Raudseps apliecina - savu vainu neatzīs, savu ētikas kodeksu neievēros, kritizētāji paši esot slikti cilvēki
Lato Lapsa15.11.2013.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
tānutasir
18.11.2013. 01:37Daudzi un bieži saka, ka visi žurnālisti ir “tādi” - pērkami, negodīgi, melīgi.
Tā tas nav. Tā pavisam nav. Tomēr atliek vienam sākt blēdīties, kad neglābji tiek iedragāta pārējo uzticība. Raudseps neatkāpsies no amata. Viņš paliks “Ir” akcionārs. Ārēji un formāli viss paliks tāpat kā agrāk.
Tomer neticība un cinisms turpinās zelt. Cietīs visi vienādi, arī tie paši LŽA biedri. Viņi varēs censties pēc labākas sirds apziņas. Bet šaubu sēkla ir iesēta. Raudseps piestrādā pie Rimšēviča pasākumiem, Točs pie Šlesera, vēl kāds TV analītiskais raidījums pafilmē klipiņus Vienotībai. NRA zaudējumus nosedz no “trubas” naudas.
Un viss …. nav ko žēloties, ka žurnālistus ne ciena, ne uzticas.
Ripa
17.11.2013. 20:04»
Es
Šis Raudseps nav ne pirmais, ne pēdējais, kas sevi, lai arī tikai cilvēks, uzskata par etalonu - par pārāku nekā citi. Diemžēl no Ir vēda tieši šāda viedokļa pārākuma smaciņa. Interesanti, no kā šis žurnāliņš turpina dzīvot? Preses stendos lielveikalos pēc tā pieprasījuma nav...
Interesanti, no kā šis žurnāliņš turpina dzīvot?
Ja gadās brīvs brīdis un garš laiks, PIETIEK varētu papētīt, kādus preses izdevumus kuras ministrijas un citi valsts kantori abonē....
Varētu būt interesanti:)))
Es
17.11.2013. 10:02Šis Raudseps nav ne pirmais, ne pēdējais, kas sevi, lai arī tikai cilvēks, uzskata par etalonu - par pārāku nekā citi. Diemžēl no Ir vēda tieši šāda viedokļa pārākuma smaciņa. Interesanti, no kā šis žurnāliņš turpina dzīvot? Preses stendos lielveikalos pēc tā pieprasījuma nav.
Viss ar nolūku
16.11.2013. 17:00Lai liktu mieru Vienotības un Repšes veiksmes stāstam Liepājas metalurgam!
ES
16.11.2013. 12:40Klau, beidziet taču vienreiz - te viss ir absolūti skaidrs. Ja Raudseps bija saņēmis pasūtījumus no LB, tad viņš par to neraksta. Tai skaitā par LB prezidentu Rimšēvicu. Viss. Punkts. Raudsepam sekojot pašu noteiktajiem principiem bija jāatkāpjas no šī raksta veidošanas jau brīdi, kad tas tika nolemts, redakcijai bija to jādod citam autoram. Viss. Punkts.
Te nav runa par tiešu korupciju, slīpu PR un kaut ko citu pilnībā nepieņemamu. Te ir runa par šaubām un aizdomām, ko rada konkrēto, sekojošo Raudsepa darbu ķēde. Tie ir precīzi nenoliedzami fakti. Tāpat kā precīzs un nenoliedzams ir fakts, kas ir rakstīts viņa paša ētikas kodeksā. Melns uz balta, skaidri un nepārprotami. Jau Bībele ir teikts - seko tam ko sludini. Ja to nedari, tad esi vairāk kā grēcinieks. Tu kļūsti nožēlojams nelga.
Toča piesaukšana ir pilnīgi nevietā un bezjēdzīga. Vai nu Raudseps to nav sapratis vai nav gribējis saprast - viņš ir nolaidies uz tiem zemākajiem līmeņiem, kur vārdu “ētika” lieto kriminālā žargona izpratnē “po poņjaķijami”. Ja Raudseps savai aizstāvībai brauc iekšā šajā pelēkajā zonā, tad nudien kaut kas galīgi nav kārtībā.
Kopumā, IR ir izdevums, kurš jau sen pirms konkrētā gadījumā ir pārvērtis sevi cienījošu žurnālistiku par padomijas cienīgu propogandu, kas spēja totalitārismu dēvēt par “brīvāko un demokrātiskāko valsti pasaulē”. Šobrīd IR savā rīcībā sen sevi ir apliecinājis kā līdzīga līmeņa demagoģijas izdevumu. Tas noticis jau sen pirms pieminētā Raudsepa gadījumā. Notikušais tikai vēlreiz apliecināja IR liekulību un konkrētais Raudsepa paziņojums atkal apliecina vēlmi un spēju žonglēt ar ētiku kā cirka akrobātam mazu bērnu apstulbošu acu priekšā. Bet beigās viņš un Ločmele ir spējīgi šo pašu bumbiņu ar nežēlīgu spēku ietriekt tieši starp acīm labticīgajiem lasītājiem. Ar pretīgu spēku, ļaunu cinismu un pretīgi žultainu prieku. Tā tas ir bijis iepriekš un nav šaubu, ka viņi savas cūcības turpinās.
SHOTOKAN
16.11.2013. 12:22Ja uzaicina uz banku un iespiež galvu skrūvspīlēs, ka tā 2 x garāka kļūst, ne to vien uzrakstīsi.
novus ordo seclorum
16.11.2013. 11:26Raudsepa, un ne tikai viņa, uzvedība ir tipiska „bībeles projekta civiliācijas” dubultmorāles izpausme. Tādas uzvedības kodējumi jeb priekšraksti ir iestrādāti bībelē un tajā tēlaini aprakstīti. Dubultmorāle ar savām izpausmēm pastāv pašlaik un ir pastāvējusi visā „bībeles projekta” laikā - gan „feodālismā”, gan „kapitālismā” un „sociālismā”. Tāpēc nav ko brīnīties, nicināt un nosodīt.
Tādi esam.
Karote
16.11.2013. 11:22Žurnālistiem vispār grūta dzīve. .mūžīgā atkarība. Vai no partijas lēmumiem, vai no naudas plūsmas. Parakāsies kur nevajag, pajautāsi ko lieku, un pļukt tavam žurčikam. .pāris reklāmdevēji mazāk. Kur nu vēl tik mazā valstī, kā Latvija. Apkalpojošais personāls, vienvārdsakot. Tādi raudespi ir īpaši smieklīgi.. iztēlojās par nez kādiem ekspertiem un vārda brīvības pīlāriem :)
Ripa
16.11.2013. 10:14ētikas kodeksā ierakstīto: "Žurnālists nedrīkst pieņemt materiālus labumus vai īpašu apiešanos no tiem, par kuriem viņš veido materiālus."
Ar šito Latvijā varētu būt tehniskas problēmas - cik ir aktīvi žurnālisti? Nu 100 kādi
Cik ir maksātspējīgi un maksātgriboši aprakstāmie indivīdi? Pa lielam 200 kādi.
Nu pie tik mazas populācijas endogāmija ir neizbēgama:)))
на безрыбье и рак рыба
16.11.2013. 01:13raudespa raksts ir tāds nekāds, galma autors mazliet atsvaidzina galma āksta imidžu pirms pārvēlēšanas amatā, kas tāpat zināms 100% notiks
var jau salīdzināt raudsepa rakstu par rimševicu ar lapsas rakstiem par karginu, ja objektīvi, lapsa zaudē visos ētikas vārtos
Neizpratni raisa pēdējā laika skaļā kliegšana par ētiku, īpaši šajā portālā. Ko grib ar to pateikt? Ka n.ločmele, raudseps nerīkojas ētiski? Tas tāpat nav skaidrs? Viņi ir tā valdošās šķiras daļa, kura nodrošina smadzeņu piediršanu ar valdošajai šķirai nepieciešamo ideoloģiju. Paceļ rokas tie, kuri domā, ka ideoloģijas bazūnētāji un notikumu interpretētāji, jebkad rīkojas ētiski. Vai varbūt visi šie raksti vērsti uz to, lai norādītu uz liekulību? Bet arī tas taču skaidrs, ka neliekuļojot izdzīvot nevar. Vai tad lapsa pats to nezina? Neliekuļosi, nepielīdīsi, neatbalstīsi... par kādu naudu braukāsi uz ārzemēm? Kaut kā neticas, ka lapsa varētu būt tik glups, ka ar patiesu sirdsdegsmi par baltu velti uzcep 3 rakstus karginam un nolaiza tam olas. Bet, ja par naudu, tad jau neētiski? Un liekulīgi. Kāpēc mums "sāpētu" raudsepa vai lapsas ētika un liekulība, jo vairāk, ja mēs zinām, ka viņi visi ir meļi un liekuļi.
Vairāk šī vētra šķiet domāta, lai pamainītu personāžus kādos šķietami nozīmīgos amatos. Klaķieru asociācijas zirnekļu cīņas burkā ir baisi garlaicīgas.
Sindema
15.11.2013. 22:12Atkal kārtējā "smilšu vētra smilšu kastē"...:( ...pele esot drošsirdīga savā alā:)
U.
15.11.2013. 20:56»
Alise
Korumpējies žurnālists, savās aprindās zaudē reputāciju uz visiem laikiem kā profesionālis
Pie latviešu urlām tas nav iespējams, jo visur valda latviešu urlu urliskie urlu likumi. Nožēlojama urlu tauta un basta!
alekss
15.11.2013. 17:32Tā jocīgi sanāk - točš - šlesera piena puika, taga LL viedokļa stutētājs.
Irsējs
15.11.2013. 16:59 Toč-na šī ir īsta vīra atbilde točiem un lapsām. Arī visi citi var laipni iet uz to vietu, kur pat ķeizeri iet ar kājām.
PS
Vien paķeriet līdzi jaunāko IR numuru , tas var tai vietā lieti noderēt, (to protams LŽS ētikas komisijas priekšsēdis nepateica, to es izlasīju starp rindiņām)
Pablo
15.11.2013. 16:57Tiešām smieklīgi! Kāds tur ētikas pārkāpums? Pārkāpums būtu, ja par rakstu Raudseps būs saņēmis piķi no LB. Kāds sakars ir pasākuma moderēšanai, ar viņa viedokli par Rimšēviču? Viņš taču tādēļ nav kļuvis par LB pārstāvi, ja likumā noteiktā kārtībā slēdzis darba vai auoratlīdzības līgumu par LB pasākumu moderēšanu.
Ex-seržants
15.11.2013. 16:48»
paija
Piekrītu, tikai man nav skaidrs,kāda briesmīga vaina tajā ir Raudsepam , bez viņa raksta nebūtu ievelēts, būtu alternatīva? Es personīgi biju lasījusi tikai Lapsas rakstu, bet par Raudsepa rakstu uzzinaju tikai no Lapsas, jo Ir lasu reti- kad autobusā jakratas no Rigas uz māju
Briesmīga vaina jau nav, tik smakons nelāgs nāk līdzīgi kā no Bērziņa, kas 18. vāvuļos par patriotismu un pilsonosko atbildību, kam piemērs visa viņa dzīve sākot no reketa pret nabaga zemnieku un beidzot ar ciemā braukšanu jau preža amatā pie atstādinatā Lemberga.
paija
15.11.2013. 16:40»
Ex-seržants
Ne jau tikai uz PIETIEK viss balstās. Ne visi lasa vai izliekās ka nelasa. Pie tam , PIETIEK publikācijas dazriez ir tendenciozas un nebalstās uz ekspertu sledzieniem. Ir tak dažadas tur sastregumstundas un līdzīgi šovi.Lai nak Rimsevics un viņa oponenti un skaidro savu pozīciju pa visam ieprieks pieminetajam...
Piekrītu, tikai man nav skaidrs,kāda briesmīga vaina tajā ir Raudsepam , bez viņa raksta nebūtu ievelēts, būtu alternatīva? Es personīgi biju lasījusi tikai Lapsas rakstu, bet par Raudsepa rakstu uzzinaju tikai no Lapsas, jo Ir lasu reti- kad autobusā jakratas no Rigas uz māju
Ex-seržants
15.11.2013. 16:30»
paija
Lapsda starp citu neko nenogulēja un 23. 10 publicēja savas gramatAS fragmentus ar ievadu...
Ne jau tikai uz PIETIEK viss balstās. Ne visi lasa vai izliekās ka nelasa. Pie tam , PIETIEK publikācijas dazriez ir tendenciozas un nebalstās uz ekspertu sledzieniem. Ir tak dažadas tur sastregumstundas un līdzīgi šovi.Lai nak Rimsevics un viņa oponenti un skaidro savu pozīciju pa visam ieprieks pieminetajam lietam paralēli laižot skatītāju balsojumu Bet ja Rimsevicam nav laika jo jagrābl lapas piemajas darzā, tad pats vainīgs, iztiks bez viņa. Tādas lietās arī deputati ieklausās.
Bet konkrētaja gadījuma Rimševicxam alternatīvu arī neviens nemeklēja
paija
15.11.2013. 16:09»
Lapsda starp citu neko nenogulēja un 23. 10 publicēja savas gramatAS fragmentus ar ievadu
Tieši Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs, kurš pašlaik lielā vienprātībā tiek virzīts uz vēl vienu pilnvaru termiņu šajā amatā, bija tā amatpersona, kas tieši atbildīga par daudzu desmitu miljonu latu aizplūšanu uz ārzemēm no kraha priekšā nonākušās Parex bankas 2008. gada rudenī.
Ta ka balsosanai ir maz sakara ar Lapsas vai Raudsepa publikacijam. Bet sabiedrību kopumā diez vai dziļi interesē, kas vada banku.
paija
15.11.2013. 16:01»
Kada balsošana pa tumšo , kandidatūra bija jau pasen saskaņota koalīcijā un presē arī par to rakstīja. Vai tiešam iedomajies, ka visi deputati izlasa Ir velesanu dienā un tad balso? Pie tam Ir nav nekāds finansu- ekonomikas žurnāls ,kam būru pienakums dziļi analizet bankas darbību. Kuru tad būtu tie neatkarīgie, kam varetu ticet| Par Parex jau visi ir izrakstījusies, arī Lapsa, varēja izdrukat un aizsūtīt visiem deputatiem, vai saceret jaunu rakstu par Rimsevicu, nevis taisīt trobeli,ka cits ne ra uzrakstījis
RD un VD sirdsdraudzenīte
15.11.2013. 15:10>> PAIJA
***************************
paija
15.11.2013. 15:01
Paliek jau smieklīgi,8 raksti par vienu interviju....
****************************
... ne tikai "paliek", bet jau sen "PALICIS" ne tikai smieklīgi ... BETNOŽĒLOJAMI NIRDZĪĢI...nu jau Lapsu var nolikt vienā strīpā ar dumjo un uzbāzīgo sevis visiem piedāvātāju Griguli...ne jau par velti tā dāma tā iecieni'jusi šito portālu...
mirza
15.11.2013. 14:49Žurnālistu ētikas komisija joprojām klusē, nekomentē, solidarizējas noklusējumā. Vareni patiesības sargsuņi.
paija
15.11.2013. 14:30»
Fēlis
Sāls jau ir tajā, kam tu gribi ticēt. Pat ja redzi, ka tie ir māņi
Tā īpaši neticu nevienam , ne RAudsepam , ne Lapsam ,bet laikam katram no viniem deīksr nūt savs viedoklis un tik briesmīgi nav jakrīt virsū, ja liekas, ka otrs raksta nepareizi.
Fēlis
15.11.2013. 14:12»
paija
Paliek jau smieklīgi,8 raksti par vienu interviju. Kam tieši viņam bija jāatvainojas, personiski Lapsam? Vai varbūt daudzi lasītaji ti ir pieprasijusi ? Manuprat lasītaji vērtē zurnalu to pērkot vai ne un privata zutnala var izteikt jebkuru viedokli. Kapec RAudsepam nevar būt simpatisks Rimševics? ...
Sāls jau ir tajā, kam tu gribi ticēt. Pat ja redzi, ka tie ir māņi.
Fēlis
15.11.2013. 14:10»
Maija
To jau varēja sagaidīt.Ir ar saviem "žurnālistiem" taču ir vienīgie visā Latvijā, kas "ir visneuzpērkamākie, visneietekmējamākie, visgodākākie un viņiem ir vispareizākais un vienīgais patiesais viedoklis
Jā, un vēl viņiem (es to domāju nedaudz plašākā kontekstā) žīds Soross ir kā āmen baznīcā iemācījis mantru ,,sam durak, sam durak, sam durak...". Ja esi muļķis, tad šī atruna lieti noder.
Uģis
15.11.2013. 14:03»
Alise
Korumpējies žurnālists, savās aprindās zaudē reputāciju uz visiem laikiem kā profesionālis
Tā vismaz vajadzētu būt...
paija
15.11.2013. 14:01Paliek jau smieklīgi,8 raksti par vienu interviju. Kam tieši viņam bija jāatvainojas, personiski Lapsam? Vai varbūt daudzi lasītaji ti ir pieprasijusi ? Manuprat lasītaji vērtē zurnalu to pērkot vai ne un privata zutnala var izteikt jebkuru viedokli. Kapec RAudsepam nevar būt simpatisks Rimševics? Neviens neliedz Lapsam rakstīt pretējo. Attiecība par materialiem labumiem saprotu,ka nedrīkst saņemt atlīdzību par interviju, nevis ka,ja iestadē ir saņemta atlidzība par darbu, tad nekad vairs nedrīkst par to neko pozitīvu rakstīt. Lapsa publiceja 3 intervijas ar Karginu,.kuru ievada rakstīja=Visi tie, kuriem ir pilnīgi skaidrs, ka Valērijs Kargins un Viktors Krasovickis paši sarīkoja savas nepilnu miljardu vērtās Parex bankas krahu un to zaudēja tāpēc, lai ieriebtu Latvijas valstij, šo interviju var nelasīt. ļaujot vinam sevi attaisnot .
Alise
15.11.2013. 13:42Korumpējies žurnālists, savās aprindās zaudē reputāciju uz visiem laikiem kā profesionālis.
Maija
15.11.2013. 13:39To jau varēja sagaidīt.Ir ar saviem "žurnālistiem" taču ir vienīgie visā Latvijā, kas "ir visneuzpērkamākie, visneietekmējamākie, visgodākākie un viņiem ir vispareizākais un vienīgais patiesais viedoklis"!
Wins
15.11.2013. 13:26Raudseps ir saskāris (bet to neatzīst) ar klasisku žurnālista ētikas problēmu - nespēju neietekmēties no sava subjektīvā viedokļa.
Šī problēma lielākā vai mazākā mērā piemīt visiem žurnālistiem (kā cilvēcīgām būtnēm), bet, jo sevišķi, žurnālistiem mazā valstī. Visi viens otru pazīst un visiem ir personīgs, subjektīvs viedoklis par pārējiem.
Konkrētajā gadījumā Raudsepa raksts (kā viņš norāda - analīze) tiešām bija acīmredzami "draudzīga" Rimševicam. Pieļauju, ka pats Raudseps to tā neuztver, jo viņš patiesi tic, ir pārliecināts, ka Rimševics ir "gada vīrs un labākais iespējamais LB prezidenta kandidāts", tādēļ saredz un saklausa pārsvarā pozitīvo, izceļ pozitīvo un mazāku uzmanību pievērš kritiskajam.
Protams, rakstā ir arī kritiskākas piezīmes, bet kā jau tecu, tās, domājams, Rauseps neuztver par nozīmīgām, bet citas (niminētas) vispār neapskata.
Un Lapsam pārmest par piekasīšanos galīgi nav vietā, jo Lapsa sevi nepozicionē par ētikas "guru" un "vienīgo patisības paidēju", bet Raudseps gan, tādēļ attiecībā uz viņu ētikas normu ievērošanai ir daudz striktākas prasības. Pat pilnīgi formālās ir obligātas, lai neradītu kaut šķietamu interesu konfliktu.
Man nav šaubu, ka Raudseps ir pieļāvis ētikas normu pārkāpumu - vismaz formālu. Un dēļ atrašānās Ētikas komisijas priekšsēdētāja amatā, pat formāls pārkāoums ir smags pārkāpums. Pastiprināta vērtēšana ir maksa par "goda amatu".
he, he
15.11.2013. 13:16labi, ka grašu lapsam nav ko pārkāpt, jo viņš nav ne žurnālists, ne viņam pašam ir kāds ētikas kodekss. he, he
...
15.11.2013. 12:55»
...
Jāatzīst, Raudsepa argumenti ir gana pārliecinoši. Pat par spīti LL dzēlīgajām piezīmēm
Nu ļoti pārliecinoši. 1. arguments - savu ētikas kodeksu un tajā skaidri ierakstīto pat nepieminēt. 2. kritizētājam Točam paziņot - pats tāds!
Normāli argumenti galvenajam žurnālistu ētikas vērtētājam.:)
...
15.11.2013. 12:39Jāatzīst, Raudsepa argumenti ir gana pārliecinoši. Pat par spīti LL dzēlīgajām piezīmēm.
Pēdējā laikā Pietiek sācis feilot. Pat nespēj kārtīgu skandāliņu no sīkumiem izpūst. Vecums laikam ;)