi klaigā, lai nekas nenotiktu

Atbildēt

pilsonis

24.03.2019. 16:00

Zemi neviens ar savām kuslajām rociņām nav radījis, tāpēc zemei ir jāpieder valstij.

Atbildēt

Lapas:    1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

18

Aicinājums valsts amatpersonai Kristovskim: pirms publicēt ziņas par svešām algām, atklājiet savus ikmēneša ienākumus!

FotoĢirts Valdis Kristovskis iesniedzis Saeimā priekšlikumu publicēt jebkuras valsts amatpersonas ienākumus ik mēnesi, jo no tā būšot "ieguvums sabiedrībai".
Lasīt visu...

6

„Re:Baltica” cenšas izdarīt uz spiedienu uz Sabiedrības integrācijas fondu, tam izvērtējot šīs organizācijas rīcību ar nodokļu maksātāju naudu

FotoPubliskajā telpā tiek apspriesta Re:Baltica projektu vērtēšana, kuri īstenoti ar piešķirto publisko finansējumu caur Mediju atbalsta fondu. Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) skaidro kārtību kā notiek projektu apstiprināšana un izlietotā publiskā finansējuma uzraudzība.
Lasīt visu...

21

Mazie modulārie kodolreaktori (SMR) – sapņi un realitāte

FotoIgaunija plānojot būvēt divus līdz četrus, savukārt Polija pat 25 mazos kodolreaktorus. Presē bija pārmetumi, ka Latvija atpaliekot no kaimiņiem. Milzīga ažiotāža ap SMR tehnoloģijām un daudz cerību, taču realitāte ir tāda, kāda tā ir.
Lasīt visu...

21

“Iekļaujošas valodas ceļvedis” ir valodas manipulācija, kas deformē valodas struktūras un pasaules uztveri

FotoValsts valodas centra Latviešu valodas ekspertu komisija 2024. gada 10. aprīļa sēdē (protokola Nr. 4 4. §) izvērtēja Aigas Veckalnes apkopotos ieteikumus “Iekļaujošas valodas ceļvedis” un secināja, ka:
Lasīt visu...

21

Sāga par nogriezto ausi

FotoDomāju, visi, kas mazliet seko notikumiem pasaulē, zina, ka, aizturot aizdomās turamos par terora aktu “Crocus City Hall”, vienam no notvertajiem nogrieza ausi, iegrūžot to šim mutē. Šobrīd, kad pašmājās emocijas ir noplakušas, pievēršoties citiem asinsdarbiem uz grēcīgās zemītes, šo notikumu var mierīgāk izanalizēt. Uzreiz gribu pateikt, ka nekādu līdzjūtību pret jebkuriem teroristiem, lai kādi motīvi viņus nevadītu vai kādas sakrālas idejas šie nepaustu, es neizjūtu.
Lasīt visu...

15

Kad barbari un svoloči, ķengu portāli un vajātāju orda beigs uzbrukt sabiedriskajiem medijiem?

FotoEs zinu, mani bērni, mani jaunie draugi, mani ilggadējie žurnālista ceha biedri, arī jūs, vecās bekas no Latvijas Radio redakcionālās padomes, cik smagu profesiju, cik grūtu darbu esam izvēlējušies. Otru senāko amatu pasaulē.
Lasīt visu...

21

No strupceļa uz atdzimšanu

FotoDraugi un domubiedri! Mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā! Un es zinu, ka daudzi šobrīd man nepiekritīs. Tik tiešām – brīžiem šķiet, ka ir sasniegts zemākais punkts valsts politikā. Tas, kā darbojas valdošie politiskie spēki, ne mazākajā mērā nepietuvojas nacionālisma pamatprincipiem. Liberālajā valsts politikā nevalda latvisks gars – šķiet, ka tajā gara nav vispār. Vien dreifējošs kuģis, ko saēd sarkanie sociālistu ķirmji un ko draud nogremdēt Austrumu skarbie vēji. Un tomēr – mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā!
Lasīt visu...

21

Tabu jautājumi par Latvijas ekonomiku

FotoPēdējo gandrīz trīsdesmit gadu laikā Latvijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju salīdzināmajās cenās palielinājies vairāk nekā trīs reizes (runa ir par iekšzemes kopprodukta uz vienu iedzīvotāju pieaugumu, salīdzinot ar 1995. gadu. Pasaules Bankas dati). Tas ir iespaidīgs labklājības pieaugums. Taču šo sasniegumu aizēno mūsu ilgstoša atpalicība no kaimiņiem, neskatoties uz diezgan līdzīgām starta pozīcijām. Problēma nav tikai zemajos ienākumos. Kā to trāpīgi ievērojis ASV vēstnieks Latvijā, šodienas ģeopolitiskajā situācijā būtiska atpalicība no kaimiņiem arī ir nopietns drošības risks.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Mediju diskusija Rīgas pilī atsedz līdz šim slēptās problēmas sabiedriskajos medijos

Pirmdien Rīgas pilī notikusī valsts prezidenta Edgara Rinkēviča rosinātā diskusija par sabiedrisko mediju nākotnes attīstību...

Foto

„Sabiedriskie” mediji uzsāk atklātu konfrontāciju ar Latviju

“Latvijas radio” redaktori un citi vadošie publicējuši atklāto vēstuli, kurā gaužas, ka apdraudēta vārda brīvība, ka soctīklos žurnālisti saņem...

Foto

Sabiedriskais medijs, plurālisms un demokrātija

Pirmkārt, mediji nav ceturtā vara, tā ir tā saucamā ceturtā vara. Ieskatāmies Satversmē un redzam, ka mums kā jau demokrātiskā valstī ir trīs...

Foto

Atbalstiet mūsu runas brīvību, liedzot to citiem, kuru viedoklis nav ne pareizs, ne svarīgs!

Pēdējo nedēļu laikā Latvijā ir pastiprinājušās jau agrāk novērotas tendences, kas liecina...

Foto

Prezidenta Makrona paziņojumi paver jaunas politikas iespēju

Jāsaka, ka Francijas prezidenta Makrona pēdējo nedēļu paziņojumi attiecībā uz iespējamo spēku izvietošanu Ukrainā, kā arī vārdu apmaiņa ar...

Foto

Labā un ļaunā saknes

Ādolfs Hitlers, atbildot uz žurnālista jautājumu, kāpēc viņu ievēl arvien vairāk un vairāk cilvēku, atbildēja: "Viņi mani izvēlas, jo kaut kur dziļi...

Foto

Krišjāņa Kariņa Briseles scenārija psiholoģiskā kļūda

Tieši pirms Lieldienu brīvdienām Latvijas politisko dzīvi satricināja vietējas nozīmes polittrīce – no amata atkāpās ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš. Tas...

Foto

Nelāgi sanācis IRšiem...

Pirms kāda laiciņa rakstīju, ka abonējamais reklāmas buklets “IR” sācis interesēties par Ogres novadā nodarbinātajiem maniem domubiedriem. Tagad “sensacionālais” raksts beidzot ir iznācis...

Foto

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm. Īpaši šobrīd, kad krīžu daudzums pats jau ir pietuvojies krīzes līmenim – politiskā krīze,...

Foto

„Slikto” valodu vaininieki

Krievu valodas noturībā Latvijā vainojami nevis krievi, bet latvieši, un tā ir mūsu, nevis krievu mentalitātes īpašība, kas ar kaimiņu liek runāt viņa...

Foto

Seksuālo attiecību svārsts. Tuvojamies vīriešu ierobežošanas ekstrēmam

Tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ir rosinājusi noteikt kriminālatbildību par seksuālu uzmākšanos. “Seksuālā uzmākšanās ir cilvēka cieņas aizskaršana. Tā aptver...

Foto

Nē seksuālai vardarbībai!

Izskatās, ka ejam uz to, ka vīrietis ar sievieti varēs iepazīties un ielaisties tikai tad, ja neviens nav ar citu, ja tas notiek...