Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā
NĀVE audiogrāmata

Pievienot komentāru

Lapas:    2   1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

veltījums autram Jānim Miezītim (2x)

21.02.2020. 13:52

»

raksta autors

Paldies par komentāru! Lai izteiktos maksimāli īsi, man daudz ko nācās atstāt ārpus raksta. Jūsu papildinājums ir būtisks. Taču daļēji arī diskutabls. Jūs pareizi atzīmējāt, ka nevar jaukt antropoloģijas jēdzienus ar politikas zinātnes jēdzieniem un tieši par to es arī VIENKĀRŠOTI runāju savā rakstā...


Labdien, Jāni. Savu viedokli es uzrakstīju un atkal rakstu ar lielu piespiešanos, jo saruna tīmeklī vairāk līdzinās "mēdīšanās politikai" t.i. mūdienu mēdiju politikai, kur tiek izslēgti / izsmieti pretēji viedokļi. Nav jēgas.

Jāni, ja jūs gribat saprast / apspriest apzīmējumu nozīmi, tad zināšanas nav noderīgas, ja tās nav pārvērstas saprašanā. Zināšana ir pareizais/nepareizais, kurpretī saprašana ļauj spriest par labo/ļauno.

Hermenuētika (Hermeneutics) ir atsevišķa filosofijas zinātne, kuras apgūšana ir starpdisciplināra (!). Tātad, nojēgumu tulkošana nav pakļauta vienai disciplīnai (!).
Tas attiecas arī uz nojēgumu "nācija." Nācija ir neizbeigāms valsts apzīmējums pēc 1648 Vestphāles līguma - iepretim impērijām. Eiropā -tas ir noteiktas kultūras apzīmējums.

No šejienes arī nāk anglo- amerikānisma un krievijas nepatika pret Eiropā dzimošo "nāciju," kura ir tiešs rezultāts "romaticisma" un "apgaismības" ideju pretstāvēšanai.

Proti, šodien filosofiski tā ir kontinentālās un analītiskās filosofijas pretstāvēšana (pastāvēt metafizikai kā morāles/vertību pamatam vai nepastāvēt!) ; likuma sistēmās - Romiešu likums vs vispārējais likums; politiskā socioloģija - Attēnu demokrātija (vara pieder tautai) vs Magna Carta "demokrātija" t.i. plutokrātija (vara pieder kārtai) - utt...

Piedodiet, bet nav patīkami šeit, bārstīt vērtības, nezinot kam tās tiek dotas... kā saka gudra paruna: nemācīt vīru, kurš ir mācāms - ir vīra pazaudēšana, kurpretī mācīt vīru, kurš nav mācāms - ir laika pazaudēšana. Gudrs cilvēks nepazaudēs ne vīru, ne laiku! Visu labu jums!

Atbildēt

Uldis

20.02.2020. 16:05

»

raksta autors

Manuprāt, es ļoti skaidri, runājot par pamtnozīmēm, savā rakstā esmu pateicis kas ir tauta un kas ir nācija. Kas ir valsts? Valsts ir politiska organizācija, kas balstoties uz pašas noteikto likumisko varu, nodrošina sabiedrības pārvaldi un esošās politiskās iekārtas pastāvēšanu noteiktā teritorijā. (...


Mīlestība uz savu tautu...

No raksta:
"Tātad tauta ir cilvēku kopība, ko raksturo kopīga valoda, kultūra, mentalitāte, reliģija un vēsture."

Kopīga valoda: nav (latgale, poļi, krievi, PSRS imigranti, līvi, pirms kara - ebreji, utt.)
Kopīga kultūra: nav (par spīti KM agoniskajiem mēģinājumiem)
Kopīga mentalitāte: ir
Kopīga reliģija: noteikti nav (ateisti, dažādu konfesiju Kristieši, pagāni)
Vēsture: noteikti nav pirms 13. gs., epizodiski ir pēc.

Labākajā gadījumā 2 no 5, jo valodas vienotība ātri vien pazustu bez valsts represijām, kaut vai latgaliešu dēļ. Pēc Jūsu paša definīcijas īsti nesanāk.

Mateja 12:25:
"25 Bet Jēzus, viņu domas nomanīdams, tiem sacīja: "Ikviena valsts, kurā iekšējs naids, aiziet bojā; un neviena pilsēta vai nams, kurā iekšējs naids, nevar pastāvēt."

Atbildēt

raksta autors

20.02.2020. 15:07

»

Uldis

Sakiet, kas ir tauta, kas ir nācija un kas ir valsts? Visas šeit lasāmās domstarpības izriet no tā kā katrs saprot šos jēdzienus...


Manuprāt, es ļoti skaidri, runājot par pamtnozīmēm, savā rakstā esmu pateicis kas ir tauta un kas ir nācija. Kas ir valsts? Valsts ir politiska organizācija, kas balstoties uz pašas noteikto likumisko varu, nodrošina sabiedrības pārvaldi un esošās politiskās iekārtas pastāvēšanu noteiktā teritorijā. (Valsts varas izdotie likumi var būt gan tiesiski, gan prettiesiski – cilvēku pamattiesības aizkaroši, netaisnīgi. Taču tikko tie iegūst likuma spēku, tie kļūst likumiski un šiem likumiem atbilstošā rīcība likumīga.) Tātad par nacionālu valsti var nosaukt tikai tādu valsti, kur valdošā vara pārstāv vienu konkrētu tautu, kurai tad ir tiesības saukties par nāciju. Tas nebūt nenozīmē, ka Latvijas kā nacionālas valsts valdībā var būt tikai un vienīgi latvieši. Tas nozīmē, ka valdībā esošajiem, neatkarīgi no tautības, ir profesionāli jāaizstāv un jāpārstāv tieši latviešu tautas intereses un vajadzības.
Kāds ir mūs vienojošās vērtības? Tā ir mīlestība uz savu tautu un Tēvzemi. Tās ir tās vērtības uz kurām balstās nacionālisma ideoloģija. Viss pārējais ir otršķirīgs. Piekrītu, ka problēmas saasinās, kad kopējās vērtības sairst. Tāpēc jau arī mīlestība uz savu tautu un Tēvzemi kā vērtība, no pasaules globalizētāju puses ļaužu prātos tiek irdināta visos iespējamos veidos – runās, rakstos, mākslas darbos… (Jēdzienu satura izmainīšana ir viens no šiem veidiem) Tā jau ir tā cīņa pret nacionālismu cilvēku apziņā.
Ja runājam par cittautiešu dzīvošanu Latvijā kā nacionālā valstī, tad nekāda diskriminācija vai šķēršļi šeit nepastāv, ja vien šie cittautieši nekaitē latviešu tautas nacionālajām interesēm vai necenšas savās rokās sagrābt politisko varu. Visas tās runas par cittautiešu interešu aizstāvību ir tukša demagoģija. Jebkura sveštautieša interesēs ir dzīvot stiprā, saliedētā valstī kas grib un spēj rūpēties par saviem iedzīvotājiem. Un maza nozīme ir tam, ka šī valsts nerunā viņa dzimtajā valodā. Bet, ja sveštautietim ir citas intereses, tad atliek krāmēt ceļa somu, nevis censties šeit ieviest savu kārtību, piemēram, mainīt valsts valodu.

Atbildēt

Atis Priedītis

20.02.2020. 14:52

»

Uldis

Kurš režīms uzrakstīs objektīvu vēsturi? Saglabājiet aculiecinieku atmiņas savā ģimenē. Man būs ko teikt saviem mazbērniem par šo laiku. Ceru, ka viņi manai spriestspējai uzticēsies vairāk, kā skolas un mediju propogandas "vēsturei". Iesaku Jums darīt tā pat


Man ir tāda dīvaina ideja. Varbūt beidzot ir jāatzīst, ka katram vēstures notikumam var būt vismaz divas interpretācijas. Un varbūt vajag oficiāli publicēt abas. Lai cilvēki paši izlemj, kurai versijai ticēt. Piemēram par Atmodu. Nr.1 - Viss bija ļoti skaisti, cēli, patriotiski un godīgi. Nr.2 - Nebija tika skaisti. Atmodu organizēja un vadīja ar VDK un kompartiju saistīti cilvēki, kuru mērķis bija palikt pie varas arī pēc Atmodas.

Atbildēt

Uldis

20.02.2020. 14:21

»

Atis Priedītis

Patiesu vēsturi var uzrakstīt tikai tad ja netiek iznīcināti un falsificēti dokumentāli pierādījumi. Un tiek dokumentētas aculiecinieku atmiņas. Pat tad ja tās ir pretrunā ar "ļoti slavenu" cilvēku atmiņām. Pie mums tas diemžēl, nenotiek. Ir čupas melīgu "stukaču" un "slaveno cilvēku" stāstu, kuri arī...


Kurš režīms uzrakstīs objektīvu vēsturi? Saglabājiet aculiecinieku atmiņas savā ģimenē. Man būs ko teikt saviem mazbērniem par šo laiku. Ceru, ka viņi manai spriestspējai uzticēsies vairāk, kā skolas un mediju propogandas "vēsturei". Iesaku Jums darīt tā pat.

Atbildēt

Atis Priedītis

20.02.2020. 13:51

»

Uldis

Piekrītu, bet šaubos, ka tas praktiski ir iespējams. Bet pati ideja par to, ka ir jābūt kādai "oficiālajai" vēsturei, kad kā Jūs minējāt, katrs pats var izdarīt secinājumus, ir apšaubāma...


Patiesu vēsturi var uzrakstīt tikai tad ja netiek iznīcināti un falsificēti dokumentāli pierādījumi. Un tiek dokumentētas aculiecinieku atmiņas. Pat tad ja tās ir pretrunā ar "ļoti slavenu" cilvēku atmiņām. Pie mums tas diemžēl, nenotiek. Ir čupas melīgu "stukaču" un "slaveno cilvēku" stāstu, kuri arī veido patreizējo "vēsturi". Tikai pēc gadiem 10 vai 20 oficiāli tika atzīts, ka mums atkal ir samelota vēsture.

Atbildēt

Uldis

20.02.2020. 12:44

»

Atis Priedītis

Vēsture nav jāpārraksta. Vēsture ir jāuzraksta no jauna, bez meliem un faktu falsificēšanām un dokumentu iznīcināšanām. Tad tā tiešām būs vēsture nevis sacerējumi par tematu - nu baigi smuka mums tā vēsture


Piekrītu, bet šaubos, ka tas praktiski ir iespējams. Bet pati ideja par to, ka ir jābūt kādai "oficiālajai" vēsturei, kad kā Jūs minējāt, katrs pats var izdarīt secinājumus, ir apšaubāma.

Vēl par godīgumu - problēma ir tajā, ka tas ir relatīvs jēdziens. Katrs ar to saprot kaut ko citu (protams, sev par labu). Piemēram, komunisti arī iestājās par godīgumu. Arī Napoleons un Hitlers.

Mūsu vēlēšanās visas partijas iestājas par godīgumu, neviens taču nav pret to? Bet katrs ar to saprot kaut ko citu. Vieni domā, ka ir godīgi konfiscēt caur nodokļiem, lai izdalītu citiem, citi domā, ka tas ir absolūti negodīgi.

Teiksim tā - godīgums nav pamatvērtība, tas izriet no katra indivīda vērtību sistēmas. Ja vairākums ir slinki skauģi, tad "godīgi" ir aptīrīt panākumus guvušos. Ja vairākums tic Dievam, tad godīgi ir ļaut katram bērniņam piedzimt, bet ja netic - nonāvēt bērniņu, ja vecākiem viņu šobrīd negribas.

Atbildēt

Atis Priedītis

20.02.2020. 12:23

»

Uldis

Salabot nevienu nevar. Var Kristīgi audzināt bērnus un uzmanīgi izvēlēties sievu. Tad vēl māca labs dzīves piemērs. Ati, nekrītiet bezcerībā! Tas paralizē...


Vēsture nav jāpārraksta. Vēsture ir jāuzraksta no jauna, bez meliem un faktu falsificēšanām un dokumentu iznīcināšanām. Tad tā tiešām būs vēsture nevis sacerējumi par tematu - nu baigi smuka mums tā vēsture.

Atbildēt

Uldis

20.02.2020. 12:18

»

Atis Priedītis

Pilnīgi veltīgas ir cerības kaut ko "salabot" mēģinot pareizāk definēt kas ir nācija, nacionāla valsts u.t.t. Kļūda ir jāmeklē pavisam citur. Diemžēl, to saprast neviens nevēlas. Es savos rakstiņos un komentāros šobrīd to mēģinu izstāstīt, bet pagaidām pilnīgi veltīgi


Salabot nevienu nevar. Var Kristīgi audzināt bērnus un uzmanīgi izvēlēties sievu. Tad vēl māca labs dzīves piemērs. Ati, nekrītiet bezcerībā! Tas paralizē.

Tomēr pārrakstīt vēsturi nav labi. Pat ne nacionālisma vārdā. Un par to es šeit atgādinu, jo lasa arī nenobrieduši prāti.

Atbildēt

Atis Priedītis

20.02.2020. 11:39

Pilnīgi veltīgas ir cerības kaut ko "salabot" mēģinot pareizāk definēt kas ir nācija, nacionāla valsts u.t.t. Kļūda ir jāmeklē pavisam citur. Diemžēl, to saprast neviens nevēlas. Es savos rakstiņos un komentāros šobrīd to mēģinu izstāstīt, bet pagaidām pilnīgi veltīgi.

Atbildēt

Uldis

20.02.2020. 11:26

»

raksta autors

Paldies par komentāru! Lai izteiktos maksimāli īsi, man daudz ko nācās atstāt ārpus raksta. Jūsu papildinājums ir būtisks. Taču daļēji arī diskutabls. Jūs pareizi atzīmējāt, ka nevar jaukt antropoloģijas jēdzienus ar politikas zinātnes jēdzieniem un tieši par to es arī VIENKĀRŠOTI runāju savā rakstā...


Sakiet, kas ir tauta, kas ir nācija un kas ir valsts? Visas šeit lasāmās domstarpības izriet no tā kā katrs saprot šos jēdzienus.

Jūs sākat no pozīcijas, ka nacionālisms ir labs līdzeklis pret globalizāciju. Varbūt tā arī ir. Tad paliek jautājums, vai ir iespējams pie mums? Ja skatāmies vēsturiski, tad atšķirīgā mums ir vairāk nekā kopīgā. Bet tad mēs varam skatīties uz to pašu ASV, kur cilvēki ir brīvprātīgi (atšķirībā no PSRS) vienojušies kopīgā vērtību sistēmā. To mēs varam mācīties. Vēl varam mācīties, ka problēmas saasinās, kad kopīgās vērtības sairst. Piemēram tagad ir apmēram puse uz pusi tradicionālajās judeo-kristīgajās konservatīvajās vērtībās dzīvojošo un sociālistu-marksistu piekritēju. Rezultātā sabiedrībā berzējas.

Kādas ir mūs vienojošās vērtībās? Ticība? Nebūs - lielākā daļa ir ateisti, atlikušie izmētāti pa dažādām savā starpā nedraudzīgām konfesijām. Tauta? Kāda tauta? Latgaļi?. Tad kas? Kā te kāds pieminēja, godīgums? Bet tas izriet no judeo-kristīgās vērtību sistēmas. Ja izraut tikai to un atmest visu pārējo, tad tas nestrādā. Gaidu turpinājumu Jūsu rakstam!


Atbildēt

raksta autors

20.02.2020. 10:12

»

veltījums autoram Jānim Miezītim

Jāni, paldies par rakstu. Šeit tālāk būs daži precizējumi jūsu redzējumam, lai noraidītu latviešu un Latvijas identitātes apzīmēšanu, sasaistot pretrunīgas nozīmes vārdus. Tādus kā, "dažādu tautību latvieši" vai arī lietojot liberālisma ideoloģijas izveidotus, neko neizsakošus apzīmējumus, tādus kā "...


Paldies par komentāru! Lai izteiktos maksimāli īsi, man daudz ko nācās atstāt ārpus raksta. Jūsu papildinājums ir būtisks. Taču daļēji arī diskutabls. Jūs pareizi atzīmējāt, ka nevar jaukt antropoloģijas jēdzienus ar politikas zinātnes jēdzieniem un tieši par to es arī VIENKĀRŠOTI runāju savā rakstā. Latviešu valodā ir vairāki tādi vārdi, kuriem dažādās jomās ir atšķirīga nozīme. Šādus vārdus sauc par homonīmiem. (Piemēram: spāre – kukainis un spāre jumta sastāvdaļa, mīkla kulinārijā un minamā mīkla folklorā.) Un lai neradītu jucekli, nevar rotaļāties ar šo vārdu nozīmi, nekritiski pārceļot to no vienas jomas otrā. Taču tālāk savā komentārā Jūs darāt tieši to, jo atzīstat antropoloģijā iedibinātā nācijas jēdziena satura pārcelšanu uz politikā lietotā “nācijas” kā politiskās struktūras jēdziena saturu. Tikko Jūs politikā nāciju definējat kā no dažādiem etnosiem sastāvošu (izņēmums “valstsnācija”), tā pilnībā savu nozīmi zaudē viss nacionālais, pārvēršoties par daudznacionālo, t.sk arī nacionālā kultūra un nacionālās kultūras vienotība ( ko jūs minējāt kā nācijas pastāvēšanas pamatpazīmi) . “Nacionālā” jēdziens pilnībā tiek atdalīts no piederības kādai vienai tautai un kļūst par kaut ko internacionālu. Un pati tauta kļūst par kaut ko, no dažādām tautībām (etnosiem) sastāvošu. PSRS tad bez aizķeršanās var nosaukt par nacionālu valsti. Arī nacionālisma ideoloģiju tad vairs nevar saukt par nacionālismu, bet par etnicismu. Identitāte pārvēršas par subjektivitāti, reāla piederība kādai tautai, par iedomātu piederību iedomātai kopībai u.t.t.. Vienvārdsakot, izveidojas globālistiem tik vajadzīgais juceklis ar kura palīdzību zombēt cilvēku prātus. Vai kāds brīnums, ka mūsdienās augstskolu beigušajiem nav īstas nojēgas par nacionālismu un nacionālo identitāti viņi uzskata par kaut ko līdzīgu piederībai kādam futbola vai hokeja fanu pulciņam. Tas tā pavisam īsi.

Atbildēt

Saprotu

20.02.2020. 01:13

Politiskā nācija varētu būt tie, kuri balso par vienu politisko spēku.

Atbildēt

?

19.02.2020. 22:20

»

antons mikosss

Tu melo! Tu apraksti nacismu


anton, tu esi krievu nacionālsists? kas tad krievus grib okupēt? tak ne jau mēs latvieši

Atbildēt

antons mikosss

19.02.2020. 18:59

»

Apmēram tā

Nacionālisms noniecina citas vai citu kultūru...


Tu melo! Tu apraksti nacismu!
Nacionālisms izceļ savu tautu. Aizstāv to no okupantiem un iznīcina tos.

Atbildēt

!

19.02.2020. 17:11

»

...

Atliek tikai noskaidrot kas bija romieši,un,vai bija tādi ka to mums pasniedz


Palasi grāmatu "Jūdu karš"! Tad vajadzētu saprast: Kas bija romieši un kas jūdi, kā arī viņu savstarpējās attiecības.

Atbildēt

!

19.02.2020. 15:50

»

...

Pareizi,lai gan par to sacerēšanas laiku var stipri diskutēt,tas lietas būtību nemaina.Būtiski ir kas to sacerēja.Lai gan izredzētie ar to pat lepojas.Pie minētā vēl var piemest tautu degradēšanu


Tie izredzētie var lepoties cik grib, bet bez romiešu atļaujas, neko nevarēja darīt. Kad romieši saprata, ka tas ir viņiem izdevīgi, tad arī kristietība strauji progresēja.

Atbildēt

...

19.02.2020. 15:33

»

!

Bībeli sacerēja Romas impērijas laikā, lai slēpjoties aiz kristietības pakļautu, izlaupītu, apliktu ar nodevām iekarotās tautas


Pareizi,lai gan par to sacerēšanas laiku var stipri diskutēt,tas lietas būtību nemaina.Būtiski ir kas to sacerēja.Lai gan izredzētie ar to pat lepojas.Pie minētā vēl var piemest tautu degradēšanu.

Atbildēt

!

19.02.2020. 15:22

»

...

Mīļie cilvēki,rūpīgāk iepazīstiet bībeli,tad arī sapratīsiet no kurienes nāk slepkavas, sadisti, pediņi,un ne tikai.Laikam lieki piebilst kas sacerēja bībeli


Bībeli sacerēja Romas impērijas laikā, lai slēpjoties aiz kristietības pakļautu, izlaupītu, apliktu ar nodevām iekarotās tautas.

Atbildēt

...

19.02.2020. 15:13

»

!

Pļūti vai nepļūti, bet slepkavas, sadisti, pediņi vairāk pieder amīšiem ne krievam


Mīļie cilvēki,rūpīgāk iepazīstiet bībeli,tad arī sapratīsiet no kurienes nāk slepkavas, sadisti, pediņi,un ne tikai.Laikam lieki piebilst kas sacerēja bībeli.

Atbildēt

Žulis

19.02.2020. 14:59

Man nepatīk, ka Fēlis,Edge kopā ar Grantiņu izplata nepareizu plurālistisko viedokli par latviešiem. Viņi melo, ka latvieši ir lielākais kauna traips pie Baltijas jūras. Tā nav patiesība! Patiesībā latvieši ir vislielākais kauna traips, ko es ar savu vemšanu internetā apstiprinu, kaldinu, iedziedu, ievemju, pietaisu un atdzesēju.

Atbildēt

Fēlis un Edge

19.02.2020. 14:53

»

Atis Priedītis

Protams, ka otkati un kukuļņemšana ir divpusējs process. Tas nav godīgs ne no vienas puses. Minēšu piemēru - kāds mans paziņa aizgāja no darba celtniecībā tikai tā iemesla dēļ, ka tieši viņa pienākums bija "uztaisīt" tos 10% otkata naudas. Tās bija fiktīvas algas, nepadarīti bet apmaksāti darbi u.t....


Nav ko muldēt! Latvieši neņem un neizspiež kukuļus! To dara tikai krievi. Latvieši ir pretīgi godīgi tārpi. Nav ko muldēt. Krievi, okupācija vainīga, ka latvieši ir pretīgi godīgi tārpi. Beidziet muldēt, Žuli un Ati bez bundzinieka slavas, ko atņēma čekisti krogā zem galda.

Atbildēt

Atis Priedītis

19.02.2020. 14:34

»

Uldis

Kāda katram sirds, tāda arī apziņa. Jūsu piemēri ir relatīvi. Dot otkatus ir godīgums? Dot kukuļus? Cik lielu algu var saņemt par nekā nedarīšanu? Kā Jūs definējat nekā nedarīšanu? Par cik lielu algu Jūs darīsiet to pašu darbu


Protams, ka otkati un kukuļņemšana ir divpusējs process. Tas nav godīgs ne no vienas puses. Minēšu piemēru - kāds mans paziņa aizgāja no darba celtniecībā tikai tā iemesla dēļ, ka tieši viņa pienākums bija "uztaisīt" tos 10% otkata naudas. Tās bija fiktīvas algas, nepadarīti bet apmaksāti darbi u.t.t. un tā daudzu gadu garumā. Beigās viņš to visu neizturēja un uzrakstīja atlūgumu. Protams, otkata naudu tālāk nodeva jau cits cilvēks. Skaidrs, ka par kaut kādu godīgumu šeit pat nav vērts runāt. Bet spriežot pēc tā ko "runā tauta" tas Latvijā notiek masveidīgi - otkatu un kukuļu izspiešana.

Atbildēt

to ESMAIJA

19.02.2020. 14:28

»

ESMAIJA

Jā, jā! Mēs sitīsim tos utainos... tā dziedāja dzintarieši - īstie patrioti - vēlēšanu naktī, kad iekļuva Saeimā...


"trauku lauskas, apķepušas no ārun iekšpuses ar ēdienu atliekām..."
--------------
Ne jau katreiz jūs, tā saucamie Darvina cilvēki, baltu cilšu apmetņu apkārtnē klaiņojošie maitēdāju un kanibālu cilšu īpatņi, tikāt klāt mūsu ēdienu atliekām.

Atbildēt

Uldis

19.02.2020. 14:25

»

Žulis

Galvenie pret latviešu nacionālismu vērstie demagoģijas virzieni pie šī raksta...


Labi, labi, tad kā Jūs saprotat latviešu nacionālismu? Kādas ir Jūsu atbildes šīm kritikām?

Atbildēt

to Žulis

19.02.2020. 14:16

»

Žulis

Galvenie pret latviešu nacionālismu vērstie demagoģijas virzieni pie šī raksta...


NA ir centriska latviska partija, kura vienkārši, atšķirībā no JV, JKP un Par, neatbalsta nelegāliem imigrantiem, WWII noziegumu mantiniekiem, dāvātās privilēģijas.
Ja tā būtu īsti nacionālistiska, čekas piesūtītais Bordāns ar iebetonētām kājām būtu Daugavas dzelmē.
Kādi nu šodien mums ir "nacionālisti", ar tādiem jādzīvo, jo citi ir daudz sliktāki, bet droši, Eiropas Nacistisko valstu savienība nav aiz kalniem un tad, ak vai, visiem latviešu un pārējo Eiropas tautu nīdējiem.

Atbildēt

Fēlis

19.02.2020. 14:07

»

Žulis

Galvenie pret latviešu nacionālismu vērstie demagoģijas virzieni pie šī raksta...


Tu esi malacis, Žuli! Garšīgi aptaisījies!

Atbildēt

Žulis

19.02.2020. 13:58

Galvenie pret latviešu nacionālismu vērstie demagoģijas virzieni pie šī raksta:
1) Apgalvot, ka tādas “īstas” latviešu tautas nemaz nav,
2) identificēt latviešu nacionālismu ar Dzintaru un viņa kompāniju, kas īstenībā ir nacionālistu lomas tēlojoši āksti,
3) šobrīd Latvijā valdošās, uz kapitālismu transformētās internacionālās padomju varas aprobežotību, dumjību, kašķīgumu un zagšanas kāri piedēvēt latviešu tautai un latviešu nacionālismam,
4) nacionālismam piedēvēt naidu pret citu tautību cilvēkiem un minēt to kā faktoru, kas savā starpā sanaido tautas,
5) apgalvot, ka ir iespējama kopība un vienotība starp tiem, kas šeit ieradušies kā okupanti un tiem, kuru tuviniekus okupācijas vara savulaik nogalināja, spīdzināja, uz gulāgu izsūtīja, kuru mājas un mantu savulaik nolaupīja. Apgalvot, ka ir iespējama kopība un vienotība starp latviešiem un latviešu tautas un latviešu valstiskuma ienaidniekiem,
6) visbeidzot, vienkārši lamāties un apsaukāties bez kādiem argumentiem un pamatojuma.

Atbildēt

!!!

19.02.2020. 13:52

»

?

Va tad Jūs nejaucat KF ar ASV


Pat ja neizprotamu iemeslu dēļ ASV kļūtu līdzīga absolūtam ļaunumam, slepkavu, sadistu un pederastu Krievijai, vienalga nebūtu saprātīgi pļūtīt pret ventilatoru.

Atbildēt

to Vaņa

19.02.2020. 13:49

»

Uldis

Vēlējos vēlreiz uzsvērt 19. gs. pagāniskā nacionālisma piekritējiem, ka atšķirībā no lietuviešiem vai igauņiem, nekad nav bijusi tāda etniskā "latviešu tauta". Vistuvākais, ko var pievilkt, ir latgaļi, kas jau sākot no 12. gs. pieņēma Kristību un palīdzēja krustnešiem kristīt citas pagānu tautas, tādās...


"ap 16. gs. dažādu tautību ļaudīm (tajā skaitā ziemeļniekiem, "vāciešiem", krieviem)"
----------------
16. gadsimtā jūs, planētas demogrāfisko piesārņojumu, Pēteris I vēl nebija izdomājis un tikai pirms 250 gadiem somu masons Lomonosovs jums radīja t.s. valodu. Līdz tam jūs bijāt dažādu etnosu varmācīgi pravoslavnutizēta un mongoloizēta vergu varza, kas līdz mūsdienām, pastiprinoties negatīvai selekcijai, esiet kļuvuši par zvērisku slepkavu ordu.
Mūsu valoda šodien nav tāda, kāda tā bija pirms 1000 vai 10 000 gadiem, tā gadsimtu gaitā ir transformējusies, līdzīgi citām valodām, bet pamats tai bija ielikts vēl pirms leduslaikmeta, atšķirībā no jūsu, mākslīgi veidotā atribūta, kuram par pamatu ņemta dienvidu slāvu baznīcas valodu, to papildinot ar baltu, som-ugru un tjurku vārdiem.
Ja tu zinātu savu vēsturi un tev būtu kaut kripatiņas cilvēcības palieku, tu padarītu sev galu un aizrautu līdzi maksimāli daudz savas sugas īpatņu.

Atbildēt

definīcija

19.02.2020. 13:40

Zemcilvēkam nav saprotams kas ir godīgums,viņam vajadzīga definīcija,bet ne jēga.

Atbildēt

Uldis

19.02.2020. 13:20

»

Atis Priedītis

Manuprāt, cilvēki, kuriem ir sirdsapziņa, saprot, kas ir godīgums. Ņemt kukuļus vai izspiest otkatus, nav godīgums. Un attaisnot sevi ar "bet tā dara visi" arī nav godīgums. Šādu sarakstu varētu turpināt gandrīz bezgalīgi. Piemēram, saņemt darba algu virs 10 000 Eiro mēnesī, nedarot gandrīz neko, arī...


Kāda katram sirds, tāda arī apziņa. Jūsu piemēri ir relatīvi. Dot otkatus ir godīgums? Dot kukuļus? Cik lielu algu var saņemt par nekā nedarīšanu? Kā Jūs definējat nekā nedarīšanu? Par cik lielu algu Jūs darīsiet to pašu darbu?

Atbildēt

Atis Priedītis

19.02.2020. 12:56

»

Uldis

Definējiet godīgumu


Manuprāt, cilvēki, kuriem ir sirdsapziņa, saprot, kas ir godīgums. Ņemt kukuļus vai izspiest otkatus, nav godīgums. Un attaisnot sevi ar "bet tā dara visi" arī nav godīgums. Šādu sarakstu varētu turpināt gandrīz bezgalīgi. Piemēram, saņemt darba algu virs 10 000 Eiro mēnesī, nedarot gandrīz neko, arī nav godīgums. Diemžēl, tā ir mūsu ikdiena.

Atbildēt

Uldis

19.02.2020. 12:45

»

lauķis

Kādreiz teica taisns,teica vīrs un vārds.Godīgums nav jādefinē,vai nu taisns vai līks,pa vidu nekā nav,senāk teica drņķis


Jūs nupat visus tos, kas nepiekrīt jēdzienam, kuru pat pats nevarat definēt, nosaucāt par zemcilvēkiem. Varbūt tomēr pacentīsieties definēt?

Atbildēt

lauķis

19.02.2020. 12:34

»

Uldis

Definējiet godīgumu


Kādreiz teica taisns,teica vīrs un vārds.Godīgums nav jādefinē,vai nu taisns vai līks,pa vidu nekā nav,senāk teica drņķis.

Atbildēt

Uldis

19.02.2020. 11:45

»

Nesapratu

Ja 13. gadsimta pieminējums bija vērsts uz to, lai norādītu, ka tautas un nācijas ir vien vēsturiski ierobežotā laikā pastāvošas parādības, ka tās nav Dieva iedibinātas un, tātad, var gan tapt, gan zust, to katrs puslīdz saprātīgs cilvēks pats labi apzinās. Tomēr tas nenozīmē, ka tautām un nācijām tieši...


Vēlējos vēlreiz uzsvērt 19. gs. pagāniskā nacionālisma piekritējiem, ka atšķirībā no lietuviešiem vai igauņiem, nekad nav bijusi tāda etniskā "latviešu tauta". Vistuvākais, ko var pievilkt, ir latgaļi, kas jau sākot no 12. gs. pieņēma Kristību un palīdzēja krustnešiem kristīt citas pagānu tautas, tādās kā kuršus, zemgaļus, līvus, igauņus. Starp citu, šīs sīktautas karoja savā starpā. Latviešu valoda konverģējās ap 16. gs. dažādu tautību ļaudīm (tajā skaitā ziemeļniekiem, "vāciešiem", krieviem) pamazām sajaucoties kopā gan brīvprātīga, gan, bieži vien, arī piespiedu kārtā. Paralēles ar ASV ir būtiskas. Runāsim godīgi par savu vēsturi.

Atbildēt

ESMAIJA

19.02.2020. 11:10

»

dziesmas vārdi

Stāv utains kri-s pie Daugavas, grauž semečkas, spļauj ļemečkas,,,,tev fufaikā blusas, bet man par to prieks


Jā, jā! Mēs sitīsim tos utainos... tā dziedāja dzintarieši - īstie patrioti - vēlēšanu naktī, kad iekļuva Saeimā...
Man skumji visu šo lasot. Tāpat skumji ik dienu presē saskaroties ar citu tautu nīcināšanu, ar rīdīšanu pret. Un vienmēr skan tas stāsts par sēmuškām...it kā latvieši jau izsenis nav uzskatīti par ne visi tīrīgiem - to atklāj arī izrakumos atrastās lietas - trauku lauskas, apķepušas no ārun iekšpuses ar ēdienu atliekām... Bez tam - cik īstenu latviešu starp šeit dzīvojošiem ir? Es sliecos domāt - ja vispār ir, tad gaužām maz. Te viens raksta par x stundu. Manuprāt, tādas nebūs, ja visi šeit dzīvojošie viens otrā visupirms redzēs cilvēku. un blusas pameklēs savā kažokā. Īpaši to es iesaku dzintariešiem, lai savu patriotismu neapzeltī ar citu tautu nicināšanu! Tas vienkārši ir cilvēka - nemaz nerunājot par politiķa, necienīga rīcība!

Atbildēt

Sergejs

19.02.2020. 10:57

»

Atis Priedītis

Nav runa par konkrētiem cilvēkiem, ir runa par principu. Jēdziens GODĪGUMS ir zināms un saprotams visiem, neatkarīgi no tautības. Kā šo jēdzienu saprot konkrēti katrs cilvēks, jau ir cits jautājums. Vieniem lielas, ka "gudra zagšana" arī ir godīgums, citiem, ka tā ir vienkārši zagšana...


Bet, draugs, kā Tu vari virzīt principu bez principa piemēra - cilvēka? Es to nevarētu, jo man katrs princips ir konkrēts. Piemēram, princips nemīlēt stulbeņus man konkrēti ir nemīlēt latviešu stulbeņus Saulkrastos. Te pie mums ir ļoti stulbi latvieši. Princips bez konkrēta stulbeņa ir demagoģija. Vai Tu, draugs, tam piekrīti, jo esi, kā saožu, domājošs latvietis uz vienu pusi.

Atbildēt

Atis Priedītis

19.02.2020. 10:34

»

Sergejs

Vai Tu meklē kopīgo arī ar latviešu ārlietu ministru, Kaimiņa kungu, Pavļuta kungu, Pūces kungu, Putna kungu, Urbanoviča kungu un Levitsa kungu


Nav runa par konkrētiem cilvēkiem, ir runa par principu. Jēdziens GODĪGUMS ir zināms un saprotams visiem, neatkarīgi no tautības. Kā šo jēdzienu saprot konkrēti katrs cilvēks, jau ir cits jautājums. Vieniem lielas, ka "gudra zagšana" arī ir godīgums, citiem, ka tā ir vienkārši zagšana.

Atbildēt

Tieši tā

19.02.2020. 10:28

»

pilnīgi piekrītu

Mums visiem ir kopīgs mērķis, notīrīt no pasaules kartes Krievijas slepkavu, sadistu, alkašu un pederastu imperasķiju ar visiem tās smirdīgiem simboliem un atribūtiem


nacionalistiem primārais ir naids, viss pārējais pakārtots, lai naidu paslēptu. Bieži neizdodas.
pseidonacionālisti savu politiku balsta uz naidu, bet tur viņiem primārais ir zagt, lai pašiem labi dzīvot uz pārējo muļķu rēķina

Atbildēt

Sergejs

19.02.2020. 10:22

»

Atis Priedītis

Ja Tu būtu palasījis manus rakstus un komentārus tad būtu ievērojis, ka tajos nav nicinājuma un naida pret citu tautību cilvēkiem. Es meklēju kopīgo, nevis to kas sanaido


Vai Tu meklē kopīgo arī ar latviešu ārlietu ministru, Kaimiņa kungu, Pavļuta kungu, Pūces kungu, Putna kungu, Urbanoviča kungu un Levitsa kungu?

Atbildēt

Atis Priedītis

19.02.2020. 10:14

»

Sergejs

Kā tu domā, kungs? Vai latvieši ir truli prātā no dzimšanas jeb mēs krievi esam vainīgi, ka latvieši ir truli prātā


Ja Tu būtu palasījis manus rakstus un komentārus tad būtu ievērojis, ka tajos nav nicinājuma un naida pret citu tautību cilvēkiem. Es meklēju kopīgo, nevis to kas sanaido.

Atbildēt

Lapas:    2   1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Indivīda rīcība un „valsts stāvoklis”

FotoIndivīdam ir jānodala lēmumi par savu dzīvi no “valsts stāvokļa”. Savā personīgajā dzīvē ir jārīkojas tā, it kā valstī nekas pašam par labu nemainīsies. Runājot par konkrētu indivīdu ar vārdu un uzvārdu, valstij nav tieša uzdevuma nodrošināt viņam vēlamu dzīvesveidu, nodarbošanos vai jebkādus citus vēlamus apstākļus.
Lasīt visu...

3

Kamēr slimnīcas valdes priekšsēdētājs saņem 8500 eiro mēnesī, negausīgie ārsti prasa 7500!

FotoVakar Latvijas Televīzijas raidījumā “Panorāma” tika parādīts korespondentes Zandas Ozolas-Balodes sižets “Onkoloģijas centrā darbu gatavi pamest trīs vadošie LOR ārsti; apdraudēta nodaļas pastāvēšana”, kurā neobjektīvi un nepilnīgi atainota situācija saistībā par trīs stacionāra “Latvijas Onkoloģijas centrs” LOR ārstu iesniegtajiem atlūgumiem un to iesniegšanas patiesajiem iemesliem. Pēc sižeta noskatīšanās rodas priekšstats, ka runa ir vien par pāris simtiem eiro algas pielikumu un ilgstošu atpalicību apgādē ar jaunākajām medicīnas tehnoloģijām un instrumentiem. Tas neatbilst patiesībai!
Lasīt visu...

10

Latvija nekad nebūs bagāta, ja...

FotoPie mums šovakar ir divas spāņu ģimenes ar bērniem. Parasts vakars ar bērnu spēlēm, ēst gatavošanu un sarunām. Mums viss sanāks, mēs integrēsimies. Un tad sapratu, ka man šis jāpasaka. Latvija nekad nebūs bagāta, ja Latvijā tiks ienīsti cilvēki.
Lasīt visu...

21

Ausīs arī mūsu saule

FotoMotoklubs „Dieva suņi” 20. novembrī savā Twitter kontā publicēja tvītu ”Tā saucamais “urā patriotisms” ir pretīgs ar to, ka viņš balstās un mītiem, puspatiesībām un meliem, kas ļoti kropļo cilvēkiem realitātes apziņu. “Latvieši ir stipra tauta”, ar ko stipra? Ar to, ka okupekļus jauc 2022.g.,nevis 1991.g., vai 2014.g.(Krimas aneksija). Stipra?”. Tvīta saturs noteikti kādā radīja aizvainojumu un pārdomas. Vai abus.
Lasīt visu...

21

Ekonomikas ministrei un valdības vadītājam jāuzņemas politiska atbildība par situāciju enerģētikā

FotoValdības rīcība sakarā ar AS "Sadales tīkli" regulatoram iesniegto jauno tarifu projektu ir bezatbildīga, un publiskie paziņojumi atgādina zināmo manipulācijas metodi par "labo policistu" un "slikto policistu".
Lasīt visu...

21

Lūk, cik enerģiski mēs skaldām matus

FotoBiedrība “Latvijas Mediju ētikas padome” (LMĒP), kas apvieno 44 mediju asociācijas un individuālus medijus, triju gadu laikā ir sniegusi atbildes vairāk nekā 150 iesniegumiem no iedzīvotājiem un organizācijām par iespējamiem mediju ētikas pārkāpumiem un 51 gadījumā sagatavojusi detalizētu izvērtējumu sūdzībai un atzinumu.
Lasīt visu...

21

Apbrīnoju Pučes profesionalitāti, ar kādu viņš atmasko Raini

FotoArmands Puče „Ar baltiem cimdiem”. Izcils eksemplārs. Apbrīnoju Pučes profesionalitāti, ar kādu viņš atmasko Raini. Klauzula viena - jebkuras šaubas tiek tulkotas pa sliktu apsūdzētājam. Ar frāzēm –" varētu likties", "varētu secināt", " izskatās ka", "varētu bažīgi iztēloties, ka".
Lasīt visu...

21

Sports visa mūža garumā ir veselības pamats

FotoLaika sprīdis, kad politiķi cenšas izveidot valdību, ir vienīgā iespēja viņiem iedvest, ka valsts nav sadalāma 15 nozaru klucīšos (ministrijās), kas katra atbild par savu jomu, nekad neinteresējas par citas ministrijas esamību, bet ja saņem kādu  citas ministrijas sastādītu likumprojektu, Ministru kabineta noteikumus vai mazāk svarīgu dokumentu, tad šo rakstu darbu nīdē laukā vai vismaz piesārņo ar tik  daudz birokrātiskām prasībām, ka jaunievedumam ir tikai bremzes iedaba. 
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

"Sadales tīkla" tarifu celšana kā slēpts nodoklis graus iedzīvotāju un uzņēmēju maksātspēju

Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas deputāti aicina nepieļaut krasu elektroenerģijas pārvades tarifa...

Foto

Džeks, kurš pieliek mūli kā mērkaķis, ir patriots?

Labrīt. “Patriotu nedēļa” ar citas valsts karodziņiem Lāčplēša dienā un citu valstu tankiem 18. novembrī krastmalā ir galā,...

Foto

Paziņojums par enerģētisko situāciju valstī

Neraugoties uz veiktajiem pasākumiem, lai kompensētu apkures un elektroenerģijas izmaksas mājsaimniecībām, par oktobri saņemtie rēķini, salīdzinot ar iepriekšējo apkures sezonu, ir...

Foto

Par cilvēka nemirstību, kas ir medicīnas nesasniedzamais mērķis

Laika ass ir nežēlīga nākotnes pāreja pagātnē. Cilvēks alkst uzzināt nākotni, parasti viņš interesējas par nākotni savas prognozējamās...

Foto

Prātojums par diagonālēm

Pagājusī nedēļa uzrādīja zināmu bremzēšanos valdības veidošanas gaitā. Lai arī premjerkandidātam pagaidām nav Satversmes 56. panta kārtībā izsniegta aicinājuma uz Ministru kabineta sastādīšanu, uzvedās...

Foto

Prezidenta uzdevums ir izvirzīt premjera amata kandidātu, nevis norādīt partijām, ko tām darīt

Valdības veidošanas sarunas nevedas. “Jaunās vienotības” valdes priekšsēdētājs Krišjānis Kariņš par šo procesu...

Foto

Noticiet man - es tagad lasu Satversmi kā pilsonis

Valsts ir nācijas mājas, bet tās pamatlikums Latvijai – Satversme – ietver nācijas kopdzīves būtiskākos noteikumus, balstītus kopīgās vērtībās,...

Foto

Prezidents Egils ir jocīgs un galīgi neciena ģimenes vērtības un tradīcijas

Kad tad atkal ir noticis. Un ar Egilu un viņa kanceleju notiek. Čalis ar savu...

Foto

Valsts ir slikta, cilvēki ir slikti, pensionāri ir slikti, vēlētāji ir slikti, Lāčplēša diena ir slikta, es gan esmu lielisks

Šis būs personisks ieraksts. Un neapvainojieties....

Foto

Antropoloģisks pētījums

Vai atceramies sabiedrībā pazīstamos indivīdus, kuri saviem uzvārdiem lika prievārdus ar mērķi panākt aristokrātisku skanējumu? Visi ņirgājās par Fon Kalmanoviču un De Vaškeviču, turpretim...

Foto

Liberālās demokrātijas apdraudētība kā tās leģitimitātes pamats

Ir viena uzskatu pārbaude, kas būtu jāveic ar sevi katram pilsoniski aktīvam cilvēkam. Tātad jums — šīs slejas lasītājam...

Foto

Kas Pīlēnam deva tautas mandātu veidot valdību? Kurš? Pareizi, neviens!

Sākšu ar jautājumu. Vai man vienīgajam šķiet, ka kaut kas nav kārtībā ar zaļo bildi, nu...

Foto

Mēs visu ļoti rūpīgi rečekojām un noskaidrojām, ka Bārbijas Kens nav stāvoklī, - ziedojiet mums naudu, lai mēs varam turpināt!

Jūnija vidū konservatīvi noskaņotā humora vietne...

Foto

Žetonu piešķiršanas kārtība

Šodien “Neatkarīgajā” Elitas Veidemanes un Rolanda Pētersona intervija ar Valsts prezidentu Egilu Levitu. Tā nav tipiskā draudzīgā intervija, kur ilgā sarunā norunātais sakompilēts...

Foto

Viņš NEKAD nebūs mans prezidents

Egils ir atmodies no letarģiskā miega. Sveicot 14.Saeimu, viņš uzkāpa kancelē un zibeņoja....

Foto

Tikai nesmejieties skaļi, es došu dažus padomus par veselības aprūpi

Kustība "Par!" Veselības ministrijas politiskajā vadībā bijusi visus četrus 13. Saeimas sasaukuma gadus - divus gadus Ilze Viņķele, divus - es. Esam...

Foto

Beidzot ir gala lēmums saistībā ar manu autoavāriju

Šā gada 1. maija traģiskā avārija zibenīgi pārpildīja interneta ziņu portālus, un sociālie tīkli jau izdarīja tūlītēju spriedumu,...

Foto

Mēs labprāt ierasti neliktos ne zinis, bet diemžēl šoreiz mums jāimitē ieinteresētība

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) piektdien, 4. novembrī, ir pieprasījusi VSIA “Latvijas Televīzija”...

Foto

Štrunts par algām, īstā problēma ir tā, ka izglītības jomā ir iestājusies pieklājības un cieņpilnas attieksmes krīze

Pieklājība un cieņpilna attieksme ir jebkuru attiecību pamatā. Taču...

Foto

Pasaulē piešķir Darvina balvu, Latvijas politikā – Levita medaļu

Pēc ziņas, ka četriem ļoti jau nu šaubīgas raudzes 13. Saeimas deputātiem piešķirta Egila Levita vārdā nosauktā...

Foto

Kā lordu sarunas varētu patīrīt Latvijas tirgu

Nesen bija pirmā reize, kad izdevās personīgi satikt un iepazīties ar kādu lordu, turklāt – ar diviem vienā vakarā....

Foto

Vai kūdra var izglābt Latviju?

Šķiet, tikai retais nebūs pamanījis zemestrīci, kas pēdējā gada laikā ir satricinājusi energoresursu tirgu. Lai mazinātu iespējamās enerģētiskās krīzes ietekmi, ne...

Foto

Slimot nav rožu dārzs, jo īpaši slimnīcā

Slimot nav rožu dārzs. Tas ir fakts. Taču, nokļūšana slimnīcā var pārvērsties par krietni nepatīkamāku pieredzi, kas neaprobežojas ar...

Foto

Jaunākiem iekšlietu sistēmas darbiniekiem ļaus nesportot un pieņemties svarā

Plašākam lasītāju lokam paslīdēja garām kāda satraucoša ziņa – 18. oktobrī Ministru kabinets atbalstīja noteikumu projektu "Grozījumi...

Foto

Ja tagad izrādās, ka pie varas ir tikai partijas (1,4% vēlētāju), tad steigšus jāatkāpjas no senā principa, ka tautas vietniekam ir plašas pilnvaras

[1.] Biedrība “Atvērtās...

Foto

Latvijai ir vajadzīgs Roberts Fūrmanis. Vairāk nekā "progresisti"

„Tagad es jums pateikšu, kas notiks tālāk. Sarūsējusi fašistu kaska uz bērza krusta – tas ir viss, ko...

Foto

Pirmo reizi jaunlaiku vēsturē “sabiedriskie” jeb valsts mediji ir nostājušies pret tautas vairākumu

Operācijas Mindfuck vietējā kontekstā: šobrīd Latvijā ir iestājusies unikāla situācija: pirmo reizi jaunlaiku vēsturē “sabiedriskie”...