Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā
VDK kartotēka

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Tas, ko drīkst nosacīti saukt par tautas pārvaldīšanas tehnoloģiju, sastāv no divām daļām. Viena daļa ir politkorekta, bet otra daļa ir nepolitkorekta. Vara tautas pārvaldīšanā var izmantot gan morāli atbalstāmu un sociāli cienījamu tehnoloģiju, gan amorāli antihumānu un sociāli necienīgu tehnoloģiju. Turklāt sociāli cienījamo tehnoloģiju neviens neslēpj no tautas un atklāti informē sabiedrību par šīs tehnoloģijas pielietošanu, bet sociāli necienīgo tehnoloģiju slēpj no tautas un par tās pielietošanu atklāti neinformē sabiedrību.

Tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas analītikā ļoti būtisks jautājums ir attieksme pret politkorektumu. Respektīvi, ļoti svarīgi ir noskaidrot, kuriem cilvēkiem attiecīgā tehnoloģija liekas nepolitkorekta un kuriem cilvēkiem attiecīgā tehnoloģija neliekas nepolitkorekta. Un, lūk, eiropiešu tautu pārvaldīšanas vēsturiskā pieredze liecina, ka visur un vienmēr ir bijuši valstsvīri, kuri minēto tehnoloģiju nedala divās daļās – sociāli cienīgā un sociāli necienīgā daļā. Viņiem tautas pārvaldīšanas tehnoloģijā viss ir vienlīdz vērtīgs. Lai iegūtu varu un saglabātu varu, noder gan sociāli cienīgā, gan sociāli necienīgā daļa. Viņiem neeksistē morāli atbalstāma tehnoloģija un morāli neatbalstāma tehnoloģija. Turklāt šie valstsvīri savus uzskatus neslēpj no tautas un nebaidās no tautas nosodījuma par nepolitkorektas tehnoloģijas pielietošanu. Jauno laiku vēsturē Eiropā tādi valstsvīri bija Napoleons, Bismarks, Uļjanovs, Musolīni, Šarls de Golls, Tečere.

Tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas analītikā ļoti būtisks ir arī kompetences jautājums. Respektīvi, runa ir par tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas profesionālo apguvi. Teiksim, no mūsu valsts viedokļa nākas noskaidrot, kādā līmenī tautas pārvaldīšanas tehnoloģiju, piemēram, ir apguvusi Āboltiņas kundze, Straujumas kundze, Mūrnieces jaunkundze, Druvietes kundze, Bērziņa kungs, Zatlera kungs, Ulmaņa kungs, Dombrovska kungs. Latvijas tauta pašlaik var vēlēties uzzināt, kāda ir tautas pārvaldīšanas profesionālā kompetence valdošās kliķes „piarētajam” varbūtējam Valsts prezidentam Levita kungam un otram pretendentam Piebalga kungam.

Katrā zemē notiek specifiska kadru sagatavošana valsts darbam. LR ar to nodarbojas  „Valsts administrācijas skola” (VAS). Tā izveidota 1993.gadā. Skolas mājas lapā saturiski un stilistiski raupji grunduļainā izteiksmē ir teikts, ka VAS ir „Valsts kancelejas pārraudzībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kuras uzdevums ir attīstīt un nodrošināt kvalitatīvu mācību un konsultāciju piedāvājumu, kas vērsts uz valsts pārvaldē un pašvaldībās nodarbināto aktuālajām un nākotnes vajadzībām. VAS organizētās mācības palīdz valsts pārvaldē strādājošajiem nodrošināt kvalitatīvus valsts pārvaldes pakalpojumus Latvijas sabiedrībai.VAS ir lielākais mācību centrs ierēdņiem un valsts pārvaldes darbiniekiem Latvijā, īstenojot sistēmisku un uz rezultātu vērstu  pieeju  mācībām, nodrošinot valsts noteiktās prioritātes personāla attīstībā, mācību kvalitāti un pēctecību”.

Iespējams, VAS („īstenojot sistēmisku un uz rezultātu vērstu pieeju”!?) „mācību un konsultāciju piedāvājumu” (!?) procesā tiek stāstīts par tautas pārvaldīšanas tehnoloģiju. Tikai ir jautājums, cik tematiski izvērsti tas notiek un vai tiek stāstīts arī par tehnoloģijas nepolitkorekto daļu.

Rietumu civilizācijā ir nostiprinājies viedoklis, ka ar tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorekto daļu ir jāiepazīstina tikai ļoti nedaudzi cilvēki – potenciālie tautas valdnieki. Ar tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorekto daļu padomju drošības iestāžu atsijātie tautfrontiešu barveži tika iepazīstināti amerikāņu organizētajās apmācībās jau LPSR pastāvēšanas pēdējos mēnešos. Šo apmācību dumjākie dalībnieki 90.gadu sākumā ciniski lielījās ar savām smalkajām gudrībām tautas pārvaldīšanā. Pie tam to braši darīja (kā vairākkārt nācās pārliecināties) ne tikai pie klāta galda.

Taču pats galvenais un interesantākais ir sekojošais. Pēcpadomju Latvijas valstiskuma tarantelliskā līgošanās liecina, it kā mūsu valstsdāmas un valstsvīri lieliski zina un lieliski prot praktiski izmantot tautas pārvaldīšanas nepolitkorekto tehnoloģiju. Pēcpadomju Latvijas tautas pārvaldīšanā jau no paša sākuma dominē nepolitkorektās receptes.

Tas ir nepārprotami redzams arī šodien. Vienīgi māc šaubas, vai amorāli antihumāno un sociāli necienīgo tehnoloģiju mūsu valsts galvas realizē ar savu galvu jeb mūsu valsts galvas ir tikai citas valsts galvas pavēļu izpildītājgalvas, īsti pat neaptverot savas darbības patieso (ārprātīgi graujošo) jēgu un rezultātu.

Moderna tautas pārvaldīšana ir organiski vienota ar menedžmenta metodoloģisko kompleksu, ko visaptveroši dēvē par vadības teoriju. Tā balstās uz kibernētiku un informācijas teoriju. Taču vadības teorijā var iekļaut arī to materiālu, ko mistiskā un konspiroloģiskā manierē atzīst par pasaules valdnieku politisko ideoloģiju. Šī politiskā ideoloģija faktiski ir tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorektā daļa.

Šajā daļā viss ir ikdienišķi nepierasts un publiskajā telpā tradicionāli nedzirdēts. Sākot jau ar to, ka tauta netiek dēvēta par tautu, bet gan par pūli. Tātad kaut ko nepiedienīgu, haotisku, neprognozējamu, viegli vadāmu un izmantojamu.

Zinātniskajā terminoloģijā pūlis ir slikts vārds. Tas ir slikts vārds arī ikdienas sarunvalodā. Katrs cilvēks zina, ka piederība pūlim nav laba identifikācija. Katram cilvēkam vārds „pūlis” asociējās ar kaut ko mežonīgu un drausmīgu. Katrs zina, ka no pūļa neko labu nevar prasīt un sagaidīt. Katrs zina, ja tautu salīdzina ar pūli, tad tas liecina par necienīgu attieksmi pret attiecīgo tautu. Tautu ar pūli visbiežāk salīdzina tikai tad, ja pacietības mērs pret tautas izdarībām ir sasniedzis kritisku robežu.

Kritiska robeža tiek sasniegta arī pēcpadomju Latvijā. Tā, piemēram, internetā var atrast šādas frāzes: (1) „Jo tuvāk vēlēšanas, jo mazāk vēlētāji tiek mobilizēti kvalificētai izvēlei, jo vairāk turēti par pūli”; (2) „Būtu jānodala: kas ir tauta un kas ir pūlis – latviski runājošs pūlis. Latviski runājošam pūlim nākotnes nav [..] ar jēdzienu “tauta” būtu jāsaprot katras tautas labāko daļu − eliti. Nevis to eliti, kas tagad ir pie varas, politisko un varas eliti, bet gan patieso, nacionālo eliti. Bijušie un esošie prezidenti, arī Vaira Vīķe-Freiberga, Saeimas priekšsēdētāji, Ministru prezidenti, deputāti, ministri – ne par šiem cilvēkiem ir runa, jo tie pieder pie pūļa, viņi ir pūļa cilvēki. Tādiem, ja vien sevi nepārveidos, nākotnes nav. Bet, ja tautā ir cilvēki, kuri seko, piemēram, Raiņa ideāliem, kas izteikti lugā “Uguns un Nakts” vai Andreja Pumpura “Lāčplēsī”, tad šādai tautai ir nākotne. Šāda tauta var būt augšupejoša, jo saprot varonību. [..] Protams, varonību saprot un ciena tikai tautas labākā daļa. Raiņa lugā pūlis ir raksturots ar saucienu – “Vai, vai, mūsu mīļie!”… Tas ir remdenais pūlis, kurš tikai vaimanā – kaut tikai karš nebūtu, labāk par vergu būt, lai tikai dzīvs paliktu. Pūļa cilvēkiem varonība un iedrosme ir svešas īpašības. Taču tautas likteni izšķir nevis pūlis, bet gan tautas labākā daļa”; (3) „Pūlis, protams, var kārtējo reizi ieņirgt gan par K[..], gan D[..], sak, baigākie cīnītāji, bet ne pūlim lemt par visiem, ne pūlim sāp Latvijas šodiena un tās mūžīgā nākotne. Pūlis ir talantīgs tikai uz gānīšanos. Pūlis vienmēr stāvēs uz ķengu pjedestāla, slaidi uzspļaujot tiem, kuri tic un domā, nevis ņirdz un reflektē. Nereti uzmācas grūtsirdība: vai mums vēl ir spēks piecelt kājās Latviju, kas, mūsu pašu uz ceļiem notriekta, rūgti raugās mums acīs? Vai mūsu daļa ir tikai nespēks?” (4) „Šajā politiskajā analfabētismā izcilākais sasniegums visā Eiropā ir uzskats, ka kreisais spārns ir krievi un labais – latvieši. Primitīvi, kā tas var būt tikai pūlī."

Tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorektajā daļā centrā ir atziņa, ka pret tautu ir jāizturas kā pret pūli. Tautas psiholoģija patiesībā ir tipiska pūļa psiholoģija. Katru tautu tāpat kā katru pūli var ietekmēt un vadīt nepieciešamajā virzienā. Tautu tāpat kā pūli nedrīkst atstāt bez vadības. Faktiski tauta tāpat kā pūlis vēlas, lai kāds to vadītu. Tautai tāpat kā pūlim patīk pakļauties vadītājam. Jo spēcīgāks vadītājs, jo tam ar lielāku entuziasmu visi pakļaujas.

Atsevišķas nepolitkorektās receptes ir veltītas pūļa pakļaušanai. Izrādās, viss ir ļoti vienkārši. Lai pakļautu pūli, tam ir jāatņem prāts un vēlēšanās domāt. Pie mums tas praktiski izpaužas, Latvijas tautai atņemot prātu un vēlēšanos domāt.

Protams, ne visi piekritīs, ka tāds mērķis jau sen ir sasniegts. Latvijas tauta jau sen vairs nedomā par savas valstiskās suverenitātes iegūšanu, nepieciešamību izbeigt masveidīgo zagšanu un visdažādākā samudžinājuma blēdības. Latvijas tautu jau sen vairs neinteresē morālā stabilitāte, sodot „prihvatizācijas” kriminālos noziegumus.

Lai atņemtu prātu, vispirms nākas pūļa (tautas) domas novirzīt vēlamajā virzienā. Taču nekādā gadījumā līdzšinējās pūļa domas nedrīkst tūlīt pasludināt par nevērtīgām un kaitīgām. Pūlim tas var nepatikt. Līdzšinējās domas ir jācenšas smalki izmantot savā labā, tās papildinot ar jaunu saturu, bet efektīvākais – līdzšinējās domas piespiežot kompromitēt pašam pūlim.

Kā to izdarīt, nav noslēpums. Pūlim samērā ātri pāriet apetīte domāt, ja rīkojās šādi. Katrā pūlī vienmēr ir sastopamas t.s. tautas pļāpas – tautas balamutes. Šos tipus ir obligāti prasmīgi jāizmanto, stimulējot viņu tukšo muldēšanu un nespēju runāt par galveno. Turklāt ir jācenšas tautas balamutes sanaidot, lai viņi sāktu savā starpā bezjēdzīgi strīdēties par dažādiem sīkumiem. Tādā veidā ir iespējams samērā ātri atradināt cilvēku interesēties par valsti, valdību, politiku, kas reāli ir noticis pie mums. Cilvēkiem apnīk strīdi tādā mērā, ka viņi ir ar mieru pakļauties pirmajam, kurš apsola likvidēt savstarpējos ķīviņus. Ja, pieņemsim, Levita kungs apsolīs ieviest kārtību un likvidēt savstarpējos ķīviņus, tad viņu latvieši ātri atzīs par vispiemērotāko Valsts prezidentu.

Lai pakļautu sabiedrisko domu, publiskajā telpā ir jāinscenē pretrunīgu spriedumu plūdi no dažādām pusēm – sabiedrības dažādiem sociālajiem un dažādiem profesionālās darbības slāņiem. Tādā veidā var kolosāli dezorientēt tautu un cilvēkiem pilnā mērā sajaukt galvu. Informācijas haosa rezultātā cilvēki pārstāj saprast viens otru un pārstāj uzticēties ikvienam viedoklim.

Pie mums pašlaik tā notiek sakarā ar priekšlikumu ļaut tautai ievēlēt Valsts prezidentu. Par to medijos ir sastopami ļoti pretrunīgi spriedumi, aicinot izteikties gan mūsu tautas klasiskās balamutes (piem., oficiālos politologus), gan visdažādāko slāņu pārstāvjus (piem., studentus), kuru reālā kompetence valstiskos jautājumos visbiežāk ir līdzvērtīga nullei.

Tautas balamutes nepļāpā tikai tāpat, lai no viņiem katrs izmuldētu savu muldamo. Sabiedriskajā domā ir jāpanāk ticība, ka valstī pastāv vārda brīvība. Tādējādi tautas balamutes kļūst par vārda brīvības simboliem. Tas nekas, ka tautas balamutes ar savu tukšo pļāpāšanu visu diskreditē, primitivizē, haotizē. No tā nav jābaidās. To ir jācenšas pilnveidot, lai pūli (tautu) turētu savā pakļautībā.

Tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorektajā daļā ir izskaidrotas varas tiesības. Varai ir jābūt spēcīgās rokās. Spēcīgais drīkst pielietot spēku. Spēks ierobežo brīvību, bet vienīgi spēks ir spējīgs saliedēt sabiedrību. Spēcīgākajiem (gudrākajiem un spējīgākajiem) ir tiesības uzspiest savu viedokli pārējiem. Tā rezultātā tiek likvidētas nesaskaņas, kas parasti izraisa haosu un var izraisīt pat asinsizliešanu. Viena no Ukrainas traģēdijas lielākajām nelaimēm bija Janukoviča nespēks likvidēt nesaskaņas.

Lai attaisnotu spēka pielietošanu, jāizvēlas iekšējais vai ārējais ienaidnieks, un pūlis (tauta) jāiedvesmo cīņai ar šo ienaidnieku. Spēcīgai varai nav nekā kopēja ar morāli, kas tikai novājina varu. Pūlis (tauta) ir akls ierocis spēcīgās rokās. Tāpēc tas, kurš grib valdīt, vienmēr var droši izmantot viltību un izlikšanos. Aklais pūlis (tauta) nespēj konstatēt viltību un izlikšanos. Atklātība un godīgums ir vienīgi skaistas dekorācijas, kas adresētas pūļa (tautas) bezprātam un emocionālajām vājībām. Panākumus gūst tikai rupjš spēks, nekautrējoties balstīties uz manipulatīvām konstrukcijām. Jebkuras spēcīgas varas (politiskās sistēmas) sabiedrotais ir noziedzība, kas paver ceļu pūlī (tautā) radīt ilūziju par varas cīņu pret noziedzību.

Jau sen ir zināmas receptes, kuru nešpetni virtuozais dārdējums atspoguļojās mūsdienu ģeokrātiskā valstiskuma laikmetā, kad ģeopolitiskā kundzība ir elementāra varas forma daudzās zemēs un neapšaubāmi arī lepni verdziskajā LR.

Valsti nav obligāti jāiekaro. Lai savā pārziņā pārņemtu citu valsti, tajā nav militāri jāiebrūk. Lai savā pārziņā pārņemtu citu valsti, ideoloģiski ir jāsagrauj tās sabiedrība. Dzīvē tas nozīmē, ka sabiedrība (tauta) aizmirst visas savas valsts ideoloģiskās pamācības un pārvēršas par garīgi amorfu pūli (baru, masu).

Vispirms attiecīgās valsts sabiedrība ir jāsaindē ar brīvības ideju. Brīvības idejai ir jāaptver ne tikai uzskatu un vārda brīvība, bet arī biznesa brīvība. Attiecīgajā valstī īpaši plaši ir jāpropagandē biznesa brīvība, paverot ceļu labklājībai un bagātībai. Tas ļoti ies pie sirds alkatīgiem indivīdiem, kuri kļūs par biznesa brīvības faniem un attiecīgās ārzemju valsts idejiskajiem un politiskajiem sabiedrotajiem. Valsts iedzīvotāji, uzzinot par brīvību un tās sniegtajām lieliskajām iespējām, sāks ienīst savu valsti un tās valdību. Parādīsies izlecēji no savas tautas, kuri sāks aktīvi vērsties pret varu un galu galā pilnā mērā sagraus sabiedrības nacionālo pašcieņu un patriotismu, taču vistrakākais – valstiskās suverenitātes velmi. Valstī iestāsies haoss, un tādos apstākļos jebkurš ārējais spēks tiks uzskatīts par glābēju.

Glābēju sagaidīja arī latviešu tauta. Viss risinājās stingri saskaņā ar tautas pārvaldīšanas tehnoloģijas nepolitkorekto daļu. Bija gan brīvības idejas propaganda, bija gan biznesa brīvības fani, bija gan alkatīgi idejiskie un politiskie sabiedrotie, bija gan savas varas nīdēji un pilnā mērā sagrauta valstiskās suverenitātes vēlme.

Tas viss bija. Tā ir mūsu slavenā pagātne. Pārāk daudzi ar to lepojas. Taču ar to nelepojas mūsu sabiedrības spēcīgākā grupa, kura vēl mazliet domā un ir spējīga relatīvi kritiski un objektīvi izgaršot dzīves bezdibeni, kurā esam brīvprātīgi nolaidušies. Šī sabiedrības grupa pret tautas pārvaldīšanas nepolitkorektajām receptēm izturas naidīgi un nosodoši. Šī sabiedrības grupa ir mūsu valdošās kliķes (citas valsts galvas izpildītājgalvju) lielākais bieds, jo šo grupu ir ļoti grūti zombēt un iedzīt pūlī pie pārējiem.

Novērtē šo rakstu:

1
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Ir arī laipni un atsaucīgi mediķi

FotoMūsdienās, kad ir tik daudz negatīvā, tajā skaitā par veselības aprūpē notiekošo, gribētos pateikt kādu labu vārdu ar portāla starpniecību, tādējādi uzsverot, ka tomēr notiek labas lietas, un ka mūsu valstī ir izcili mediķi.
Lasīt visu...

12

Eiropas kolonizēšana: Latvijas pieredze

FotoGadumijā apsveŗot, kas bijis svarīgākais notikums pērn Eiropā un kas visvairāk ietekmēs tās turpmākos likteņus, atbildēt ir viegli. Tas, ka turpinājās [Rietumu] Eiropas kolonizēšana ar trešās pasaules imigrantiem. Jo dēmografija ir liktenis, kā teic amerikāņu paruna. Jo Ulmaņa Latviju var darīt dēmokratisku dažos mēnešos; valsti, ko sociālisms nolaidis līdz kliņķim, var sakārtot un iedibināt kārtīgu, brīva tirgus saimniecības iekārtu dažos gados; bet iedzīvotāju sastāva maiņai, ja nav ārkārtas apstākļu, vajag gadudesmitus un paaudzes. Jo, neskaitot kaŗu un revolūciju laiku, dēmografija luncina polītiku, nevis otrādi. Lai top rakstu sērija par to (šobrīd provizoriski šķiet, ka varētu būt četri raksti).
Lasīt visu...

6

Kartītes, nejaušas kā proftehmeiteņu likstas

FotoNedēļa man sākās ar smagu izāzēšanu – izrādīju pat pusotru minūti ilgu apstulbumu, kamēr meklēju atbildi uz jautājumu: “Vai tu jau apsveici Bičkoviča kungu vārdadienā?” Paga, paga! Augstākās tiesas priekšsēdis ir – ak, jā! – ir... Nu tak ir... Nu jā! Ivars! Bet vārdadiena Ivariem ir... 1. martā!
Lasīt visu...

21

Izglītības interpretācijas konflikti: iemesli un untumi

FotoSaeimas vēlēšanās uzvarējušās “6.oktobra paaudzes” valdības sastādīšanas šarādē jau no pirmās ainas figurēja solījums turpināt izglītības reformas. Tas neapšaubāmi ir kaitīgs solījums. Tāds solījums liecina par izglītības jēgas neizpratni un nespēju uzvarēt mūsdienu garīgajos konfliktos.
Lasīt visu...

21

Cik zaļi dzīvosim vecumdienās? Pensiju sistēmas ilgtspējas šķietamība

FotoDaudz ir rakstīts un diskutēts par mūsu pensiju sistēmas nākotnes finansiālo ilgtspēju, t.i., par nākotnē sagaidāmo budžeta ieņēmumu spēju segt izdevumus pensijām. Taču tikpat svarīgs jautājums ir, vai esošā pensiju sistēma ir spējīga nodrošināt nākotnes pensionāriem pienācīgu dzīves līmeni vecumdienās. Jau pašreizējais pensijas apmērs ir salīdzinoši neliels, ar vienu no zemākajiem darba ienākumu aizvietojamības līmeņiem Eiropas Savienībā. Pensijas salīdzinošajai vērtībai vēl samazinoties, sabiedrība varētu pārstāt samierināties ar pensionāru zemajiem ienākumiem un pieprasīt politikas pārmaiņas. Līdz ar to arī formulās labi iezīmētā pensiju sistēmas finansiālā ilgtspēja varētu tikt apdraudēta.
Lasīt visu...

12

„Naida runas” fabricēšana un orveliskā domu kontrole

Foto"Visapkārt mums plosās naida runas uzplaiksnījumi,” - tā apgalvo tie, kuri vēlas attēlot noteiktus viedokļus vissliktākajā iespējamajā skatījumā, lai tos deleģitimizētu. Ja jūs uzdrošināsieties uzturēt atšķirīgus viedokļus par konkrētiem jautājumiem un atklāti paudīsiet šos viedokļus, tad to uzskatīs par naida runu. Nevis tāpēc, ka tā ir naidpilna, bet tāpēc, ka tiem, kas iebilst pret atšķirīgiem viedokļiem, nav nekādu pretargumentu, un tad nu tie tos apzīmē par kaut ko morāli sliktu.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Politiku vairs nevērošu, bet pievienošos Viņķelei un Pūcem, lai tiktu pie vietas Eiroparlamentā

Mani sauc Ivars Ījabs. Esmu politoloģijas profesors Latvijas Universitātē, taču žurnālisti reizēm mani...

Foto

Transformeri jeb Putas vai krējums?

Kā vienmēr iedvesmu kaut ko uzrakstīt dod pati dzīve, bet dzīve Latvijā radošam cilvēkam ir īpaši piemērota, jo materiālu pārdomām piespēlē...

Foto

Kremļa ierocis

Lai ilustrētu ne tikai mākslas, bet arī plašāk – kultūras un cilvēka attiecības, Jānis Miezītis savā grāmatā «Būt latvietim» runā par ūdeni peldošu cilvēku....

Foto

Zagšana un tautas vara

Pie neliela lauku veikaliņa pienāca bārdains vīrs, sev priekšā stumjot ķerru. No tās viņš izņēma vairākus audekla maisus un iegāja veikalā. Pārdevēja...

Foto

Nacionālā ideālisma strupceļš un humanitātes noziedzība

Ideālisms tradicionāli asociējas ar atsevišķa cilvēka garīgo pasauli. Tajā ietilpst cilvēka domas, sirdsapziņas morālā pulsācija, prāta iztēles radošie sapņi. Bez...

Foto

Kāpēc leftisti neieredz vīrišķību

Nepārtraukti skanošā leftistu mantra pauž pārliecību, ka visi ir balto vīriešu upuri, un diezgan daudzas sievietes arī dzied līdzi šim meldiņam....

Foto

Valsts "augstākā līmeņa vadītājus" par jūsu naudu turpināsim attīstīt vēl līdz pat 2022.gadam

Nepārtraukta attīstība – tas ir atslēgvārds, kas attiecas uz ikvienu mūsdienīgu cilvēku, tai...

Foto

Viņš pats sev bija varonis

Šis teksts ir mana pateicība profesoram Mavrikam Vulfsonam. Viņam šodien ir dzimšanas diena. Profesors bija un ir viens no lielākajiem cilvēkiem...

Foto

Tieši augstākā līmeņa Latvijas valsts vadītājus visvairāk demonstrē izdegšanas pazīmes

Par Valsts kancelejas organizētajiem apzinātības treniņiem “Augstākā līmeņa vadītāju attīstības programmā”: apzinātības treniņi bija viena no Augstākā...

Foto

Iesniegums KNAB par Madonas novada atbildīgo amatpersonu rīcību

Ar šo vēlos informēt par Madonas novada atbildīgo amatpersonu Gunta Ķevera un Ivara Miķelsona ieņemamā amata iespējamo ļaunprātīgo...

Foto

Krievija

Lasot latviešu patriotu rakstus, bieži jālasa vai nu kādas no dzīves atrautas teorijas vai arī raksti, kuros, kā mēdz teikt datorspeciālisti, «pēc noklusējuma» mums automātiski...

Foto

Reputācijas šķidrā reputācija

Reputācijas sociālais institūts (uzstādījums, iekārtojums sabiedrībā) uz planētas nodibinājās reizē ar pirmo divu cilvēku piedzimšanu. Ievas un Ādama laikā jau bija reputācijas sociālais...

Foto

Slēptās verdzības darbības principi

Patērētāju kults, kas valda mūsdienu Rietumu pasaulē, nav brīvas sabiedrības izpausme. Tas tiek uzturēts ar mūsdienu verdzības mehānismu palīdzību....

Foto

Latvijas „sabiedriskā” radio žurnālists: ja kāds ierēdnis vai politiķis ir dusmīgs, darbs ir padarīts labi

Latvijas Žurnālistu asociācija turpina interviju sēriju mediju kritikas projekta ietvaros. Viens...

Foto

Nostāja, ka migrācija var radīt apdraudējumu Latvijas sabiedrībai, ir pretrunā žurnālistu ētikas kodeksam

Decembrī Latvijas publisko telpu sarunās par migrāciju dominēja spraiga viedokļu apmaiņa par ANO...

Foto

Vējoņa un Kučinska gadumijas uzrunas

Publicējam Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa un Ministru prezidenta Māra Kučinska gadumijas uzrunas....

Foto

Helisata

Viņa dzīvoja kaimiņos vienu māju tālāk. Veca sieviete. Ar dziļām rievām sejā, vairāk līdzīgas cirtuma rētām nekā laika pēdām. Sirmi, sirmi mati. Smaga nospiedoša gaita,...

Foto

Es balsošu pret „Vienotības” valdību un uz to aicināšu arī KPV frakciju

Esmu izlēmis - es balsošu pret Vienotības valdību un uz to aicināšu arī frakciju...

Foto

MVU žurnālistikas fakultātē bija nākamo spiegu kalve. S.V. arī?

Ideoloģiskie apsvērumi ir svarīgi, bet ne vienīgie, kādēļ VDK tik ļoti uzmanīja un pārbaudīja Maskavas Valsts universitātes...

Foto

Vai Latvija ir demokrātiska valsts un Ārlietu ministrija to zina?

Kad biju mazs, es tam ticēju. Tagad, it īpaši pēc pēdējām vēlēšanām, tam tic retais. Jo...

Foto

Vēlreiz par valsts drošību

Ja tauta ir valstsnespējīga, tautas politiskā apziņa ir nulles līmenī, tauta neciena valstisko suverenitāti un savu valsti ar prieku nodod valdīt ārpasaules...

Foto

Vēstījums 2018. gada Ziemsvētkos

Ziemsvētkus sauc par brīnumu laiku. Mēs varam pārnest mājās eglīti, skatīties uz to un domāt – lūk, brīnums! Mazā sēkliņā Dievs ir...

Foto

Bērnu galēšana... ar cirvjiem

Šis ir laiks, kad cirvju vicināšanu vismaz uz brīdi varētu nolikt malā. Vismaz attiecībā pret neaizsargātiem bērniem! Par tiem šodien būs runa. Jo...

Foto

Juta Anna nodarbojas ar mūsu partijas biedru vervēšanu VDK vislabākajā manierē un tradīcijās

Mūsu partiju šobrīd cenšas šķelt, cerot, ka mūsu partijā būs nodevēji. Ļoti aktīvi....