Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
SS
20.12.2010. 18:46principā ne jau VID vainīgs. Bet treknie Taukainie TP biedri, kas visu šito virzīja un piesedza. Par vidā savu čomu iefīrēja...
Recenzents
17.12.2010. 11:27to Anna15.12.2010. 16:55
"VID vismaz pagaidām neuzskata, ka Senāta spriedums tam jau būtu saistošs."
Kaut kāds vājprāts. VIDam nav saistošs Senāta spriedums. Kas tad ir VIDam saistošs? Kur mēs galu galā dzīvojam - tiesiskā valstī vai aitu kūtī?
_________________________________________________
Ja tevi tas tik ļoti interesē, aizej uz VIDu un saņem oficiālu informāciju, nevis kā patiesību uztver "pietiek.com" publikāciju. Informācija jāsaņem no pirmavotiem, nevis no "viena tante teica".
vilis>>>VSV
16.12.2010. 11:24Baigi pesimistiski.Es gan domāju ka dzīvojam demokrātiskā valstī.
Par gramatiku.Jau Birkava laikā tika pieļauta kļūda likuma traktēšanas jomā tieši gramatikas dēļ.Likumā bija skaidri teikts - neapliekamais minimums,bet Birkavs(starp citu jurists)bija ieviesis divas neapliekamā minimuma vērtības.Dabiski ka kļūda atklājās vēlāk un Kreituss to izlaboja.
paija
15.12.2010. 21:16> Annai SEnāts galīgo spriedumu nav pieņēmis,bet nosūtījis jaunai izskatīšanai ,tā ka pagaidām nav spekā stājies spriedums,kas VID būtu jāievēro. Diemžēl ta ir parasta SEnata prakse, neizlemt lietas pēc būtības , bet tā vilkt garumā
barca
15.12.2010. 20:00Atkal tiesa lemj nevis pēc likuma gara, bet burta. Pēc idejas, spekulants jāapliek ar nodokļiem un VID to arī dara. Bet senāts pieturas pie burta, kas demokrātiskā valstī ir neiedomājams. Arī, ja cilvēks iegūst dāvinājumā, viņš gūst ienākumus, par kuriem būtu jāmaksā nodokļi. Kāpēc, piemēram, par loterijas laimestu jāmaksā ienākuma nodoklis? Tā taču arī nav saimnieciskā darbība, un kāpēc vispār ienākumu gūšana tiek saistīta ar saimniecisko darbību. Ja būtu normāli deputāti, nevis korumpēti pamuļķi, tad varētu likumā noteikt, ka jāmaksā nodokļi no jebkura ienākuma, izņemot... un tad aprakstīt izņēmumus, ja , piemēram, pārdod savu mājokli, kurā pats dzīvojis vismaz 5 gadus u.t.t.
Nesaprotu
15.12.2010. 19:39Divas iepriekšējās tiesas lemj vienu , Senāts otru variantu / tiesnešiem vajadzīgi kursi/? Kā to saprast ?
Anna
15.12.2010. 17:55"VID vismaz pagaidām neuzskata, ka Senāta spriedums tam jau būtu saistošs."
Kaut kāds vājprāts. VIDam nav saistošs Senāta spriedums. Kas tad ir VIDam saistošs? Kur mēs galu galā dzīvojam - tiesiskā valstī vai aitu kūtī?
alias
15.12.2010. 17:41Ja likumā ir ierakstīts, ka, pārdodot īpašumu, kas pieder personai ilgāk kā 12 mēnešus, nodoklis nav jāmaksā, tātad tas nav jāmaksā. To nosaka likums. Vai tas ir ētiski vai neētiski, tas vairs nav likumdošanas jautājums. Šis caurums, droši vien, tika tīšām šajā likumā atstāts, tā bieži gadās. Bet VID uzrēķins tiešām nav likumīgs.
ES
15.12.2010. 15:37Pilnīgi piekrītu [VSV]- lai kā nepatiktu nekustamo īpašumu spekulantu izvairīšanās no nodokļu nomaksas, pamatā visam ir jābūt likumam. Nekādas "vispārpiņemtās tiesu normas" vai "skaidrojumi". Ja Saeima ir uzproducējusi (gan jau kāds nolobēja) brāķi, tad VID bija jāceļ trauksme, nevis jāsāk "skaidrot". Ja ir atstātas iespējas "skaidrot" likumu. tad korupcijai vārti ir vaļā. Nesodītai. Jo sodīt var par likuma pārkāpumu, bet ne par tā "skaidrojumu" kādam par labu. Truhinai uzrēķināja baigo ciparu, bet kā ar pārējiem? Vai nav tādi, kam uzrēķina nav? Kāpēc?
Jautājums
15.12.2010. 14:12Vai VID veica auditu Repšem kurš pirka, pārdeva n/ī un vēl uzrādīja lielus ienākumus?
Atbilde ir NĒ, jautājums KĀPĒC?
Tulkošana -> vilis
15.12.2010. 14:10Nav iespējams piekrist..."Es pievērstu uzmanību 9.panta gramatikai -"...īpašuma...".Ja būtu "...īpašumu...",tad senātam būtu taisnība.Šajā gadījumā VID pozicija ir pamatota,jo gramatiski saprotams viens īpašums."
Katrs īpašums visbiežāk jau tiek pārdots ar atsevišķu līgumu, nevis 3mājas viena līgumā. :) Protams ir līgumi, kur vairakus nekustamos īpašumus pārdod ar vienu līgumu.
Tomēr, ņemot verā augstāk minēto un VISAS tiesību normu tulkošanas metodes, ne tikai gramatisko, Senāta tulkojums ir pareizs, jo katrs gadījums ir jāvērtē atasevišķi - katra īpašuma piederības vienam īpašniekam ilgums. :)
Saulite
15.12.2010. 13:20Pietiek.com, vai jūs paši saprotat, ko aizstāvat? Jūsu raksta tonis ir gandrīz gavilējošs - jā, VID dabūja! Es esmu LNKA biedrs un piekrītu VID viedoklim, ka šie darboņi ir veikuši regulāru saimniecisko darbību par atlīdzību ar mērķi gūt peļņu, to reāli guva un no tās ir jāmaksā IIN. Es pilnīgi nepiekrītu LNKA pārstāvja tiesā paustajam viedoklim - tas ir absurds un met ļoti tumšu ēnu uz nodokļu konsultantu profesiju un pašu LNKA. Žēl.
Čaplins
15.12.2010. 11:31Visi nodokļi ir verdzība baņķieriem. Būsim jau nu atklāti - feodālisms nekad nebeidzās - klaušas ieguva jaunu nosaukumu - nodokļi.
paija
15.12.2010. 11:18Uzskatu,ka sistematiska īpasumu tirgošana ir tāda pati saimnieciskā darbība kā jebkura pirkšana-pardošana un par to būtu jāmaksā nodoklis. Citadi sanak,ka reģistrejies mākleris zaudē salīdzinājuma ar tadu,kas nereģistrejas. Protams sen jau vajadzēja precizēt likumu, lai to šadā veidā nevaretu apiet
jeska
15.12.2010. 10:51Ja bija tāda norma spēkā, tad man īsti nav skaidrs kā Vid pie tik debīlas interpetācijas varēja nonākt. Vienu var, bet divus nevar.
io
15.12.2010. 10:46Ne par tēmu gluži, bet...man firmai ir nodokļu pārmaksa ap 80k ls. Jau labu laiku domāju, prasīt atpakaļ un līdz ar to paralizēt firmas darbu uz laiku, "uzņemot" pie sevis "draudzīgo" VID, vai likties mierā. Protams, droši vien sekos uzrēķins par summu, kas lielāka par pārmaksu...ehh.
vilis
15.12.2010. 10:38Es pievērstu uzmanību 9.panta gramatikai -"...īpašuma...".Ja būtu "...īpašumu...",tad senātam būtu taisnība.Šajā gadījumā VID pozicija ir pamatota,jo gramatiski saprotams viens īpašums.
,,,,,
15.12.2010. 10:16Būs jāceļ gaismā ===nepamatoti uzrēķinātais arī man bija gadījums!!!!!
meža īpašnieks
15.12.2010. 08:18Līdzīga situācija ir arī meža īpašniekiem. VID traktē saimniecisko darbību pēc pašu izdomātiem kritērijiem. Ar 1.janvāri par ienākuma nodokli likumā viss ir skaidri noteikts, bet attiecībā uz PVN VID turpina MURGOT !
Nu
15.12.2010. 02:57tās ir liberālisma politikas sekas. Mūsu partijniekiem likumi nav vajadzīgi. Tie viņus iegrožo. Lai nestāsta ka šeit ir tiesiska valsts.
Kristaps
15.12.2010. 01:01Ne jau pirmā reize, kad VID ierēdņu (ehmmmm...) savdabīgā likumu izpratne izgāžas tiesā.
MK
15.12.2010. 00:08Tiesas spriedums noliek pie vietas VID un skaidri parāda, ka likuma toreizējais regulējums bija tieši šāds.
Cita lieta, ka VID autdita laikā tiešam neņem vērā ne izdevumus, neko, bet tiek izspiesti kukuļi.
Lai VID atbild uz jautājumu - ja jau viss bija tik skaisti, tad kāpēc vajadzēja mainīt likumu, un likuma anotācijā ierakstīt: 'PIE PAŠREIZĒJĀS SITUĀCIJAS NAV IESPĒJAMA NODOKĻU IEKASĒŠANA NO N/Ī PĀRDOŠANAS, JA N/Ī BIJIS PERSONAS ĪPAŠUMĀ ILGĀK PAR 12 MĒNEŠIEM"
(sk. likumprojekta anotāciju www.saeima.lv Nr292 iesniegts 22.03.2007)
Un jāatzīmē, ka tiesībsarga viedoklis arī ir identisks, par ko VID atbild - mums tas nav saistošs.
anna
15.12.2010. 00:04Bet manā praksē ir lieta, kur ne tikai VID ir uzrēķinājis nodokļus, bet arī FP ir uzsākusi kriminālprocesu un arestējusi īpašumus, lieta prokuratūrā. Tā dzīvojam...
juristam
14.12.2010. 23:44Varbut velaties mums par so lietu pastastit vai atrakstit?
Ar cienju,
PIETIEK
jurists
14.12.2010. 23:30Manā praksē ir lieta kurā tieši par personīgiem zemes gabaliem aprēķināja nodokli un uzlika sodu par nereģistrētās saimnieciskās darbības veikšanu. VID aizstāvēja savu viedokli pilnīgi pretrunā ar rakstā atspoguļoto pozīciju. Patreiz lieta nosūtīta uz Eiropas tiesu lai noteikt saimnieciskās darbības definīciju.
Labrīt
14.12.2010. 22:35Tiesas spriedums satricina VID patvaļu, bet ne to novērš - tā būtu precīzāk!