Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
Lauku Pele
05.10.2022. 17:14»
Ielekt pēdējā vagonā
Ļoti labs raksts, bet cik savlaicīgi problēma ir identificēta? Cik % viensētas, apdzīvotās vietas jau zaudētas, cik vēl pamestas lauku viensētas uzarto lauku vidū, cik jau čaklo brigāžu izjauktas būvmateriālos? Vienīgā cerība, ka valsts drošības situācijas apjēga liks pārdomāt un mainīs esošo sociāliekonomisko...
Paldies raksta autoram par patiesajiem vārdiem! Apzināta lauku depopulācija ir bijusi viena no šīs valsts varas struktūru prioritātēm daudzu gadu garumā, un tā turpinās joprojām: nejēdzīgās un dārgās novadu reformas, mazo skolu likvidēšana, sabiedriskā transporta nīcināšana (tai skaitā veselu dzelzceļa līniju noārdīšana), lauku ceļu "remontdarbi" ar nejēdzīgu nenožogotu milzu grāvju sarakšanu ceļmalās un palielu akmeņu-oļu sabēršana atsevišķos grants ceļu posmos - bīstamu braukšanas apstākļu tīša izveide, mazo lauku uzņēmēju izskaušana ar nenormāliem nodokļiem, visādām valsts represīvo iestāžu kontrolēm un sodiem, utt., utt. Starp citu, šogad valsts kontroles iestāžu (LAD, PVD) uzsūtītie darboņi ir īpaši aktivizējušies, "meklējot utis kažokā" tieši mazajiem lauksaimniekiem, jo, acīmredzot, valsts kase ir, tā teikt, tukša (kovidafēras virzītāju izplekerēta privātās interesēs) un tagad jāgrābj un jāatņem, kur un ko vien var. Diemžēl vēlēšanu rezultāti nevieš ne mazāko cerību, ka kaut kas varētu mainīties uz labu, drīzāk otrādi. Atliek tikai ierauties savā alā, sakārtot migu un krājumus ziemai un gaidīt pavasari, pēc iespējas norobežojoties no visām informatīvajām drazām, kas turpina bagātīgi birt no visiem saziņas līdzekļiem.
piekrītu pilnībā
04.10.2022. 11:37»
vv
Kāpēc kādu ir jātbalsta, kapēc tos kas strādā pelna nodokļus slauc pa pilnu programmu, bet bomžus, dzērājus, valsts darbos strādājošos uztur, maksā pabalstus prēmijas, pērk apdrošināšanas, tagad atkal taisās kompensēt apkures un vēl nezin ko, johaidī, no komunisma un sociālisma idejas atteicāmies, nu...
Nu tad paliec savā trīs tūkstošu ha saimniecībā ar desmit stradniekiem un četriem kombainiem es braucu uz zviedriju sēnes lasīt.Tad paskaiti,to taču tu māki,vai parēķini,cik tādu kā tu latvijā paliek.Bet rēķinies ka tev vajag arī savu armiju kas sargā tavu kombainu,droši vien būsi dzirdējis kā zemniekiem austrumkrainā krievi atņem ne tikai kombainus,bet ari ražu.Vai tad patiešām cilvēks kurš kontrolē pāris tūkstošus hektāru var būt tik tumsonīgs.Ja jau tik lieli saimnieki ir tādi tumsoņas man kā strādnieka cilvēkam ar steigu jābēg uz rietumiem.
Apinis
04.10.2022. 10:55»
Lana
Tagad Latvijas politiķiem ir citas vērtības - praids un viendzimuma laulības, tur nekādi bērni nesanāks, lai cik intensīvi censtos
Kā Tu zini, esi mēģinājis ?
Lana
04.10.2022. 09:00Tagad Latvijas politiķiem ir citas vērtības - praids un viendzimuma laulības, tur nekādi bērni nesanāks, lai cik intensīvi censtos 🙈😆
Nu
04.10.2022. 07:35»
HT
Kapitālisma transformācija iznīcināja viensētu ekonomiku, kapitālisma jaunā transformācija iznīcina valsts ekonomiku. Aitu bars iet pa priekšu un ēd zāli. Kapitālisma transformācija lauku un cilvēku ekonomiku aitas bez cilvēktiesībām novērtē pē spējām būt paklausīgām, kaujamām ar sankcijām un karu, ...
viensētu iznīcība sākās ar padomiju.Atceramies filmu”Cīrulīši”,kur par to ir skaidri un gaiši.Un tā dziesma”smaidas”, kur ir vārdi:”Mana tēva mājas,manas mātes mājas,piedodiet, jo uz sliekša tik nātres”...bet visumā,šķiet,ka laiki stipri mainīsies un katra zemes pēda ar visu veco māju būs zelta vērtē.Par to padomājiet,tautieši...
Nu
04.10.2022. 07:20»
vv
Savā valstī ir jāpelna, nevis jādzīvo uz citu rēķina
tas nu gan ir nacistiski:).Jābūt visiem vienādiem,ražojošiem:).
tad jau
03.10.2022. 23:54»
vv
Savā valstī ir jāpelna, nevis jādzīvo uz citu rēķina
Tad jau valsts ar savu regulējošo un uzraugošo funkciju nav vajadzīga un apdraudējuma situācijā, kas aizstāvēs Latvijas laukus ar 1000 lielsaimniecībām - vai algotņi? Vai tā būs tā sociālā bāze, kas veidos un uzturēs kultūru, vai arī to eksportēs? Dziesmusvētki, tradīcijas, kultūrvēsturiskais mantojums bez vietējiem lauku iedzīvotājiem - kā Jūs to iedomājaties? Lauku sētu, apdzīvotu vietu, vēsturisko centru, skolu utt. izzušana, ainavas industralizācija, mērogu maiņa, vides, klimata jautājumi tie ir būtiski simptomi.
vv
03.10.2022. 15:47»
Pasaules pilsonim
Tad kāda velna pēc vajadzīga sava valsts, ej pasaulē un izdzīvo kā to dara russkij mir. Slepkavo, apzodz un melo, bet kad sāk sist tad bēdz, jo likumi, tiesiskums un savas valsts aizstāvība, tev taču nav vajadzīga, tu to neatzīsti
Savā valstī ir jāpelna, nevis jādzīvo uz citu rēķina.
Хм
03.10.2022. 15:34»
lauķis
Cilvēki ir aizmirsuši ka viņu galvenais uzdevums ir radīt nevis pie*irst pasauli un klejot pa to,cilvēki pārvērtušies par vergiem
Сейчас на селе крупные фермеры в количестве 20 человек делают то, что раньше делали 200 небольших хуторов. Чем будут заниматься эти небольшие хутора сейчас?
Автор что-то ничего не упомянул, что ему не нужны дороги, электричество и прочие блага. ПРи этом он хочет с комфортом зимой прибыть в свой хутор в красивом месте и так же с комфортом оттуда уехать воскресным вечером. А оплату чистки дорого трактором будет оплачивать..кто-то другой?
То есть такое хитрожопое возвращение к истокам, но с современными благами, притом за чужой счет
Разве 100 лет назад кто-то на хуторе говорил "а пусть мне городские помогут крышу отремонтировать? Они там работают 6 дней в неделю, а мне тут каждый день от зари до заката, пусть вот и помогают".
Поэтому и уезжал всегда народ с деревень и хуторов, потому что это тяжелый труд. А не развлечение "побуду селянином на выходных"
Pasaules pilsonim
03.10.2022. 14:35»
vv
Kāpēc kādu ir jātbalsta, kapēc tos kas strādā pelna nodokļus slauc pa pilnu programmu, bet bomžus, dzērājus, valsts darbos strādājošos uztur, maksā pabalstus prēmijas, pērk apdrošināšanas, tagad atkal taisās kompensēt apkures un vēl nezin ko, johaidī, no komunisma un sociālisma idejas atteicāmies, nu...
Tad kāda velna pēc vajadzīga sava valsts, ej pasaulē un izdzīvo kā to dara russkij mir. Slepkavo, apzodz un melo, bet kad sāk sist tad bēdz, jo likumi, tiesiskums un savas valsts aizstāvība, tev taču nav vajadzīga, tu to neatzīsti.
vv
03.10.2022. 14:20Kāpēc kādu ir jātbalsta, kapēc tos kas strādā pelna nodokļus slauc pa pilnu programmu, bet bomžus, dzērājus, valsts darbos strādājošos uztur, maksā pabalstus prēmijas, pērk apdrošināšanas, tagad atkal taisās kompensēt apkures un vēl nezin ko, johaidī, no komunisma un sociālisma idejas atteicāmies, nu tad arī jādzīvo tā kā tam jābūt kapitālismā, stiprākais izdzīvo, nevari bērnus nodrošināt, nedzemdē, nevari savuveselību apmaksāt, nosprāgsti, nav ko slīkoņus viklkt aiz matiem, lai slīkst.
Raksta autors ir naciķis, bet filmas gan no PSRS kā ppiemin.
guga
03.10.2022. 11:28»
fakts
Lapsa bija tik ļoti labi informēts, ka zināja - lai ko tur vēlētāji nemestu urnās, balsis skaitot vienalga uzvarēs vemjotība
Fašingtonas projekts Vemjotība rullē....
fakts
03.10.2022. 08:16»
kļimoviča aita
Lapsas...
Lapsa bija tik ļoti labi informēts, ka zināja - lai ko tur vēlētāji nemestu urnās, balsis skaitot vienalga uzvarēs vemjotība.
Ielekt pēdējā vagonā
03.10.2022. 08:15Ļoti labs raksts, bet cik savlaicīgi problēma ir identificēta? Cik % viensētas, apdzīvotās vietas jau zaudētas, cik vēl pamestas lauku viensētas uzarto lauku vidū, cik jau čaklo brigāžu izjauktas būvmateriālos? Vienīgā cerība, ka valsts drošības situācijas apjēga liks pārdomāt un mainīs esošo sociāliekonomisko politiku, tiks pagriezta vietējo lauku iedzīvotāju interesēs. Tā pati problēma jau attiecas arī uz pilsētām, Rīgu, vietējo iznīkšanu, aizbraukšanu, deplopulāciju. Pamatā ir attieksme, soc.ek. politika.
kļimoviča aita
03.10.2022. 08:00»
HT
Kapitālisma transformācija iznīcināja viensētu ekonomiku, kapitālisma jaunā transformācija iznīcina valsts ekonomiku. Aitu bars iet pa priekšu un ēd zāli. Kapitālisma transformācija lauku un cilvēku ekonomiku aitas bez cilvēktiesībām novērtē pē spējām būt paklausīgām, kaujamām ar sankcijām un karu, ...
Lapsas.
Vēl ir arī lapsas.
Vai vismaz 1 lapsa, kura pēdējā, izšķirošajā brīdī aicina neizlēmīgos vēlētājus balsot par vemjotību - jo vemjotība, lūk, esot tas politiskais spēks, kas varēs Latvijas pārvaldē nodrošināt saprotamu, prognozējamu ļaunumu! Citas partijas, lūk, nesīšot vien neprognozējamu ļaunumu!
Vai šis Lapsa tika kā ietekmēts, ar pātagu un burkānu?
Vai šis Lapsa varbūt bija tik ļoti labi informēts, ka zināja - lai ko tur vēlētāji nemestu urnās, balsis skaitot vienalga uzvarēs vemjotība?
Vai šis Lapsa bija sarēķinājis, ka vemjotībai patiesi ir daudz atbalstītāju - milzīgā, pelēcīgā desmitiem un simtiem tūkstošu lielā nekam nederīgo ierēdņu masa, kuri velk savu nožēlojamo eksistenci pateicoties vemjotības radītajam gigantiskajam birokrātijas aparātam?
Vai šis Lapsa vienkārši izlēma pieņemt pasviestos jūdas 30 eirošekeļus?
Šim Lapsam vajadzētu atcerēties vienu patiesību - darīt var vienalga, ko. Bet par padarīto nāksies atbildēt. Ja ne līdzpilsoņu, tad Mūžības priekšā.
lauķis
03.10.2022. 05:19»
Хм
Автор хотя бы привел статистику, опросы-а хотят ли возвращаться на село люди? Да, есть желающие. На выходных как на дачу. А не разводить хозяйство. Тем более если у тебя 2-3 га вокруг дома, ты просто не выживешь экономически...
Cilvēki ir aizmirsuši ka viņu galvenais uzdevums ir radīt nevis pie*irst pasauli un klejot pa to,cilvēki pārvērtušies par vergiem.
ES
02.10.2022. 22:45Latvijas stūrakmeņi ir skola, pasts un slimnīca. Ja šos stūrakmeņus izsit, tad grūst Latvija. To Mēs redzam, kuri to dara.
ES
02.10.2022. 22:35Nevis viensētas, bet ciemi un pagasti tiek iznīcināti. It īpaši Latgalē! Cilvēkiem elektrība nogriezta, jo nav spējīgi nomaksāt OIK un Sadales tīkla uzturēšana elektrības pievadē. Demokrātiskā valstī tiek maksāts par piegādātu elektrību, nevis par viņas piegādi. Par to jārūpējas operētājam, kurš piedāvā šādu pakalpojumu, un tīklu uzturēšana jāsedz no ieņēmumiem, nevis no klientu makiem. Maksātājam par elektroenerģiju nav jāuztur piegādātājs.
Хм
02.10.2022. 20:39Автор хотя бы привел статистику, опросы-а хотят ли возвращаться на село люди? Да, есть желающие. На выходных как на дачу. А не разводить хозяйство. Тем более если у тебя 2-3 га вокруг дома, ты просто не выживешь экономически.
Люди не хотят как 100 лет назад, жить весьма и весьма скромно. Люди хотят авто,а не на лошадях, электричество, а не свечи. И сколько будет стОить чистить зимой дороги по удаленным хуторам? Никто же не захочет как 100 лет назад, на санях, по снегу. На авто захотят
Kamēr citi ceļo pa siltām un eksotiskām zemēm, lauku mājas īpašniekam viensētas uzturēšanā jāiegulda gan savs darbs, gan nauda, kuras vienmēr ir par maz ēku remontam, tehnikas iegādei, degvielai.
И? Запретите людям отдыхать, потому что кому-то на крышу не хватает?
Visi lauku atbalsta pasākumi jāfinansē, samazinot atbalstu industriālajiem graudu audzētājiem, kuri labību eksportē uz Āfriku un arābu valstīm. No šīs naudas jāfinansē arī mazo lauku skolu uzturēšana. Tālākā nākotnē lauku vides saglabāšana jāfinansē no līdzekļiem, kurus dos valsts tehnoloģiskā attīstība.
Если они получат поддержку меньше, их продукция станет дороже, и их место займут фермеры из других стран. И через несколько нет некому будет снижать поддержу
Вообщем, конкретная утопия.
nu kāpēc
02.10.2022. 19:54»
jaajaa
...lielam traktoram vai kombainam tās būdas tikai traucē...pasaule ir globāla bada priekšā, pieprasījums pēc graudiem tikai augs, tāda ir reālā situācija...atbalstu autoru ar abām rokām...sīkajiem, lai tie spētu izdzīvot, ir jāpiemaksā par to, ka viņi vispār tajos laukos dzīvo un kaut ko mēģina darīt...
mazas saimniecības bija labiem amatniekiem, ne jau zemniekiem. Vīrs pelna profesijā, sieva mājsaimniece, ne komuniste vaļīgu priekšinu
pareizais jautājums
02.10.2022. 19:18Kāpēc trakumsērgas traumētā lapsa vēl negaudo būrī kopā ar saviem dažiem zombij-faniem?
...
02.10.2022. 16:22»
he he
A ko tad 140 miljonu orda aiz austrumu robežas, tos bļaudami atbalsta
Pašlaik sakarā ar mobilizāciju Z fanu daudzums strauji sarūk un mūk žurkulēni,tas pats notiek Ukrainā,zeļonkas fanu skaits stipri sarucis.
Diemžēl Lavijā sajēga vel nav atnākusi par ko liecina veletāju sadomazohistiskais atbalsts kolonijas parvaldei.
he he
02.10.2022. 15:50»
...
"Ruskij mir" ir judeiskij mir un krieviem tur nekādas teikšanas nav
A ko tad 140 miljonu orda aiz austrumu robežas, tos bļaudami atbalsta.
salo navoz
02.10.2022. 15:12»
Slava Azov
Kur tad redzēts, ka utis brīvprātīgi pamestu suni
kas tu esi, ute vai ķēdessuns?
pamēģini
02.10.2022. 15:06»
piekrītu
muļķu Iedodiet Man ļoti daudz, mazā krievija, viens no tiem te blēj
pārtulkot savu sakāmo latviešu valodā
...
02.10.2022. 14:47»
Esam starp moderno verdzību un feodālismu.
Kur tu Latvijā redzi kapitālismu, kā bija sarkanie partorgi tā pārģērbās par sarkanajiem torgašiem. Deokupācija nenotika, vecā sistēma saglabājās, bet juristus un tiesiskumu kontrolē čekisti. Un kāds tam sakars ar karu Ukrainā, kur ruskij mir gribēja atjaunot savu impēriju
"Ruskij mir" ir judeiskij mir un krieviem tur nekādas teikšanas nav.
Esam starp moderno verdzību un feodālismu.
02.10.2022. 14:41»
HT
Kapitālisma transformācija iznīcināja viensētu ekonomiku, kapitālisma jaunā transformācija iznīcina valsts ekonomiku. Aitu bars iet pa priekšu un ēd zāli. Kapitālisma transformācija lauku un cilvēku ekonomiku aitas bez cilvēktiesībām novērtē pē spējām būt paklausīgām, kaujamām ar sankcijām un karu, ...
Kur tu Latvijā redzi kapitālismu, kā bija sarkanie partorgi tā pārģērbās par sarkanajiem torgašiem. Deokupācija nenotika, vecā sistēma saglabājās, bet juristus un tiesiskumu kontrolē čekisti. Un kāds tam sakars ar karu Ukrainā, kur ruskij mir gribēja atjaunot savu impēriju.
brīdinājums, lai neatbild uz atombumbu
02.10.2022. 14:33»
nodokļi jau nu smieklīgi
bet Latvija infiltrēta ar partorgiem nomenklatūru, kam par ekonomiku NEVIENAS JĒGAS---piezīsties baroties skaust slinkot...vakar kaut kāda ozoliņa kritizē Trampu, salīdzina ar ļešciņšķi...cik viņa kaut ko radījusi? muti virina...nu un salīdzinājums, viens rada- otrs izzog budžetu. JAUNUMS! progožins...
??? cik tupam jābūt, lai pītos ar komunistiem švonderiem...visa davosa. Tūliņ taču viss izskanēs pa pasauli no stūrī iedzītām žurkām..
jaajaa
02.10.2022. 14:31...lielam traktoram vai kombainam tās būdas tikai traucē...pasaule ir globāla bada priekšā, pieprasījums pēc graudiem tikai augs, tāda ir reālā situācija...atbalstu autoru ar abām rokām...sīkajiem, lai tie spētu izdzīvot, ir jāpiemaksā par to, ka viņi vispār tajos laukos dzīvo un kaut ko mēģina darīt...
nodokļi jau nu smieklīgi
02.10.2022. 14:31»
lauķis
Manai viensētai nav vajadzīgs nekāds atbalst,pilnīgi pietiktu ja netraucētu dzīvot un neprasītu nodevas par to kas cilvēkam tāpat jau pieder
bet Latvija infiltrēta ar partorgiem nomenklatūru, kam par ekonomiku NEVIENAS JĒGAS---piezīsties baroties skaust slinkot...vakar kaut kāda ozoliņa kritizē Trampu, salīdzina ar ļešciņšķi...cik viņa kaut ko radījusi? muti virina...nu un salīdzinājums, viens rada- otrs izzog budžetu. JAUNUMS! progožins dzēŗumā atzinis viņa troļļu darbu ASV un slepkavības asv...???mapīte par bidonu???
lauķis
02.10.2022. 14:29»
tu tā zini, ka valstij nodokļus nemaksā
vai tu nemaksā un domā, ka neviens nemaksā, neziedo armijai...,leftgola
Par kādu valsti tu tur runā?
tu tā zini, ka valstij nodokļus nemaksā
02.10.2022. 14:24»
lauķis
No Ukrainas graudu eksporta pelna TIKAI privātas korporācijas
vai tu nemaksā un domā, ka neviens nemaksā, neziedo armijai...,leftgola
piekrītu
02.10.2022. 14:22»
CENZŪRAS bloķēts (un politiski represēts)
...
muļķu Iedodiet Man ļoti daudz, mazā krievija, viens no tiem te blēj
Slava Azov
02.10.2022. 14:13»
Skolnieciņš
tapportals.mk.gov.lv/public_participations/7c57954d-ad8f-48a2-a9c8-fe9da1b089c8 [Grozījumi Izglītības likumā] Oi, kā šeit krievi dirsās! Kremļafīli piedirsa komentārus. Kāpēc vateņi nav tik aktīvi doties uz mobilizāciju un mirt par Putinu? Pieķēzīt internetu gan viņi spēj! Es nesaprotu ''Russkij mir...
Kur tad redzēts, ka utis brīvprātīgi pamestu suni.
CENZŪRAS bloķēts (un politiski represēts)
02.10.2022. 13:54»
lauķis
Koloniālā pārvalde dara visu iespējamo un neiespējamo lai lauku viensētas iznīcinātu.Vietējās patvaldības pakļautas centram un dara to pašu
...
"Jo vairāk (lump.en)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lop!ski tŗulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta."
/ apt.cit.aut. - Džordžs Orvels /
"Es ticu, ka šis laiks izgaisīs kā ļauns murgs. Tas dod spē.ku šeit būt un elpot."
/ Gunārs Astra, Brīvības cīnītājs un politiski represēts disidents /
-----------
Ir sacīts: "Šajā Dieva pasaulē kopumā un, īpaši jau, ar mums pašiem notiek TIKAI un VIENĪGI tas, ko mēs PAŠI pieļaujam. Inerti truli noskatoties, apkaunojoši gļēvi "klusējot lupatiņā", vai pat apzināti uz to "parakstoties" un +/- "aktīvi ņemot dalību" - nav būtiskas atšķirības."
Un, arī: “Katra tauta (t.sk. arī euro.latvĀNijas lumpenamēbu “titulnācijas” zombiji) ir pelnījusi tādu “valsti” un tādus “vadošos locekļus” (t.i pie valsts / pašval.d(au)ņu SILES tŗekni stŗebjošus “vienlīdzīgĀKos cūk.lopus”), kādus tā dabū uz sava kakla un kādiem ļauj sevi iz(tolerēt) visās atverēs, uz riņķi griežot.”
Savukārt, kā zināms: "Absolūti bezjēdzīga un jebkurā izpratnē nelietderīga cīņa (jeb, visbiežāk, pat tikai "vētrainas rosības" imitācija) ar SEKĀM, nespējot saskatīt vai pat apzināti ignorējot to patiesos CĒLOŅUS, ir viena no lielākajām muļķībām un viens no galvenajiem iemesliem tam, kāpēc "esam tur, kur esam, un ārā netiekam"." ;)
-----------
Mediju ziņa (2005. gads): …Attālākajos šīs valsts lauku rajonos un mazpilsētās darba izvēle joprojām ir minimāla un pat tiem retajiem lauku pašvaldību iedzīvotājiem, kuriem laimējas atrast darbu, darba alga bieži vien nepārsniedz 100-150 latus. Šādā situācijā – kad visā valstī un it īpaši tās lauku teritorijās tiek sistemātiski un masveidīgi likvidētas izglītības iestādes, faktiski pārtraukta medicīniskā aprūpe, maksimāli ierobežotas jebkuras sociālās garantijas un pat liegtas iespējas nopelnīt dienišķo iztiku – ļaudis ir spiesti masveidā emigrēt no šīs valsts un cilvēka cienīgu dzīves apstākļu meklējumos doties uz ārzemēm. Turklāt, svešumā jau esošie aizvilina no Latvijas savus radus un draugus, iztukšojot pilsētas, ciemus un pagastus. Sevišķi intensīvi aizbrauc cilvēki no lauku rajoniem un mazpilsētām, tāpēc paredzams, ka vairāki Latvijas rajoni drīzumā zaudēs vismaz līdz pat 20-30% iedzīvotāju, bet līdzšinējai valsts un pašvaldību “tautas kalpu”, administratīvo izpildfunkcionāru, dažāda kalibra / institucionālā izdzimuma “atbildīgo amatpersonu” un tamlīdzīgu varas turētāju / realizētāju attieksmei pret Latviju un tās tautu nemainoties arī turpmākā perspektīvā, šādas iedzīvotāju masveida piespiedu emigrācijas tempi un apjoms neizbēgami varētu arvien straujāk pieaugt, līdz pat nācijas pastāvēšanai kritiskai robežai…
—–
Vīzija par Sūnu Ciema (BEZ)perspektīvu.
( Iz “Ontūna M.© aŗChīva”, ‘ANNO’ ~ 2005. gads )
Pār Sūnu Ciemu lēnām ataust diena,
Kā negribot, ar pūlēm, pelēcīgi…
Pa “špūri” aizrūc cisterna pēc piena,
Starp grāvjiem kārpīdamās, apnicīgi.
No retas mājas atskan suņu rejas,
(Maz palicis, ko Sūnu Ciemā sargāt)
Vīd dažos blāvos logos ļaužu sejas,
Vējš stabulē uz lievenīšu margām…
Dveš daži skursteņi pa dūmu grīstei,
Uz plītsriņķiem silst vakardienas tēja,
Iekš uguns sprakšķot vecai koka līstei,
Kas naktī jumtam norauta, dēļ vēja…
Gar likvidēto skolu, somu plecos,
Klīst bērņuks kāds, pa aizaugošu taku…
Kāpj pensionārs Frīdis ‘filčos’ vecos,
Un, spaiņiem grabot, aizstaigā uz aku…
Pār pagalmu, uz kūtiņu pie lopiem,
Ar slauceni pie rokas čāpo Anna,
Pēc dienišķajiem izslaukuma stopiem,
(No Brūnaļas tā pieniņa – pus kanna).
Nīkst Sūnu Ciema “centrā” daži ļaudis,
(Pie bodes, pārsvarā – pēc lētās maizes)
Un spriež, kurš “smukāk” masmēdekļos paudis,
No “priekšstāvjiem” par MZ “valsti” raizes…
Ver durvis Sūnu Ciema “pagastmājai”,
Kāds vīrs, no īriem pārbraucis (uz dienu):
Viņš meklē ‘kundi’ savai Dzimtas Mājai ~
Sen “mītnes zemē” piedāvā tam vienu.
Šeit, SILES “valstī”, atgriezties (pēc laika),
Viņš neplānojot: “Nav (vairs) te ko darīt ~
Riebj varas SISTĒMA un bada ‘paika’!
Ar sievu, bērniem projām braucam, parīt…”
…
VĒL – Sūnu Ciemā rītos ataust diena ~
Priekš ‘pensīšiem’ un ‘biedriem’ pagastmājā:
DRĪZ – M U Ļ K U zemē nepaliks neviena,
Kurš “bēgļu” gaitām spējīgs ‘šņorēt kājas’…
-----------
M U Ļ Ķ U zeme, SILES "valsts" parodija "euro.latvĀNija", XXI gadsimts.
Skolnieciņš
02.10.2022. 13:41tapportals.mk.gov.lv/public_participations/7c57954d-ad8f-48a2-a9c8-fe9da1b089c8 [Grozījumi Izglītības likumā] Oi, kā šeit krievi dirsās! Kremļafīli piedirsa komentārus. Kāpēc vateņi nav tik aktīvi doties uz mobilizāciju un mirt par Putinu? Pieķēzīt internetu gan viņi spēj! Es nesaprotu ''Russkij mir'' adeptus. Viņi ir par krievu valodu Latvijā, bet savā etniskajā dzimtenē - Krievijā - visur esošo bardaku savākt nevar. Un kāpēc viņi nedodas uz Krieviju, kur cilvēki brīvi var runāt krievu valodā, ja jau viņi tik ļoti to mīl???
Bez cieņas, Skolnieciņš
©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-)
lauķis
02.10.2022. 13:28»
VB
Tas Ukrainas graudu eksports bija / ir tikai biznesa pasākums. Tur, tāpat kā pie mums, viss tagad privāts un valstij no tā mazs labums un daļa. Ja kas, Krievija no tā nopelnot apm. 10 x vairāk, jo arī viņiem tad ļauts savus graudus eksportēt
No Ukrainas graudu eksporta pelna TIKAI privātas korporācijas.
lauķis
02.10.2022. 13:27»
VB
"Ir pienācis laiks lauku viensētas uzskatīt par kopēju nacionālu bagātību un atbalstīt to uzturēšanu...
Manai viensētai nav vajadzīgs nekāds atbalst,pilnīgi pietiktu ja netraucētu dzīvot un neprasītu nodevas par to kas cilvēkam tāpat jau pieder.
VB
02.10.2022. 13:17"Ir pienācis laiks lauku viensētas uzskatīt par kopēju nacionālu bagātību un atbalstīt to uzturēšanu."
Nopietns atbalsts būs ļoti dārgs!
Es ar mantoju savu vecvecāku zemi, bet nu bez "da jebkādiem" pamatfondiem, tā kā varu tikai appļaut.
Pārējam piekrītu. Vismaz tas mazumiņš, kas te secinājumos minēts, būtu īsti vietā.
VB
02.10.2022. 13:14»
Es
"Visi lauku atbalsta pasākumi jāfinansē, samazinot atbalstu industriālajiem graudu audzētājiem, kuri labību eksportē uz Āfriku un arābu valstīm...
Tas Ukrainas graudu eksports bija / ir tikai biznesa pasākums. Tur, tāpat kā pie mums, viss tagad privāts un valstij no tā mazs labums un daļa. Ja kas, Krievija no tā nopelnot apm. 10 x vairāk, jo arī viņiem tad ļauts savus graudus eksportēt.
HT
02.10.2022. 12:56»
Pārdomas
Pilsētniekiem lauku viensētu liktenis ir vienaldzīgs. Pilsētniekiem neinteresē lietas kuras tie nepazīst un pat pie labākās gribas, pilsētnieki nevar palīdzēt atdzimt lauku viensētām, jo tie nezin kā to izdarīt un nekad nepiekritīs atteikties no dotētās pārtikas, ko nodrošina faktiskā verdzība vēl atlikušajiem...
Kapitālisma transformācija iznīcināja viensētu ekonomiku, kapitālisma jaunā transformācija iznīcina valsts ekonomiku. Aitu bars iet pa priekšu un ēd zāli. Kapitālisma transformācija lauku un cilvēku ekonomiku aitas bez cilvēktiesībām novērtē pē spējām būt paklausīgām, kaujamām ar sankcijām un karu, atdot dzīvību un savu labklājību, ar prieku šaujot himarus un priecājoties par Nāves deju.
Valstīm, teritorijām, rezervē daudz gaļas un vilnas, ko var tīģeriem ieķīlāt aitugani vēl ilgam laikam, aitu gani ir suņi un vilki, kas domā, ka aitas ir viņu.
lauķis
02.10.2022. 12:34»
Pārdomas
Pilsētniekiem lauku viensētu liktenis ir vienaldzīgs. Pilsētniekiem neinteresē lietas kuras tie nepazīst un pat pie labākās gribas, pilsētnieki nevar palīdzēt atdzimt lauku viensētām, jo tie nezin kā to izdarīt un nekad nepiekritīs atteikties no dotētās pārtikas, ko nodrošina faktiskā verdzība vēl atlikušajiem...
Lielie latifundisti sakarā ar degvielas un ķīmijas augstajām cenām faktiski jau ir bankrotējuši.Pilsētas pārvērtīsies masu kapos.
Pārdomas
02.10.2022. 12:16Pilsētniekiem lauku viensētu liktenis ir vienaldzīgs. Pilsētniekiem neinteresē lietas kuras tie nepazīst un pat pie labākās gribas, pilsētnieki nevar palīdzēt atdzimt lauku viensētām, jo tie nezin kā to izdarīt un nekad nepiekritīs atteikties no dotētās pārtikas, ko nodrošina faktiskā verdzība vēl atlikušajiem lauku iedzīvotājiem. Lielie zemnieki virs 100ha ir tādi paši lauku dzīves iznīcinātāji kā vidējais pilsētnieks, okupācijas varas komunisti un okupācijas atvestie okupanti, vienā vārdā parazīti.
Patriotiskais gars
02.10.2022. 12:11»
domāju, par vēlu
čangaļu partorgiem komunistiem salašņām kā īlens dupsī bija viensētas-VISUS KOLHOZOS!!!! mēģināju, bet sarkanie kā varēja tā koda. Resna trekna 200 kg č piena pieņēmēja pienu uzdeva par sliktu, pēc tam, protams , atklājās, kas viņu pienotavā notika... bija par vēlu, gotiņas pārdevu.Tagad tā pati izzog...
sorosistiem un nažukiem šī nu ir tikai piāruzvara,nav vairs tā KAMPIENA.Paši vairs "godprātu" nepavilks,apvienotie pīlēni,var teikt MacDaki jauks visu "izaicinājumu",slānīs nažuku polārlāčus un pingvīni palīdzēs,t.s.zaļotie prasīs neiespējamo.Spilgti panākumi Zemniekiem ar Lemberga KUNGU,arī Šlesera KUNGAM---tas ir ĻOTI SPĒCĪGA OPOZĪCIJA,kas kulstīs jenotus pa abiem "sāniem".Konfigurācija vairāk laba,ne slikta turpmākām vēlēšanām!
tā viš i
02.10.2022. 11:36Šajā rakstā ir apkopoti visi tie argumenti, kādēļ koloniālajai varai lauku viensētas IR JĀLIKVIDĒ.
pareizi runā, sēta jāuztur saviem spēkiem
02.10.2022. 11:05»
Lasītājs
Strādā,pelni tik ka vari savu lauku sētu uzturēt, ja nē, pārdot veiksmīgākam! Kapitālismā dzīvojam, ne ceļam komunismu! Gudrais atradies! Šim gribās, lai valsts uztur šā personīgo īpašumu! Būtu vismaz rakstījis, ka NĪN vajadzētu atcelt, tad saprotams
mums jau tā parazīts uz parazīta. Cita lieta, ka parazīti godīgos ACU GALĀ NEIEREDZ, STAĻINISTI paliek staļinisti. Atliek tikai no tiem izolēties.
sarūsējušu karkasu
02.10.2022. 11:02»
Elementāri
Arī pīlēni piesakās par Saeimas Dzelzbetona karkasu - izliekas pārdošanā
cik varēs tik bremzēs reformas...