Represijas pret ģimenes ārstiem, jeb kāpēc Anda Čakša cenšas iznīdēt šo dienestu?
Pēteris Apinis*16.08.2017.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
jautājums
17.08.2017. 10:10»
lūdzu!
telefons, bezmaksas 80200206 NVD info
Un visi tantuki un jaunās māmiņas to zina?
Kāda jēga NVD telofonu likt šeit?
Jūs to pie Gimenes ārsta prakses durvim pielieciet!
Tev ir gods šo lasīt
17.08.2017. 10:09»
jautājums
1) Telpas kā reizē ir! Jo tiek slēgtas gan skolas, gan slimnīcas-telpas, kas privājiem bez vajadzības, bet valstij un pašvaldībai ir jāuztur. Baigie jau nu ofisa centri ir privātiem pieprasīti pa bijušajām rajonu pilsētām...
Nu netiek pamestas un slēgtas tās labākās telpas! Jūtu, īsti saprašanas, cik izmaksā tikai telpu uzturēšana, nerunājot nemaz par mūsdienu prasībām, t.sk. likumam, atbilstošu telpu izveide. Ārsta lielākās izmaksas nav atbalsta pakalpojumi, bet tieši paša ārsta un ārstējošā personāla atalgojums + telpas un tikai pēc tam aparatūra, zāles utt. Tā tam ir jābūt, jo medicīnā pārdod zināšanas. Un atalgojums kapitācijas naudā ir iezīmēts ~900 eiro ģimenes ārstam! Cilvēkam, kas ir mācījies vismaz 10 gadus, vismaz reizi mēnesī par savu naudu apmeklē seminārus un kursus, lai saglabātu sertifikāciju. Plus apmaksā apmācību arī mašām un palīgiem. Visu ārstu sabāšana vienā mājā NEKO nemainīs. Varbūt vienīgi slimniekam būs lielāka iespēja aplipināt vairāk cilvēku.
hi hi
17.08.2017. 10:09»
Tev ir gods šo lasīt
Pilnīgs blefs! Telpu NAV! Slimnīcas jau tagad reģionos tiek padarītas par poliklīnikām. Pilnīgs bardaks tieši telpu trūkuma dēļ. Telpu trūkst! Turklāt lielākā daļa bijušo poliklīniku tagad ir privāto rokās. Kas par to maksās?! Ja valstī ir ~1.5k ģimenes ārstu + katram māsa un ārsta palīgs, daudziem ...
un vēl invalīdu tualeti un uzbrauktuvi
lūdzu!
17.08.2017. 10:07»
jautājums
daudzi vispār nesaprot kā darbojas primārā aprūpe, bēdīgi...
telefons, bezmaksas 80200206 NVD info
jautājums
17.08.2017. 09:56»
Tev ir gods šo lasīt
Pilnīgs blefs! Telpu NAV! Slimnīcas jau tagad reģionos tiek padarītas par poliklīnikām. Pilnīgs bardaks tieši telpu trūkuma dēļ. Telpu trūkst! Turklāt lielākā daļa bijušo poliklīniku tagad ir privāto rokās. Kas par to maksās?! Ja valstī ir ~1.5k ģimenes ārstu + katram māsa un ārsta palīgs, daudziem ...
1) Telpas kā reizē ir! Jo tiek slēgtas gan skolas, gan slimnīcas-telpas, kas privājiem bez vajadzības, bet valstij un pašvaldībai ir jāuztur. Baigie jau nu ofisa centri ir privātiem pieprasīti pa bijušajām rajonu pilsētām...
Latvijas pilsētām iedzīvotāji ir aizbraukuši, bet ēkas stāv tukšas un grūst.
2) bet tur jau ir tā problēma, ka ģimenes ārsta pakalpojumi ir tālu no iedzīvotāja. Ja tā neebūtu, tad būtu bijusi sabiedrības reakcija uz streiku!
Tagad sabiedrība vienkārši nepamanīja atšķirību no parastā ģimenes ārstu darba režīma.
3) un par izmaksām ļoti šaubos...Pēc klasiskas -apvienojoties- atbalsta funkciju izmaksas samazinās. jebkurā pakalpojumu sniegšanas jomā.
Turklāt tas ir daudz ērtāk iedzīvotājiem-visus nepieciešamoas izmeklējumus un konsultācijas saņemt vienā vietā.
Par lauku primāro aprūpes organizāciju ir nopietni jādomā, bet pašreizējā sistēma ir tālu no optimālās.
Pašlaik sistēmā primāras ir ārsta vajadzības, bet pacients ir tikai formālais iemesls naudas saņemšanai, kura vajadzības visiem ir smagi vienaldzīgas...
Tev ir gods šo lasīt
17.08.2017. 09:38»
jautājums
telpas būtu maksājis simtiem miljonu...
Pilnīgs blefs! Telpu NAV! Slimnīcas jau tagad reģionos tiek padarītas par poliklīnikām. Pilnīgs bardaks tieši telpu trūkuma dēļ. Telpu trūkst! Turklāt lielākā daļa bijušo poliklīniku tagad ir privāto rokās. Kas par to maksās?! Ja valstī ir ~1.5k ģimenes ārstu + katram māsa un ārsta palīgs, daudziem ir reģistrators, tad tas cipars ar personālu ir pie 5 tūkstošiem. Vienam ārstam vajag kabinetu, procedūru telpu un telpu, kur glabāt dokumentus + uzgaidāmā telpa. Un tas viss ir jānodrošina visā valstī maksimāli tuvu pašiem iedzīvotājiem nevis tikai reģionu centros. Beidz sapņot!!!
Tev ir gods šo lasīt
17.08.2017. 09:31»
Zuze
Piekrītu, ka ārstam naktīs jāatpūšas, taču tev laikam ir problēmas ar uztveri- es oponēju Apinim, kurš savā rakstā apgalvo, kā ģimenes ārsti tā dara. Tāpat viņš sāka, ka ģimenes ārsti kā reiz rikšo mājas vizītēs, uz ko es no savas un daudzu citu jelgavnieku pieredzes saku, kā viņi tā nedara vis. Un, ...
Bērnam nav ko darīt baciļu pereklī lielveikalā visu zīdīšanas laiku!!!
jautājums
17.08.2017. 08:58»
Nu nu
Atvaļinājuma laikā ir aizvietotāji, to var uzzināt NVD, ja nav info. No komentāriem var saprast, ka daudzi vispār nesaprot kā darbojas primārā aprūpe, bēdīgi
daudzi vispār nesaprot kā darbojas primārā aprūpe, bēdīgi.
-----------------------------------
Nū...varbūt tā primārā aprūpe vienkārši nedarbojas? Bēdīgi!
Un kā tas pensionārs, kurš nu neserfo internetā, lai noorientējas tai NVD datu bāzē? kā lai tauta vispār zina, kur viņiem kas jāmeklē?
Kāpēc informācija par aizvietotāju nav kaut vai piesprausta pie Gimenes ārsta durvīm vai ielikta logā- esmu atvaļinājumā, ejiet, zvaniet tur un tur?
Nu nu
17.08.2017. 08:42»
Zuze
Nākamajā komentārā Jautājums pareizi pateica- kāpēc nosaukt vienu vai divus? Jelgavā es nezinu nevienu, kas dotu savu tel, nr un nāktu mājas vizītēs (pieļauju, ka nāk, bet nr. gan neviens nekad nedod...
Atvaļinājuma laikā ir aizvietotāji, to var uzzināt NVD, ja nav info. No komentāriem var saprast, ka daudzi vispār nesaprot kā darbojas primārā aprūpe, bēdīgi.
Ritvars
17.08.2017. 08:27Mani īpaši uzrunāja teikums "Esmu pārliecināts, ka mēs visai drīz varēsim redzēt šī kara rezultātu kā mirstības palielināšanos, īpaši mātes un bērna segmentā.". Nu ko, ja karo, tad karo. Varbūt jāpalielina mirstība veselības ministrijas ierēdņu vidū? Ceru, ka to skaits tomēr ir mazāks par šo māšu, bernu un citu apdraudeto skaitu valstī.
Māsa
17.08.2017. 08:26»
Andrejs
Pētera Apiņa gaudu vēstule. Adresēta ministrei-grūtniecei, lai informētu(un neaizskartu viņu personīgi, nu tikai drusciņ) par saviem un draudzenes Veides kreņķiem un nespēju realizēt savu vienīgo lielo patiesību un pašu pareizāko veselības administrēšanas sistēmu. MK pretī sēž galvenais jebkuras ministres...
Mums Latvijā ir daudz gudru dakteru. Vai pa tiešām nav neviena, kas varētu pārstāvēt medicīnas darbinieku ģildi izņemot šo sevi izsmēlušo filozofu pilnmēnes ietekmē? Skumīgi
Zuze
17.08.2017. 08:16»
hedviga
Zuze! Lūdzu, nosauciet savu nekrietno ģimenes ārstu uzvārdus, lai tauta zina savus varoņus! Jo, ja tā ir tiešām taisnība, tad te darbs Domes sociālo lietu komisijai
Nākamajā komentārā Jautājums pareizi pateica- kāpēc nosaukt vienu vai divus? Jelgavā es nezinu nevienu, kas dotu savu tel, nr un nāktu mājas vizītēs (pieļauju, ka nāk, bet nr. gan neviens nekad nedod).
Bet es nesauktu viņus par nekrietniem, cilvēki dara savu darbu, īpaši neiespringst, bet vai mums par to pārmest? Tā dara 99% LV iedzīvotāju, kuri strādā. Pārmetumi drīzāk ir Apinim, kurš, it kā gribēdams atbalstīt, tik ļoti sabiezina krāsas, ka izsauc iedzīvotājos negatīvu pretreakciju. Kā man piekrist, ka mana bērna ģimenes ārste ir pārstrādājusies, ja viņa mierīgi visu jūliju bija atvaļinājumā un es nevarēju dabūt bērnam izziņu uz bērnu dārzu, bet pēc tam, labi iedegusi plikšķināja mākslīgās skropstas un raustīja plecus, sak, tā ir jūsu problēma, māmiņa, ka jums vajag izziņu tad, kad man ir atvaļinājums. Apinis kā saka, gribēja kā labāk, sanāca kā vienmēr.
Es
17.08.2017. 07:53»
Druumais...
Atbalstu represijas pret ģimenes ārstiem, bet atbalstu arī kardinālu veselības sistēmas reformu. Mana meita Salaspilī pie ģimenes ārstes Maijas Kozlovskas tā arī nespēja piekļūt, lai saņemtu nepieciešamās vakcinācijas 12 gados. Ļoti nekorekta, stundām jāgaida rindā pat pēc pieraksta, nerēķinās ar pacientu...
Tā ir Līgas Kozlovskas (ZZS saeimas deputāte) meita, kāds tur brīnums! Silti ieteiktu nomainīt un izvēlēties citu ārstu, jo māte savu atvasi "izvilka" caur augstskolu un tagad arī visādi piesedz.
Troļļu gans
17.08.2017. 07:12»
aikāsap
ja nemaldos tad lauku ārsti sai streikā nepiedalijās \ un kāpēc ir ģimenes ārstu asociācija un lauku ārstu asociācija
Vienkārši, Saeima, likumdošana, 12.Saeimā iesniegto deputātu jautājumu un atbilžu saraksts, piemēram, Nr:243/J12, 254/J12, 255/J12, 257/J12.
ja kas
17.08.2017. 07:00»
aikāsap
ja nemaldos tad lauku ārsti sai streikā nepiedalijās \ un kāpēc ir ģimenes ārstu asociācija un lauku ārstu asociācija
lauku ģ ā/izņemot kādu!/piepelnījās, nosakot maksu--5,10,15 eiro kāda kuram apetīte!
aikāsap
17.08.2017. 05:45ja nemaldos tad lauku ārsti sai streikā nepiedalijās \ un kāpēc ir ģimenes ārstu asociācija un lauku ārstu asociācija
un kad kāds tad izskaidros ka radās e veselibas projekts? būtu intresanti pasekot līdzi kā tas būvējās kursas personas piedalijās utt:)
Druumais...
16.08.2017. 22:37Atbalstu represijas pret ģimenes ārstiem, bet atbalstu arī kardinālu veselības sistēmas reformu. Mana meita Salaspilī pie ģimenes ārstes Maijas Kozlovskas tā arī nespēja piekļūt, lai saņemtu nepieciešamās vakcinācijas 12 gados. Ļoti nekorekta, stundām jāgaida rindā pat pēc pieraksta, nerēķinās ar pacientu laiku...
jautājums
16.08.2017. 20:02»
hedviga
Zuze! Lūdzu, nosauciet savu nekrietno ģimenes ārstu uzvārdus, lai tauta zina savus varoņus! Jo, ja tā ir tiešām taisnība, tad te darbs Domes sociālo lietu komisijai
Labāk Jūs nosauciet tos gaišos tēlus, kas ļekato vizītēs un ir pieejami slimniekiem.
Bez Ozolnieku dakteres vēl kādus izcilus piemēris, lūdzu. Par Ozolniekiem nepateikšu, bet Jelgavā ir tieši tā kā saka Zuze.
Mums ir polises, izmantojam ARS terapeitus un speciālistus. Dēls( brauc prom studēt) arī pirms nedēļas aizsūtīju uz ARS pie acu ārsta-vizīte 40 euro, bet vismaz labi speciālisti un nehaltūrē
hedviga
16.08.2017. 19:50»
Zuze
Nezinu par Apiņa kariņiem ar Čakšu, cik kuram taisnība, bet par ģimenes ārstiem gan pilnīgi negribētos piekrist Apiņa k-gam. Ģimenes ārstiem pārstrādājušās ir māsiņas un ārsta palīgi. Man ir 2 ģimenes ārsti Jelgavā- viens pašai, viens bērnam. Nevienam tu nevari zvanīt naktī, nevajag fleitēt, jo neviens...
Zuze! Lūdzu, nosauciet savu nekrietno ģimenes ārstu uzvārdus, lai tauta zina savus varoņus! Jo, ja tā ir tiešām taisnība, tad te darbs Domes sociālo lietu komisijai
Hedviga
16.08.2017. 19:43»
jautājums
Labi, ka ir-priecē! Bet kas ārstu aizvieto...
Kompensējamo medikamentu (kuri beigušies) receptes mierīgi izdrukā ārsta palīgs. DNL gan ārsta palīgs nevar pagarināt.
Otto
16.08.2017. 19:41Apini- puse teksta meli. Otra puse Tavas emocijas, ka ministre tavā priekšā atļaujas neklanīties. Bet, kas tu tāds esi? Slims, klibs, smirdīgs , nošņurcis vecis, kas ārsta arodam godu nedara. Man kauns, ka tāds tips pārstāv ārstu biedrību, tāpēc arī tajā biedrībā ir tikai katrs piektais ārsts.
hedviga
16.08.2017. 19:39»
pieejamības problēmas
Ģim.ā.prakšu ideja jau laba...
Ozolniekos A. Gerhardes praksē, piemēram
IM
16.08.2017. 19:20Teikt ka tās ir represijas pret ģimenes ārstiem manprāt nav īsti pareizi. Drīzāk tās ir represijas pret to lēto darbaspēku kas beidzot ir apjēguši ka pēc būtības tāds nemaz nav un kā reiz raujas uz labi apmaksātā darbaspēka pusi. Bet tur jau ir pilns ar aministrāciju un tā, bet naudiņas ir tik cik ir. Un cik vēl vispār (pēc savas būtības) pretendentu uz labi apmaksātu darbaspēku nav vispār modušies? Panika!
Zuze
16.08.2017. 19:20»
Tev ir gods šo lasīt
1. Ārstam ir arī jāatpūšas. Nakts tam ir ļoti piemērota. Ģimenes ārstam nav jāskrien naktskreklā kādu ārstēt. Neviena kopprakse šo neatrisinās. Tāda sistēma ar nakts dežūrām nav nekur...
Piekrītu, ka ārstam naktīs jāatpūšas, taču tev laikam ir problēmas ar uztveri- es oponēju Apinim, kurš savā rakstā apgalvo, kā ģimenes ārsti tā dara. Tāpat viņš sāka, ka ģimenes ārsti kā reiz rikšo mājas vizītēs, uz ko es no savas un daudzu citu jelgavnieku pieredzes saku, kā viņi tā nedara vis. Un, ja gribi aizstāvēt ģimenes ārstus, izsaki reālus argumentus nevis vnk nepamatoti apvaino nezināmu cilvēku. Es, piemēram, ar zīdaini lielveikalā pirmo reizi biju, kad bērnam bija 3 vai 4 mēneši, taču, pat ja es to būtu darījusi 5. dienā, tas nedod tiesības ģimenes ārstei nepildīt viņai normatīvajos aktos noteiktos pienākumus, par ko viņa saņem algu.
pieejamības problēmas
16.08.2017. 19:11»
jautājums
Nū...ģimenes ārsts nenāk- ne viņa darīšana...tad kāda ir alternatīva? Skatīties kā tuvinieki mirst nost
Ģim.ā.prakšu ideja jau laba.
Bet ko darīt, ja pie sava ģim.ā var telefoniski pierakstīties tikai noteiktās stundās? Kāpēc ne pilnu darbdienu? Ja esi saslimis, gaidi nokrēto laiku un tik tad centies sazvanīt. Kam tādas ā.prakses vajadzīgas? Varbūt Apiņa k-gs var ieteikt kādu praksi, kur pie ģim.ā. var pierakstīties, zvanot visas darbdienas garumā? Par nakts stundām jau nav jautājumu!
jautājums
16.08.2017. 18:33»
Pakostņiks
"Lifti, tualetes, procedūru māsas, grāmatveži, reģistratūra -viss kopīgs. Tīra ekonomija
Kvalitāte attiecīgi atbilstoša.
--------------------------------------
Kvalitāte jau mums tagad ir atbilstoša...Zemāk nav kur krist!
Tātad problēma ir peļņas pārdalē? Bet to taču var reglamentēt, noteikt max atskaitījumu %. Bet ģimenes ārsta prakses mērķis tomēr nedrīkstētu būt peļņas gūšana-max ietaupot uz pacientiem. Varbūt tāpēc ir tik daudz ielaistu onkoloģijas gadījumu...
Troļļu gans
16.08.2017. 18:29ZZS, ZZS un vēlreiz ZZS. Turam savā prātā zaļos mērgļus līdz nākamā gada rudenim un varbūt nākamais veselības ministrs būs kaut cik jēdzīgāks par pēdējiem 2 ZZS ministriem.
Vajag skaidri pateikt kas ir ministrs un kas ir zaļo mērģļu ministrs. Kungs, ķēniņš un Dievs vai partijas interešu bīdītājs. Cien.bij.ministrs bija kaut kas, ar savu galvu un stāju (cik tā bija godīga un nesavtīga tas cits jautājums). Pašreiz tā nav. Kur ir visādas bārčas, kur visādi ražuki un citi Saeimas dakteri? Ko viņi domā? Ko viņi dara vai darīs ģimenes ārstu labā? Vai viņi pacels savas pak…, lai painteresētos kā strādā VM vai neatkārtojas bij.cien.ministra izdarības un murgi? Kur 3.šķiras LKP rajona partijas bij. sekretārs, kur tās pašas partijas instruktors, kur pāraugušais komjauniešu līderis. Pat komuņagas un boļševiki ar saviem nomenklatūras cilvēkiem auklējās ne bezgalīgi. Atkal savlaicīgi neuzdos par rokās savas partijas veselības ministram un pēc tam brīnīsies ka viss ir sagājis grīstē.
Pakostņiks
16.08.2017. 18:22»
jautājums
telpas būtu maksājis simtiem miljonu...
"Lifti, tualetes, procedūru māsas, grāmatveži, reģistratūra -viss kopīgs. Tīra ekonomija."
Vienīgā problēma - administrācija par to visu atvelk un sev peļņu vēl, un tad ārstam paliek minimālā alga. Kvalitāte attiecīgi atbilstoša.
jautājums
16.08.2017. 18:20»
Pakostņiks
Nav jau viens - ir medmāsa, bieži arī ārsta palīgs
Labi, ka ir-priecē! Bet kas ārstu aizvieto?
Un kā? Medmāsai, palīgam ir tiesības izrakstīt receptes, tai skaitā kompensējamie medikamenti, rakstīt nosūtījumus pie speciālistiem?Darba nespēju noteikt? Kādā pakāpē māsa vai palīgs var aizvietot ārstu?
Nu nezinu, nezinu... bet kad mūsu mātes ģimenes ārsts ir atvaļinājumā vai vēl nezin kur...neviens viņu neaizvieto! Zinu precīzi, jo mammai zāles beidzās-recepti vajadzēja, bet dakteris bija nezin kur aizkūlies.
Apainis
16.08.2017. 18:15Pēter! Ej mājās! Vie pie kāda ārsta speciālista! Ģimenes ārsts tev nav palīdzējis! Un nepalīdzēs!
Pakostņiks
16.08.2017. 18:12»
jautājums
Ja ģimenes ārsts ir atvaļinājumā, slimo vai streiko, ārstniecības iestādei ir jānodrošina aizvietotājs
Nav jau viens - ir medmāsa, bieži arī ārsta palīgs
nja...
16.08.2017. 18:03»
Pakostņiks
Ja ģimenes ārsts ir atvaļinājumā, slimo vai streiko, ārstniecības iestādei ir jānodrošina aizvietotājs. Ja tas netiek darīts, nav nekādu tiesību tērēt valsts naudu nestrādājošai ākstniecības iestādei...
taisnība! Domā, ka Ērglis &co ir pasaules centrs.
jautājums
16.08.2017. 18:00»
Pakostņiks
Ja ģimenes ārsts ir atvaļinājumā, slimo vai streiko, ārstniecības iestādei ir jānodrošina aizvietotājs. Ja tas netiek darīts, nav nekādu tiesību tērēt valsts naudu nestrādājošai ākstniecības iestādei...
Ja ģimenes ārsts ir atvaļinājumā, slimo vai streiko, ārstniecības iestādei ir jānodrošina aizvietotājs.
-----------------------------------
Kas ir tā - ārstniecības iestāde, kurai ir jānodrošina aizvietotājs? Ģimenes ārsta prakse, ja viņš tur ir viens?
Un ko, nodrošināja?
Pakostņiks
16.08.2017. 17:57Ja ģimenes ārsts ir atvaļinājumā, slimo vai streiko, ārstniecības iestādei ir jānodrošina aizvietotājs. Ja tas netiek darīts, nav nekādu tiesību tērēt valsts naudu nestrādājošai ākstniecības iestādei.
Patiesībā problēma ir cita - Čakšas vadībā Veselības ministrija ir sasniegusi korupcijas kalngalus un tādu augstprātību komunikācijā ar nozari un publiku, kas nebija redzēta no premjera Repšes laika.
jautājums
16.08.2017. 17:57»
Tev ir gods šo lasīt
Atjaunot poliklīnikas kaut vai tikai telpas būtu maksājis simtiem miljonu. Tas ir padsmit gadus atpakaļ, kad arī naudas nebija. Tagad atjaunot poliklīniku sistēmu izmaksās vēl vairāk. Izbeidziet dzīvot ilūzijās
telpas būtu maksājis simtiem miljonu.
-------------------------------------------
Ko tik sīki? Sakiet-miljardus!
Visos rajona centros ir gan bijušās poliklīnikas, gan slimnīcas, gan skolas. Rīgā un lielajās pilsētās tas pats. Nu pieremontēs.
Jelgavā pilsētas (SIA) poliklīnikā ārsti sēž un bērnu poliklīnika arī (SIA Optima tagad).
Visādā ziņā pacientam ir sapratīgāk pierakstīties pie ģimenes ārsta, kam prakse ir šādas poliklīnikās vai veselības centros.
Kur palikušas slimnīcas, poliklinikas var būt pie tām. Lifti, tualetes, procedūru māsas, grāmatveži, reģistratūra -viss kopīgs. Tīra ekonomija. Turklāt pacienta kartiņa (ar visiem izmeklējumiem un vēsturi vienā vietā)+speciālists var problēmu pārrunāt ar ģimenes ārstu vai terapeitu.
Tev ir gods šo lasīt
16.08.2017. 17:05»
mango
Ja atjauno poliklīniku sistēmu, tad ir jautājums - kurš nodrošinās fiziskas telpas...
Atjaunot poliklīnikas kaut vai tikai telpas būtu maksājis simtiem miljonu. Tas ir padsmit gadus atpakaļ, kad arī naudas nebija. Tagad atjaunot poliklīniku sistēmu izmaksās vēl vairāk. Izbeidziet dzīvot ilūzijās!
mango
16.08.2017. 16:22»
Tev ir gods šo lasīt
1. Ārstam ir arī jāatpūšas. Nakts tam ir ļoti piemērota. Ģimenes ārstam nav jāskrien naktskreklā kādu ārstēt. Neviena kopprakse šo neatrisinās. Tāda sistēma ar nakts dežūrām nav nekur...
Ja atjauno poliklīniku sistēmu, tad ir jautājums - kurš nodrošinās fiziskas telpas
---------------
Nevajadzēja sagraut labu sistēmu, varēja uzlabot, papildināt atbilstoši mūsdienīgajām prasībām un būtu OK. Bet nē - mums taču vajadzēja nomest visu iepriekšējo, vai tā būtu medicīna vai izglītība un iegrābstīt kaut ko pa pasauli. Un tagad abas šīs nozares ir pie sasistām silēm. 26 gadu "neatkarības" rezultāts
kaķa smiekli
16.08.2017. 16:20Es arī uzskatu, ka t.s. "ģimenes " ārsti ir nevajadzīgs starpposms. Un tās Veides vaimanas, ka nepietiekot naudas telpu remontiem, īrei, dārgas aparatūras iegādei utt., tāpēc tagad šiem kapitācijas naudu vajag trīskāršot. Bet tās taču ir ārstu privātprakses. Nevari aprīkot - nemaz never vaļā.
Tev ir gods šo lasīt
16.08.2017. 16:13»
Zuze
Nezinu par Apiņa kariņiem ar Čakšu, cik kuram taisnība, bet par ģimenes ārstiem gan pilnīgi negribētos piekrist Apiņa k-gam. Ģimenes ārstiem pārstrādājušās ir māsiņas un ārsta palīgi. Man ir 2 ģimenes ārsti Jelgavā- viens pašai, viens bērnam. Nevienam tu nevari zvanīt naktī, nevajag fleitēt, jo neviens...
1. Ārstam ir arī jāatpūšas. Nakts tam ir ļoti piemērota. Ģimenes ārstam nav jāskrien naktskreklā kādu ārstēt. Neviena kopprakse šo neatrisinās. Tāda sistēma ar nakts dežūrām nav nekur.
2. Ja tiešām ir neatliekams gadījums, tad tam ir domāta neatliekamā palīdzība. To ļoti apdāvinātu personu ievērībai pat tā arī ir nosaukuši, lai nekļūdās. Arī numurs vienkāršs. Nav pat 8 cipari jāatceras.
3. Ja jau dzīvo 300m attālumā, tad vari arī atvilkties līdz ģimenes ārstam. Kad jāvazājas ar jaundzimušajiem pa lielveikaliem, tad nekādu šķēršļu nevienam vairs nav.
4. Ģimenes ārstu institūtu ievesa ne tikai tāpēc, ka tas IR LĒTĀKS, bet lai ārsts būtu tuvāk iedzīvotājam. Ja atjauno poliklīniku sistēmu, tad ir jautājums - kurš nodrošinās fiziskas telpas (lielas miljonus vērtas klīnikas - ēkas vairāku specialitāšu ārstiem)? Pašvaldības cels? Nē. Valsts? Ne tik. Tikai privāti kantori. Un kādam tā būs klondaika, par ko nāksies pārmaksāt. Nemaz par to nešaubieties.
jautājums
16.08.2017. 16:11»
Nmpd
Izsauc ārstu pa privato tarifu, tad redzēsi
Nū...ģimenes ārsts nenāk- ne viņa darīšana...tad kāda ir alternatīva? Skatīties kā tuvinieki mirst nost?
Ja jau vienīgā iespēja saņemt palīdzību ir privātie ārsti, tad ko tad mēs aktāmies un naudu šķiežam ģimenes āstu dienesta uzturēšanai?
Nmpd
16.08.2017. 15:58»
Nu ja!
Acīm redzot šajās 8 stundās arī jāieplāno mājas vizītes, vai tomēr nē?! Ja cilvēkam ir, piemēram, 39 grādi temperatūra, tad iznāk, ka viņam vienkārši jāceļas no gultas un jādodas pie ārsta. Smalki
Izsauc ārstu pa privato tarifu, tad redzēsi!
Nu ja!
16.08.2017. 15:50»
Zane
Tā arī ir! Nevajag novilkt tik tālu, ka stavoklis kritisks. Jāmaina attieksme un domāšana. Kādēļ neviens neraksta par slimnīcu uzņemšanas nodaļu reketu -ieved, izmeklē rezidents, kaut kādas analīzes un rēķins par pilnu cenu. Vai ģimenes ārstam kāds tā maksā
Kurš tad saka, ka kkas bija novilkts! Pie ārsta viņa gāja regulāri.
Andrejs
16.08.2017. 15:38»
Hi hi
Nu uzrakstīji ,Apini, un? Ko dari? Arī streikosi vai tomēr ES nauda svarīga
Pētera Apiņa gaudu vēstule. Adresēta ministrei-grūtniecei, lai informētu(un neaizskartu viņu personīgi, nu tikai drusciņ) par saviem un draudzenes Veides kreņķiem un nespēju realizēt savu vienīgo lielo patiesību un pašu pareizāko veselības administrēšanas sistēmu. MK pretī sēž galvenais jebkuras ministres idejas aizstāvis, kura atbalstam un aizstāvošam viedoklim nedrīkst iebilst, jo sakodiens par švaku. Ja izcīnītu savu taisnību būtu apdraudēts piešķirtais un tik ilgi lolotais EU finansējums. Turaties Pētera Apiņa kungs, tauta raud Jums līdz. (kaut gan bezjēga kaut ko tādu rakstīt, jo viņš tak nelasot komentārus, tik raksta vien, raksta vien)
Hi hi
16.08.2017. 15:36»
Nu ja!
Kad lūdzu mammas dakteri(nu jau bijušo) mājas vizītē, jo viņai bija ļoti slikti, saņēmu strupu atbildi - tie laiki esot cauri, kad dakteris ar somu staigājis apkārt! Man pašai jāizvērtējot situācija un jāizdomā, vai jāsauc ātrie. Tā esot tuvinieku atbildība
Izsauc ARS ātros, tad redzēsi cik maksā!
Zane
16.08.2017. 15:35»
Nu ja!
Kad lūdzu mammas dakteri(nu jau bijušo) mājas vizītē, jo viņai bija ļoti slikti, saņēmu strupu atbildi - tie laiki esot cauri, kad dakteris ar somu staigājis apkārt! Man pašai jāizvērtējot situācija un jāizdomā, vai jāsauc ātrie. Tā esot tuvinieku atbildība
Tā arī ir! Nevajag novilkt tik tālu, ka stavoklis kritisks. Jāmaina attieksme un domāšana. Kādēļ neviens neraksta par slimnīcu uzņemšanas nodaļu reketu -ieved, izmeklē rezidents, kaut kādas analīzes un rēķins par pilnu cenu. Vai ģimenes ārstam kāds tā maksā?
Nu ja!
16.08.2017. 15:27»
...
Ģimenes ārsta darba laiks 8 stundas dienā
Acīm redzot šajās 8 stundās arī jāieplāno mājas vizītes, vai tomēr nē?! Ja cilvēkam ir, piemēram, 39 grādi temperatūra, tad iznāk, ka viņam vienkārši jāceļas no gultas un jādodas pie ārsta. Smalki!
Nu ja!
16.08.2017. 15:22Kad lūdzu mammas dakteri(nu jau bijušo) mājas vizītē, jo viņai bija ļoti slikti, saņēmu strupu atbildi - tie laiki esot cauri, kad dakteris ar somu staigājis apkārt! Man pašai jāizvērtējot situācija un jāizdomā, vai jāsauc ātrie. Tā esot tuvinieku atbildība!
jautājums
16.08.2017. 15:19Un vēl...gribu norādīt uz to vētraino sabiedrības reakciju, kad bija pierakstīšanās uz speciālistiem ( valsts apmaksātiem-kvotas) gada sākumā . Cilvēki dienām rindās stāvēja. Visi portāli bija pilni ar bildēm ar garum garajām rindām.
Un sabiedrības absolūtā vienaldzība- reakcijas trūkums uz ģimenes ārstu streiku...
Bet jebkurā gadījumā Čakšai būtu jāsaprot, ka atriebība ģimenes ārstiem nav problēmas risināšanas līdzeklis.
...
16.08.2017. 15:17»
Nu ja!
Par to, ka ģimenes ārsti rikšo pēc darba apraudzīt pacientus un naktī atbild uz zvaniem - par to tiešām sasmējos! Pat ja piedāvājos izvadāt - arī tad nebrauc! Kādi zvani naktī! :D
Ģimenes ārsta darba laiks 8 stundas dienā!