Kad patiesība grauž acis, jeb kā ASV un britu nodokļu maksātāji nodrošināja PSRS uzvaru „lielajā tēvijas karā”
Jānis Mākoņkalns14.05.2020.
Komentāri (0)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
anonīms
15.05.2020. 15:24»
Ex-seržants
Hei anonīmais, ka tur būs ar to manu kara noziegumu attaisnošanu? Vai būsi kaut ko saracis, vai tomēr būs jāpiekrīt , ka esi muldoņa un demagogs
Gribi teikt, ka Hirosimas bombardēšana nebija kara noziegums? Un Drēzdene arī nebija? Ja pilsētā daudz mierīgo iedzīvotāju, tad var viņus ar degbumbām nosvilināt. ES krievus neaizstāvu. Par Brestu nezinu, kā tur patiesībā bija, bet pirms 2.pasaules kara nekādu draugu nebija. Slēdza visi viens pret otru slepenas vienošanās, gatavojās karam un kas vien varēja, grāba bez kautrēšanās cita teritorijas. Redzot kā visu acu priekšā sadalīja Čehoslovākiju, var izskaidrot, kāpēc Ulmanis un Munters izdomāja nepretoties PSRS. Tagad ASV visu vainu grib vienkāršoti novelt tikai uz Hitleru un PSRS. Notiek melna propaganda.
Ex-seržants
15.05.2020. 15:10Pasen atpakaļ publicēju PIETIEK savu rakstu par M-B paktu un kara sākumu. Ja kādam vajag atsvaidzinat atmiņu, tad šeit būs links-
https://www.pietiek.com/raksti/ka_sakas_kars,_jeb_molotova_-_ribentropa_pakts_tris_dienu_hronika
tikai nevajag
15.05.2020. 15:07»
anonīms
Bet Polijas tanki Silēzijā tomēr bija! Polijai bija pretenzijas arī pret Lietuvu un Latviju. Būtu iespēja, iebruktu arī Latgalē, lai to pievienotu atpakaļ kā vēsturisku Polijas teritoriju 1778.gada robežās kā Pilsudskis gribēja. Bet par to parādi krievi saka, ka viņi tikai skaitījās, kā vācieši Brestā...
Tiem kam patīk makaroni, kopējā PSRS - Trešā Reiha parāde:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/Bundesarchiv_Bild_101I-121-0012-30%2C_Polen%2C_deutsch-sowjetische_Siegesparade%2C_Panzer.jpg
PS Stāstot, ka sovaki un friči gāja arī kopējā pirtī.
Polija bija iebrukusi Latgalē un bija visas iespējas to teritoriju paturēt, bet noslēgto līgumu rezultātā Polija no šīm teritorijām atteicās par labu Latvijai.
Tikai nevajag te ļaļaļa par Daugavpili - Krievija pati vainīga, ka noslēdza līgumus, kurās pati atsakās no pretenzijām uz Ukrainas teritorijām un vēl garantē, ka tā aizsargās Ukrainu no sabrukšanas(reti kurai valstij ir tādi līgumi ar garantiem). Vienīgais veids kā atbrīvoties no šī līguma būtu piedalīties kādā konfliktā Ukrainas pusē un to zaudēt.
Ex-seržants
15.05.2020. 15:02»
anonīms
Lēmumu par Japānas kodolbumbošanu ASV pieņēma ņemot vērā japāņu fanātisko pretošanos un ASV zaudējumus kaujā par Okinavu. Apsverot iespējamos turpmākos zaudējumus arī tika pieņemts šis lēmums...
Hei anonīmais, ka tur būs ar to manu kara noziegumu attaisnošanu? Vai būsi kaut ko saracis, vai tomēr būs jāpiekrīt , ka esi muldoņa un demagogs.
Ex-seržants
15.05.2020. 15:00»
anonīms
Bet Polijas tanki Silēzijā tomēr bija! Polijai bija pretenzijas arī pret Lietuvu un Latviju. Būtu iespēja, iebruktu arī Latgalē, lai to pievienotu atpakaļ kā vēsturisku Polijas teritoriju 1778.gada robežās kā Pilsudskis gribēja. Bet par to parādi krievi saka, ka viņi tikai skaitījās, kā vācieši Brestā...
Par to maršēšānu Brestā šeit būs links-
https://youtu.be/S6gg1z5DovI
Ja vajag vairāk tad ieguglē-
совместный парад в бресте 1939 год
Gan jau savējos atpazīsi.
anonīms
15.05.2020. 14:53»
slepenie protokoli
Slepenie protokoli bija tikai Vācijai un PSRS
Kas to var zināt! Tāpēc jau tie bija slepeni, lai citi nezinātu. Par Munteru krievi izteicās ļoti nicīgi. Viņš uzskatījis, ka ir pats viltīgākais. Beigās tādi kā viņš pārkombinējās. Domā, ka krieviem patika, ka Munters noslēdza ar Riebentropu neuzbrukšanas līgumu un apsolīja, ka kara gadījumā Latvija būs kopā ar vāciešiem pret krieviem? Krievi beigās Latvijai par to atspēlējās.
anonīms
15.05.2020. 14:42»
tikai nevajag
Kopējas parādes poļiem un vāciešiem nebija, bet toties tāda bija vāciešiem un sovetiem...
Bet Polijas tanki Silēzijā tomēr bija! Polijai bija pretenzijas arī pret Lietuvu un Latviju. Būtu iespēja, iebruktu arī Latgalē, lai to pievienotu atpakaļ kā vēsturisku Polijas teritoriju 1778.gada robežās kā Pilsudskis gribēja. Bet par to parādi krievi saka, ka viņi tikai skaitījās, kā vācieši Brestā brauc un maršē, paši kopā ar vāciešiem viņi nebrauca un nemaršēja. Krimā paši ukraiņi bija vainīgi, ja mēs te tādus mēslus sataisītu, tad krievi arī Daugavpili mums pievāktu.
slepenie protokoli
15.05.2020. 14:34»
anonīms
Mums katru dienu raksta, ka krievu zaldāti esot ceļa malā kādu vācieti izvarojuši, bet par to, ka ASV nodedzināja Vācijā pilsētu ar visiem iedzīvotājiem propagandisti klusē. Raksta par Molotova- Riebentropa paktu, bet par to, ka tāds pakts ar Vāciju bija arī Polijai, Latvijai un Igaunijai klusē...
Slepenie protokoli bija tikai Vācijai un PSRS.
tikai nevajag
15.05.2020. 14:28»
anonīms
Polijas tanki Silēzijā 1938.g
Kopējas parādes poļiem un vāciešiem nebija, bet toties tāda bija vāciešiem un sovetiem.
Polijai vienmēr bija pretenzijas pret Čehoslovākiju. Arī Vācijai bija pretenzijas pret Čehoslovākiju un vēlāk pret Poliju. Nevienai no šīm valstīm nebija noslēgti savstarpēji līgumi, kas atzina robežas un garantēja mieru, atšķirībā no PSRS garantētā miera un noteiktajām robežām mūžīgi mūžos Baltijas valstīm un Polijai.
Tas pats mūsdienās - Krievija bija Ukrainas nedalāmības garants - nekādu Krimu tā nevarēja anektēt - vai tur bija vai nebija referendums un vai šāds referendums būtu nākotnē, bet Krievija bija apsolījusi, ka tā netaisās iegūt šo teritoriju savā īpašumā. Ja Krievija nepilda savu vārdu, tās balss svaram ir 0 vērtība, tas ir slikt ieguldījums nākotnē, kad Krievija nonāk grūtībās ar kurām tā nespēj pati tikt galā.
Ex-seržants
15.05.2020. 14:26»
anonīms
Lēmumu par Japānas kodolbumbošanu ASV pieņēma ņemot vērā japāņu fanātisko pretošanos un ASV zaudējumus kaujā par Okinavu. Apsverot iespējamos turpmākos zaudējumus arī tika pieņemts šis lēmums...
Aha. Bet komenta nobeigumu gan piemirsi pievienot-
"Nemēģinot attaisnot Drēzdenes ,un Hirosimas bumbošanu, tomēr jāņem vērā viena lieta- pa šiem gadu desmitiem pasaulei bija jākļūst civilizētākai un humānākai, kas diemžēl , nav noticis."
Kaut kā stipri ož pēc krievijas propogandistu paņēmiena.
anonīms
15.05.2020. 14:18»
Ex-seržants
Ni redzi, ja iespringsti , tad infu tomēr vari atrast-"Hiroshima was a city of industrial and military significance"- citāts no Tava norādītā linka. Tātad , gluži apaļš idiots neesi...
Lēmumu par Japānas kodolbumbošanu ASV pieņēma ņemot vērā japāņu fanātisko pretošanos un ASV zaudējumus kaujā par Okinavu. Apsverot iespējamos turpmākos zaudējumus arī tika pieņemts šis lēmums...
Kas tad tas ir, ja ne mēģinājums attaisnot kara noziegumus - liela skaita mierīgo iedzīvotāju nonāvēšanu ar iespējamiem turpmākiem pašu zaudējumiem, tas ir, lai nedomā vēl mums pretotoies, nogalināsim lielu skaitu mierīgos iedzīvotājus.
anonīms
15.05.2020. 14:12Polijas Vācijas 1934.gada līgums:
https://www.noo-journal.ru/declaration-on-the-non-use-of-force-between-germany-and-poland/
Latvijas Vācijas līgums:
https://lv.wikipedia.org/wiki/Neuzbrukšanas_līgums_starp_Latviju_un_Vāciju#/media/Attēls:Bundesarchiv_Bild_183-ED7262_Latvijas-Igaunijas-Vācijas_neuzbrukšanas_līguma_parakstīšana_1939.jpg
Kā dalīja un atņēma teritorijas:
https://lv.wikipedia.org/wiki/Klaipēdas_apgabals
https://lv.wikipedia.org/wiki/Klaipēdas_apgabals#/media/Attēls:Lithuania_territory_1939-1940.sv
Ex-seržants
15.05.2020. 14:11»
anonīms
Nevajag attaisnot kara noziegumus
Ni redzi, ja iespringsti , tad infu tomēr vari atrast-"Hiroshima was a city of industrial and military significance"- citāts no Tava norādītā linka. Tātad , gluži apaļš idiots neesi.
Kas attiecas uz kara noziegumu attaisnošanu, tad lūdzu norādi, kurā vietā savos komentos es esmu to mēģinājis darīt. Ja nevarēsi, tad manās būsi muldētājs un demagogs.
anonīms
15.05.2020. 13:59»
Ex-seržants
Nu un. Kas to maina no manis iepriekš teiktā? Varbūt to, ka Hirosimā nebija militāro objektu, ka Tu to apgalvo ? Nākamreiz, pirms kaut ko izdod, ievāc kaut vai minimālu infu par tēmu
Nevajag attaisnot kara noziegumus:
https://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_bombings_of_Hiroshima_and_Nagasaki
anonīms
15.05.2020. 13:56»
nu stāsti
Kura no Rietumvalstīm, pēc tavas "sakarīgā un fakyiskā vēstures" iebruka Čehoslovākijā, sagrāba un anektēja pārējo tās teritoriju un to kopā ar vērmahtu atzīmēja ar kopīgu parādi
Polijas tanki Silēzijā 1938.g.:
https://ru.wikipedia.org/wiki/Тешинский_конфликт#/media/Файл:Polish_Army_capturing_Zaolzie_in_1938.PNG
Ex-seržants
15.05.2020. 13:28»
anonīms
https://www.tvnet.lv/4562773/hirosimas-un-nagasaki-bombardesana-viedokli-joprojam-dalas...
Nu un. Kas to maina no manis iepriekš teiktā? Varbūt to, ka Hirosimā nebija militāro objektu, ka Tu to apgalvo ? Nākamreiz, pirms kaut ko izdod, ievāc kaut vai minimālu infu par tēmu.
anonīms
15.05.2020. 13:25»
Ex-seržants
"Hirosimā nebija nekādu svarīgu militāru objektu, to izvēlējās pēc tā, ka tā bija kompakti vienmērīgi apdzīvota, lai nogalinātu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju...
https://www.rigaslaiks.lv/zurnals/vesturi-raksta-uzvaretaji-841
JM
15.05.2020. 13:24»
nu stāsti
Kuras Rietumeiropas valstis noslēdza ar Hitleru vienošanās par draudzību un robežām un kuras kopā ar Hitlera armiju sadalīja savā starpā kaimiņvalstu teritorijas
Minhenes vienošanās
Tika noslēgta 1938. gada septembrī Minhenē un ļāva Vācijai anektēt Čehoslovākijai piederošo vāciešu apdzīvoto Sudetu apgabalu. Vienošanos parakstīja Lielbritānija, Francija, Itālija un Vācija konferencē, kurā pašas Čehoslovākijas pārstāvji nepiedalījās. Drīz pēc konferences Vācijas karaspēks iesoļoja Sudetijā. 1939. gada martā Vācija okupēja un iznīcināja Čehoslovākiju
anonīms
15.05.2020. 13:19»
Ex-seržants
"Hirosimā nebija nekādu svarīgu militāru objektu, to izvēlējās pēc tā, ka tā bija kompakti vienmērīgi apdzīvota, lai nogalinātu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju...
https://www.tvnet.lv/4562773/hirosimas-un-nagasaki-bombardesana-viedokli-joprojam-dalas
https://www.apollo.lv/5926899/70-gadus-velak-vai-atombumbas-nomesana-hirosima-bija-attaisnojama
1977. gada Ženēvas konvencijas 1. Papildprotokolā, aizliedzot bombardēt pilsētas, ciemus u.c. apdzīvotas vietas, kurās atrodas liels daudzums civiliedzīvotāju. Uzbrukums, kurā kā viens mērķis izvēlēts vairāki savrupi un nesaistīti militāri objekti vienā apdzīvotā vietā, tiek uzskatīts par nemērķtiecīgu un noziedzīgu. Šāda uzbrukuma īstenošana, apzinoties, ka tā rezultātā būs pārlieku lieli civilo objektu un civiliedzīvotāju upuri, tiek traktēts kā nopietns pārkāpums (grave breach).
Ex-seržants
15.05.2020. 12:45»
anonīms
Kādi fakti, ka japāņi fanātiski pretojās un ka ASV tāpēc bija lieli karavīru zaudējumi? Vai tāpēc ASV drīkstēja mierīgos iedzīvotājus masveidā slepkavot
"Hirosimā nebija nekādu svarīgu militāru objektu, to izvēlējās pēc tā, ka tā bija kompakti vienmērīgi apdzīvota, lai nogalinātu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju."
-------------------------
Vajag faktus ? Lūdzu. Hirosimā bija izvietotas armijas noliktavas un militāra osta, tur atradās Japānas flotes un 2.armijas ģenštābi.Savukārt, Nagasaki bija nozīmīga ostas pilsēta un rūpnieciskais centrs ar tērauda idustriju, Mitsubisi kuģu būvetavu un torpēdu ražotni.Tur tika ražoti artilērijas iekartas, kara kuģi un cita militārā tehnika.
Ja vajag vēl faktus un pašam grūtības ar atrašanu, tad padod ziņu.
anonīms
15.05.2020. 12:07»
Ex-seržants
Ka jau teicu, tas nav nekāds mēģinājums attaisnot, tikai fakti
Kādi fakti, ka japāņi fanātiski pretojās un ka ASV tāpēc bija lieli karavīru zaudējumi? Vai tāpēc ASV drīkstēja mierīgos iedzīvotājus masveidā slepkavot?
Ex-seržants
15.05.2020. 11:28»
anonīms
Izklausās pēc ASV kara noziegumu attaisnošanas. Hirosimā nebija nekādu svarīgu militāru objektu, to izvēlējās pēc tā, ka tā bija kompakti vienmērīgi apdzīvota, lai nogalinātu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju. Pirms tam bombardēja Tokiju. ASV ģenerālis, esot teicis, ka, ja viņi karu neuzvaŗēs, tad par...
Ka jau teicu, tas nav nekāds mēģinājums attaisnot, tikai fakti.
anonīms
15.05.2020. 11:24Mums katru dienu raksta, ka krievu zaldāti esot ceļa malā kādu vācieti izvarojuši, bet par to, ka ASV nodedzināja Vācijā pilsētu ar visiem iedzīvotājiem propagandisti klusē. Raksta par Molotova- Riebentropa paktu, bet par to, ka tāds pakts ar Vāciju bija arī Polijai, Latvijai un Igaunijai klusē.
?
15.05.2020. 11:17»
Ex-seržants
Šoreiz Tev var piekrist. Problēma ir tā, ka Nirnbergā, iepriekš vienojoties starp Rietumiem un PSRS, izskatīti tika tikai nacistu pastrādātie noziegumi, bet citi tika sveikā cauri. Ja kāds no apsūdzētajiem aizskāra šo tēmu, tad tika nekavējoties apklusināts, kaut gan runāt bija par ko, pie tam, Katiņā...
Uzraksti labāk par Raku Sīrijā. Pusgada bombardēšanas laikā šo pilsētu nolīdzināja līdz ar zemi. Pašu amerikāņu Amnesty International pārstāve konstatē, ka bombardēšanas intensitāte bijusi nepieredzēta pat no Vjetnamas laikiem.
Pat pēc vairākiem mēnešiem līķi esot mētājušies un puvuši pilsētas teritorijā.
Par Katiņu daudz rakstīts un neko jaunu neuzrakstīsi. Tikai vienas vai otras puses propagandu.
Bet par Raku zina retais. Kaut tā varbūt ir pēdējo laiku asiņainākā izrēķināšanās cilvēku starpā.
anonīms
15.05.2020. 11:16»
Ex-seržants
Lēmumu par Japānas kodolbumbošanu ASV pieņēma ņemot vērā japāņu fanātisko pretošanos un ASV zaudējumus kaujā par Okinavu (japāņu zaudējumi- 100 tūkst., ASV-75 tūkst. nogalināto un 38 t. ievainoto) Apsverot iespējamos turpmākos zaudējumus arī tika pieņemts šis lēmums. Vai bija citas iespējas piespiest...
Izklausās pēc ASV kara noziegumu attaisnošanas. Hirosimā nebija nekādu svarīgu militāru objektu, to izvēlējās pēc tā, ka tā bija kompakti vienmērīgi apdzīvota, lai nogalinātu pēc iespējas vairāk iedzīvotāju. Pirms tam bombardēja Tokiju. ASV ģenerālis, esot teicis, ka, ja viņi karu neuzvaŗēs, tad par to viņu vajadzētu pakārt. Drēzdenē arī nebija nekādu militāru objektu, bet mērķis bija iedzīvotāji. No sākuma, kad visi gulēja, uzlidoja un sabombardēja pilsētu briti. Sākās ugunsgrēki. Pilsētā sabrauca no visas apkārtnes un sāka dzēst ugunsdzēsēji. Tad uzlidoja un sabombardēja ASV. Vairāki desmiti tūkstoši mierīgo iedzīvotāju gāja bojā un skaistu vēsturisku pilsētu iznīcināja.
Ex-seržants
15.05.2020. 11:05»
anonīms
Alepo droši vien bija citi mērogi, ar ASV darbiem nevar salīdzināt. ASV ir sabombardējušas: Drēzdeni, Tokiju, Hirosimu, Nangasaki… , visu šo bombardēšanu mērķis bija civiliedzīvotāji
Lēmumu par Japānas kodolbumbošanu ASV pieņēma ņemot vērā japāņu fanātisko pretošanos un ASV zaudējumus kaujā par Okinavu (japāņu zaudējumi- 100 tūkst., ASV-75 tūkst. nogalināto un 38 t. ievainoto) Apsverot iespējamos turpmākos zaudējumus arī tika pieņemts šis lēmums. Vai bija citas iespējas piespiest Japānu kapitulēt ? Nezinu. Jāpiezīmē, ka Japāna bija agresīvi noskaņota imperiālistiska valsts un Hitlera sabiedrotais, pie tam japāņi pastrādātajās zvērībās pret civilajiem un karagūstekņiem pārspēja nacistus. Nemēģinot attaisnot Drēzdenes ,un Hirosimas bumbošanu, tomēr jāņem vērā viena lieta- pa šiem gadu desmitiem pasaulei bija jākļūst civilizētākai un humānākai, kas diemžēl , nav noticis.
anonīms
15.05.2020. 10:43»
Ex-seržants
Piekrītu. Līdzīgi kā tas bija Sīrijā ar Krievijas veikto Alepo bumbošanu
Alepo droši vien bija citi mērogi, ar ASV darbiem nevar salīdzināt. ASV ir sabombardējušas: Drēzdeni, Tokiju, Hirosimu, Nangasaki… , visu šo bombardēšanu mērķis bija civiliedzīvotāji.
Ex-seržants
15.05.2020. 10:34»
anonīms
Kad Gērings Nirnbergā mēģināja runāt par ASV veiktajām Drēzdenes un Hamburgas bomberdēšanām, tad tiesnesis esot teicis- tas uz šo lietu neattiecas, kaut gan Drēzdenes bombardēšana mūslaiku izpratnē ir klasisks kara noziegums
Piekrītu. Līdzīgi kā tas bija Sīrijā ar Krievijas veikto Alepo bumbošanu
anonīms
15.05.2020. 10:32Īsi sakot - šis raksts ir ASV valdības propaganda, kas tiek piespēlēta tiem, kas nezina vēstures faktus. Mani fascinē, kā reņģēdājiem ir regulāri jāklausās par Krievijas agresīvo kodolbruņošanos, kaut gan visvairāk kodollādiņu pasaulē ir tieši ASV. Kurš būtu par to runājies, bet ne ASV!
anonīms
15.05.2020. 10:19»
Ex-seržants
Šoreiz Tev var piekrist. Problēma ir tā, ka Nirnbergā, iepriekš vienojoties starp Rietumiem un PSRS, izskatīti tika tikai nacistu pastrādātie noziegumi, bet citi tika sveikā cauri. Ja kāds no apsūdzētajiem aizskāra šo tēmu, tad tika nekavējoties apklusināts, kaut gan runāt bija par ko, pie tam, Katiņā...
Kad Gērings Nirnbergā mēģināja runāt par ASV veiktajām Drēzdenes un Hamburgas bomberdēšanām, tad tiesnesis esot teicis- tas uz šo lietu neattiecas, kaut gan Drēzdenes bombardēšana mūslaiku izpratnē ir klasisks kara noziegums.
anonīms
15.05.2020. 10:16Fakts#1 nav nekāds fakts. Vai kāds zina, kurš novilka tajā paktā līniju starp PSRS un Vācijas interešu zonām- Francijas ārlietu ministrs Kersons Versaļā, ne jau Ribentrops un Molotovs. Tādi paši pakti ar Vāciju bija arī citām Eiropas valstīm, arī Latvijai un Igaunijai. Latvijai bija Muntera- Ribentropa pakts. Latvija un Igaunija apsolījās ārā ar PSRS palīdzēt Vācijai. Kad Hitlers sāka prasīt Versaļā nosprausto robežu pārskatīšanu, Lietuva atdeva Vācijai Klaipēdu- Memelland, bet Francija un Anglija Minhenē kā savu koloniju atdeva Vācijai citu neatkarīgu valsti- Čehoslovākiju. Tā izmantojot, pamatojoties uz tādu pašu slepenu paktu ar Vāciju, Polija tajā brīdī ieveda savu karaspēku un pievāca sev Čehoslovākijas daļu- Trečinas apgabalu. Mums Poliju mēģina attēlot tagad kā Vācijas un PSRS agresijas upuri, bet pirms tam pati Polija kopā ar Vāciju okupēja Čehoslovākiju.
fakts
15.05.2020. 10:12»
Ex-seržants
Karš ar britiem ilga jau 2 gadus pirms Hitlera uzbrukuma padomijai. Un galvenais iemesls kāpēc Hitlers neveica desantoperāciju “Jūras lauva” Anglijā bija tas, ka 1940.gada zaudēja gaisa kauju virs Anglijas un tāpēc nespēja nodrošināt gaisa telpas kontroli virs Lamanša. Tas bija laiks, kad PSRS uzpumpēja...
Vispār jau Hitleru visspēcīgāk uzpumpēja ASV,piepalīdzēja Anglija,Francija,Čehija.Tieši no Čehijas nāca smagais bruņojums.
Sudetijas ieņemšana,Vacijas-Polijas pakts.
Ex-seržants
15.05.2020. 10:08»
hm
Mērķis? Nezinu kāds ir tavs mērķis, bet par mērķi nesoda. Savukārt par to, ka Hitlers uzbruka Padomju Savienībai un veica kara noziegumus, tiesāja Nirnbergā...
Šoreiz Tev var piekrist. Problēma ir tā, ka Nirnbergā, iepriekš vienojoties starp Rietumiem un PSRS, izskatīti tika tikai nacistu pastrādātie noziegumi, bet citi tika sveikā cauri. Ja kāds no apsūdzētajiem aizskāra šo tēmu, tad tika nekavējoties apklusināts, kaut gan runāt bija par ko, pie tam, Katiņā pastrādātais noziegums tālu nebija vienīgais. Ņemot vērā Tavu interesi par šo jautājumu, laikam būs jāsagatavo atsevišķs raksts par tēmu.
...
15.05.2020. 10:07»
Ex-seržants
Lūdzu pamatot ar faktiem , kur būtu redzams, ka Anglija ar Franciju būtu plānjuši pārskatīt WWI rezultātus sev par labu izraisot jaunu karu. Cik man zināms tad Versaļas līguma rezultātā Vācija bija nospiesta uz ceļiem, kas bija viens no iemesliem Hitlera nākšanai pie varas.Patiesībā Antantes valstis...
Antantes valstu savienība bija butaforija,gan WW1 gan WW2 bija vajadzīgi dolāra īpašniekiem,dolārs kļuva par valdošo valūtu..Bonusā mīts par holokaustu,goju iznīcināšana,Izraēlas nodibināšana.Rabīni holokaustu sauc par atmirušo zaru apgriešanu.
Ex-seržants
15.05.2020. 09:50»
hm
Ezītis izcīnīja goda pilno 2. vietu bet zaķis palika priekšpēdējais...
Lūdzu pamatot ar faktiem , kur būtu redzams, ka Anglija ar Franciju būtu plānjuši pārskatīt WWI rezultātus sev par labu izraisot jaunu karu. Cik man zināms tad Versaļas līguma rezultātā Vācija bija nospiesta uz ceļiem, kas bija viens no iemesliem Hitlera nākšanai pie varas.Patiesībā Antantes valstis saprata, ka ir pārspīlējuši ar Versaļas nosacījumiem un tāpēc piemedza acis uz sākotnējam Hitlera aktivitātēm. Varbūt pietiks muldēt?
anonīms
15.05.2020. 08:59Jāmāk atšķirt vēstures pētījums no propagandas. Šis raksts ir propaganda. Tik pat ticami var apgalvot, ka 2.pasaule karš nebūtu sācies, ja nebūtu Minhenes vienošanās un ja līdz tam atsevišķas valstis būtu pretojušās Hitlera prasībām par robežu pārdali un nebūtu slēgušas viena pret otru ar Hitlera režīmu slepenas vienošanās. Un vēl tālāk skatoties- 2.pasaules karš nebūtu sācies, ja Versaļas vienošanās pēc kara būtu bijušas taisnīgas, nevis pieņemtas tikai divu imperiālistisku valstu- Anglijas un Francijas savtīgās interesēs uz citu valstu rēķina.
hm
15.05.2020. 08:48»
Ex-seržants
Lūdzu konkrēti norādīt kura vietā manos komentāros ir meli vai faktu sagrozīšana
Ezītis izcīnīja goda pilno 2. vietu bet zaķis palika priekšpēdējais.
Tai laikā, pirms kara bija kāda valsts Eiropā. kura nealka pārspēlēt 1., kara rezultātus?
Eiropā un Amerikā, izņemot Vāciju un Krieviju, visās valstīs valdīja tikai un vienīgi demokrātija!
-komentārs 8.10
anonīms
15.05.2020. 08:42»
Ex-seržants
J.Mākoņkalna raksts ir pašķidrs. Lai rakstītu par vēsturiskām tēmām ir nopietni jāpiestrādā, pie tam, ir jābūt noteiktai zināšanu bāzei par tēmu. Žēl, ka pašmāju profesionālie vēsturnieki nepublicējas šajā un citos portālos. Nezinu ar ko viņi tur nodarbojas šajos hibrīdkara apstākļos, droši sacer monogrāfijas...
Pilnīgi pareizi. Raksts šķidrs un stipri ož pēc pa ASV nodokļu maksātāju naudu apmaksātas ASV valdības propagandas, cik mēs - ASV labi un cik krievi un ķīnieši slikti. Mēs- ASV esam pasaules centrs un, ja krievi arī sakāva Napoleonu un Hitleru, tad tikai tāpēc, ka mēs- ASV viņiem palīdzējām un mums reņģēdājiem pēc tā naidīgi jāspļauj uz krievu pusi un jākrīt ceļos ASV priekšā.
Ex-seržants
15.05.2020. 08:37»
hm
Mērķis? Nezinu kāds ir tavs mērķis, bet par mērķi nesoda. Savukārt par to, ka Hitlers uzbruka Padomju Savienībai un veica kara noziegumus, tiesāja Nirnbergā...
Lūdzu konkrēti norādīt kura vietā manos komentāros ir meli vai faktu sagrozīšana ?
hm
15.05.2020. 08:34»
Ex-seržants
Neviens šeit nenoliedz to, ka Minhenes vienošanās bija liktenīga kļūda un cūcība no britu un franču puses. Bet ne jau slepenība vai atklātība ir noteicošais, kāpēc M-R paktu nevar pielīdzināt Minhenei. Čemberlena un Daladjē mērķis Minhenē bija izvairīties no liela kara, jo britu un franču tautām bija...
Mērķis? Nezinu kāds ir tavs mērķis, bet par mērķi nesoda. Savukārt par to, ka Hitlers uzbruka Padomju Savienībai un veica kara noziegumus, tiesāja Nirnbergā.
Nupat 75. gadadienas gadskārtā Vācijas ārlietu ministrs atzina Hitlera vainu kara sākšanā.
Vāciju apvainot šodien, ka tā atrastos Krievijas ietekmē - absurds. Drīzāk pretēji, tur atrodas amerikāņu kara bāzes.
Autors un tu, Seržant, maigi sakot,rādās apmaldījušies 3 priedēs? Kāpēc tāda centība manipulēt ar vēstures faktiem?
anonīms
15.05.2020. 08:32Kad Latvijas vēsturnieki uzrakstīs arī kaut ko par Muntera- Ribentropa paktu, kas bija pirms Ribentropa- Molitova pakta Minhenes vienošanās laikā un bija neslēpti vērsts pret PSRS. Latvija apsolījās palīdzēt Vācijai karā ar PSRS. Par vēsturi ir jāraksta patiesība, nevis jāizmanto vēstures fakti propagandai. Mums latviešiem arī būtu ļooti noderīgi zināt savu vēsturi, lai atkal neizdarītu tādas pašās kļūdas. Arī par 1919 gada atbrīvošanās cīņām, kā tās norisinājās, būtu pēdējais laiks uzrakstīt visu, ne tikai daļu.
Ex-seržants
15.05.2020. 08:21J.Mākoņkalna raksts ir pašķidrs. Lai rakstītu par vēsturiskām tēmām ir nopietni jāpiestrādā, pie tam, ir jābūt noteiktai zināšanu bāzei par tēmu. Žēl, ka pašmāju profesionālie vēsturnieki nepublicējas šajā un citos portālos. Nezinu ar ko viņi tur nodarbojas šajos hibrīdkara apstākļos, droši sacer monogrāfijas. Ja Prigožina troļļu līmenis būtu adekvāts Kremļa ambīcijām, tad no šī raksta nepaliktu nekas daudz pāri.
Ex-seržants
15.05.2020. 08:10»
Хм
Мюнхенской соглашение. Фактически Великобритания и Франция решили отдать Германии чужую территорию Чехословакию. Теперь этот постыдной факт стараются или вообще не упоминать, или же оправдываться типа "ну мы его публично заключили, а вот пакт Молотова Рибентропа секретный был". Обалденные обоснование...
Neviens šeit nenoliedz to, ka Minhenes vienošanās bija liktenīga kļūda un cūcība no britu un franču puses. Bet ne jau slepenība vai atklātība ir noteicošais, kāpēc M-R paktu nevar pielīdzināt Minhenei. Čemberlena un Daladjē mērķis Minhenē bija izvairīties no liela kara, jo britu un franču tautām bija vēl svaigas atmiņas par WWI un vēlmes pēc jauna kara nebija nekādas. Kā zināms, tad demokrātiskās sabiedrībās, atšķirība no totalitāram, līderiem ir jārēķinās ar savu pilsoņu interesēm. Savukārt Hitlera un Staļina mērķis bija sagrābt svešas teritorijas atbilstoši savai ideoloģijai- Staļinam tā bija padomiskās sistēmas iedibināšana Eiropā, bet Hitleram- papildus dzīves telpas nodrošināšana vācu tautai. Vai jūtat starpību ?
vilis
15.05.2020. 08:00Labs raksts.Patiesība nekad nemirst.Patiesība rada naidu.Vēsturi mēs izmainit nevaram,bet tikai nosodīt
Ex-seržants
15.05.2020. 07:56»
Хм
Если автор пытается претендовать на объективность, то ему стоило бы обратить внимание натот факт, что в заявлении США СССР ВООБЩЕ не был упомянут. Вопрос - как долго выстояла бы Великобритания, если бы Гитлер напал бы сразу на Великобританию, без нападения на СССР? Второй вопрос-как автор прокомментируете...
Karš ar britiem ilga jau 2 gadus pirms Hitlera uzbrukuma padomijai. Un galvenais iemesls kāpēc Hitlers neveica desantoperāciju “Jūras lauva” Anglijā bija tas, ka 1940.gada zaudēja gaisa kauju virs Anglijas un tāpēc nespēja nodrošināt gaisa telpas kontroli virs Lamanša. Tas bija laiks, kad PSRS uzpumpēja Hitleru ar nepieciešamajam izejvielām kara vešanai. Ja savos spriedumos vadāties pamatā no lielaja padomju enciklopēdijā rakstīta, tad , pārmaiņās pēc ieguglējiet “Битва за Британию”.
hm
15.05.2020. 06:32Sarkanā Armija sakāva 507 nacistu divīzijas un 100 viņu sabiedroto divīzijas. 3,5 reizes vairāk kā sabiedrotie. 73% no Vācijas armijas dzīvā spēka iznīcināja SA.
Atbrīvoja 47% Eiropas teritorijas (26% atbrīvoja sabiedrotie) un vēl 27% teritorijas atbrīvoja kopā ar sabiedrotajiem.
aldis
15.05.2020. 06:16Nesaprotu autoru vai nu viņš no dzimšanas ir plānprātīgs , vai vinu bērnībā krievi piekāvuši! Ja nu tā mīl vēsturi, kāpēc neraksta par latviešu mocībām 700 gadu ilgajā vācu baronu jūgā, bet šeit laikam būs savādāk, autors kurina starpnacionālo naidu saņemot no NATO okupantu Izcilības centra savus 30 Jūdas sudraba grašus! Ja atklāti PSRS uzvara latviešiem nāca par labu, pieauga dzimstība ,LPSR guva ievērojamus sasniegumus visās jomās, nevar salīdzināt ar 4. maija republiku, kad valsti pamet cilvēki, valdībā sēž pederasti un vienīgais ,kas pieaug ir partiju finansējums un valdošo alga! Nožēlojama sūdu bedre ne valsts ,kur valda vispārēja korupcija un genocīds pret pamatiedzīvotājiem!
nu stāsti
15.05.2020. 05:22»
Patriotiskais gars
tupais sorosnažuk,1938 gads minhenes vienošanās (čemberlens+deladje),praktiski pasaules kara sākums;pastalniekprievīte-pšeku un nacistu brāļošanās un cehoslovakijas sadalīšana,pajol mācies sakarīgo un faktisko vēsturi
Kura no Rietumvalstīm, pēc tavas "sakarīgā un fakyiskā vēstures" iebruka Čehoslovākijā, sagrāba un anektēja pārējo tās teritoriju un to kopā ar vērmahtu atzīmēja ar kopīgu parādi?