Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
?
12.12.2019. 22:26»
mednieks
nepļurksti, idiot, mednieki nevienam nedraud, to jau jūs, dabas draugi darat un tieši tādus kā tevi vajag izolēt
vēl tu kvekstēsi, bērnu pavedinātājs.
mednieks
12.12.2019. 22:04»
Toxedo
Kurā vietā es draudu kādu nogalināt
pārlasi savus komentārus, tu atklātā tekstā visiem medniekiem soli piespriest nāvessodu. Tie nav draudi? Visi skrīnšoti kopā ar iesniegumu ir iesniegti policijā, tā ka gaidi drīz klauvējienu pie durvīm. Vienreiz šai lietai ir jāpieliek punkts, citādi tas jau paliek par traku. Un iesniegumu būs daudz, jo tu, mēslu vabole, esi nokaitinājis ļoti daudz cilvēkus ar saviem draudiem. Man ir daudz draugu policijā, es parūpēšos, lai tevi ietupina, mērgli.
mednieks
12.12.2019. 18:27»
Toxedo
Tur jau tā lieta ka mednieki nav cilvēki, viņi savu cilvēcību zaudēja tiklīdz nogalināja pirmo nevainīgo dzīvnieku...
uzraksti savu vārdu un uzvārdu, slimais pajoliņ, lai varu uzrakstīt policijā iesniegumu par draudiem noslepkavot sabiedrības daļu, kura nodarbojas ar Latvijā likumīgu nodarbi - medībām. A, pareizi, es aizmirsu, ka tu esi anonīms pļūtīzeris, kurš nav spējīgs atbildēt par saviem šļupstiem
Toxedo
12.12.2019. 17:51Tur jau tā lieta ka mednieki nav cilvēki, viņi savu cilvēcību zaudēja tiklīdz nogalināja pirmo nevainīgo dzīvnieku.
Mednieki ir vienā kategorijā ar slepkavām, pedofiliem, zagļiem, komunistiem, nacistiem, rasistiem , teroristiem. Viņi sēj ļaunumu un slepkavo iedomātas ideoloģijas vārdā ka meža dzīvnieki ir ļauni, netīri un drauds un tāpēc viņi visi jānogalina.
mednieks
12.12.2019. 16:30»
Armands
tu, nožēlojamais kustoni, gribēji savu vīrietību sev apliecināt ar vistas nokaušanu? Pie killeru bābiešiem citādi nekotējies? Reālu gatavību iešaut lodi ribās cilvēkam tu saviem bērneļiem esi gatavs iemācīt caur vilcēnu un lūsēnu nogalināšanu? Tevi vienkārši ielikt būrī un izolēt no cilvēku sabiedrības...
nepļurksti, idiot, mednieki nevienam nedraud, to jau jūs, dabas draugi darat un tieši tādus kā tevi vajag izolēt.
aha
12.12.2019. 16:25»
Toxedo
Tev taisnība, vista un citi dzīvnieki ir nevainīgi tāpēc sirdsapziņa neļautu nokaut vai noslepkavot. Bet mednieki nav nevainīgi, mēs visi zinām kādus noziegumus viņi veic un tāpēc nebūtu problēmu. Tā ir elementāra psiholoģija. Es personīgi garantēju, ka tad kad mēs ar domubiedriem nonāksim pie varas...
toxedo, kur tad jūs ņemsiet tos sodītājus? Pašiem taču rociņas necelsies, jums jau nav dūšas pat dzīvnieku nokaut. Ievedīsiet no ārzemēm? Ja jau tu esi tāds varonis, pasaki kā tevi sauc un kur dzīvo? Jeb tikai anonīmi pļūtīt vari? Mēslu vabole tu esi ne sodītājs, noslauki puņķi un tad draudi. Interesanti, ka dabas aizstāvji ar asarām acīs aizstāv katru nomedīto dzīvnieciņu, bet tajā pašā laikā būtu ar mieru slaktēt cilvēkus. Varbūt kāds psihiatrs var pakomentēt šo fenomenu?
lauķim
12.12.2019. 16:15»
lauķis
Man pašam mājās ir aziātu pārītis,puika 85kg dzīvsvarā.Viņiem vilku bariņš ir neliela izklaide.Vilku gaļu gan neēd
varu saderēt ka tavs aziāts vilku pat sapnī nav redzējis. Muļķības tu vari iestāstīt kādam citam, bet es esmu dienējis Vidusāzijā un redzējis šos suņus darbībā un varu tevi apbēdināt, sunim pret vilku nav nekādu izredžu godīgā cīņā. Vairāki suņi pret vienu vilku un vēl iesaistoties ganam, tad jā. Tāpēc tur arī ganāmpulkus sargā suņu bari nevis pārītis suņu. Un tie suņi tur simtiem gadu tur sargā aitas un karo ar vilkiem, viņiem tas ir asinīs, bet tu te mēģini iestāstīt, ka no audzētavas paņemts suns, pagalmā uzaudzis, pēkšņi nu ir tāds vilkunāve. Nesmīdini. Ja muldi, tad muldi tā lai tev tic.
Priede
12.12.2019. 16:10»
mednieks
es varu garantēt ka tu ar saviem domubiedriem ne tikai pie varas nenonāksiet, bet pat no Tvaika ielas pagalma ārā netiksiet
tavējie "Bozhij oduvanchiki", kas šobrīd pie varas, stāvēs priekšā kā mūris ar mauzeriem un nelaidīs citus pie teikšanas? Švakas tavas garantijas.
?
12.12.2019. 16:03»
lauķis
Man pašam mājās ir aziātu pārītis,puika 85kg dzīvsvarā.Viņiem vilku bariņš ir neliela izklaide.Vilku gaļu gan neēd
Tad tu ar saviem suņiem arī esi vilku slepkava? Tu tak esi vēl ļaunāks par mednieku, jo nāve no lodes ir ātra, bet kas nabaga vilciņam jāizcieš, kad tavs vepris viņu plucina. Un par ko? Par to, ka vilks aitiņu sagribēja? Sodīt tevi vajag! Un tāds draņķis vēl uzdrošinās medniekus par slepkavām saukt.
mednieks
12.12.2019. 15:57»
Toxedo
Tev taisnība, vista un citi dzīvnieki ir nevainīgi tāpēc sirdsapziņa neļautu nokaut vai noslepkavot. Bet mednieki nav nevainīgi, mēs visi zinām kādus noziegumus viņi veic un tāpēc nebūtu problēmu. Tā ir elementāra psiholoģija. Es personīgi garantēju, ka tad kad mēs ar domubiedriem nonāksim pie varas...
es varu garantēt ka tu ar saviem domubiedriem ne tikai pie varas nenonāksiet, bet pat no Tvaika ielas pagalma ārā netiksiet.
sacenšas ar lūšu galvaskausiem
12.12.2019. 15:26Medību trofeju katalogs, 2018
LŪŠI
galvaskausu uzmērīšana
Rezultāti
34.Aldonis Arnavs - Sēlijas reģ. Zalves pag. (2016) lūša galvaskausa garums - 15,44 / galvaskausa platums 10,15 / Punkti - 25,59
35.Ingars Ūdris - Centrālvidzemes reģ. Inešu pag.(2016) lūša galvaskausa garums - 15,06 / galvaskausa platums - 10,47 / Punkti - 25,53
36.Valdis Višķers - Centrālvidzemes reģ. Nītaures pag.(2018) lūša galvaskausa garums - 14,96 / galvaskausa platums - 10,44 / Punkti - 25,40
37.Ričards Ozols - Ziemeļvidzemes reģ. Alojas pag.(2015) lūša galvaskausa garums - 14,88 / galvaskausa platums - 10,16 / Punkti - 25,04
38.Normunds Kveders- Sēlijas reģ. Gārsenes pag.(2017) lūša galvaskausa garums - 14,43 / galvaskausa platums - 10,32 / Punkti - 24,75
39.Kristaps Čibulis- Sēlijas reģ. Salas pag.(2018) lūša galvaskausa garums - 14,50 / galvaskausa platums - 9,98 / Punkti - 24,48
40.Edgars Buculāns- Sēlijas reģ. Viesītes pag.(2018) lūša galvaskausa garums - 14,35 / galvaskausa platums - 9,75 / Punkti - 24,10
41.Jānis Ivanovs- Sēlijas reģ. Gārsenes pag.(2012) lūša galvaskausa garums - 14,83 / galvaskausa platums - 9,59 / Punkti - 23,52
Sp
12.12.2019. 15:26Divaini un nesaprotami ka tik daudz agresijas naak no dzivnieku miiliem, vegetariesiem un citiem "Bozhij oduvanchikiem".
NĒ kolhozam!
12.12.2019. 14:23»
nu
izšaujiet klaiņojošos suņus gļēvie slepkavas
Arī klaiņojošie suņi ne pie kā nav vainīgi. Vainīgi ir lauku pāķi, kas pieraduši dzīvot kā padlaikos. Kā kolhozā. Vsjo naše, vsjo obščeje. Laižu suni vaļā kur gribu, kad un kā gribu. Nevis slepkavot suņus, bet pamatīgu sodu suņa saimniekam arī laukos. Tas ir risinājums.
lauķis
12.12.2019. 13:41»
lauķi
aizcietējums ir tev, vilku bars tavus vidusāziešus uzšķērdīs tāpat kā aitas, nevajag skatīties jūtūba klipus, kur bars vidusāziešu noķer un nokož mazu vilcēnu. Pieaugušam meža vilkam neviens Latvijā audzēts suns nav pretinieks
Man pašam mājās ir aziātu pārītis,puika 85kg dzīvsvarā.Viņiem vilku bariņš ir neliela izklaide.Vilku gaļu gan neēd.
Nevajag plātīties ar savu nezināšanu.
....
12.12.2019. 13:24»
Pandoras lāde LV, par ko ES brīnās
1) lūšu,vilku dzinējmedības
ES vairs jau nebrinās, jo ir sapratusi, ka Latvija ir krāpnieku valsts. Cīņā pret šādām noziedzīgām valstīm tikai sancijas, sankcijas, sankcijas var līdzēt.
Toxedo
12.12.2019. 13:01Tev taisnība, vista un citi dzīvnieki ir nevainīgi tāpēc sirdsapziņa neļautu nokaut vai noslepkavot. Bet mednieki nav nevainīgi, mēs visi zinām kādus noziegumus viņi veic un tāpēc nebūtu problēmu. Tā ir elementāra psiholoģija. Es personīgi garantēju, ka tad kad mēs ar domubiedriem nonāksim pie varas, tiks pieņemti likumi, kas ļaus sodīt ar nāvi visus medniekus.
Armands
12.12.2019. 13:00»
mednieks
interesanti, cik daudzi no tiem mutes brūķētājiem un vilku aizstāvjiem paši būtu reāli gatavi ielaist lodi ribās cilvēkam? Es varu saderēt ka neviens no jums nav spējīgs vistu nokaut, kur nu vēl cilvēku, tāpēc BEIDZIET DIRST, interneta varoņi. Klabināt tastatūru un padzīt nost sūdu mušas, kuras riņķo...
tu, nožēlojamais kustoni, gribēji savu vīrietību sev apliecināt ar vistas nokaušanu? Pie killeru bābiešiem citādi nekotējies? Reālu gatavību iešaut lodi ribās cilvēkam tu saviem bērneļiem esi gatavs iemācīt caur vilcēnu un lūsēnu nogalināšanu? Tevi vienkārši ielikt būrī un izolēt no cilvēku sabiedrības!
mednieks
12.12.2019. 12:19»
Toxedo
Lodi ribās ir jāsaņem medniekiem
interesanti, cik daudzi no tiem mutes brūķētājiem un vilku aizstāvjiem paši būtu reāli gatavi ielaist lodi ribās cilvēkam? Es varu saderēt ka neviens no jums nav spējīgs vistu nokaut, kur nu vēl cilvēku, tāpēc BEIDZIET DIRST, interneta varoņi. Klabināt tastatūru un padzīt nost sūdu mušas, kuras riņķo jums apkārt, tas ir tas, ko jūs varat izdarīt.
biznesam čušs
12.12.2019. 11:29Ja aizliegs lūšus šaut, visiem Baumaņa "nacoinālās kategorijas ekspertiem" un galvaskausu mērītājiem bizness kaput.
jā jā
12.12.2019. 10:38»
Toxedo
Visu ganāmpulku nokož klaiņojoši suņi, nevis vilki, vilki apēd tik cik vajag
atkal kaut kādi muļķīgi stereotipi no pasaku grāmatām, ka vilki apēdot cik vajag. Un tas ka zemnieks noslaktē savu ganāmpulku, nedod tiesības vilkam to darīt. Tas ir zemnieka bizness un iztikas līdzeklis. Vilkam nav jāķer aitas, ja viņš to dara, tad lode ribās.
lauķi
12.12.2019. 10:33»
lauķis
Pārītīm vidusāziešu nekādi elektriskie žogi nav vajadzīgi,strādā perfekti.Diemžēl lielai daļai ganāmpulku īpašnieku galvās aizcietējums
aizcietējums ir tev, vilku bars tavus vidusāziešus uzšķērdīs tāpat kā aitas, nevajag skatīties jūtūba klipus, kur bars vidusāziešu noķer un nokož mazu vilcēnu. Pieaugušam meža vilkam neviens Latvijā audzēts suns nav pretinieks
?
12.12.2019. 10:27»
ha,ha
Lūši iznīcina "..... briežus, stirnas, staltbriežu
Latvijā ģemzes? Ha ha ha..
Tā tas ir
12.12.2019. 07:39»
skaidrs
šis bizness iet roku rokā ar ieroču komersantu biznesu LV
valdība viņus atbalsta, piefinansē, un šie cilvēki nodarbojas ar šādu darbību. Tāda piebarota pseido spēku struktūra, kuru iespējams izmantot kādiem vajadzīgiem uzdevu. Un izskatās, ka mednieku kustību Latvijā grib izveidot kā tādas paramilitāras vienības kaut kādas, kā Ruandā kaut kas līdzīgs, kā “kazaku družīnas” Krievijā.
Laura
12.12.2019. 06:56Gribētos zināt, kāda atbildība par nodarīto sugai ir tai pašai Vides ministrijai un Dabas aizsardzības pārvaldei?
ha,ha
11.12.2019. 21:26»
maniakālā tieksme
būt svētākiem par Romas pāvestu...
Lūši iznīcina "..... briežus, stirnas, staltbriežu
mazuļus un ģemzes, kā arī mazākus dzīvniekus, kā zaķus, zivis, aitas,
kazas, tītarus, irbes, zosis un citus putnus." Slaktētājiem tad nebūs dzīvo mērķu, kur apmierināt savus instinktus???
Nu
11.12.2019. 21:19»
...
ar kādām tiesībām te kaut kāda biedrība kaut ko pieprasa? Tad jau es arī varu pieprasīt aizliegt visādas zaļo teroristu biedrības. Klausīties šito Notti ir sevi necienīt. Kad pieņēma grozījumus likumā, kas jauniešiem no 16 atļaus medīt, tad šī te madāma televīzijā bļāva, ka nu tik būs, jaunieši visus...
i deļ kam vajadzēja, un kam vajadzēja tos 16 gadus???
Edgars
11.12.2019. 19:17lūši atpalikušajā, korupētajā, nozagtajā valstī Latvijā tiek nogalināti prieka pēc
vilki ārprātīgas tumsonības, aprobežotības pataloģiska naida un mentālu problēmu pēc
vispār
11.12.2019. 17:21»
antons mikoss
Autorē! Mēs šajā vietnē esam divi vein...
par irbēm runājot - viņām ir kur glābties?Ir daudz pļavu, kas netiek kultivētas?Cīrulim?Cik daudz putnu LV var ligzdot pļavās, vai labībā, kur brauc 8m platumā kombains, vai traktors ar pļaujamo.Un mazie zaķēni?Mikos, labi zini, ka tas nav ne lūsis, ne vilks, ne lācis, kas izposta un nogalē irbes, zaķus, cīruļus un citus, kas ligzdo pļavās, labības laukos, bet gan cilvēks.Un tāpēc pēdējais laiks vismaz lūsi, vilku saglabāt, jo viņiem drīzumā tāpat nebūs kur ņemt barību.
lēmumus ministra vietā pieņem citi
11.12.2019. 14:49»
jo
meža resursa zagšana ir bizness LV un tā vadoņi ir zināmi
Zemkopības ministrijā, cik man ir bijusi darīšana ar ministriem, ministrs īsti neietekmē neko. Katrs ministrs var nākt ar savu redzējumu sākumā, bet drīz vien viņi visi runā vienādi. Tur ir, acīmredzot, citi, kas nosaka šīs ministrijas politiku.
Vai tas (spēcīgāks lobijs) ir organizācijām, vai paši ministrijas ierēdņi, vai varbūt uzņēmumi, bet, jā, ir, acīmredzot, citi, kas pieņem lēmumus ministra vietā.
(Viesturs Ķerus, vakardienas LTV1 raidījumā 1:1, 10.12.2019)
Edgars
11.12.2019. 13:43»
skaidrs
šis bizness iet roku rokā ar ieroču komersantu biznesu LV
Par saistīto nozari ieroču un munīcijas biznesu LV, kura ražošana nav tikusi īpaši labi pieskatīta LV, vislabāk zinātu pastāstīt J.Ādamsons no Saskaņas. Viņš parasti lepojas ar savām zināšanām.
lauķis
11.12.2019. 13:33»
jautājums
Kur un kad vilku bars tev noslaktējis visu ganāmpulku - konkrēti un kas tev liedzis uzlikt elektrisko žogu komplektā ar pārīti vidusāziešiem
Pārītīm vidusāziešu nekādi elektriskie žogi nav vajadzīgi,strādā perfekti.Diemžēl lielai daļai ganāmpulku īpašnieku galvās aizcietējums.
Par beibēm medniecēm neizteikšos ,katram sava karma,arī daudziem medniekiem.
Fantastiski!
11.12.2019. 13:04»
nu skaidrs
mums jasmaksā killeriem 10 000 EUR par katru lūsi, lai nācija saglabātu savus aizsargājamos dzīvniekus
mums no izklaides biznesa jāatpērk par 10 000 EUR gabalā viens lūsis, kas skaitās bezsaimnieka manta! Tas ir tas dīls?
Mikosam
11.12.2019. 12:48»
antons mikoss
Bezvārdu medniek! Tu esi bailigs kā zaķis. Tev ir vārds...
Baltirbe jeb teteris, kas ir Fazānu ģints pārstāvis, Mikos, Latvijā nav novērota jau labi sen,jo vienmēr ir bijis medību objekts, turklāt Latvijas klimats tai kļuvis arvien nelabvēlīgs.Nevaino vilkus un lūšus un nedzen kārtējo demagoģiju!
Toxedo
11.12.2019. 12:30»
mednieks
medī, lai paēstu? Un kad zemniekam vilku bars noslaktē visu ganāmpulku, tas ari ir lai paēstu? Beidziet spriest par dabu no pasaku grāmatām
Visu ganāmpulku nokož klaiņojoši suņi, nevis vilki, vilki apēd tik cik vajag.
Un komiski lasīt par rūpēm pret ganāmpulku kuru pēc vilnas nodīrāšanas noslaktēs pats zemnieks
Pandoras lāde LV, par ko ES brīnās
11.12.2019. 12:10»
lūšu un vilku dzinējmedības ES nav atļautas!
Tagad nav atļautas plēsēju dzinējmedības, jo Eiropas Savienībā vilks un lūsis ir gluži vai svēto kārtā. Tomēr mums ir Silavas zinātnieka Jāņa Ozoliņa pētījums, kas ar zinātniskiem datiem pierāda, ka meža dzīvnieku populācija valstī ir pārmērīga, un tas palīdz argumentēt medību prasības. (Jānis Bārs, ...
1) lūšu,vilku dzinējmedības
2) klusinātāji
3) nakts tēmekļi
antons mikoss
11.12.2019. 12:04»
mednieks
nefleitē, anton, Latvijā baltās irbes praktiski nedzīvo. Droši vien laukirbes redzēji
Bezvārdu medniek! Tu esi bailigs kā zaķis. Tev ir vārds?
Lasīt māki?
....Latvijā vēsturiski ir bijusi sastopama viena baltirbju ģints suga — baltirbe (Lagopus lagopus). Tā bija ļoti reta ligzdotāja, kas ligzdoja dažos Latvijas austrumu puses augstajos purvos.[3] Tomēr pēdējos gados Latvijā nav novērota un, iespējams, vairs nav sastopama.[4]....
antons mikoss
11.12.2019. 11:51»
nevajag melot
cīruļi katru gadu pavasarī atlido februāra beigās vai marta sākumā un izbraucot ārpus pilsētas var labi dzirdēt viņu pirmo dziesmu, ja dzirde pasliktinājusies, vajag izskalot sēra korķus no ausīm
Vēl viens anonīms dīvānā pirdējs! Meloja divreiz. Cīrulis ir tagad reti dzirdams salīdzinot ar to kas bija kādreiz .
Tu, dīvānā pirdēj, sevi pierādīji kā melīgu indivīdu gan par manu dzirdi, gan par cīruļiem.
Pilsētas, iemītnieks izbraucot no sava trušu būra, māca dabas cilvēku par stāvokli ar dabas daudzveidību. To es vēroju cauru dienu, visos gadu laikos.
skaidrs
11.12.2019. 11:47»
jo
meža resursa zagšana ir bizness LV un tā vadoņi ir zināmi
šis bizness iet roku rokā ar ieroču komersantu biznesu LV
lūšu un vilku dzinējmedības ES nav atļautas!
11.12.2019. 11:14Tagad nav atļautas plēsēju dzinējmedības, jo Eiropas Savienībā vilks un lūsis ir gluži vai svēto kārtā. Tomēr mums ir Silavas zinātnieka Jāņa Ozoliņa pētījums, kas ar zinātniskiem datiem pierāda, ka meža dzīvnieku populācija valstī ir pārmērīga, un tas palīdz argumentēt medību prasības. (Jānis Bārs, ZM Meža departamenta Meža resursu un medību nodaļas referents, LA, 3.08.2015)
nevajag melot
11.12.2019. 11:09»
antons mikoss
Autorē! Mēs šajā vietnē esam divi vein...
cīruļi katru gadu pavasarī atlido februāra beigās vai marta sākumā un izbraucot ārpus pilsētas var labi dzirdēt viņu pirmo dziesmu, ja dzirde pasliktinājusies, vajag izskalot sēra korķus no ausīm!
jo
11.12.2019. 11:01»
Tā ir, jo...
gan datos, kas patiesībā ir maigi izsakoties pievilkti aiz ausīm un atšķiras no iestādes iestādei, gan šo datu un problēmas pasniegšanā sabiedrībai notiek manipulācijas par labu medniekiem, kas LV ir biezā slāni
meža resursa zagšana ir bizness LV un tā vadoņi ir zināmi
jautājums
11.12.2019. 11:01»
mednieks
medī, lai paēstu? Un kad zemniekam vilku bars noslaktē visu ganāmpulku, tas ari ir lai paēstu? Beidziet spriest par dabu no pasaku grāmatām
Kur un kad vilku bars tev noslaktējis visu ganāmpulku - konkrēti un kas tev liedzis uzlikt elektrisko žogu komplektā ar pārīti vidusāziešiem?
atbilde
11.12.2019. 10:59»
mednieks
medī, lai paēstu? Un kad zemniekam vilku bars noslaktē visu ganāmpulku, tas ari ir lai paēstu? Beidziet spriest par dabu no pasaku grāmatām
beidz melot! pasaki savam "zemniekam", lai iedzen savu ganāmpulku kūtī uz nakti, ja žogam nav naudas un pašam slinkums sargāt vai jāsvin dzimšanas diena meitai, lai aiztaisa kūts durvis vismaz uz nakti savam ganāmpulkam, un galvenais, lai beidz melot
Tā ir, jo...
11.12.2019. 10:56»
...
Es kaut kā redzu milzīgas pretrunas...
gan datos, kas patiesībā ir maigi izsakoties pievilkti aiz ausīm un atšķiras no iestādes iestādei, gan šo datu un problēmas pasniegšanā sabiedrībai notiek manipulācijas par labu medniekiem, kas LV ir biezā slāni.
Pilsonis
11.12.2019. 10:52»
protams
tas kas nogalina dzīvniekus, ir mežonis, bet tas kurš rij gaļu, ko nogalinājis kāds cits, ir balts un pūkains. Divkoši jūs esat
Esmu bijis lopkautuvēs. Tas ir smags darbs, un tur cilvēki negūst baudu slepkavojot, vai neslepkavo baudas gūšanai
mednieks
11.12.2019. 10:44»
Toxedo
Genocīdu pret vilkiem un lūšiem var pielīdzināt holokaustam vai deportācijām
medī, lai paēstu? Un kad zemniekam vilku bars noslaktē visu ganāmpulku, tas ari ir lai paēstu? Beidziet spriest par dabu no pasaku grāmatām