Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

Jaunā Latvijas Nacionālās operas vadība – valdes priekšsēdētāja Inese Eglīte (attēlā) un valdes locekle Daina Markova – nevēlas atklāt ne to, kurš operas darbinieks atbildīgs par pretrunīgajiem baleta Otello kostīmu skiču iepirkuma datiem, ne to, kur „pazuduši” gandrīz 10 tūkstoši latu – starpība starp vienu iepirkuma summu, kas tika publiskota pagājušā gada rudenī, un „izlaboto” summu, ko opera izziņojusi tagad, pēc tam, kad par šo iepirkumu ieinteresējāsPietiek.

Pietiek jau informēja, ka Iepirkumu uzraudzības biroja datu bāze līdz šim rādīja – pagājušajā gadā operas iepirkumā, kurā operas kostīmu māksliniece Kristīne Pasternaka bijusi vienīgā pretendente, viņa ieguvusi pasūtījumu par 14 500 latu radīt kostīmu skices un tehniskos zīmējumus A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello.

Pagājušā gada 6. septembrī publicētais biroja paziņojums bija nepārprotams un skaidrs: šī summa paredzēta tieši Pasternakai un tieši viena konkrēta uzdevuma veikšanai - "radīt kostīmu skices un tehniskos zīmējumus A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello" (šāds ir gan iepirkuma līguma nosaukums, gan oficiālais veicamo darbu apraksts).

Taču pēc Pietiek publikācijas, kurā tika aprakstīti arī citi daudzus tūkstošus latu vērtie Pasternakas iegūtie operas iepirkumi, 24. oktobrī Iepirkumu uzraudzības biroja datu bāze papildinājās ar jaunu ierakstu: no tā izriet, ka Pasternaka par uzdevumu "radīt kostīmu skices un tehniskos zīmējumus A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello" saņēmusi tikai 4705,88 latus.

Tas nozīmē, ka, ja ticēt operas Iepirkumu uzraudzības birojam sniegtajām ziņām, vienā un tajā pašā dienā – pagājušā gada 18. jūnijā – vienā un tajā pašā iepirkumā Nr. LNO 2012/26 ar vienu un to pašu nosaukumu "Radīt kostīmu skices un tehniskos zīmējumus A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello" pieņemti divi lēmumi par divu dažādu, būtiski atšķirīgu summu piešķiršanu Pasternakai.

„LNO lietvedībā ir reģistrēts tikai viens iepirkums Ls 4705,88 apmērā par kostīmu skicēm un tehniskajiem zīmējumiem A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello,” – tas bija viss, ko par šīm „dīvainībām” vēlējās paskaidrot jaunā operas valdes priekšsēdētāja Inese Eglīte un valdes locekle Daina Markova.

Ne Eglīte, ne Markova nevēlējās atklāt ne to, kurš operas darbinieks 2012. gadā iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojam paziņojumu par iepirkuma Nr. LNO 2012/26 rezultātiem, ne to, kurš darbinieks paziņojumu ar „uzlabotajiem” datiem iesniedzis tagad, ne arī to, ar ko tieši izskaidrojama atšķirība abos šajos paziņojumos minētajās summās.

Pati Pasternaka Pietiek ir apgalvojusi, ka pārējie finanšu līdzekļi – gandrīz 10 tūkstoši latu – no sākotnēji kā iepirkuma summas minētajiem 14,5 tūkstošiem latu esot iztērēti kostīmu izgatavošanai. Taču Iepirkumu uzraudzības biroja dati nerāda, ka par kostīmu izgatavošanu būtu noticis kaut vai formāls iepirkums.

Ne Eglīte, ne Markova nevēlējās atbildēt arī uz Pietiek jautājumiem saistībā ar šo dīvainību - kas tieši izgatavoja kostīmus A. Sigalovas baleta Otello iestudējumam, vai kostīmu izgatavošanai tika rīkots iepirkums, ja nē, tad kāpēc ne, bet, ja jā, tad kur var iepazīties ar publicētajiem iepirkuma rezultātiem?

Pietiek informējis, Pasternaka ir paziņojusi, ka patiesībā esot lietas kursā par aprakstīto „kļūdu”, taču viņa nevēloties, „lai darbinieka vārds, ja Jūs to noskaidrojat, parādās medijos”. Versijas par 14,5 tūkstošu latu iespējamo „neformālo sadalījumu” viņa nav komentējusi. 

Novērtē šo rakstu:

0
0