Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

14 500 latu - šī ir lielākā summa, kādu Latvijas Nacionālās operas kostīmu māksliniece Kristīne Pasternaka saņēmusi par kostīmu skiču un tehniskos zīmējumu radīšanu vienam iestudējumam. Kā rāda Iepirkumu uzraudzības biroja dati, nevienā no Pasternakas iegūtajiem operas pasūtījumiem viņai šajos "iepirkumos" nav bijis neviena paša konkurenta.

Šogad saskaņā ar šiem datiem Pasternakai tikuši divi operas pasūtījumi: iepirkumā, kura līguma oficiālais nosaukums bijis "LNO jauniestudējuma R.Štrausa operas Rožu kavalieris kostīmu māksliniece", viņa kā vienīgais pretendents tikusi pie līguma par 10 tūkstošiem eiro.

Tāpat šā gada augustā, jau ļogoties Nacionālās operas direktora Andreja Žagara krēslam, Pasternaka kā vienīgā pretendente iepirkumā tikusi pie vēl viena līguma - tā oficiālais nosaukums ir "Iestudējuma Operetes karuselis kostīmu māksliniece", bet līgumcena - 6653 eiro.

Salīdzinoši pagājušais gads Pasternakai operā ir bijis daudz ienesīgāks, rāda Iepirkumu uzraudzības biroja dati. Pērnajā decembrī noslēgtais līgums "Dž.Verdi operas jauniestudējuma Makbets kostīmu skiču un tehnisko zīmējumu radīšana" viņai ienesis 7100 latu.

Rekordcena gan bijusi citam iepirkumam, - tajā jau kārtējo reizi nav bijis neviena cita pretendenta, kā rezultātā uzdevumu "radīt kostīmu skices un tehniskos zīmējumus A.Sigalovas baleta iestudējumam Otello" Pasternaka uzņēmusies par 14 500 latu.

Savukārt "pēc LNO pasūtījuma radīt dekoratīvi lietišķās un noformētājas mākslas formā G.Doniceti operas Lucia di Lammermoor" vajadzībām kostīmu skices un tehniskos zīmējumus" Pasternaka - jau atkal kā vienīgā pretendente - bijusi gatava par 7058 latiem.

Jāpiebilst, ka saskaņā ar operas oficiālo informāciju nav tā, ka Pasternaka līdz šim tiktu piesaistīta tikai uz konkrētiem iestudējumiem, - patiesībā viņa ieņem Latvijas Nacionālās operas galvenās kostīmu mākslinieces amatu, līdz ar ko "uzvaras" formālajos iepirkumos ir bijušas tikai ievērojams papildu ienākums, ko nodrošināja līdzšinējā operas vadība.

Savukārt pati Pasternaka Pietiek apgalvo - ziņas par "rekordu", kas atrodamas Iepirkumu uzraudzības biroja datu bāzē, neesot precīzas: patiesībā viņas "honorārs par baletu Otello ir 4705 Ls bruto", savukārt 14 500 latu esot "konkrētā baleta visu kostīmu izmaksu budžets". 

Novērtē šo rakstu:

0
0