Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Aizbildinoties ar „bažām” par fizisku personu datu aizsardzību, Latvijas Nacionālā mākslas muzeja vadība nevēlas atklāt konkrētās summas, kas no valsts budžeta līdzekļiem samaksātas, šogad par kopumā 552 000 eiro iegādājoties 325 mākslas darbus, ko radījuši aptuveni 110 pašmāju autori. Tikmēr Diena pirmoreiz publicē pilnu paklusām, bez sabiedrības iesaistes un iepriekšējas informēšanas iegādāto „pareizo mākslinieku” darbu sarakstu.

Šā gada 18. jūnijā Krišjāņa Kariņa Ministru kabinets pieņēma rīkojumu, ar kuru 552 000 eiro no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” tika piešķirti Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam ar mērķi “mazināt Covid-19 pandēmijas izraisīto seku ietekmi uz kultūras nozari, atbalstīt krīzes skartos šobrīd aktīvi strādājošos māksliniekus un vienlaikus kvalitatīvi papildināt muzeja krājumu ar vismaz 110 mākslinieciski augstvērtīgiem pēdējo 30 gadu laikā Latvijas mākslinieku radītiem mūsdienu vizuālās mākslas darbiem”.

Rezultātā par vairāk nekā pusmiljonu eiro ir iegādāti kopumā 325 ļoti dažādas formas un žanru mākslas darbi, taču muzejs līdz šim ir apgalvojis, ka tas esot „sniedzis sabiedrībai informāciju par mākslas darbu iepirkuma procesu un rezultātiem tādā apjomā, kādā tas ir bijis iespējams”, jo „mākslas darbu kataloģizācija muzeja kolekcijās vēl turpinās”. Tikai pēc oficiāla un likuma normās argumentēta informācijas pieprasījuma Nacionālā mākslas muzeja vadība bija spiesta atklāt pilnu iegādāto darbu sarakstu.

Lai gan tiek norādīts uz ekspertu iesaisti darbu atlasē, pilnais iegādāto darbu saraksts uzskatāmi demonstrē, ka darbu iepircējiem ir bijuši īpaši mīļi autori, no kuriem izvēlēts prāvāks darbu skaits, un tāpēc vēl jo aizdomīgāk ir tas, ka tiek slēpts nodokļu maksātāju naudas izlietojums, - muzeja vadība nevēlas atklāt summas, kādas ir samaksātas par katru konkrēto darbu.

Šai slepenībai Nacionālā mākslas muzeja direktore Māra Lāce nemin nekādu konkrētu likumisku pamatojumu, - tā vietā viņa vien norāda uz „bažām”, ka informācijas par nodokļu maksātāju līdzekļu izlietojumu nodošana „trešajām personām” (tā muzeja direktore apzīmē sabiedrību) varētu pārkāpt regulu par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi.

„Ar mērķi informēt sabiedrību nebūtu attaisnojama muzeja rīcība, kas varētu tikt interpretēta kā prettiesiska no kompetentās iestādes puses un aizskar vai pārkāpj fizisku personu tiesības uz personas datu aizsardzību,” savu nostāju skaidro M. Lāce, piebilstot, ka palīdzība šajā jautājumā esot lūgta Datu valsts inspekcijai. Turklāt, ja arī nodokļu maksātāju tiesības uzzināt, kā izmantota viņu nauda, tiktu ignorētas, „detalizētu valsts budžeta līdzekļu izlietojuma atskaiti Muzejs iesniegs Latvijas Republikas Kultūras ministrijai līdz 2021. gada 10. janvārim”.

Mākslas darbi, kuri iegādāti Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājuma papildināšanai par līdzekļiem no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” saskaņā ar Ministru kabineta 18.06.2020. rīkojumu Nr. 339

Autors

(Vārds, Uzvārds)

Mākslas darba nosaukums, gads, tehnika, izmērs.

 
 

Ēriks Apaļais

“Tukums-Tomska (Zaļais krēsls)”. 2019. Audekls, akrils, eļļa. 225 x 350 cm.

Jānis Avotiņš

“Bez nosaukuma [baznīca]”. 2019.-2020. Audekls, akrils, 180 x 260cm.

Arnis Balčus

25 fotogrāfijas no sērijas “Es, draugi, mīļākie un citi”. 1998-2004. Foto papīrs, c-print. 70 x 50 cm; 30 x 40 cm.

Arturs Bērziņš

“Veltītais laiks (pēc Nikolā Burjo darba “Attiecību estētika”)”. 2012. Koks, audekls, akrils, grafīts. Izmēri dažādi.

Arturs Bērziņš

“Nīče dzied”. 2012. Koks, audekls, akrils, 35 x 30 cm.

Arturs Bērziņš

“Antikrista klusā daba (pēc Frīdriha Vilhelma Nīčes darba “Antikrists”)”. 2012. Koks, audekls, akrils, 40 x 60 cm.

Aija Bley [Cimiņa]

"Traucējumi laika skaitīšanā". 1993. Video, 6 min. 48.sek. MPEG-4.

Magone Boleiko

“Universs”. 2010. Audekls, eļļa, 130 x 160 cm.

Magone Boleiko

“Gaisma”. 2008. Audekls, eļļa, 60 x 80 cm.

Ēriks Božis

"Sargājošās debesis". 2008. Instalācija. 360 x 360 x 10 cm.

Andris Breže

“Zemes saimnieki II”. 1988 (2016). Koks, audums, papīrs, līme, krāsojums, dienas gaismas lampa, metāls. 188 x 88 x 70 cm.

Andris Breže

,,Piecpadsmit māsas jeb atvadas no impērijas". 2001. Kinētisks objekts. Izmērs pielāgojams.

Inga Brūvere

“Labirints. Love & Hate”. 2003. Audekls, krāsu zīmuļi. 130 x 160 cm.

Valdis Celms

“Rotējošie Cilindri”. Kinētiska skulptūra (objekts). 1972. (Atjaunots/restaurēts 2017). Papīrs, kartons, krāsu plēves, metāla un koka karkass, mehāniska piedziņa, elektromotors. 250 x 116 x 116 cm.

Sigita Daugule

“Trusis skrien”. 2020. Audekls, eļļa, 440 x 392 cm.

Evelīna Deičmane-Vida

“Two Steps Forward / Divi soļi uz priekšu“. 2016. Māls, metāls. 110 x 35 x 35 cm. Video cilpa: monitors, skaļrunis, MP4 video fails.

Biruta Delle

“Slāpes”. 2013. Audekls, eļļa. 100x110 cm.

Kristiāna Dimitere

“Ēģiptes Madonna”. 2009. Glezna (koks, eļļa, 131 x 53 cm) un objekts (putuplasts, sintētiskā špaktele, akrils, sintētiskie mati, 42 x 31 x 27 cm).

Kristiāna Dimitere

“Ziema”. 1997. Papīrs, zīmulis, guaša, akrils. 56 x 63 cm.

Ingrīda Drāzniece

6 tērpu skices kolekcijai "Perestroika". 1985.-1986. Papīrs, zīmulis, flomāsters.

Ivars Drulle

"Dainu skapis". 2013. Instalācija: saplāksnis, porcelāns, video ekrāni, skaļruņi, akrila krāsa, digitālā druka, video faili.

Krista Dzudzilo un Reinis Dzudzilo

“Mīlestība ir akla II”. 2017. Video instalācija. Izmērs variējams. Video fails, 1:30 (cilpa).

Andris Eglītis

No cikla “Mākslīgā gaisma”. 2019. Audekls, akrils, eļļa. 281 x 406 cm

Vika Eksta

19 fotogrāfijas no sērijas “Dievs. Daba. Darbs”. 2013.-2015. Arhīva papīrs, krāsaina fotogrāfija, digitālā druka. 45 x 45 cm.

Ieva Epnere

10 melnbaltas fotogrāfijas no sērijas “Rīgas cirks”. 2004.-2008. Arhīva pigmenta tintes druka uz Photo Rag Baryta Pearl papīra. 40 x 57 cm.

Kristaps Epners

“Aizmirst mani nevar / Forget me Not”. 2018. Video instalācija, sastāvoša no daļām:

HD video “Guļošais Sajāns / Sleeping Sajan”, 23 min 45 sek.;

HD video “Ezers / Lake”, 12 min 02 sek.;

Publikācija “Vēstules / Letters”. Digitālā druka, papīrs: Munken Pure Rough 170 gr vākam / Holmen Book 70 gr iekšlapām. Izmērs: 280 mm (augstums) x 210 mm (platums); 76 lpp., vāki.

Miķelis Fišers

No cikla “Sex'n'Spaceships (Sekss un kosmosa kuģi)”. 1995. Audekls, grafīts, alkīds, UV laka. 173 x 250 cm.

Miķelis Fišers

No cikla “Sex'n'Spaceships (Sekss un kosmosa kuģi)”. 1995. Audekls, grafīts, alkīds, UV laka. 173 x 250 cm.

Santa France

“Safeporting”. 2019. Instalācija:3 digitālas izdrukas uz dibonda. 104 x 150 cm (katra).

Santa France

“Self-Care / Self-Hate”. 2017. Video. 3D animācija. 15 min.

Gints Gabrāns

"FOOOD:2050". 2014 – 2020. Jauktu mediju instalācija: 8 terakotas skulptūras, transgēnu baktērijas akrila kubā, izdruka. Dažādi izmēri

Golf Clayderman / Margrieta Griestiņa un Aksels Bruks 

“Sturm der Liebe auf dem Golf Platz / Mīlas viesulis golfa klubā”. 2018. Video, 18 minūtes 3 sekundes. MP4 fails.

Daiga Grantiņa

“Bez nosaukuma”. 2019. Asamblāža: audums, plastmasa, koks, krāsa, spalvas. 100 x 100 x 130 cm.

Andrejs Grants

Anita Kreituse. No sērijas "Kolēģi, draugi, paziņas”. Apšuciems, 1995. Sudraba-želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.

Andrejs Grants

Normunds Kozlovs un Kristīne Briede. No sērijas "Kolēģi, draugi, paziņas”. Rīga, 2013. Sudraba-želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.

Andrejs Grants

Andris Grīnbergs. No sērijas "Kolēģi, draugi, paziņas”. Mazirbe, 1996. Sudraba-želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.

Andrejs Grants

Normunds Naumanis. No sērijas "Kolēģi, draugi, paziņas”. Rīga, 1985. Sudraba-želatīna kopija uz Ilford FB fotopapīra. 30 x 40 cm.

Ivars Grāvlejs

31 fotogrāfija no sērijas “Akcijas un performances” // foto kolekcija “Deviņdesmitie”. 1987.-1997. Dažādi izmēri.

Kaspars Groševs

“Cita istaba”. 2020. Audiovizuāla instalācija. Dažādi mediji, izmērs variējams.

Edvards Grūbe

“Atvērums”. 2012. Audekls, eļļa. 114 x 195 cm.

Indriķis Ģelzis

“Dziedinošā sviestmaize / Healing Sandwich”. 2020. Tērauds, MDF formas, nažfinieris, skrūves, metāla aizsargkrāsa, laka. 122 x 155 x 23 cm.

Kristaps Ģelzis

“Mūris”. 1987. Video, 15 min. VHS kasete, autora kopija.

Kristaps Ģelzis

“Ugunskurs”. 2008. Papīrs, luminiscējošs akvarelis, 155 x 266 cm.

Helēna Heinrihsone

“Ciao”. 2018. Audekls, eļļa, 200 x 220 cm.

Ivars Heinrihsons

“Krītošie”. 2017. Audekls, eļļa. 300 x 215 cm.

Ieva Iltnere

“Urbi et Orbi”. 2018. Audekls, akrils, ogle. 150 x 200 cm.

Ritums Ivanovs

“Stars. Lights On. Ernests Gulbis”. 2010. Audekls, eļļa, 115 x 151 cm.

Rasa Jansone

“Labā roka V” no cikla “Labā roka”. 2019. Linaudekls, eļļa, 250 x 180 cm.

Atis Jākobsons

“Arnaud”. 2018. Audekls, eļļa, 95 x 70 cm

Atis Jākobsons

“Nicolas”. 2018. Audekls, eļļa, 95 x 70 cm.

Atis Jākobsons

“Untitled 2 (Frekvences)”. 2014. Audekls, eļļa, 64 x 42,5 cm.

Voldemārs Johansons

“Okeanos”. 2018–2020. Video projekcija ar skaņu. HD video fails (cilpa).

Gvido Kajons

“Mūsu miera programma”. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.

Gvido Kajons

“Laipni. DOB”. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.

Gvido Kajons

“Zivis pie šņores”. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.

Gvido Kajons

“Latvijas PSR balodīši”. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi. Arhīva papīrs, inkjet druka. 59,5 x 42 cm.

Andrejs Kalnačs

“Tatsache”. 1998. Audekls, eļļa. 120 x 300 cm.

Andrejs Kalnačs

“Bild”. 1998. Audekls, eļļa. 120 x 300 cm.

Andrejs Kalnačs

“Karaļi” 4. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 39,5 cm.

Andrejs Kalnačs

“Tribīne”. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 39,5 cm.

Andrejs Kalnačs

“Medījums”. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 49,5 cm.

Andrejs Kalnačs

“Triumfs 1”. 1988. Papīrs, oforts. 49,5 x 64,5 cm.

Andrejs Kalnačs

“Vagonā”. 1988. Papīrs, oforts. 64,5 x 89 cm.

Frančeska Kirke

“Eiropas nolaupīšana”. 2013. Audekls, eļļa, 195 x 165 cm.

Valts Kleins

10 fotogrāfijas no sērijas “Gribu būt laimīgs”. 1992. Sudraba želatīna kopija no negatīva. 24 x 30 cm.

Romans Korovins

Diptihs “Veļas žāvējamais režģis salā”. 2013. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Svaiga krāsa” un “Nožuvusi krāsa”. 2017. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Sērkociņu kārbiņas zīmējums”. 2013. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Glezna otrādi”. 2017. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Vecs sniegs” un “Svaigi krāsota siena”. 2012. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Krāsas piliens”. 2017. Audekls, eļļa, 15x21 cm (katrs).

Romans Korovins

Diptihs “Ķeramais tīkls un ezis”. 2017. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Triptihs “Spīdzināšana (kājas, ķermenis un galva)”. 2017. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Romans Korovins

Triptihs “Sākums”, “Beigas” “Un vidus”. 2018. Audekls, eļļa, 15 x 21 cm (katrs).

Ģirts Korps

“Ainava”. 2014. Video: 2k, stereo skaņa, 16’.

Ieva Kraule-Kūna

"Gorgoniona skatiens". 2017. Instalācija: pašcietējošs māls, akrila krāsa, kokvilnas virve, metāla stiprinājumi, lejamā gumija, pigments, metāla siets un stieple, audio fails.

Kate Krolle

“We hold our hearts / Mūsu sirdis pieder mums”. 2014. Video instalācija. Video fails: digitalizēts 16 mm filmas materiāls, MP4, 7'21.

Ella Krugļanska (Kruglyanskaya)

“Svarcēlāja ar papīra izgriezumiem”. 2017. Audekls, eļļa. 55,9 x 53,3 cm.

Daiga Krūze

“Mežā”. 2017. Audekls, eļļa, 140 x 180 cm.

Daiga Krūze

“Pastāvīgs”. 2009. Audekls, jaukta tehnika, 150 x 250 cm.

Kristīne Kursiša

“Total Body Workout / Pilnīgs ķermeņa treniņš”. 2002. Video, 5 min.

Kristīne Kursiša

"Ārpus kontroles II (Nāves numurs)". 2009. Instalācija. Dažādi materiāli, izmēri pielāgojami.

Maija Kurševa

“Seriāls”. 2013. Instalācija. Finierī frēzēti zīmējumi, porcelāna skulptūras, augstspiedums. Izmēri pielāgojami.

Maija Kurševa

4 dienasgrāmatas: 2008-1, 2008-2, 2009-1, 2009-2. Moleskine piezīmju bloks, A5 formāts, melns. Zīmējumi, dažādas tehnikas.

Maija Kurševa

16 grafikas no sērijas “Trīskājains gadījums”. 2010. Papīrs, sietspiede. 59,4 x 42 cm.

Leonards Laganovskis

“Organizācijas un instruktoru nodaļa” no cikla "Darba zinātniskā organizācija". 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.

Leonards Laganovskis

“Sabiedriskās kārtības sargāšanas profilakses un darbaļaužu tiesiskās audzināšanas sektors” no cikla "Darba zinātniskā organizācija". 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.

Leonards Laganovskis

“Pirmā sekretāra pieņemamās telpas” no cikla "Darba zinātniskā organizācija". 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.

Leonards Laganovskis

“Apsardzes priekšnieks” no cikla "Darba zinātniskā organizācija". 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.

Leonards Laganovskis

“Orgbirojs” no cikla "Darba zinātniskā organizācija". 1990. Koks, finieris, kartons, stikls, krīta krāsa, nitro krāsa, skrūves. 35 x 55 x 2,5 cm.

Anda Lāce

“Daudz laimes”. 15.06.2018. Performance. Video, foto. Izmērs variējams.

Verners Lazdāns

03042018”. 2018. Audekls, eļļa, 100 x 80 cm.

Paulis Liepa

“N19620R”. 2020. Augstspiede uz papīra, finiera. 145 x 200 cm.

Pēteris Līdaka

“Staigātājs”. 2016. Koks, metāls. 70 x 45 x 40 cm.

Pēteris Līdaka

“Mr. Corbusier”. 2018. Koks, metāls. 60 x 50 x 35 cm.

Liene Mackus

“Mazais kosmoss”. 2014. Skulptūra: acrylic one; Pamatne: metāla režģis, papīrs, acrylic one; podests: koka statīvs, motors. Kopējais izmērs: 123 (H) x 230 x 180 cm.

Līga Marcinkēviča

"Es vēlos būt...". 2000. Video. 5 min. 720x480 p, 4:3. PAL.

Mareunrols / Marīte Mastiņa Pēterkopa, Rolands Pēterkops

Leļļu māja “Īrnieki. Miniatūra”. 2013. Makets: papīrs, kartons, audums, plastika, metāls, akrils. H 130 cm; 170 cm (garums) x 90 cm (platums).

Mareunrols / Marīte Mastiņa Pēterkopa, Rolands Pēterkops

Tērpa komplekts "Tālavas taurētājs" [baltais], Valmieras teātra festivālam. Pavasaris / Vasara, 2017. 2016. Tehnika: šūšana, pīšana. Materiāli: Apģērbs - audums, auduma lentes (pīts roku darbs). Apavi - āda, kaučuks. Galvas rota - koks, metāls. Izmēri: M.

Mareunrols / Marīte Mastiņa Pēterkopa, Rolands Pēterkops

Tērpa komplekts "Tālavas taurētājs" [ar apdruku], Valmieras teātra festivālam. Pavasaris / Vasara, 2017. 2016. Tehnika: šūšana, auduma apdruka. Materiāli: Apģērbs – audums. Auduma apdruka – ēna. Apavi - āda, kaučuka zole. Galvas rota - koks, metāla stieples. Izmēri: M.

Sarmīte Māliņa

“Laimīgā bērnība” no instalācijas-triptiha “Valoda”, “Elektriskais krēsls”, “Laimīgā bērnība”. 1996. Organiskais stikls, stikls, spoguļi; statīvs. Izmēri: 66 cm x Æ12 cm (kaleidoskops); H 120 cm (statīvs; augstums maināms).

Inga Meldere

“Celebrity of Resistance / Noturība”. 2012. Audekls, eļļa. 21 x 23 cm.

Inga Meldere

“Bez nosaukuma”. 2012. Audekls, eļļa. 50 x 50 cm.

Inga Meldere

“The Scream of Echo / Atbalss kliedziens”. 2010. Audekls, eļļa. 29 x 36 cm.

Inga Meldere

“Я Лидия / Es, Lidija”. 2019. UV druka, audekls, akrils un eļļa. 60 x 45 cm.

Darja Meļņikova

Instalācija “Meet Mr. Jazzy Sunday”. 2018. Objekts uz grīdas: krāsots koks, metāls, organiskais stikls, krāsots poliuretāns. 2 objekti pie sienas: organiskais stikls, ar lāzeru griezts papīrs, tuša, ar aerogrāfu uzklāta krāsa.

 

Miks Mitrēvics

"Trauslā daba". 2009. Trīsdaļīga instalācija, dažādi materiāli, izmēri pielāgojami.

Ģirts Muižnieks

“Mīla vai opera”. 1993. Audekls, eļļa. 145 x 195 cm.

Katrīna Neiburga

"Striptīzs". 2011. Video fails, krāsains, 6:04.

Katrīna Neiburga

"Lietu atmiņa". 2012. Video instalācija, sastāv no 5 priekšmetiem: lampa, skapis, naktsskapītis, ladīte, aizkari un 6. video darbi (cilpas).

Tekstgrupa ORBĪTA / Artūrs Punte; Vladimirs Svetlovs Sergejs Timofejevs; Aleksandrs Zapoļs

Instalācija “Radio siena”. 2012. Izmēri pielāgojami.

Tekstgrupa ORBĪTA / Artūrs Punte; Vladimirs Svetlovs Sergejs Timofejevs; Aleksandrs Zapoļs

Instalācija “Actual Spacescape / Faktiskā kosmosa ainava”. 2016.

Armīns Ozoliņš

"Brīvības robeža", 1997. Diapozitīvu projekcija, 120 kadri.

Gļebs Panteļejevs

“Sperma”. 2020. Bronza, epoksīda sveķi, saplāksnis. 107 x 45 x 67 cm.

Ojārs Pētersons

“Nepārtraukta izvēle”. 1986. Papīrs, sietspiede, 204 x 155 cm.

Ojārs Pētersons

“Nepārtraukta izvēle”. 1987. Papīrs, sietspiede, 229 x 145,5 cm.

Henrijs Preiss

“No.402”. 2018. Finieris, akrils. 101 x 101 cm.

Andrejs Prigičevs

“Dzeltenais sniegs prezidenta dārzā”. 2017. Jaukta tehnika. Izmēri: A-40 cm, P-30 cm, Dz – 28 cm.

Andrejs Prigičevs

“Lācītis pekainītis domā pārpasaulīgas domas”. 2019. Jaukta tehnika, stikls, akrils, plastmasa. Izmēri: D-15 cm, A-22 cm.

Andrejs Prigičevs

“Citplanētieši apzog zemnieku saimniecību”. 2018. Jaukta tehnika, koks, akrils, plastmasa. Izmēri: A-40 cm, P-28 cm, Dz – 28 cm.

Dainis Pundurs

“Porcelāns un apzinātie sapņi”. 2019. Porcelāns, nerūsējošā tērauda stieple. 48 x 48 x 48 cm.

Dainis Pundurs

“Porcelāns un apzinātie sapņi”. 2017. Porcelāns, nerūsējošā tērauda stieple. 173 x 30 x 30 cm.

Līga Purmale

“Atskats / Flashback 8”. 2009-2012. Audekls, eļļa, 130 x 150 cm.

Juris Putrāms

Instalācija “Garāmgājēji”. 1985. 24 grafikas lapas (papīrs, oforts, akvatinta u.c. augstspieduma tehnikas, 18 x 13 cm (katra)); 2 objekti.

Zaiga Putrāma

“Vēl un vēl (Aivara Eipura dzejolis)”. 1999. Zīds, izšuvums. 125 x 224 cm.

Zaiga Putrāma

“Snieg”. 1999. Zīds, izžuvums. 125 x 220 cm.

Mārtiņš Ratniks

“Projekcijas”. 2011. Video. Ekrāna formāts HD 1080p, stereo skaņa, 26’15.

Ieva Rubeze

“Zāles / Medicine”. 2000. Video, 41'35.

Inta Ruka

No kolekcijas “Mani lauku ļaudis”. Aija un Andris Kerāni. Balvi Latvija. 1992. Sudraba želatīna kopija. 38 x 37 cm.

Inta Ruka

No kolekcijas “Mani lauku ļaudis”. Imants Rutkaste, Andis Rutkaste, Agita Rutkaste. Balvi Latvija. 1985. Sudraba želatīna kopija. 39 x 37,5 cm.

Inta Ruka

No kolekcijas “Mani lauku ļaudis”. Iveta Tavare, Edgars Tavars. Balvi Latvija. 1987. Sudraba želatīna kopija. 39,5 x 38 cm.

Inta Ruka

No kolekcijas “Mani lauku ļaudis”. Daina Tavare. Balvi Latvija. 2011. Sudraba želatīna kopija. 39 x 39 cm.

Ronalds Rusmanis

“Boeings”. 2008. Audekls, eļļa. 100 x 130 cm.

Mētra Saberova

“Nav un nebūs / You’re Not Getting Any”. 2016. Dokumentāls objekts. 25 x 25 x 10 cm.

Krišs Salmanis

Konstrukcija. Jauktu mediju instalācija. 2019. Video „Metro sērferis”. 2160x3840 px (vertikāls), QT movie, 02:30;

12 krāsu fotogrāfijas.

Elza Sīle

“Maldīgas situācijas – marmora vannasistaba / Crooked things – marble Bathtub”. 2018. Eļļas gleznojums uz nerūsējošā metāla plāksnes, želatīns, grafīta kodoliņi, diegs, marķieris. 3 x 62 x 80 cm.

Elza Sīle

“Ieradumu slazdi – pievakares baudu salas / Habitual traps – eve delight islands”. 2018. Akrila un eļļas gleznojums uz nerūsējošā metāla plāksnes, želatīns, grafīta kodoliņi, diegs, marle, marķieris. 3 x 60 x 80cm.

Līga Spunde

"Spogulis". 2019. Multimediju instalācija / projekcija uz poliestera sveķos veidota ekrāna, animācija, poliestera sveķi, projekcijas plēve, tērauds. 110 x 110 x 180 cm.

Līga Spunde

"The Sims. Ļoti garlaicīga spēle". 2019. Digitāls zīmējums. Archival inkjet pigment druka uz Luster papīra. 155 x 110 cm.

Sandra Strēle

"Nenotikušās izstādes II". 2020. Audekls, jaukta tehnika. 50 x 90 cm.

Sandra Strēle

"Nenotikušās izstādes V". 2020. Audekls, jaukta tehnika. 90 x 100 cm.

Andrejs Strokins

12 fotogrāfijas no cikla “Cilvēki kāpās / People in the Dunes”. Krāsaina inkjet druka. 100x 125 cm.

Rasa Šmite un Raitis Šmits

"Atmosfēriskais mežs”. 2020. Imersīva instalācija: VR (pašspēlējošs fails) divi video (MP4 faili); vitrīnā izkārtoti sveķu eksperimenta artefakti.

Maija Tabaka

“Muzejā. Studija”. 2009./2010. Audekls, eļļa. 151x145 cm.

Diāna Tamane

“Mamma”. 2016. Foto instalācija.

Diāna Tamane

“Ceļā / On the Road”. 2015. SD video, 37 min 30 sek.

Oļegs Tillbergs

“Plūdi”. 1994. Instalācija. Uzbūves platība: 250 x 600 x 400 (H) cm.

Oļegs Tillbergs

“Baltie spārni”. 1997. Instalācija, izmēri pielāgojami.

Viktors Timofejevs

“A¹B”. 2019. Audekls, eļļa. 130 x 180 cm.

Māris Upzars

"Kārtība". 2007. Audekls, eļļa. 116 x 89 cm.

Evita Vasiļjeva

“Hormoni”, 2017. Dzelzs, betons, koks, vadi, skaņas jūtīgas gaismas, savilcēji. 2 daļas, katra: 25 x 57 x 57 cm.

Oļa Vasiļjeva

“Notre Dame”. 2017. Krāsots tērauds, 250 x 300 x 6 cm.

Eva Vēvere un Laura Prikule

Interaktīva instalācija “Dzimis nākotnē, zudis pagātnē, atrasts tagadnē: Poētiskais robotisms // Born In The Future Lost In The Past Found In The Present: Poetic Robotism”. 2009–2019. Foto, video, teksti, objekti. Izmēri pielāgojami.

Valdis Villerušs

Asamblāža “In memoriam 2”. 2013. Etnogrāfisks siets, Bībeles 2. izdevums (1739.) ādas iesējumā ar dzimtas hroniku uz priekšlapām, ādas aukla. 16 x 60 x 60 cm. Montējums: uz akmens flīzes, ar stikla kastes pārsegu (15 x 52 x 52 cm).

Valdis Villerušs

Asamblāža “Kaligrāfisks vingrinājums”. 2014–2017. 6 kaltas naglas, zoss rakstāmspalva, kaula un metāla spalvaskāts ar metāla rakstāmspalvu. 5,2 x 68 x 58 cm.

Artūrs Virtmanis

“Fucking Times”. 2017. Telpiska instalācija. Izmērs pielāgojams.

Anita Zabiļevska

“Piecas vienādas ainavas”. 1994. Audiovizuāla instalācija. Audekls, eļļa, 110 x 120 cm (5 vienādas daļas); Video/audio faili.

Amanda Ziemele

"Pacelta uzacs". 2019. Audekls, eļļa; uz finiera. 145 x 180 cm / 48 x 125 cm.

Amanda Ziemele

"Krūšu kurvis". 2019. Audekls, eļļa; uz finiera. 140 x 125 cm.

Otto Zitmanis

"Neizprotamā sadzīve”. 2009. Audekls, akrils. 170 x 200 cm.

Raksts pirmoreiz publicēts laikrakstā Diena.

Novērtē šo rakstu:

90
14

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Kas notiek ar mūsu valsti: vai Latvijā var brīvi iekļūt arī 46 Krievijas kaujinieki?

FotoKā tā var būt, ka mūsu valstī, kas savai aizsardzībai tērē 3% no IKP, Valsts policijas krāsās daiļotā braucamrīkā pa Tēvijas ārēm laiski vizinās 46 migranti, bet varbūt ienaidnieka speciālo uzdevumu kaujinieki? Kā tā var būt, ka mēs tērējam milzu naudu robežas aprīkošanā ar žogiem, sietiem un betona bluķiem, bet tā dēvētie migranti brīvi maršē tam visam pāri? Kā tā var būt, ka parlamentārā uzrauga, Saeimas atbildīgās komisijas priekšsēdētāja rīcībā vairāk nekā diennakti pēc notikušā nav pilnas informācijas par šī vājprāta iemesliem? Atkal izrādīsies, ka neviens ne par ko nav atbildīgs? Vainīgais būs kāds nošļucis pierobežas kaprālis? Te ir valsts vai kas?
Lasīt visu...

21

Vai Aizsardzības ministrijas parlamentārais sekretārs Švinka atbalsta "Hamas" teroristus?

FotoPirmdien tīmeklī Aizsardzības ministrijas parlamentārais sekretārs Atis Švinka (“Progresīvie”) publicēja savu tvītu: “Šodien paiet gads kopš dienas, kas satricināja pasauli, kad Hamas realizētais terorisms atņēma dzīvības tik daudziem nevainīgiem cilvēkiem Izraēlā un daudzi tika saņemti par ķīlniekiem. Terorisms ir noziegums, nevainīgu civiliedzīvotāju nogalināšana ir noziegums, ķīlnieku sagrābšana ir noziegums. Šodien pieminam 7. oktobra nevainīgos upurus!”
Lasīt visu...

21

Kāpēc izgāzās kristietības dialogs ar liberālismu

FotoFragments no Rišarda Legutko 2012. gadā iznākušās grāmatas Ierindas cilvēka triumfs (Triumf człowieka pospolitego), kas angļu un citos tulkojumos pazīstama ar nosaukumu Dēmons demokrātijā. Totalitārisma tendences brīvajās sabiedrībās.
Lasīt visu...

21

Lielbritānijas karstā vasara

FotoNo 2024. gada 30. jūlija līdz 5. augustam Lielbritānijā notika protesti un nemieri, kas vērsti pret imigrāciju. Šie notikumi masu medijos tika interpretēti pamatā kā “galēji labējo” protesti, kurus izprovocējušas “viltus ziņas” par 29. jūlijā Sautportā notikušo slaktiņu, kur imigrantu izcelsmes vīrietis nodūra trīs bērnus. Tāpat tika uzsvērts protestu destruktīvisms un vardarbība.
Lasīt visu...

12

Kur pazudušas bailes no naftas krājumu izsīkšanas. Mazliet fantastiska vīzija

FotoKur palikuši strīdi, cik ilgam laikam palicis dažnedažādo resursu, ar ko māte Zeme mūs baro? Piemēram, tā pati nafta. Tie, kam virs 40, noteikti atceras, ka tā bija top tēma 90. gados un šī gadsimta sākumā. Patiesībā tā bija tēma un dažādu zinātnisko prognozētāju maize jau krietni senāk.
Lasīt visu...

13

Pensiju 2.līmeņa iemaksu samazināšana grauj uzticību valsts pensijai

FotoFinanšu nozares asociācija (FNA) neatbalsta valdības ieceri samazināt iemaksas pensiju 2.līmenī par 1%, jo ar šādu soli valdība risina šodienas problēmas uz nākotnes pensionāru jeb šodienas strādājošo rēķina.
Lasīt visu...

21

14 mīti par inflāciju un cenām

FotoAr ko maza pozitīva inflācija, kuras dēļ visu naudas vienību (eiro, ASV dolārs u.c.) pirktspēja visās pasaules valstīs laika gaitā nemitīgi samazinās, ir labāka gan par nemainīgām cenām, gan arī par deflāciju jeb cenu kritumu? Ja cenu kāpums padara mūs nabadzīgākus, vai cenu kritums mūs padarītu bagātus? Vai patiesība, ka no inflācijas visvairāk cieš bagātie, jo inflācija taču samazina uzkrājumu vērtību un nabadzīgiem nav ko uzkrāt? Kāpēc inflācija Latvijā bija un arī paliks nedaudz lielāka nekā vidēji eirozonā, un kāpēc tas ir pat labi?
Lasīt visu...

21

Netematiska un nekonsekventa doma. Latvju tautas vērtējumi

FotoPēteris Birkerts (1881–1956), pazīstamā arhitekta Gunara Birkerta tēvs, bija latviešu folklorists un literatūrzinātnieks, tautas parunu, sakāmvārdu, mīklu un anekdošu vācējs. Viņa apkopotā “Birkerta folkloras krātuve” (BFK) ir otra lielākā pēc Latviešu folkloras krātuves. Atšķirībā no citiem folkloristiem, P. Birkerts šim materiālam mēģināja pieiet ne tikai zinātniski, bet arī filozofiski, piedāvājot savu tautas gudrības filozofiskās struktūras versiju. Viņa mūža nogalē iznāca apjomīgs pētījums Latvju tautas estetika divos sējumos. Pirmajā sējumā viņš aplūko “cilvēka auguma, fiziskā ķermeņa un viņa kustību estetiku”, analizējot fizisko daiļumu un nedaiļumu “tautas prātojumos” jeb parunās.
Lasīt visu...

21

Kur slēpjas igauņu veiksmes atslēga - kāpēc kaimiņi spēj pieņemt racionālus lēmumus, bet mēs ne?

FotoIr taču jābūt kādam noslēpumam vai būtiskai atšķirībai, kāpēc igauņi var izdarīt pie mums neiespējamo - samazināt savu politiķu ambīcijas, kā arī biznesmeņu alkatību un uzbūvēt "Rail Baltica" staciju gandrīz divas reizes lētāk, nekā sākotnēji plānots.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi